Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 17:25

NatasjavE schreef:
Dat is in de Cycladen. De eilanden groep waar ook Santorini en Mykonos toe behoren.


Oooh dat staat ook nog hoog op het Griekenland lijstje :j

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:16

Fira schreef:
Vorig jaar naar Zakynthos geweest, net buiten het hoofdseizoen.
Was echt prachtig! Hele vriendelijke mensen en heb mij geen dag verveeld.
Gewoon een auto gehuurd en het hele eiland rondgereden.

Gisteren vakantie naar Lefkas geboekt, schijnt ook heel erg mooi te zijn! We zitten in Ligia. Iemand leuke tips voor Lefkas? Sowieso een auto huren las ik, maar wat mogen we echt niet missen?

Wij zijn daar nu. Strand linker zuid puntje(Katsiki) is aan te raden. Vond ook de water vallen in Nidri leuk. We gaan morgen naar Vasiliki. We zijn er al doorheen gereden en toen zag ik dat ik daar moest winkelen!
Lygia is een heel klein dorpje tussen Lefkas stad en Nidri in. Volgens mij 3 restaurants en een haventje.

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 05:39

Hier de laatste dag alweer en morgen weer naar huis toe. Kan niet meer slapen en met naar buiten kijken zie ik wolken en grijzig. Afgelopen week zou het vaker regenen en slecht worden maar alleen maar strak blauwe hemels gehad. Hopelijk vandaag ook nog een beetje geluk!

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 08:14

Het is vrijdagavond op het vasteland wel echt losgegaan qua weer. Ik zag beelden van complete waterstromen op de Oost Peloponnesos en in de omgeving van Lamia.
Geniet nog van je dagje.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:28

Wij gaan morgennacht *\o/*

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:56

ChantalSmook schreef:
Hier de laatste dag alweer en morgen weer naar huis toe. Kan niet meer slapen en met naar buiten kijken zie ik wolken en grijzig. Afgelopen week zou het vaker regenen en slecht worden maar alleen maar strak blauwe hemels gehad. Hopelijk vandaag ook nog een beetje geluk!


Hier (Syros) vandaag zwaar bewolkt en af en toe regen. Zo grijs en koel heb ik het nog nooit een hele dag hier meegemaakt.
Maar lekker getoerd over het eiland en heerlijke sushi als lunch gegeten bij een nieuw restaurant.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 20:25

Nou ik sta inmiddels alweer strak van de spanning... ik haat vliegen en ga altijd helemaal in de stress :roll: we vliegen om 4.40

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:37

Lotus83 schreef:
Nou ik sta inmiddels alweer strak van de spanning... ik haat vliegen en ga altijd helemaal in de stress :roll: we vliegen om 4.40


Pfff.... vervelende tijd om te vliegen. Fijne vakantie !!

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:01

Electra63 schreef:
Lotus83 schreef:
Nou ik sta inmiddels alweer strak van de spanning... ik haat vliegen en ga altijd helemaal in de stress :roll: we vliegen om 4.40


Pfff.... vervelende tijd om te vliegen. Fijne vakantie !!


Ooh nee dat vind ik heerlijk. Zijn we lekker vroeg daar. Alleen vliegen zelf vind ik afschuwelijk

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 06:27

Hopelijk viel de vliegreis mee en veel plezier alvast!
Ik vind het ook een waardeloze tijd, doe mij maar s middags dan kun je op je gemakje naar de luchthaven. 9 van de 10 keer vlieg je dan ook 's avonds terug en dan heb je nog een volle dag. Ik regel altijd met de accommodatiehouder dat we overdag ook nog in onze accommodatie kunnen dus dan is het een normale vakantiedag.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:10

Ik vlieg graag vroeg. Wij moeten in Athene nog naar de supermarkt, de boot inruimen en alle papieren in orde maken. Tegen de tijd dat het klaar is is het meestal eind middag.

Meestal vroeg naar bed. Voorzover dat zin heeft die stampende disco. :')
Alimos Marina is niet the best place to be. Al is het de laatste jaren wel met sprongen vooruit gegaan.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:12

Ik vlieg ook graag vroeg. Dan heb je heerlijk nog wat aan je dag.

Mijn vroege heenvlucht is helaas geannuleerd :\
Nu vlieg ik om 15.30u. Niks aan. Dan kom ik ergens tegen eind van de avond/middernacht aan bij het hotel.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:43

Als wij naar Aegina gaan dan moeten we vaak wel vroeg vliegen, aangezien we ook nog met de bus en de boot moeten. Toen we nog jong waren vlogen we ook nog wel eens 's avonds (waren dan goedkopere vluchten) en dan waren we rond 12 of 1 uur 's nachts in Athene en daar bleven we dan de hele nacht hangen tot we overdag de eerste boot konden nemen. Maar dat was eigenlijk niet te doen.

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:36

De Griekse zeelucht bevalt super, recent 2x in het ziekenhuis gelegen vanwege astma. Hier een ik zo bergje op.
Ik vind vliegen prima. Ik ben gewend aan nachtdienst dus heel vroeg os voor mij geen probleem. Ik heb wel de laatste 3 terugvluchten voedselvergiftiging, een ontstoken wespensteek en een voedselallergie gehad haha. Dus ik hoop dat het nu eens goed gaat...

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:55

Hallo allemaal live vanaf het strand op Rhodos. Vlucht ging echt prima, een hele overwinning! Hotel is echt goed tot nu toe en heb al in zee gelegen... flinke zeewind dus daardoor niet te warm en behoorlijke golven. Dat heb ik op de eilanden waar ik ben geweest nog niet eerder gezien {:}


Jeetje Raket, wat een pech heb jij gehad.. 3x is scheepsrecht dus nu gaat het goed

xdniesje
Berichten: 2053
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:58

Top dat de vlucht goed ging. Nu lekker genieten! Fijne vakantie!

Al ben ik wel benieuwd welk hotel je zit?
Ik ben alvast aan het rondkijken voor volgend jaar.. :Y)

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:23

xdniesje schreef:
Top dat de vlucht goed ging. Nu lekker genieten! Fijne vakantie!

Al ben ik wel benieuwd welk hotel je zit?
Ik ben alvast aan het rondkijken voor volgend jaar.. :Y)



Ik ben ook benieuwd. Mijn schoonzus en zwager zijn vandaag ook naar Rhodos vertrokken.

@Natascha
Wij hebben al 2 dagen hele harde noordenwind. Veel zeilboten en catamarans liggen in de haven aan de kade van Ermoupolis.
Er lag een groot jacht van 159 miljoen euro!! :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:29

159 miljoen maar??? Gut er zijn dagen dat ik het niet op mijn bankrekening heb staan :wow:

Ben overigens nooit zo blij als dat soort jongens de haven in komen drijven...
Als het een wat kleinere haven is dan ligt de diesselagregraat de hele nacht te ronken en als ze net naast je liggen dan liggen wij in de diesseldamp te slapen.

Vorig jaar in Yerikas dacht zo'n maloot daar aan te kunnen leggen. Maar het enige plekje waar dat kon lagen al 3 bootjes( de oude ferry aanlegplaats).
Zijn heel sjacharijnig weer vertrokken. *\o/*

Oeh veel wind. Vanuit het noord-oosten? Dan is de meltemi vroeg dit jaar.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:30

Hotel Oceanis Ixia. Groots en ruim opgezet. Prachtig uitzicht hebben we vanaf balkon. Badkamer met bad. Alles schoon en netjes.
We lagen vanmiddag even tukkie te doen.. werd erop de deur geklopt, waren ze flesjes water aan het rondbrengen.

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 22:36

xdniesje, wij zitten in Apollon hotel. Vrij oké en eten is goed maar weinig keuze.
Verder echt top! Al gezwommen met de paarden en een boottocht gedaan. En vandaag met de auto naar Paradise Beach geweest. Dit vooral door de harde wind die al dagen heerst. Gister op de boot windkracht 5 en golven van 4/5 meter hoog! Maar...wel veel dolfijnen gezien!
Morgen op de fiets alles in Kos stad bekijken.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 00:41

NatasjavE schreef:
Oeh veel wind. Vanuit het noord-oosten? Dan is de meltemi vroeg dit jaar.


Uit het noorden in ieder geval.
Wij zijn vanmiddag maar naar het zwembad gegaan, we waaiden echt weg van het strand en zelfs de zee was ruw.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 04:00

Electra63 schreef:
NatasjavE schreef:
Oeh veel wind. Vanuit het noord-oosten? Dan is de meltemi vroeg dit jaar.


Uit het noorden in ieder geval.
Wij zijn vanmiddag maar naar het zwembad gegaan, we waaiden echt weg van het strand en zelfs de zee was ruw.


Als je het vanaf het strand merkt dat de zee ruw dan is het verder op zee echt pittig.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 09:13

Heb het wel eens slechter getroffen :D

Afbeelding

Heerlijk geslapen vannacht :Z

Veel plezier TamaraFloor, Kos stad is mooi om te bekijken.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:19

Afbeelding

Wind is gezakt en het is nog heerlijk rustig

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 10:20

Heerlijk!