Griekenland

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17900
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:10

Bewolking vind ik zelfs weleens lekker, als het zo heet is. Maar regen in Griekenland vind ik wel erg.
Vorige week hadden wij ook 1 dag zware bewolking met wat miezelregen. We zijn toen lekker wezen toeren met de auto en schandalig duur geluncht bij een pas geopende chique sushi-tent.

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:26

Electra63 schreef:
Love_Laugh schreef:
:wave:
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor vakantie in september, maar kan geen eiland kiezen. :+ hebben jullie misschien tips?

Paar jaar terug via corendon geboekt was opzich wel prima allemaal, alleen viel het appartement best wel tegen. :')


Hoe later in september, hoe zuidelijker ik zou kiezen.
En wat wil je? Lekker op strand liggen of ook wat zien ( cultuur) ? Wil je stappen? Wel of geen toeristen?


Dingen zien vinden we erg leuk ja :) stappen zijn we niet zo van. strand vind ik wel leuk voor een paar uurtjes maar niet de hele dag. :)
Toeristen maakt me niet echt uit.
Ik ga begin september, maar nog geen idee hoelang ik wil gaan. :') heb 3 weken vakantie.

Electra63

Berichten: 17900
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:35

Op Kreta, Rhodos en Kos heb je veel te zien of te doen. Zeker Kreta is ontzettend groot, daar kan je je prima 3 weken vermaken met een auto. Alle drie liggen ze lekker zuidelijk, dus de meeste kans op mooi weer. Kos heb je wel binnen 1 week gezien, vond ik. Op Rhodos ben ik 2 weken geweest en vond ik ook wel voldoende. Kreta wil ik nog weleens terug, met 2 weken hebben wij wel veel van de omgeving van Rethymnon en Chania gezien, maar bijvoorbeeld niet de kant van Chersonissos.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:42

TamaraFloor schreef:
O haha! Wij waren ook tweede helft september en hadden van de 10 dagen twee dagen bewolkt en rest mooi weer!


Mijn moeder gaat nu voor 4 jaar op rij in de eerste 2 weken van oktober naar Kos en heeft de afgelopen 3 jaar alleen maar mooi weer gehad. {:}

baudyh

Berichten: 4299
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:21

Ik ga altijd in sept. Meestal de laatste dagen van sept en begin okt. Nu ook van 23 sept tot 4 okt. Altijd mooi weer. Niet meer heel heet maar 25-30 Gr is het wel. De laatste jaren naar
2017 Kreta, 2016 Kreta, 2015 kos, 2014 Karpathos, 2013 Rhodos altijd 11 dgn en ik geloof 2 dgn regen gehad. Op rhodos zelfs toen nog ver in de 30 graden

Electra63

Berichten: 17900
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 00:18

Ja.... normaal gesproken is het nog mooi weer en temperatuur zeewater is heerlijk, alleen kan je weleens pech hebben.

Fitzroy

Berichten: 25173
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 06:21

Wij hadden afgelopen jaar echt geen mooi weer in september, sterker nog, we moesten al uitwijken naar Athene met het vliegtuig vanwege noodweer en heftig onweer. Tijdens de vakantie ook echt nog hele dagen regen gehad.
Maar de jaren ervoor hebben wij ook uitstekend weer gehad in september. Je weet het dus niet.
Zoals Electra al aangeeft zou ik zo zuidelijk mogelijk gaan: Rhodos, Kreta of Karpathos.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 07:27

Ik heb in september storm gehad op Koss.
Dat was vooral op het water maar het koelde behoorlijk af.
Er waren toen ook bijna geen toeristen meer.

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 08:12

Wij hadden vorig jaar in september ook een storm waarbij nog twee Grieken overleden zijn, auto's in de zee lagen, huizen en straten overstroomt.

Letizia

Berichten: 12153
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:00

Wij hebben vorig jaar de laatste dag op Lefkas behoorlijk slecht weer gehad (6 september) we vlogen pas 's avonds en er was niks te doen in het hotel, dus dat was een lange dag :+ Blijkbaar heeft dat weer nog dagen aangehouden... We hadden hier in Nederland trouwens stralend weer :+

Thanks voor tip Fitzroy :)

Bonnelover

Berichten: 1541
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 09:17

Ben afgelopen eind september voor de 6e keer op Kreta geweest in die periode en ga meestal 1,5 week. Soms wel 1 of 2 dagen wat minder weer. Met een bui en bewolking. Afgelopen september helemaal niet gehad.
Kreta is zeker goed te doen voor meerdere weken. Wij zijn na zoveel x nog echt niet uitgekeken.

Electra63

Berichten: 17900
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:37

Bonnelover schreef:
Ben afgelopen eind september voor de 6e keer op Kreta geweest in die periode en ga meestal 1,5 week. Soms wel 1 of 2 dagen wat minder weer. Met een bui en bewolking. Afgelopen september helemaal niet gehad.
Kreta is zeker goed te doen voor meerdere weken. Wij zijn na zoveel x nog echt niet uitgekeken.


Ik twijfel ook om eind september nog een week naar Kreta te gaan.
Maar wij beslissen pas een week van te voren waarschijnlijk. Afhankelijk van het weer, bepalen we waar we heen gaan. Man wil eigenlijk met de auto een weekje weg, Maar ik wil Griekse zon en strand ;)

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:37

Als je nu in Griekenland zit hoef je ook niet heel blij te zijn. Het word vreselijk heet en daarna zware buien lees ik op AD.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:52

Ja Athene 43/44 graden :wow:

Ik hoop dat het straks een beetje normaal wordt het weer....

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:17

Dat is niet te doen die temperaturen. Wij hadden veel wind op los, dat was best lekker om te wennen. Binnenkort nog naar Macedonië. Maar toen een collega vertelde dat ze naar Griekenland ging was ik best jaloers nog....

Fitzroy

Berichten: 25173
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 17:18

Hoe gaat het nu met je? Wat had je nu precies?

Bonnelover

Berichten: 1541
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:28

Electra63 schreef:
Bonnelover schreef:
Ben afgelopen eind september voor de 6e keer op Kreta geweest in die periode en ga meestal 1,5 week. Soms wel 1 of 2 dagen wat minder weer. Met een bui en bewolking. Afgelopen september helemaal niet gehad.
Kreta is zeker goed te doen voor meerdere weken. Wij zijn na zoveel x nog echt niet uitgekeken.


Ik twijfel ook om eind september nog een week naar Kreta te gaan.
Maar wij beslissen pas een week van te voren waarschijnlijk. Afhankelijk van het weer, bepalen we waar we heen gaan. Man wil eigenlijk met de auto een weekje weg, Maar ik wil Griekse zon en strand ;)


Eind september ga ik ook weer voor 11/12 dagen met man en kids

Anne_Baukje

Berichten: 6659
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Enschede

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:09

Ik zie door de bomen het bos niet meer dus help!
Mijn vriend en ik willen begin september voor het eerst naar griekenland. Onze wensen: appartement met zwembad, strand vlakbij, restaurants vlakbij en rust..
Iemand tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:22

babe schreef:
Ik zie door de bomen het bos niet meer dus help!
Mijn vriend en ik willen begin september voor het eerst naar griekenland. Onze wensen: appartement met zwembad, strand vlakbij, restaurants vlakbij en rust..
Iemand tips?


Jaaaa, waar wij ook heen gaan! Corfu, paleokastritsa. En dan hotel valley complex. Niet superdeluxe, wel heel afgelegen en rustig, met restaurants en stranden binnen loopafstand. Wij zijn er 2 jaar geleden gweest en hebben er zojuist weer geboekt :D *\o/*

Een van de strandjes om de hoek:
Afbeelding

Electra63

Berichten: 17900
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:30

Prachtige foto Jolien.
Ik zou ook graag eens naar Corfu willen, maar eind september ben ik bang voor de wisselvalligheid van het weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:39

Electra63 schreef:
Prachtige foto Jolien.
Ik zou ook graag eens naar Corfu willen, maar eind september ben ik bang voor de wisselvalligheid van het weer.

Ja dat is het risico die wij voor lief nemen. We konden ook eind augustus, maar dan is het gewoon voor mijn vriend te warm. Die kon vorige keer begin juli net hebben zeg maar.
En van mij mag het wel flink knallen hoor, mooi stormchasen vanaf de berg op Corfu :D :):)

Electra63

Berichten: 17900
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:44

Ach... ik wacht het af en boek op het laatste moment. Dit is een extra weekje, dus dan stel ik minder eisen. Het kan ook Ibiza of Mallorca worden

Anoniem

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:51

Mallorca zijn we ook al eens geweest, was ook erg mooi :)

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:07

Joolien, nu ben ik jaloers _O-

Anoniem

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:32

Gewoon heen gaan :D Wij zijn voor €550.- euro heen en weer. Vlucht incl koffer en hotel.