Griekenland

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17909
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:00

Fitzroy schreef:
Ik hoop ook dat je snel opknapt.

Wat een drama met al die bosbranden, zeg.
Op Zakynthos zelfs de noodtoestand uitgeroepen met 12 branden tegelijk en wsch aangestoken. :n


Ja erg hè?
Wij hebben het ook een paar x dichtbij meegemaakt. Op Rhodos en rond Athene paar jaar geleden.
Verschrikkelijk beangstigend, Zeker voor de bevolking.

baudyh

Berichten: 4300
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:33

Meestal als je medicijnen krijgt van de huisarts voor longontsteking dan knap je snel op. Het klimaat is er top voor. Zou gewoon gaan

Roosch

Berichten: 36740
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 19:12

Wat zei de dokter gisterenmiddag?

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 06:58

Leuk dat je naar ons hotel had gekeken Electra! We zitten inderdaad altijd heel snel vol. Inmiddels al iets anders geboekt?

De bosbranden hier waren/zijn heel heftig. Bijna alles is inmiddels uit gelukkig. Het is heel normaal dat er een keer een bosbrand is, maar nu zijn er sinds mei al tientallen geweest.
Afgelopen week als hoogtepunt met ongeveer 14 brandhaarden. Hele harde wind. Bepaalde branden kwamen ontzettend dicht bij huizen, gelukkig is er uiteindelijk alleen maar flora en fauna vernietigd en zijn er geen gewonden gevallen.

Er begon op een gegeven moment zelfs een brand hemelsbreed ongeveer 300 meter verderop. Toen vond ik het wel spannend worden. Maar deze was gelukkig snel onder controle.


Afbeelding

Enorme asregen uren lang. Álles onder het as.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 10:29

Roosch schreef:
Wat zei de dokter gisterenmiddag?


Het liep wat anders. De waardes waren weer enorm gestegen dus moest met spoed een longfoto laten maken en bloed laten prikken. Daar kwam een dubbele longontsteking uit, nu ook andere medicatie dus we kunnen niets anders doen dan afwachten. Desondanks voel ik me helemaal niet slecht (tot een uur of 18.00) maar foto's en waardes zeggen wat anders helaas.

Electra63

Berichten: 17909
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:15

_Mel schreef:
Leuk dat je naar ons hotel had gekeken Electra! We zitten inderdaad altijd heel snel vol. Inmiddels al iets anders geboekt?

De bosbranden hier waren/zijn heel heftig. Bijna alles is inmiddels uit gelukkig. Het is heel normaal dat er een keer een bosbrand is, maar nu zijn er sinds mei al tientallen geweest.
Afgelopen week als hoogtepunt met ongeveer 14 brandhaarden. Hele harde wind. Bepaalde branden kwamen ontzettend dicht bij huizen, gelukkig is er uiteindelijk alleen maar flora en fauna vernietigd en zijn er geen gewonden gevallen.

Er begon op een gegeven moment zelfs een brand hemelsbreed ongeveer 300 meter verderop. Toen vond ik het wel spannend worden. Maar deze was gelukkig snel onder controle.


[ [url=m/nYMYC1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Enorme asregen uren lang. Álles onder het as.


Die asregen heb ik eens in Piraeus/Athene meegemaakt, echt heel eng. Wij zagen toen niet eens de zon en inderdaad alles zat onder het as.
Maar fijn, dat jullie geen schade hebben en er geen gewonden zijn gevallen.

Ik heb inmiddels geboekt, ik heb mijn man zijn zin gegeven :D , die wilde graag met de auto op vakantie (nieuwe auto) en wij gaan nu dus naar Lazise, Gardameer, Italie. Weer eens iets anders en niet te ver als je maar 9 dagen hebt. We zijn daar niet eerder geweest, dus een beetje toeren en hopelijk genieten van mooi weer.

Letizia

Berichten: 12156
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:54

Ik hoop idd dat je mooi weer hebt, ze hebben al wat spookweer gehad in die omgeving :=

Wij gaan begin oktober naar Noord Italië, op familiebezoek, maar hopelijk hebben we dan ook nog een beetje mooi weer :)
Over 14 dagen zit ik al lang breed met m'n gat in Corfu :D

Electra63

Berichten: 17909
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:20

Letizia schreef:
Ik hoop idd dat je mooi weer hebt, ze hebben al wat spookweer gehad in die omgeving :=

Wij gaan begin oktober naar Noord Italië, op familiebezoek, maar hopelijk hebben we dan ook nog een beetje mooi weer :)
Over 14 dagen zit ik al lang breed met m'n gat in Corfu :D


Ik begreep dat het weer wat rustiger is rond die tijd, omdat het dan niet zo heet meer is?

Ach, we zullen het zien, 1e keer echt vakantie naar Italië, normaal alleen op doorreis als wij met de auto naar Griekenland gingen en een x naar Venetië geweest (30 jaar geleden :D ).

Ik was maar aan het twijfelen en zoeken, dus ineens de knoop doorgehakt.

Letizia

Berichten: 12156
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:49

Ik ben helemaal weg van Italië, natuurlijk deels door m'n roots, maar ook de cultuur en het eten, niet te vergeten :D

Electra63

Berichten: 17909
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:11

Letizia schreef:
Ik ben helemaal weg van Italië, natuurlijk deels door m'n roots, maar ook de cultuur en het eten, niet te vergeten :D


Dat hebben wij met Griekenland, Alleen willen we af en toe eens wat anders ;)

Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 06:20

Nou, ik ga 'vreemd' dit jaar, maar heb er nu al spijt van :+
Had ik nou toch maar voor Griekenland gekozen.

Electra63

Berichten: 17909
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 06:40

Fitzroy schreef:
Nou, ik ga 'vreemd' dit jaar, maar heb er nu al spijt van :+
Had ik nou toch maar voor Griekenland gekozen.


Soms eens wat anders, is toch ook leuk!
Ik ben gelukkig nog in juni geweest. Dit is een extra weekje vrij.
Mn man gaat over 2 weken nog 6 dagen voor zijn werk naar Athene. Die zit altijd in een prachtige grote suite. Ik zou dus alleen een vliegticket hoeven te kopen ...... maar helaas kan ik dan echt geen vrij krijgen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 07:30

Hier zit het er bijna op ;(
Wil nie na huis. -O-

Het was te kort.....

Electra63

Berichten: 17909
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:35

NatasjavE schreef:
Hier zit het er bijna op ;(
Wil nie na huis. -O-

Het was te kort.....


Vakantie is altijd te kort!

Roosch

Berichten: 36740
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:40

Jeetje heftig Mel!!

Hoe is het nu, Giolli? :(:)
Heeft de dokter wat gezegd over een reisadvies?

Ah Natasja altijd veel te kort he :(:)

Ik mag langzamerhand beginnen mijn koffer in te pakken. :D
Ik moet een nachtje op Schiphol doorbrengen. Iemand tips?

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:15

Ik ben inmiddels weer terug van Kos. Ik vond het echt heel leuk en wil weer terug :+

Aanraders voor eten:
- casa della pasta
- sunset taverna
- filarakia (Nederlands dus wel wat duurder)

Om te doen:
- Nysiros (vulkaaneiland). Ik vond het echt bijzonder om te zien hoe zo'n eiland ontstaan is door een vulkaan en we hebben ook in de krater gelopen.
- Scooter huren en het eiland rondrijden. Wij hebben dit gedaan bij ideal. Ze halen je op bij je appartement/hotel en brengen je als je je scooter inlevert weer terug. Heel erg handig aangezien wij 3 km van Kos-stad af zaten. Fiets hebben wij ook bij hun gehuurd. Was 1 week voor 15 euro omdat we via corendon geboekt hadden.
- Een Griekse avond bijwonen. Wij hadden een sunset cruise geboekt, was ook via Corendon. Ik vond het eten en dansen echt heel tof maar daar moet je wel van houden :P

De thermen zijn wij niet geweest maar ik hoorde ook dat deze dicht was vanwege de aardbeving? Dus dat zou ik dan nog even navragen.

Verder is er van de aardbeving weinig te zien. Alleen de moskee is afgesloten en deels ingestort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:52

oliebol, wij hebben een probleem. Ik had de hoteleigenaar een mail gestuurd met de datum die we wilde reserveren, DACHT IK. Niet gedaan dus. Vond t al vreemd dat ik geen bevestiging kreeg. Maar de mail is dus niet verstuurd(wel aangemaakt, maar stond als concept opgeslagen :? ). Gevolg, geen kamer meer vrij in het hotel. Dus nu als de wiedeweerga nog iets zoeken voor 10 sept :=

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:51

Thuis op de bank nu. Pffffff....kkkkoud zeg. Openhaard aan....
Zal morgen eens een overzichtje typen met wat we gedaan hebben.

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:57

Koffer deels ingepakt hier. Woensdag vliegen naar Kreta. Totaal nog niet in de vakantie mood maar zodra we daar zijn zal dat zo omslaan haha. Nog tips om te doen?

Electra63

Berichten: 17909
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:18

xJurdyWonanx schreef:
Koffer deels ingepakt hier. Woensdag vliegen naar Kreta. Totaal nog niet in de vakantie mood maar zodra we daar zijn zal dat zo omslaan haha. Nog tips om te doen?


Kreta is groot... dus in welke streek van Kreta zit je?

Joolien: heb je wel al een vlycht? Dan zou ik op Booking.com zoeken.
Of wil je een pakketreis? Ik zie wel veel aanbiedingen op korte termijn?

Anoniem

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:32

Ja ik boek altijd los. Ik heb meteen een nieuw appartement geboekt. In dezelfde plaats, wel 200 euro duurder, maar goed, er was bijna niks meer beschikbaar.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 08:14

Ohh das balen zeg. Maar wel fijn dat je iets anders gevonden hebt.

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:54

Dit jaar zitten we in rethymnon. Zit te denken of we een auto gaan huren of niet, voor 2 dagen ofzo. Om zo een beetje de verder afgelegen plekjes te bezoeken. Maar dan moet ik wel weten waar die zijn haha..

Electra63

Berichten: 17909
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 11:14

xJurdyWonanx schreef:
Dit jaar zitten we in rethymnon. Zit te denken of we een auto gaan huren of niet, voor 2 dagen ofzo. Om zo een beetje de verder afgelegen plekjes te bezoeken. Maar dan moet ik wel weten waar die zijn haha..


Je kan naar de Ibros-kloof. Hetzelfde als de Samaria-kloof, maar dan maar 7 km.
Chania is een leuke stad. Naar Matala, mooi strand met "grotten" waar tijdens WO2 mensen zich verrschuilden.
Bali, is een leuk strand.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:01

Wij wilde zó graag gaan dat we niet konden wachten en hier thuis ons maar zitten te vervelen totdat het zaterdag is. Wij Corendon bellen met de vraag of we ook een paar dagen eerder konden gaan, maar dat schijnt dus niet mogelijk te gaan. Flauw!