Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roodvos

Berichten: 6692
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 12:44

Mando schreef:
Dank je wel. Wij gaan in september dus nog tijd genoeg en ik kan voor de verandering vanaf Groningen vliegen.
Gaat een vrijgezellen vriend mee die moet een 1 persoonskamer dan moet je ook kijken naar de prijs. Dit ziet er goed uit en binnen budget.

Weet je ook al hoe laat je vliegt?
Ik heb ook wel eens gekeken voor Groningen maar dan was het in de (na)middag heen en al vroeg weer terug. Dat telt dan als 2 dagen maar eigenlijk heb je daar niets aan.
Ik wil dus graag vroeg heen en laat weer terug.

raket

Berichten: 4096
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 13:02

Ik heb nog geen plannen, maar wel zin. Eerst 2 maanden naar Zwitserland.

Ik heb heel veel zin weer een nieuwe griekse bestemming te doen.

Mando

Berichten: 15704
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 14:12

Wat ik had gezien had al tijden. Staat er vaak bij als je zoekt.
Bij eentje aankomst in de avond en vertrek ook in de avond ben je 1 dag kwijt.

sans6

Berichten: 7896
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 15:02

Suor schreef:
sans6 schreef:
Aah kijk een topic waar ik vast advies vind!

Ik wil in het viorjaar met mijn 16-jarige, autistische zoon een (mid)weekje Athene doen. Hij is erg geinteresseerd in de Griekse mythologie en wil daar zoveel mogelijk over zien.
We denken aan een appartementje via AirB&B, maar ik heb geen idee in hoeverre allea bij elkaar 'in de buurt' ligt, is het beloopbaar als we ergens centraal iets boeken, wat mogen we echt niet missen, nou ja, dat soort dingen dus.


Als je het ziet zitten om een dagje een auto te huren, is een tripje naar Sounio ook leuk. Daar staat de tempel van Poseidon.

Ik zit in Athene tijd in Ambrosia Suites bij Omonia. Een prima hotel en goed betaalbaar. Omonia heeft niet de beste naam, maar het is de afgelopen jaren best opgeknapt en ik heb me er (ook alleen) nooit onveilig gevoeld. Je loopt in een kwartiertje naar Monastiraki, maar met de metro kan ook. Ik vind alles in het centrum zelf prima te lopen, maar Athene heeft een goed (en goedkoop) metronetwerk.

Het archeologisch museum is voor je zoon wellicht ook interessant.



Is Athene onveilig dan?
Wij dachten eraan via AirB&B een appartementje te boeken ergens centraal en dan (indien mogelijk) alles lopend te doen.


Bedankt overigens iedereen voor de reacties zo ver!

xxxmh

Berichten: 3504
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 15:35

Met vriendin besloten om in juni naar Zakynthos te gaan. Denk max 1 week. Iemand nog tips voor leuke accommodaties. Hoeft niet super luxe te zijn. Wel zwembad en beetje goed gelegen. Verder ga ik even dit topic door spitten!

Mama3
Berichten: 1811
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 17:59

Iemand tips en trips voor Corfu in augustus met 3 tieners?

We zitten in Agios Markos, ik begreep dat het vrij afgelegen is en niet zo toeristisch.

Ik ben ook benieuwd hoe de voorzieningen zijn qua vervoer of dat we echt voor 2 weken een auto moeten huren.

In Rhodos en Zakynthos konden we prima met de bus of taxi het eiland verkennen, lukt dat ook op Corfu?

En wat is er allemaal te zien en te beleven?

Earth

Berichten: 7938
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 18:40

Wij vonden een auto huren wel heel leuk maar dat doen we in Europa eigenlijk altijd. Maar er rijden zeker ook bussen over het eiland.
Sowieso is het leuk om allerlei strandjes te bezoeken. Je kunt ook een dagje met elkaar een bootje huren. Dan mag je zelfstandig op pad, dat vinden wij steeds wel heel leuk om te doen.

Paar toffe plekken specifiek:
- Corfu stad, leuk om door de kleine straatjes te struinen.
- Paleokastritsa strand Agia Triada.
- Loggas beach 7th Heaven restaurant.
- Pantokrator berg bezoeken.
- Pontikonisi Beach als ze van vliegtuigen houden. De vliegtuigen komen hier heel laag over :D

Afraders: Sidari. Hele toeristische stad met alleen maar Engelsen. Ze hebben er een McDonalds en meerdere afhaakchinees restaurants. dat zegt wel genoeg vind ik :P

raket

Berichten: 4096
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 18:52

Een afhaakchinees, hahaha.
Verder eens met je tips.

Earth

Berichten: 7938
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 18:56

Hahahhaha oeps, mooie typo wel _O-

baudyh

Berichten: 4292
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:37

Ik vind eigenlijk op al die eilanden een auto een must. Mijn ervaring met de bus is niet goed. Nooit op tijd en vaak te vol, crossen ze nog zo langs. Dat was op kos en rhodos bij ons.

daantjuhhh

Berichten: 26889
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:11

baudyh schreef:
Ik vind eigenlijk op al die eilanden een auto een must. Mijn ervaring met de bus is niet goed. Nooit op tijd en vaak te vol, crossen ze nog zo langs. Dat was op kos en rhodos bij ons.

Op Corfu schijnt het busvervoer goed te zijn.

Ik had een auto, maar ik vind auto rijden doodeng op zulke plekken. Dus dan toch liever openbaar vervoer. (Dat ik het eng vind ligt aan mij zelf)

Earth

Berichten: 7938
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:19

Ik vond Corfu echt prima te doen met autorijden. Vond het zelfs wel leuk over al die slingerweggetjes.

daantjuhhh

Berichten: 26889
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:25

Earth schreef:
Ik vond Corfu echt prima te doen met autorijden. Vond het zelfs wel leuk over al die slingerweggetjes.

Ja ligt aan mij!

Ik ben al geen held sinds mijn klapper met een tractor.

raket

Berichten: 4096
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:44

Ik vond corfu echt vervelend rijden. Andere eilanden geen probleem. Het kan ook zijn dat onze navigatie ons probeerde te vermoorden.

baudyh

Berichten: 4292
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 23:25

Ik vond corfu stad wel lastig. Maar het eiland verder niet. Eigenlijk alle nergens.
Nou ja geen Griekenland dan maar op madeira moest ik wel echt wennen. Hele korte in en uitvoegstroken. Ook in tunnels.
Nee ik rijd juist graag auto op vakantie. Zie je toch veel meer.
Alleen jammer dat ook dat steeds duurder word.
Ben begonnen met 11 dgn 280 euro nu is het al 530 ( kan wel goedkoper maar ik heb geen creditcard)

Mama3
Berichten: 1811
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 00:09

Bedankt voor de tips! En de avhaakchinees is top, daar haak ik sws altijd af.. De McDonald's is voor 2 van de 3 tieners een plusje..

Ik rij overal auto, maar ivm kosten liever niet 2 volle weken, fijn dat we ook de bus kunnen nemen als dat nodig is.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 12:53

Openbaar vervoer vind ik vaak wel goed te doen. Huren vaak wel een autootje. Maar omdat we dat niet vooraf kunnen plannen soms wat gedoe en soms zelfs niet mogelijk.

xxxmh

Berichten: 3504
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 14:53

Wat is een goede plek om te verblijven op zakynthos, ik weet niet of we een huurauto willen nemen. Zouden graag beetje rond een dorpje/stadje en dichtbij het strand. Willen een weekje heen en een paar dingen doen zoals met de boot naar dat wrak en naar dat schildpadden eiland. Gaan in juni weg. Iemand nog tips? Ook qua hotels, liefst met zwembad.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:16

Ik ben bezig met het plannen van onze zomervakantie (eind augustus, begin september, totaal zo'n 22 dagen) naar Griekenland.
Grove planning is nu: vliegen naar Athene, paar dagen Athene, auto huren en naar Delphi en Meteora, terug naar Athene en vanuit daar een aantal Cycladen aandoen. Voor de eilanden hebben we dus zo'n twee weken. We reizen graag langzaam, zijn geen strandaanbidders, wel groot fan van rondrit door natuurgebied, naar kloosters, leuke dorpjes/stadjes en lekker eten. Auto huren gaan we zeker doen.

Hebben jullie tips over eilanden die we zeker niet mogen overslaan omdat ze verrassend mooi zijn?

Mando

Berichten: 15704
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:17

Busvervoer was prima op Corfu, wij hadden ook een open jeep, geweldig al die spannende bochten en wegen.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:25

xxxmh schreef:
Wat is een goede plek om te verblijven op zakynthos, ik weet niet of we een huurauto willen nemen. Zouden graag beetje rond een dorpje/stadje en dichtbij het strand. Willen een weekje heen en een paar dingen doen zoals met de boot naar dat wrak en naar dat schildpadden eiland. Gaan in juni weg. Iemand nog tips? Ook qua hotels, liefst met zwembad.


Qua uitstapjes; Nefis Travel

Qua verblijf, afhankelijk van wat je wensen zijn. Wij zaten fantastisch kleinschalig All In, Adults Only bij Castelli.

raket

Berichten: 4096
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:53

xxxmh schreef:
Wat is een goede plek om te verblijven op zakynthos, ik weet niet of we een huurauto willen nemen. Zouden graag beetje rond een dorpje/stadje en dichtbij het strand. Willen een weekje heen en een paar dingen doen zoals met de boot naar dat wrak en naar dat schildpadden eiland. Gaan in juni weg. Iemand nog tips? Ook qua hotels, liefst met zwembad.


Kalamaki vond ik een leuke plaats. Fijne restaurants, fijn strand. Met een normale conditie kun je te voet naar het vertrekpunt voor een tochtje langs de White caves en het schildpaddeneiland. Vond ik mooier dan de blue caves.

raket

Berichten: 4096
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:55

Wij hebben ook geboekt. We gaan 16 nachten naar Kos. Nu zijn we daar al vaak geweest. Maar mijn astma hapert. Dus als ik matig ben ga ik relaxen in de omgeving. Maar als ik goed ben dan gaan we vanaf Kos wat eilanden bezoeken met overnachtingen. En aangezien ik nu 2 maanden naar Zwitserland ga voor een hooggebergtebehandeling hoop ik ip het laatste.

baudyh

Berichten: 4292
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 16:33

xxxmh schreef:
Wat is een goede plek om te verblijven op zakynthos, ik weet niet of we een huurauto willen nemen. Zouden graag beetje rond een dorpje/stadje en dichtbij het strand. Willen een weekje heen en een paar dingen doen zoals met de boot naar dat wrak en naar dat schildpadden eiland. Gaan in juni weg. Iemand nog tips? Ook qua hotels, liefst met zwembad.


Ik vind hotel castelli in agios sostis echt een heerlijk hotel. Zit wel snel vol vaak

Suor

Berichten: 967
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 17:01

turtlelito schreef:
Ik ben bezig met het plannen van onze zomervakantie (eind augustus, begin september, totaal zo'n 22 dagen) naar Griekenland.
Grove planning is nu: vliegen naar Athene, paar dagen Athene, auto huren en naar Delphi en Meteora, terug naar Athene en vanuit daar een aantal Cycladen aandoen. Voor de eilanden hebben we dus zo'n twee weken. We reizen graag langzaam, zijn geen strandaanbidders, wel groot fan van rondrit door natuurgebied, naar kloosters, leuke dorpjes/stadjes en lekker eten. Auto huren gaan we zeker doen.

Hebben jullie tips over eilanden die we zeker niet mogen overslaan omdat ze verrassend mooi zijn?


Wat een leuke reisplannen! Ik vond zelf Milos een erg leuk eiland.

Wij hebben het toen gecombineerd met Folegandros (heel klein en rotsachtig met een leuk stadje) en Paros (de meest toeristische van de drie).