Gran Canaria 2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:11

Wij hadden niet zo heel veel last van de straatverkopers, maar wel van groepjes mensen (altijd met donkere huidskleur, kan er niets aan doen, maar het was gewoon zo) die in een groepje om je heen kwamen staan en dan moest je uitkijken dat je je portemonnee of sieraden niet kwijt was. Er werd in het hotel ook voor gewaarschuwd dat het buiten het resort goed uitkijken was voor je spullen. Ze trokken mij zelfs aan mijn arm mee!

margreet4

Berichten: 1584
Geregistreerd: 14-05-07

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:16

Nee daar hebben we geen last van gehad, was er altijd maar eentje, heel soms 2 maar niet dat ze je lastig vielen!

_AB_
Berichten: 3956
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:49

Bij ons op de Boulevard, dat stukje waar onder andere Roma zat, veel Afrikaanse straatverkopers, weinig last van gehad :) En de Thaise massage vrouwtjes op het strand, die waren iets vervelender.
We vonden het eten op GC wel vet trouwens...

Cchanny

Berichten: 8844
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:21

margreet4 schreef:
Van de straatverkopers niet veel last gehad dat viel me heel hard mee, in playa del ingles meer last van gehad! Jullie wel veel last van gehad?

Nee totaal niet.
Ja 1 keer door afrikaanse vrouwen die trok mijn vriend mee.

Voor de rest eigenlijk niet, wel bij de Yumboo van die restaurant houders.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:30

Deze zomer ook 10 dagen geweest, was heerlijk in hotel Escorial in Playa del Ingles. Halfpension is goed bevallen! Elke dag op pad met het openbaar vervoer en 1 dag met een Fiat Panda de bergen in. Veel geshopt in de hoofdstad, naar een markt geweest, naar de dolfijnen geweest met de Bahia Cat(niet ziek), dochter ging op de banaan en parasailing. Verder mocht ze karten en gingen we naar Aqualand. Op het dak van het hotel was een bubbelbad en een zonneterras met ligbedden met uitzicht op zee. Echt genieten!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 06:45

De Afrikaanse vrouwen waren dus ook heel irritant.

Cchanny

Berichten: 8844
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:54

Amalarab schreef:
Deze zomer ook 10 dagen geweest, was heerlijk in hotel Escorial in Playa del Ingles. Halfpension is goed bevallen! Elke dag op pad met het openbaar vervoer en 1 dag met een Fiat Panda de bergen in. Veel geshopt in de hoofdstad, naar een markt geweest, naar de dolfijnen geweest met de Bahia Cat(niet ziek), dochter ging op de banaan en parasailing. Verder mocht ze karten en gingen we naar Aqualand. Op het dak van het hotel was een bubbelbad en een zonneterras met ligbedden met uitzicht op zee. Echt genieten!

Dat klinkt wel goed!

Is een auto huren makkelijk ?

_AB_
Berichten: 3956
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:34

Wij hebben via de reisorganisatie 3 dagen een autootje gehuurd , maar je komt in het dorp ook wel autoverhuurs tegen :)

Cchanny

Berichten: 8844
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:38

_AB_ schreef:
Wij hebben via de reisorganisatie 3 dagen een autootje gehuurd , maar je komt in het dorp ook wel autoverhuurs tegen :)

Ik ben altijd bang dat ze je een oor aan naaien, wij wilde ook graag een auto huren omdat via de reis organisatie een tripje met de auto erg duur waren. Maar wij durfde het niet

_AB_
Berichten: 3956
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:04

Het scheelde bij ons maar een paar euro , via de reisorganisatie of regulier, want daar promoten ze zonder verzekering en andere bij komende kosten, die er bij de reisorganisatie al wel bij zitten ;)
Onze Twingo had nog geen 10000 op de teller :)

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 23:49

Hallo allemaal,

Kom weer eens binnen vallen in me eigen topic, nu we weer aan het oriënteren zijn voor n vakantie voor 2016 :+ :+ .
Twijfelde heel erg om nog een keer naar hetzelfde te gaan, omdat dit goed beviel. Maarja... wil ook wel wat van de wereld zien...

Wie zouden er nog een keer gaan ? *\o/*

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:58

Cchanny schreef:
_AB_ schreef:
Wij hebben via de reisorganisatie 3 dagen een autootje gehuurd , maar je komt in het dorp ook wel autoverhuurs tegen :)

Ik ben altijd bang dat ze je een oor aan naaien, wij wilde ook graag een auto huren omdat via de reis organisatie een tripje met de auto erg duur waren. Maar wij durfde het niet



Ik ging nr de balie vh hotel en vroeg waar ik een auto kon huren. Man vh hotel zei: hier.
Was €26 voor 1 dag. Ik vroeg om airco, dat bleek arko. Maar vooruit! Onderweg in de bergen een ijsje gehaald en later bij Ikea afgekoeld en geluncht. Daarna nog naar een groot winkelcentrum 10 min vd Ikea. We hebben veel geshopt, mijn dochter en ik. Overal rebajas in juli...

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 00:05

Mag ik mij melden? :D
Wij gaan met het gezin rond de kerst naar Gran Canaria! We zitten in Playa Ingles. Ben benieuwd of er meer mensen in december/ rond ze feestdagen zijn geweest. Is er dan wel wat te doen? En wat zijn aanraders om te bekijken?
En, wat is de temperatuur ongeveer. Ik las rond de 20, maar is het bijv door de wind kouder ofzo?

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 00:48

Handig topic dit!
Ik zit er met vier kerst op Gran Canaria (appartement in Playa Ingles dacht ik, heb t niet geboekt haha) en heb er enorm veel zin in.
Meteen even alles wat in dit topic wordt genoemd genoteerd :)

_AB_
Berichten: 3956
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:10

Aanraders om te eten zijn pizzaria Roma en Cãna, een soort Spaans eettentje :)

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:42

yvankaxx: ik ben net 2 weken geleden geweest,smiddags komt er meer wind opzetten en om een uur of 4 ging de zon achter de palmbomen en werd het minder.ik ben ook wel eens eind nov geweest en vond het frisser als het bewolkt weer was,ik raad aan om strand enz smorgens te doen 8-) {:}
onder het maritiemhotel zit een restaurantje waar je best veel en lekker vlees krijgt en de grill van de Torro(grote stier) is +:)+
op woensdag/zaterdag heerlijk markten op san fernando :$
veel plezier,ik mag weer een jaar wachten |(

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:52

Dit jaar ga ik als het allemaal gaat zoals verwacht met mijn beste vriendin naar Gran Canaria. Ik ben daar al behoorlijk vaak geweest maar mijn beste vriendin nog nooit.

Nu zitten wij nog te twijfelen tussen Costa Meloneras en het Baobab hotel, bij Costa Meloneras ben ik wel eens binnen geweest en ik vond dat werkelijk fantastisch maar Baobab heb ik alleen van de buitenkant mee mogen maken. Als ik op zoover kijk vind ik het alsnog erg lastig want het ziet er allebei fantastisch uit.

Weet iemand of er in een van deze hotels ook Nederlandse receptie aanwezig is? Dat hadden wij tijdje geleden wel in een hotel en hebben dat als zeer prettig ervaren. Ondanks ik ook prima Engels spreek vond ik dit wel een prettige ervaring.

Wie o wie heeft tips? :)

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:10

In Baobab waren een aantal NL sprekenden, maar die werken natuurlijk niet altijd... Wat betreft je keuze vind ik de sfeer in Baobab veel leuker omdat het wat relaxter is in mijn beleving. Costa Meloneras is heel chique en Baobab met de Afrikaanse stijl meer relaxt. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:28

Bij Costa Meloneras hebben ze geen Nederlandse receptie, maar ze spreken wel prima Engels :)
Het is ons prima bevallen!

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:56

Ik sta in de rij bij de gate :) over ongeveer 2,5 uur ben ik er!

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:20

Wij vliegen zaterdag *\o/* Wordt wel een lange reis, we hebben een tussenlanding in Eindhoven dus al met al ongeveer 6 uren onderweg. En dat rond etenstijd haha

Cchanny

Berichten: 8844
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:24

briitje schreef:
Hallo allemaal,

Kom weer eens binnen vallen in me eigen topic, nu we weer aan het oriënteren zijn voor n vakantie voor 2016 :+ :+ .
Twijfelde heel erg om nog een keer naar hetzelfde te gaan, omdat dit goed beviel. Maarja... wil ook wel wat van de wereld zien...

Wie zouden er nog een keer gaan ? *\o/*

Ik zou op zich niet nog een keer naar ons hotel gaan. Puur omdat er nu 2 van de 5 torens gesloten waren en je nu rustig aan het zwembad kon liggen met plekken bij evenals s'avonds moest je niet te laat komen want dan had je geen plekje meer.
Als die 2 torens gerestaureerd zijn en er nog meer mensen zouden zijn, dan is het denk ik vechten om de plekjes bij het zwembad. Nu werden er al handdoeken neer gelegd. :')
maar doordat er genoeg plek was, kon je rustig ergens anders gaan zitten.

Wel was het eten echt uitstekend!

Cchanny

Berichten: 8844
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:25

xTammyy schreef:
Ik sta in de rij bij de gate :) over ongeveer 2,5 uur ben ik er!

Spannend! :D

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:52

Weet iemand waar je wat mooi vuurwerk kan zien vanavond? We zitten in playa del ingles.

Mariska_D

Berichten: 1152
Geregistreerd: 05-11-08
Woonplaats: Markelo

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:52

Wij gaan dit jaar weer terug :D. Over 2 weken vlieg ik samen met mn zusje om nog even wat zonnestralen op te vangen :D.