Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:37

Ik ben al regelmatig gintonic tegen gekomen.
Op de eilanden zie je regelmatig cocktailbars.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:48

Net zoiets aparts.. we zitten hier rustig aan zee. Wel vrij veel wind maar dat is aan deze kant altijd. Ineens trekt de zee zich terug, paar enorme golven en nu weer normaal..
Een vrouw die lekker bij de branding zat heeft al haar spullen uit water moeten vissen.

Ps. Enorme golven in vergelijking met wat het normaal is. Geen golven van een paar meter :D

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 17:40

Aardbeving in de buurt die een kleine tsunami veroorzaakt heeft?

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 18:45

Ja klinkt als een mini tsunami

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:36

Sprak vandaag een reisleidster en ze zei idd dat het klinkt als een kleine zeebeving. Het is ook de hele dag niet meer geweest, alleen dat moment.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:05

Ik ben weer thuis.

Om nog even terug te komen op de crisis.
Een kennis van ons is sinds kort met pensioen: € 360 per maand.
Zijn zoon, neef en nicht hebben het familiehotel overgenomen. Zij werken het gehele seizoen 7 dagen per week. Ze hebben wel een kok en schoonmaakpersoneel en nog 2 obers (hebben ook bedden op het strand), maar doen verder alles zelf. Zij moeten van mei t/'m half oktober genoeg omzet draaien om de winter door te komen (restaurant blijft wel gedeeltelijk open) en investeringen (onderhoud en modernisering kamers) te doen. Zij kunnen zich geen vrije dag permitteren en maken hele lange dagen met om de beurt een siësta om het vol te kunnen houden.
Veel afgestudeerde kinderen vertrekken naar het buitenland om daar een baan te vinden in hun opleiding. Er valt een hele generatie weg.
Op de eilanden gaat het nog wel, Grieken zitten wel op terrassen, maar als je oplet: ze zitten uren met een frappe en besteden weinig.

Zaterdag pikte een taxichauffeur ons na de ferry niet op de juiste plaats op: de arme (oude) man werd helemaal de huid vol gescholden en echt vernederd door een agent. Was echt gênant om mee te maken, je kan als toerist/buitenstaander hier echter niets mee. Zijn vergunning werd voor 20 dagen ingenomen. Hij moest na onze rit zich gaan melden. Het ritje was € 18, we hebben hem € 40 gegeven, de arme man was zo dankbaar. Echt triest. Ik heb sowieso geen hoge dunk van de politie daar.

Ik haat het als Nederlanders de Grieken lui noemt, bijna alle gepensioneerden die ik ken, werken bij: als taxichauffeur, in de horeca, stukje land om groente/fruit te verbouwen, in het bedrijf van de kinderen enz.
Ieder jaar zie ik meer gesloten winkels/restaurants, meer zwervers, meer straatmuzikanten, meer bedelaars, enz., met name op het vaste land.

Missy_

Berichten: 1789
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:07

baudyh schreef:
Ja hier een paar jaar terug op karpathos geweest.
Mooi eiland ook, en een super mooi hotel toen.


Waar zat je? Heb je verder nog dingen die we echt moeten doen of zien? We gaan vooral voor de zon, maar af en toe een excursie is ook leuk! En lekker eten natuurlijk :)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:16

Klinkt heel heftig Electra.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:44

NatasjavE schreef:
Klinkt heel heftig Electra.


Ik heb een hele fijne vakantie gehad, maar dit soort verhalen vind ik zo triest. |(

Een kennisje had ook een huis in Pireus/Athene. Zij is een werkeloze actrice. Omdat zij tevens op Syros woont in haar geboortehuis, wilde ze haar 4-kamerappartement verkopen, de sociale voorzieningen zijn er immers amper. De wijk gaat erg achteruit door drugsdealers, verslaafden, illegalen enz. Huis heeft € 15000 opgebracht. Gelukkig werkt ze parttime in een winkel, maar iets anders is er niet. En zo teren ze allemaal in op hun bezittingen en spaargeld.
Maar nog steeds zo gastvrij. Wij hebben met een stel vrienden bij haar gegeten, muziek gemaakt, gezongen en gedronken ;) iedereen neemt wat mee..... deze vanzelfsprekende gastvrijheid onder zulke omstandigheden vind ik nog steeds zo bijzonder.

Maar genoeg treurigheid, ik ga eind september misschien nog wel een weekje. Maar dan naar een eiland/plaats waar ik nog niet geweest ben en waar ik rechtstreeks op kan vliegen ;)

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 01:39

Ik heb het onwijs met de Grieken te doen. De meeste werken inderdaad onwijs hard, maken lange dagen voor amper geld. Wij reizen dan altijd via Pireas naar Aegina, maar elk jaar zijn daar weer meer zwervers. Ik kan het nooit over mijn hard verkrijgen ze niks te geven. Ik verdeel wat geld, geef ze flesjes water en haal wat te eten.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 07:04

Vanmorgen 5.50 Nederlandse tijd, 6.50 op Kefalonia een aardbeving geweest. Is ook gevoeld op Zakynthos en Lefkas. Staat op AD.nl

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 07:28

Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 27-06-17 07:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 07:32

Beving van 4.2

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 07:35

Ja ik las het. Ik geloof dat het mee lijkt te vallen.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 07:40

NatasjavE schreef:
Ja ik las het. Ik geloof dat het mee lijkt te vallen.


Ik lees op EMSC, wat alle bevingen registreert dat er in de afgelopen 39 uur 3 van dit soort bevingen zijn geweest. Lijkt me eng om mee te maken.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 07:46

Lijkt mij ook eng.....

Laten we hopen dat het hier bij blijft. Een grote aardbeving kan Griekenland echt niet gebruiken.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 08:02

Nee zeker niet, alle schade en ellende die het kan veroorzaken + de toeristen die dan wegblijven..

Wij staan nu op Rhodos Airport, we gaan weer naar huis.
Eind september nog even naar Kos, gewoon omdat het kan *\%/*

En toch vind ik het fijn om vanavond weer in eigen bed te slapen

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 08:29

Ik heb het allemaal nog tegoed *\o/*

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:06

Ik heb een caravan met een vaste staplaats, daar ben ik nu nog voor een paar dagen, maandag weer aan het werk.

Celiien

Berichten: 13257
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:10

Helaas, appartement was ondertussen uitverkocht.
Nu een ander apprtement. 610 pp, maar dan ipv 1 kamer, een 2kamer appartement, en wat dichter bij het centrum van Kos :+
Ben benieuwd, we vertrekken al over 3 weken _O- gelijk halve stress over wat ik allemaal moet halen nog :=

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:15

Celiien schreef:
Helaas, appartement was ondertussen uitverkocht.
Nu een ander apprtement. 610 pp, maar dan ipv 1 kamer, een 2kamer appartement, en wat dichter bij het centrum van Kos :+
Ben benieuwd, we vertrekken al over 3 weken _O- gelijk halve stress over wat ik allemaal moet halen nog :=


Je kan alles daar kopen ;)

Celiien

Berichten: 13257
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:25

Electra63 schreef:
Celiien schreef:
Helaas, appartement was ondertussen uitverkocht.
Nu een ander apprtement. 610 pp, maar dan ipv 1 kamer, een 2kamer appartement, en wat dichter bij het centrum van Kos :+
Ben benieuwd, we vertrekken al over 3 weken _O- gelijk halve stress over wat ik allemaal moet halen nog :=


Je kan alles daar kopen ;)

Absoluut niet := ik wil m'n eigen shampoo's etc gewoon bij me hebben :')

Maar, bedoelde ook meer kleding etc. nakijken :j

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 16:03

Alle grote merken hebben ze gewoon, behalve kappersmerken. Tandpasta, douchecreme, zonnebrand .... ik koop het volgende keer gewoon daar, Ik had nl. weer eens overgewicht :D

Ik had ook weer teveel kleding mee. Iedere x neem ik mij voor minder mee te nemen.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 17:01

NatasjavE schreef:
Ohhhh poeh. Ik hoop dat het meevalt allemaal. Het lijkt wel onrustig nu met het bericht van gisteren over de golven.

https://parakalo.wordpress.com/2016/09/ ... um=twitter


De beving waar je hier naar linkt hebben wij live meegemaakt en wij zaten echt vlakbij het epicentrum. Je schrikt je een ongeluk.
Overigens, ik kijk altijd op deze site
http://www.geophysics.geol.uoa.gr/stati ... ecent.html
Maar daar staat vandaag niets zwaarders dan 3.7 dus dat valt best mee.

Haha, ik heb ook altijd teveel bij me. Moet wel kunnen kiezen tenslotte ;)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:06

Oh niet goed gekeken. Dank voor je andere link.