USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:42

Ja ik heb doorgegeven dat ze alleen de loss damage waiver en Liability insurance supplement moesten nemen en dat het dan wel een eind prima was..

Denk het niet Fitzroy, toch bedankt voor de tip! Maakt verder niet heel veel uit denk ik, want mama en mn tante hebben allebei een mobiel uit de prehistorie zonder gps en sowieso niet met mobieltjes overweg dus een app voor navi zou 'm niet worden, dus zouden ze alsnog navi nodig hebben en dan kom je op die site ook uit op 652 dollar, dus ong hetzelfde :P

Ik overnacht in Orlando in Continental Plaza, of tenminste eigenlijk in Kissimmee want de continental plaza die ik eigenlijk wilde boeken zat al vol. Hotelltje stelt niet veel voor maar is gewoon prima. Slaap er toch alleen en waren heerlijk brede bedden en alles werkte dus voor 16 dollar per nacht boekte ik daar graag nog een keer haha. In Sarasota slapen we in Hemsley Sandcastle, Naples in Ramada Inn, Key West in Banana Bay en in Key Largo in Marina del Mar (:
(kan zijn dat de namen slightly off zijn maar ik noem ze uit mn hoofd op haha. Volgensmij kloppen ze wel een eind :+)

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:46

Ik zoek vaak via Tripadvisor en vervolgens bekijk ik ook nog even de eigen site met AAA-korting. Maar in februari kom je dan voor een goed hotel echt niet onder de € 100,- per nacht.
Bovendien heb ik ook een beetje gekeken naar resort-achtige hotels omdat we vnl. gaan voor de zon en om te shoppen en eten :+

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:59

Voor hoeveel personen is dat Fitzroy?

Ik heb voor ons rondje voor de zomer gekeken, kom je rond de 60 euro per nacht uit voor 2 personen. Viel me heel erg mee! Via bookings.com gekeken.

auto huren wordt nog wel duur grapje geloof ik, denk dat we daar wel 900 euro verder mee zijn voor 3 weken in augustus... maar goed vriendlief wil ook graag een fullsize huren, vindt hij mooi :+

Ze hebben een paar jaar terug gewoon een tomtom gekocht, was veeeel goedkoper dan er eentje huren! Die gaat dus weer mee.

Edit, die britse alamo site zijn we 200 euro goedkoper uit, jeeeej!!
Maar zie daar nergens het gold pakket als optie? Alleen fully inclusive + free driver. betekent dat dat je een extra bestuurder mag hebben?
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 04-01-14 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:02

Via trivago worden meer sites vergeleken en ben ik meestal veel goedkoper uit

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:10

Fitzroy schreef:
Ik zoek vaak via Tripadvisor en vervolgens bekijk ik ook nog even de eigen site met AAA-korting. Maar in februari kom je dan voor een goed hotel echt niet onder de € 100,- per nacht.
Bovendien heb ik ook een beetje gekeken naar resort-achtige hotels omdat we vnl. gaan voor de zon en om te shoppen en eten :+



Op de keys zijn resorts (wel de wat simpelere natuurlijk), eentje met ontbijt, en het Hemsley ligt ook mooi aan het strand. Orlando is echt basic basic, maar Ramada ziet er ook prima uit en zit zelfs ontbijt bij, die ligt alleen niet aan het strand ofzo. Dus denk dat ik wel prima zit :P

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:17

Wij gaan deze keer ook enkel om te shoppen, zonnen en eten. Orlando zitten wij basic maar wel met goede beoordelingen en in daytona in een resort.

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:28

Orlando ben ik al een keer geweest dus ik weet dat dat prima te doen is, en dan ben ik toch hele dagen in Disney world ofzo dus slaap er toch alleen. En de rest had best redelijke beoordelingen en foto's zagen er ook goed uit :D En voor nog geen 170 euro voor een hele week kan ik sowieso niet klagen :=

We'll see :D

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:07

Heb net een zoekopdracht gedaan via Trivago, maar onder de 100,- heb je dan alleen maar slecht gewaardeerde hotels. Ik denk echt dat het aan de periode ligt, in januari liggen de prijzen een stuk lager, dat had ik ook al gezien bij hotels die met maandoverzichten werken.

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:12

Januari is toch ook al vrij duur vaak, maar ik heb gewoon mazzel dat ik stage loop bij een reisorganisatie hier. Ik ben gewoon hier in het systeem gaan kijken naar de goedkoopste dingen, nagevraagd of het een beetje schappelijke hotels waren en nog een op google gekeken en dan boeken :)) Dan krijg ik ook nog personeelskorting, en ik heb geen tax of wat dan ook betaald, dus dat is het bij mij gewoon een eind :P

En daar mogen mama, tante en een vriendin dan ook gewoon van meegenieten haha

Nadir

Berichten: 12730
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 18:27

Ik heb in juni ook wel voor $25 per nacht in een hotel in Florida gezeten. En dat was echt geen slecht hotel...

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:31

Ja, in juni. Dan is het laagseizoen. Toen zaten wij ook voor hooguit $ 60,- per nacht in luxe hotels. In februari en maart is dat even andere koek.

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:39

Juni is idd een stuk goedkoper :j Het hoogseizoen begint zo'n beetje half dec (rond feestdagen) en eindigd ergens in april dacht ik :j

Bij ons scheelt het trouwens ook heel erg dat we met zn 4en zijn. Voor 2 personen waren we totaal zowat hetzelfde kwijt geweest :P

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:43

Dat het hoogseizoen is van dec tm april is niet helemaal waar. Het hoogseizoen is in Florida wisselend en hangt veel meer af van evenementen. Bijv tijdens de daytona bike week of spring break of zomer juli/aug of tijdens kerst.

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:03

Laat ik het zo zeggen, bij ons word zijn de meeste boekingen voor florida voor die periode en is het daarom ook het duurst :P 1 van de eigenaren noemde januari dan ook een slechte maand om hier op vakantie te gaan omdat het dan gewoon duur is .. maar achh ik vind het niet duur en het kon nu eenmaal niet anders dus ik vond het wel prima :D

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:06

Vreemd aangezien ik januari juist goedkoper vind dan bijv oktober. Wij zitten in een hotel aan het strand met ontbijt voor 10 nachten voor 450 euro met 2 personen. In oktober kon ik dat niet vinden. Daarnaast zaten wij in oktober voor 40 euro per nacht in Orlando en nu 31 euro in hetzelfde hotel.

Ik denk dat die eigenaar het bij het verkeerde eind heeft. Ik kom al sinds 1996 in Florida en ik weet dat het hoogseizoen met name afhangt van evenementen cq holiday seizoen

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:10

Als je langer dan een paar dagen gaat kun je beter navigatie kopen dan bij de auto huren. Je betaalt dan veel te veel en krijgt vaak verouderde navigatie.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:16

Of je eigen GPS meenemen. Doen wij ook altijd. Bij de Bestbuy koop je dan een geheugenkaartje met Amerikaanse maps op en je bent good to go. Dan heb je een betrouwbare navigatie die je al kent ipv zo'n oud ding dat je van de maatschappij krijgt.

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:34

Douraque schreef:
Vreemd aangezien ik januari juist goedkoper vind dan bijv oktober. Wij zitten in een hotel aan het strand met ontbijt voor 10 nachten voor 450 euro met 2 personen. In oktober kon ik dat niet vinden. Daarnaast zaten wij in oktober voor 40 euro per nacht in Orlando en nu 31 euro in hetzelfde hotel.

Ik denk dat die eigenaar het bij het verkeerde eind heeft. Ik kom al sinds 1996 in Florida en ik weet dat het hoogseizoen met name afhangt van evenementen cq holiday seizoen


Ik denk dat ze wel weet wat er verkocht word en wat niet. :+
Ik betaal voor Orlando niks meer en niks minder dan Oktober, de rest weet ik niet want daar ben ik nog niet geweest.

Ik bedoel trouwens niet dat het met evenementen niet hoger lag, dan zal het misschien nog wel hoger liggen maar de gemiddelde prijzen in eind dec-april voor florida zijn hier over de hele periode heengezien hoger dan in de rest van het jaar.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:44

Hallo, meld me hier ook even!

Voor navigatie adviseer ik ook een eigen TomTom met USA. Vaak kun je ook een geheugenkaartje kopen met USA erop. Ik heb zelf de TT 940 Live en die werkte de afgelopen tijd prima in oa Florida, California, Nevada, New York en Pennsylvania.

Over het verzekeren bij autohuur moet je wel even goed kijken of banden en glas ook verzekerd zijn, vaak is dat niet en staat dat alleen in de kleine lettertjes in het contract. Ik boek altijd via Sunny Cars, wat een bemiddelingsbureau is en de goedkoopste en beste verhuurder kiest. Zij nemen ook de glas en bandenverzekering, dus dan hoef je zeker niks meer bij te verzekeren aldaar. Ik ben via dit bedrijf nog nooit duurder uit geweest dan direct bij de verzekeringsmaatschappij, wat voor Amerika meestal Alamo is.

Ik heb dit jaar nog eens California en Nevada in de planning. Ik hoop dat ze me eens nodig hebben als flightgroom, dat drukt de kosten nogal.

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:49

Mijn mam heeft idd ook via sunny cars geboekt! Fijn om te weten dat dat dus in ieder geval goed is haha :D

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:23

Bij het boeken van de hotels is het inderdaad erg fijn om recensies te lezen. Er is genoeg keuze en al hoeft het niet luxe te zijn, vies wil ik ook niet.
En last minute kun je ook met leuke prijsjes in erg fijne hotels zitten.

Booking.com vind ik ook een prettige site, heeft ook last minute deals. En als je echt zeker wilt zijn van de laagste prijs voor dat hotel, dan google je dit hotel nog even en kijk je bij de andere aanbieders.

Met z'n vieren reizen kan in Amerika erg voordelig zijn omdat veel kamers twee tweepersoonsbedden hebben. Maar dat moet je ook maar net een kamer willen delen. Dawiliknie :Y)


Tomtom hadden we op de Iphone, werkte goed :j


Wij boeken eigenlijk altijd bij Alamo, maar misschien moeten we ook eens verder kijken qua prijzen.

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:36

Ik vergelijk zelf altijd alamo (Ned, UK, UK Brits en USA), hertz (USA en Ned.) en sunny cars

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:10

Ik vond expedia.com ook echt super chill, ga volgend weekend echt voor een schijntje 3 dagen naar new york :)) We zijn nog geen 250 euro de man kwijt voor vliegtickets + hotel op time square :D

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:15

Dat is zeker goedkoop voor een binnenlandse vlucht + hotel op times square.

Fitzroy

Berichten: 25162
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:16

USAreisemn.de is ook een goedkope site voor autohuur. Daar hebben wij ook meerdere malen gehuurd.

Douraque, ik sluit me helemaal aan bij Navatu. :P Je hoeft maar een googletje met high season Florida er tegenaan te gooien en je krijgt gelijk dit resultaat http://www.frommers.com/destinations/florida/735209
Ook op sites als vrbo.com en hotelsites kwam ik tegen dat januari-maart high season is.