Vakantie Egypte 2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Vakantie Egypte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 14:14

Hoi iedereen,

mijn vriend en ik willen dit jaar naar Egypte op vakantie. Hier zijn we nog nooit geweest. Veel informatie hebben we dus er niet over!
We zijn opzoek naar een aal-inclusive hotel met het liefst een rif voor de deur zodat ik kan snorkelen en mijn vriend een keer kan duiken! Weten jullie een goed hotel? Wij zien door de bomen het bos niet meer. Op dit moment kijken we op de site van Sunweb.

Wat zijn jullie ervaringen? Wat zijn de do's en don'ts van Egypte?

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Vakantie Egypte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:05

Wat leuk zeg! Ik ben zelf een aantal keer in Sharm El Sheikh geweest. Verschillende hotels, maar Dreams Beach Resort sprong er wel bovenuit voor mij. Prachtig hotel, vriendelijk personeel én een prachtig rif voor de deur! Het hotel is alleen niet heel goedkoop meer geloof ik.

Hurghada is over het algemeen goedkoper dan Sharm el Sheikh, daar wordt ook gesnorkeld maar ik geloof dat de liefhebbers toch sneller naar Sharm trekken. Natuurlijk zijn er naast Hurghada en Sharm el Sheikh nog meer badplaatsen, Marsa Alam bijvoorbeeld, maar daar weet ik vrij weinig van dus misschien kan een andere bokker daar meer over vertellen. :D

Veel plezier in ieder geval! :) Ik heb het elke vakantie weer enorm naar mijn zin gehad daar.

Ladyson

Berichten: 3229
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Vakantie Egypte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:14

Hmm weet niet of je naar Egypte moet gaan nu ivm onveilige situatie.. Ik ben in Sharm geweest en vond het een heerlijke vakantie! Denk eraan dat je genoeg fooi meeneemt. De salarissen zijn berekend op dat ze nog fooi krijgen en voor fooi doen ze alles. Wij zijn alleen begeleid het resort afgeweest met excursies enz en we werden tijdens excursie zelfs 1 voor 1 naar kameel begeleid omdat het anders te gevaarlijk was. Dat is dus wel goed om te weten. Resorts vond ik veeel mooier dan Turkije en Tunesie.

Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 15:16

Mag ik vragen waar je boekte? Dreams beach resort hebben ze niet bij sunweb. :)

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:20

Egypte is geweldig, maar ik als Egyptische zie Egypte vaak van een heel andere kant dan de meeste toeristen doen.

Sharm El Sheikh is prachtig, en als je de tijd hebt zou ik zeker naar de piramides gaan. Daar kan je binnen kijken, maar je kan ook een tour maken te paard of op een kameel. Heel leuk om op die paarden te rijden, aangezien ze heel anders zijn dan de Nederlandse paarden + je rijd western daar.

Het museum is ook erg leuk, maar ik heb gehoord dat die helemaal leeg is geroofd tijdens de rellen, dus of die nog steeds zo mooi is weet ik niet.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:38

Suzan_v_h schreef:
Mag ik vragen waar je boekte? Dreams beach resort hebben ze niet bij sunweb. :)

Ik heb Dreams Beach toen een keer bij D-Reizen geboekt en een keer bij Arke.
Corendon vliegt ook op Egypte maar ik weet niet of die Dreams Beach ook aanbieden.

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:42

Ik ben zowel in Sharm el Sheikh als in Hurghada geweest.
In Sharm el Sheikh inderdaad in het genoemde Dreams hotel.

Persoonlijk vind ik Egypte weinig spectaculair als je ook veel dingen wilt doen/ zien buiten je resort.
Wij waren met 2 vrouwen dus dat is sowieso al niet heel handig, maar buiten de resorts vond ik het ook weinig spectaculair. Wat ik wel heel leuk vond was de kamelentocht naar de bedoeinen en de excursie naar Luxor (echt extreme aanrader als je van cultuur houdt!).

Wij hadden dacht ik bij Arke geboekt.

Love_myhorse
Berichten: 604
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:52

In december 2013 naar Egypte geweest, niets gemerkt van de onrust.

Kijk een op het plaats El Gouna het Venetië van Egypte.
Een aanrader.

Excursies jeeptocht door de woestijn en bezoek de de bedoeinen.

Bambino
Berichten: 2168
Geregistreerd: 25-09-04

Re: Vakantie Egypte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:00

Sharm is kwa onderwater wereld wel het allermooiste maar persoonlijk zou ik niet risico nemen Sharm nu te boeken enkel last minute daar Sharm zelf geen negatief reisadvies heeft maar de Sinai wel.
Hurghada heeft nog wat meer weg van het Egypte daar daar ook gewoon Egypternaren wonen en ook hier kan je prachtig snorkelen.
Anders is inderdaad El gouna 20 km van Hurghada ook nog een optie, ligt eraan of je er savonds nog op uit wil trekken of niet, El gouna is vrij klein maar wel heel gezellig in de zomer.
Hurghada is altijd druk en natuurlijk stuk groter.
mocht je meer info willen over hotels mag je me altijd pb sturen :)

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Vakantie Egypte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:11

Ik zou het pas weer boeken als het er veilig is. Dan kun je in elk geval excursies doen zoals de woestijn in of op kamelen rijden. Ik ben er in de zomer van 2013 geweest en toen konden we niet heel veel alleen in het hotel zitten of op duik excursie.

Duiken is daar super, echt prachtig maar om er alleen heen te gaan om te duiken en niet naar de woestijn of markten te kunnen is erg jammer.

Bambino
Berichten: 2168
Geregistreerd: 25-09-04

Re: Vakantie Egypte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:13

Zo lang je niet richting Sinai gaat kan je gewoon excursies doen hoor :)

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:30

Wij mochten dat zeker niet, zelfs 1 dag niet van het hotel af en er kwamen op dat moment dan ook geen toeristen meer aan. In een leeg vliegtuig terug!

Op de helft van onze vakantie werd het negatief reisadvies. Excursies naar de woestijn en markten gingen daarvoor ook al niet meer door. Je kon wel op eigen hachje naar de oude markt maar daar bedank ik dan voor.

Bambino
Berichten: 2168
Geregistreerd: 25-09-04

Re: Vakantie Egypte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:56

Nee eind 2013 dat begrijp ik dat dat toen niet mogelijk was wel heel jammer, maar op dit moment gaan alle excursies weer normaal door, ook trips naar Luxor en Cairo worden via tour operators en lokale excursie bureaus weer aangeboden
enkel vanaf Sharm zou ik niet weten hoe nu zit ivm negatief reisadvies Sinai.

Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Vakantie Egypte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 19:43

Bedankt voor alle reactie's! Wij wilden vorig jaar (2013) eigenlijk al naar Egypte, maar toen was het enorm onrustig daar. Toen hebben we last minute Dominicaanse Republiek gedaan. Ook een top vakantie gehad, en mijn vriend heeft er weer de duik kriebels opgelopen.

Ik heb het idee dat het nu veel rustiger is in Egypte, lange tijd geleden dat ik daar nog echt iets heftigs over heb gehoord. Daarom denken we dat we nu wel kunnen.

We zouden rond april willen gaan, dan is de temperatuur best te doen denk ik. Hurghada en El Gounda zijn dus de grootste plaatsen? Welke is het mooist om te duiken/snorkelen?

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:13

Laatst bijgewerkt door Beau_Myrthe op 01-01-15 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Vakantie Egypte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:17

Wij zijn 2 jaar terug ook naar Sharm geweest. Was een mooie ervaring, maar kreeg er niet echt een veilig gevoel bij. Het winkel'straatje' voelde voor mij erg corrupt en onveilig aan, evenals de beveiliging die zo nu en dan ergens stond.
We zijn naar het Oriental hotel geweest geloof ik, zou de preciese naam in het fotoboek moeten opzoeken.
Erg vriendelijk personeel, goed hotel!
Wij zijn op excursie naar de Blue hole geweest, Ras Mohammed (zeker het heen gaan waard!), en zijn met een buggy gaan rijden in de woestijn.

Egypte is leuk, maar nog zeker leuker om dingen daarbij te gaan ondernemen.
Succes met je zoektocht! Wij hebben ons laten voorlichten via een reisbureau.

Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Vakantie Egypte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 18:47

Fijn al die reacties! Naar sharm gaat sunweb niet volgens mij, het liefst boeken we met sunweb. Maar sharm ziet er erg mooi uit!

silversomali

Berichten: 758
Geregistreerd: 21-09-10
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 18:57

Wij hebben geboekt voor september 2015 naar El Gouna. Wij wilden graag snorkelen en dit zou één van de mooiste plekken zijn. Google er maar eens op dan krijg je mooie plaatjes van de onderzeewereld. Ivm de veiligheid zullen wij waarschijnlijk alleen in El Gouna verblijven.

O en wij hebben geboekt met sunweb

Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 18:58

silversomali schreef:
Wij hebben geboekt voor september 2015 naar El Gouna. Wij wilden graag snorkelen en dit zou één van de mooiste plekken zijn. Google er maar eens op dan krijg je mooie plaatjes van de onderzeewereld. Ivm de veiligheid zullen wij waarschijnlijk alleen in El Gouna verblijven.

O en wij hebben geboekt met sunweb


El gouna leek ons ook erg mooi! Naar welk hotel gaan jullie?

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Vakantie Egypte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:07

Wij zijn in 2014 naar Hotel Three Corners Sunny Beach resort geweest. Vlak bij Hurghada! Was super mooi! Lekker eten, mooi zwembad, hele lange pier in zee en aardige mensen in het resort/reisleiding etc.

Wij zijn nog naar het zo genoemde "dolfijnenhuis" geweest met een speedbootje waar we super veel dolfijnen hebben gezien en er mee hebben gezwommen. Ik heb er nog een aangeraakt! Was een hele bijzondere ervaring.
Ook zijn we te diepzee duiken geweest, echt een aanrader! Het is prachtig!

Ook wij hebben niks van de onrust gemerkt.

silversomali

Berichten: 758
Geregistreerd: 21-09-10
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:15

Suzan_v_h schreef:
silversomali schreef:
Wij hebben geboekt voor september 2015 naar El Gouna. Wij wilden graag snorkelen en dit zou één van de mooiste plekken zijn. Google er maar eens op dan krijg je mooie plaatjes van de onderzeewereld. Ivm de veiligheid zullen wij waarschijnlijk alleen in El Gouna verblijven.

O en wij hebben geboekt met sunweb


El gouna leek ons ook erg mooi! Naar welk hotel gaan jullie?


Wij zitten in Three Corners Rihana Resort. Dit leek ons het leukst :-)

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Vakantie Egypte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:16

Volgens mij staan de Three Corners resorts wel goed bekend :))

Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Vakantie Egypte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 19:20

Three corners zien we veel voorbij komen! Hebben die een huisrif? is wel een pré voor ons :D

silversomali

Berichten: 758
Geregistreerd: 21-09-10
Woonplaats: Amstelveen

Re: Vakantie Egypte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:25

Een huisrif? Wut? :')

Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 19:28

silversomali schreef:
Een huisrif? Wut? :')


hahaha, ja dat er koraal in de zee voor het hotel ligt, zodat we makkelijk kunnen snorkelen!