Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 23:06

Leuke blog met mooie foto's k_m !

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 23:31

Preveza ben ik wel een paar keer geweest.

Hier aan het aftellen. Koffers staan klaar.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 23:38

NatasjavE schreef:
Preveza ben ik wel een paar keer geweest.

Hier aan het aftellen. Koffers staan klaar.


Veel plezier !
Wat wordt je route?

Daihyo

Berichten: 88070
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 23:45

Veel plezier! Wij zijn net geland op Schiphol.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 03:41


NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 04:26

Electra63 schreef:
NatasjavE schreef:
Preveza ben ik wel een paar keer geweest.

Hier aan het aftellen. Koffers staan klaar.


Veel plezier !
Wat wordt je route?


Weet ik nog niet. Het liefst Cyclades.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 04:32


Fitzroy

Berichten: 25137
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 06:03

Zo, heftig hoor.

Natasja, hele fijne vakantie, geniet ervan +:)+ :j

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 06:15

Heftige beelden uit kos. Raar idee aardbeving daar. Spreken zelfs over doden.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 06:53


DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:17

Er zitten momenteel wat vrienden en vriendinnen die ik ken op Kos. Iedereen maakt het goed, maar ze zijn behoorlijk geschrokken. Vannacht hebben ze allemaal buiten geslapen, op de ligbedjes of matrassen meegenomen. 1 vriendin vertelde dat gewoon het zwembad half leeg is geschud. Vooral de barstreet schijnt erg veel schade te hebben. Ze moeten voorlopig allemaal nog uit het hotel blijven voor kans op meer naschokken.

Celiien

Berichten: 13259
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:48

Klein! Nou niet bepaald. Schrokken ons dood. Halve nacht buiten gezeten (lagen op bed). Naschokken zijner nog steeds. Wij weinig schade maar binnenstad wel veel
@hierboven, wij mochten wel terug, maar moesten noodtas klaar maken. Wij zitten ook niet aan t centrum/strand, zitten iets maar boven achter de stad dus ook hoger gelegen. Heel vee mensen vannacht horen/zien voorbij rennen, gillend over tsunami's

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:14

Wat ik lees is nu 2 doden en 120 gewonden (dacht ik) hotel waar mijn moeder vaak heen gaat vol scheuren. Tsunami geweest bij turkije.

Het is vreselijk en is het is vaak raak de laatste tijd

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:17

In 1e instantie werd een kleine aard beving gemeld. Mijn bericht was van vannacht.

De haven van Kos schijnt kapot te zijn. Ferry's kunnen niet aanmeren en moeten naar Karpathos en dan met kleinere boten naar Kos.

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:33

Heftig voor zo een eiland. Net het vluchtenlingen gebeuren over. Krabbelen weer op en dan dit.
PPPfff

Letizia

Berichten: 12151
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:54

Inderdaad erg triest :\

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:25

Ik wil toch even reageren, ookal ga ik dit jaar niet naar griekenland. Inderdaad ontzettend triest, vorig jaar zaten mijn moeder in ik in Tigaki en toen was de helft nog dicht vanwege het gebrek aan toerisme. Mensen durfde niet vanwege de alle vluchtelingen. En nu... nu gaat de tourisme weer onderuit daar terwijl dat de helft van hun inkomsten is. Al het personeel die daar werkt of het nou hotel eigenaars of bedieding is probeerde iedereen tevreden te houden, keihard werkte de mensen daar. Vind het zo erg voor ze. Eigenlijk moeten we volgende zomer massaal maar kos gaan en zoveel mogelijk uitgeven, wij nederlanders kunnen het over het algemeen best missen (tenminste de meeste, niet iedereen) vind het echt zo erg..

Fitzroy

Berichten: 25137
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 14:39

Vergeet Lesbos en Chios niet ;) Ook die eilanden hebben het zwaar te verduren, nog erger dan Kos zelfs.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:50

Vreselijk he. Oh ik ken de Marina in Kos goed. Er zijn daar op dit moment veel zeilboten met toeristen. Mag een wonder heten dat er niet meer doden gevallen zijn.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:59

Lillian__ schreef:
Ik wil toch even reageren, ookal ga ik dit jaar niet naar griekenland. Inderdaad ontzettend triest, vorig jaar zaten mijn moeder in ik in Tigaki en toen was de helft nog dicht vanwege het gebrek aan toerisme. Mensen durfde niet vanwege de alle vluchtelingen. En nu... nu gaat de tourisme weer onderuit daar terwijl dat de helft van hun inkomsten is. Al het personeel die daar werkt of het nou hotel eigenaars of bedieding is probeerde iedereen tevreden te houden, keihard werkte de mensen daar. Vind het zo erg voor ze. Eigenlijk moeten we volgende zomer massaal maar kos gaan en zoveel mogelijk uitgeven, wij nederlanders kunnen het over het algemeen best missen (tenminste de meeste, niet iedereen) vind het echt zo erg..



Ik was vorig jaar ook in Tigaki en alles was open en was gezellig druk.

Mijn moeder heeft de eerste 2 weken oktober voor de 4e keer hetzelfde hotel bij Kos stad geboekt. Hotel is behoorlijk beschadigd.
Ik zou ook gaan, 1 week maar ik doe het niet meer. Heb nog niet geboekt en heel eerlijk, nu aardbeving Kos, enkele weken terug Kefalonia en daarvoor Lesbos, het is onrustig en ik durf het risico niet te nemen

Fitzroy

Berichten: 25137
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 15:53

Aardbevingen in Griekenland en vele andere landen zijn van alle tijden. Dan kun je nergens meer heen. ;)
Ik heb ook al een paar aardbevingen meegemaakt. Ze zijn echt niet allemaal zo zwaar.
Op Kefalonia bv. is alles na de grote aardbeving van 1952 aardbevingproof gebouwd. Toen wij verleden jaar enorm schrokken van eentje van 4,6 op de schaal van Richter, gebeurde er in ons huis helemaal niets en de villa-eigenares moest heel hard lachen om onze verschrikte gezichten. Nothing to worry about, we're used to it, aldus de eigenaresse.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 21-07-17 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

1810naomi

Berichten: 244
Geregistreerd: 09-03-11
Woonplaats: Omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:54

Ik ben op dit moment op Kos en het was inderdaad geen kleine aardbeving. De locals hier zeggen dat de laatste keer dat het zo heftig was in 1923 (of 1927, even vergeten) is geweest. De meeste locals deden er eerst een beetje lacherig over, maar toen het serieus begon te schudden en trillen schrokken zij zich ook helemaal wild. Toen er vervolgens nog iemand begon te roepen "tsunami, tsunami" was de paniek helemaal compleet. Iedereen begon te rennen.

Barstreet/centrum is er slecht aan toe. De kade is gebarsten en er lopen scheuren langst het fietspad. De politie houdt nu iedereen weg bij barstreet. Het personeel van een club wilden alles opruimen, maar ze zijn weer terug gekomen naar de strandtent omdat ze het pand niet inmogen. Wat natuurlijk niet meer dan logisch is. Van wat ik net hoorde gaan nu één pand helemaal slopen (White Corner) en nadat alles opgeruimd is mogen er waarschijnlijk weer mensen barstreet op om alles verder op te ruimen. Door het ingestorte dak van White Corner zijn er inderdaad twee mensen overleden. Echt heel erg. Kwam hier heel hard binnen.

De laatste naschok is nu ongeveer 1,5 uur geleden geweest en je merkt dat iedereen weer wat rustiger wordt. Ik hoop echt heel erg dat niet alle toeristen die nog moeten komen hun vakantie annuleren. De mensen hier hebben het zo hard nodig. Toerisme begon eindelijk weer een beetje aan te trekken vergeleken met de afgelopen twee jaar.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 16:37

Fitzroy schreef:
Aardbevingen in Griekenland en vele andere landen zijn van alle tijden. Dan kun je nergens meer heen. ;)
Ik heb ook al een paar aardbevingen meegemaakt. Ze zijn echt niet allemaal zo zwaar.
Op Kefalonia bv. is alles na de grote aardbeving van 1952 aardbevingproof gebouwd. Toen wij verleden jaar enorm schrokken van eentje van 4,6 op de schaal van Richter, gebeurde er in ons huis helemaal niets en de villa-eigenares moest heel hard lachen om onze verschrikte gezichten. Nothing to worry about, we're used to it, aldus de eigenaresse.



Je hebt gelijk maar zoals bekend ligt heel Griekenland op zeer aardbevings gevoelig gebied. Nu heb ik nog niet geboekt en kies ik ervoor om niet naar Kos stad te gaan, het hotel waar ik heen zou gaan is erg beschadigd en nee ik ga niet naar de stad als die nu half in puin ligt.
Het was een weekje extra want ben al op rhodos geweest en idd daar een mini zeebeving gehad net als 2 jaar geleden op Zakynthos een kleine beving.

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:44

Heel heftig die beelden van Kos... kan mij best voorstellen dat iedereen onwijs in paniek was.

Wij hebben hier ook maandelijks aardbevingen. Vorige maand was er eentje snachts, bar was nog open dus was nog aan het werk. Toen kwamen er ook mensen van schrik het hotel uit gerend..
Op Zakynthos is het meeste ook allemaal nieuw gebouwd na de verwoestende aardbeving van 60 jaar terug. Dus de gebouwen kunnen wel wat hebben.
Daarom vind je op Zakynthos ook geen authentieke dorpjes, alles is toen verwoest.

Missy_

Berichten: 1789
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Delft

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:44

Ik ga over 1.5 week naar Karpathos.. Weet iemand of de aarbeving ook daar voelbaar was? Weet niet hoe ver/dichtbij Karpathos vanaf Kos ligt?