Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 8 [ 195 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Egypte

 
Profiel   

Binnenkort ga ik op vakantie naar Egypte.
Wij zitten zelf in Hurghada.

Zijn er hier mensen aanwezig die ook pas zijn geweest?
welke excursies zijn een echte aanrader?
en hoe is het met betrekking tot de veiligheid op dit moment?

Ik heb ook gelezen over de senso mall? is daar iemand geweest?

*\o/*


Laatst bijgewerkt door bloementje3 op 09-05-15 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-15 19:21 



 
Profiel   

bloementje3 schreef
Wij zitten zelf in Hugarda.


Je bedoelt vast Hurghada ;)
Ge je pas kijken hoe het zit met de veiligheid als je al geboekt hebt? :+

Veel plezier iig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-15 19:24 



 
Profiel   

Wij zijn net 2,5 week terug uit Hurghada.
Was heerlijk, wij hebben 3 excursies gedaan. Citytour, vanaf vanaf een boot op 3 plekken gaan snorkelen en misschien wel een dolfijn zien en we hebben de jeep safari gedaan.
Niks gemerkt dat het niet veilig was ofzo. In Caïro is het onveilig maar daar zit je ver genoeg van vandaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-15 19:27 



 
Profiel   

ja dat bedoelde ik ook! zal het even aanpassen ;)
haha ik heb het meer over de veiligheid in de omgeving. En hoe de situatie daar op dit moment is mocht je avonds nog de straat op gaan. de veiligheid in het resort maak ik me niet druk om.
we hebben dit keer een mega resort geboekt met veel glijbanen dus als het niet veilig is gaan wij niet van het resort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-15 19:27 



 
Profiel   

Suzan_v_h schreef
Wij zijn net 2,5 week terug uit Hurghada.
Was heerlijk, wij hebben 3 excursies gedaan. Citytour, vanaf vanaf een boot op 3 plekken gaan snorkelen en misschien wel een dolfijn zien en we hebben de jeep safari gedaan.
Niks gemerkt dat het niet veilig was ofzo. In Caïro is het onveilig maar daar zit je ver genoeg van vandaan.


Bedankt voor de reactie!
*\o/*

Dat snorkelen klinkt idd leuk! met welke organisatie zijn jullie geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-15 19:29 



 
Profiel   

bloementje3 schreef
Suzan_v_h schreef
Wij zijn net 2,5 week terug uit Hurghada.
Was heerlijk, wij hebben 3 excursies gedaan. Citytour, vanaf vanaf een boot op 3 plekken gaan snorkelen en misschien wel een dolfijn zien en we hebben de jeep safari gedaan.
Niks gemerkt dat het niet veilig was ofzo. In Caïro is het onveilig maar daar zit je ver genoeg van vandaan.

Bedankt voor de reactie!


Dat snorkelen klinkt idd leuk! met welke organisatie zijn jullie geweest?


Suweb, we hebben toen ook wilde dolfijnen gezien. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-15 19:30 



 
Profiel   

Goof schreef
bloementje3 schreef
Wij zitten zelf in Hugarda.


Je bedoelt vast Hurghada ;)
Ge je pas kijken hoe het zit met de veiligheid als je al geboekt hebt? :+

Veel plezier iig.


Het valt allemaal wel mee. Het lijkt mij dat reisorganisaties anders geen reizen meer zouden aanbieden.

TS, wij zijn vorig jaar in Marsa Alam geweest en in 2012 in El Gouna, dat ligt 30 min rijden vanaf Hurghada. Wij zijn niet zo van het cultuursnuiver, maar zijn meer op en onderwater te vinden.

Gewoon genieten en er is meer dan genoeg te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-15 19:40 



 
Profiel   

Suweb, we hebben toen ook wilde dolfijnen gezien. *\o/*[/quote]

Oehw! Dat klinkt wel heel gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-15 22:05 



 
Profiel   

.[/quote]het valt allemaal wel mee. Het lijkt mij dat reisorganisaties anders geen reizen meer zouden aanbieden.

TS, wij zijn vorig jaar in Marsa Alam geweest en in 2012 in El Gouna, dat ligt 30 min rijden vanaf Hurghada. Wij zijn niet zo van het cultuursnuiver, maar zijn meer op en onderwater te vinden.

Gewoon genieten en er is meer dan genoeg te doen.[/quote]

Toen ik een jaar of 7 was ben ik daar ook geweest. Me moeder ging daar veel duiken en ik zo nu en dan snorkelen. Kan me niet alles meer herinneren alleen dat het heel mooi was :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-15 22:09 



 
Profiel   

Suzan_v_h schreef
In Caïro is het onveilig maar daar zit je ver genoeg van vandaan.


Ook in Cairo is het niet onveilig, tenzij je het over het verkeer hebt. Ik kom net terug van een stage in Cairo en kan je verzekeren dat het ook in Cairo niet onveilig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-15 13:39 



 
Profiel   

Narya schreef
Suzan_v_h schreef
In Caïro is het onveilig maar daar zit je ver genoeg van vandaan.


Ook in Cairo is het niet onveilig, tenzij je het over het verkeer hebt. Ik kom net terug van een stage in Cairo en kan je verzekeren dat het ook in Cairo niet onveilig is.


Sorry! Maar dit leek me de meest onveilige plek. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-15 17:12 



 
Profiel   

Leek misschien, maar tenzij je enigszins bekend bent met de situatie in Egypte is het misschien niet handig om een plek zomaar als onveilig te bestempelen. Straks geloven mensen het ook nog, en het is al zo slecht gesteld met het toerisme..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-15 21:36 



 
Profiel   

Narya schreef
Suzan_v_h schreef
In Caïro is het onveilig maar daar zit je ver genoeg van vandaan.


Ook in Cairo is het niet onveilig, tenzij je het over het verkeer hebt. Ik kom net terug van een stage in Cairo en kan je verzekeren dat het ook in Cairo niet onveilig is.

Haha ja dat verkeer heb ik idd verhalen over gehoord. Ik was nog te jong om het goed te herinneren. Maar die weg naar Luxor schijnt letterlijk high way to hell te zijn.... naja high way;zand weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-15 21:45 



 
Profiel   

Egypte is prima te doen qua veiligheid. Mensen dramatiseren het alleen maar.

Naar welk hotel ga je?

De senso mall is zeker een aanrader.
Let wel op als je er te voet heen gaat, er lopen in die omgeving veel kinderen rond die je willen beroven van je spullen, denk aan mobiel en portemonnee. Is mij helaas gebeurd in 2013.
De cleopatra bazar is ook een aanrader om eens heen te gaan. Daar kun je goedkoop je snorkelspullen halen als je die nog niet hebt.

Qua excursies zou ik zeker de zee op gaan om met dolfijnen te zwemmen en te snorkelen!
Ook zou ik een quadsafari door de woestijn doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-15 21:48 



 
Profiel   

perdjes schreef
Egypte is prima te doen qua veiligheid. Mensen dramatiseren het alleen maar.

Naar welk hotel ga je?

De senso mall is zeker een aanrader.
Let wel op als je er te voet heen gaat, er lopen in die omgeving veel kinderen rond die je willen beroven van je spullen, denk aan mobiel en portemonnee. Is mij helaas gebeurd in 2013.
De cleopatra bazar is ook een aanrader om eens heen te gaan. Daar kun je goedkoop je snorkelspullen halen als je die nog niet hebt.

Qua excursies zou ik zeker de zee op gaan om met dolfijnen te zwemmen en te snorkelen!
Ook zou ik een quadsafari door de woestijn doen.


Wij gaan naar jungle aqua park.
Ja over het lopen heb ik ook mijn twijfels, maar een taxi vertrouw ik ook niet helemaal, je weet nooit waar je uitkomt.

Snorkel spullen heb ik hier allemaal gekocht. Had nog oude dingen liggen maar zeker toe aan vervanging. Maar het is misschien toch leuk om naar die cleopetra baazar te gaan.

Snorkelen staat nummer 1 bij mij :)
Ik wil idd een qaud of jeep safari doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-15 21:57 



 
Profiel   

Jungle aqua park is een erg gaaf hotel!
Je zit daar inderdaad dicht bij de Senso mall. Je kunt er gerust te voet heen gaan maar zorg er voor dat je je spullen ergens verstopt hebt waar ze niet bij kunnen. Ik had mijn telefoon toen in mijn broekzak. Ze duwen met van die krantjes super hard in je zij waardoor je niet meer voelt wat ze met de andere hand doen. En weg was mijn telefoon.
Ik heb daarna het geld en mijn telefoon maar in mijn bh gestopt als ik de straat op ging.

Bij de taxi's moet je vooraf echt een prijs afspreken. Ze houden behoorlijk hoog aan dus naar beneden handelen zeker doen!
Laat ze vooral niet op de meter rijden want dat is gewoon pure afzetterij.
Als de 1 niet mee wilt werken dan ga je naar de volgende. Taxi's genoeg daar. Uiteindelijk vind je wel een betrouwbaar persoon, ze geven dan ook hun telefoonnr zodat je ze kunt bellen mocht je ergens heen willen.

Wij doen onze uitstapjes altijd met Ausflug mit Mohamed. Kleine groepen op de boten en super begeleiding. Ze spreken zowel engels als duits.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-15 22:12 



 
Profiel   

Wij gaan naar Marsa Alam in september :) Heerlijk, heb er nu al zin in!
Ik ben al eens met mijn ouders in Egypte geweest en heb toen oa al de piramides en het museum in Caïro bezocht dus dat gaan we nu niet doen. We gaan vooral voor de rust en de onderwaterwereld natuurlijk. Voor duiken en snorkelen is Marsa Alam wel de place to be :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-15 20:00 



 
Profiel   

Narya schreef
Suzan_v_h schreef
In Caïro is het onveilig maar daar zit je ver genoeg van vandaan.


Ook in Cairo is het niet onveilig, tenzij je het over het verkeer hebt. Ik kom net terug van een stage in Cairo en kan je verzekeren dat het ook in Cairo niet onveilig is.


Misschien willen wij tog een dag caïro doen. Moet de situatie het wel toelaten op dat moment. Heb al online naar organisaties gekeken die het aanbieden. Heb zelfs met een Gids kunnen whatssappen. is iemand bekend met http://www.excursiesegypte.nl en goedkopevakantiesegypte.nl ? deze zijn van dezlefde reis organisatie en lees er best goede dingen over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-15 20:28 



 
Profiel   

perdjes schreef
Jungle aqua park is een erg gaaf hotel!
Je zit daar inderdaad dicht bij de Senso mall. Je kunt er gerust te voet heen gaan maar zorg er voor dat je je spullen ergens verstopt hebt waar ze niet bij kunnen. Ik had mijn telefoon toen in mijn broekzak. Ze duwen met van die krantjes super hard in je zij waardoor je niet meer voelt wat ze met de andere hand doen. En weg was mijn telefoon.
Ik heb daarna het geld en mijn telefoon maar in mijn bh gestopt als ik de straat op ging.

Bij de taxi's moet je vooraf echt een prijs afspreken. Ze houden behoorlijk hoog aan dus naar beneden handelen zeker doen!
Laat ze vooral niet op de meter rijden want dat is gewoon pure afzetterij.
Als de 1 niet mee wilt werken dan ga je naar de volgende. Taxi's genoeg daar. Uiteindelijk vind je wel een betrouwbaar persoon, ze geven dan ook hun telefoonnr zodat je ze kunt bellen mocht je ergens heen willen.

Wij doen onze uitstapjes altijd met Ausflug mit Mohamed. Kleine groepen op de boten en super begeleiding. Ze spreken zowel engels als duits.


Of we gaan lopen of met de taxi gaan kijken we daar ter plekke, Denk toch dat we een taxi nemen.
Nog een weekje en het is zo ver!! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-15 20:30 



 
Profiel   

Wij zijn ook naar Hurghada geweest een paar jaar terug.
We zijn naar Luxor geweest en naar het een of ander winkelgebeuren. In luxor was het wel veel verkopers die kosten wat het kost bleven aandringen. Ook redelijk wat bedelaars (ik had een blikje cola kwam een meisje aan die steeds haar hand ernaar uitstak enzo). Wel heel erg leuk verder!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-15 20:34 



 
Profiel   

Wij zijn een paar jaar geleden ook naar Hurghada geweest.
Snorkelen daar is echt prachtig! En we hebben ook dolfijnen gezien :)
Senso Mall zijn wij ook geweest, maar wel met de taxi omdat het best ver was.
Dat vond ik niet heel bijzonder, maar de zee is echt zo mooi.
Ik heb me niet echt onveilig gevoeld, alleen in het verkeer wel.
Ik had alleen wel graag dat ik geen blond haar had :+
Heel veel plezier gewenst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-15 21:12 



 
Profiel   

Dat blonde was voor mij ook een probleem! Wel flink kunnen afdingen op wat souvenirs daardoor! Uiteindelijk wel voor onze trip naar luxor een kleurspoeling door m'n haar gegooit (die met 2x wassen er weer uit is). Was er helemaal klaar mee dat iedereen aan m'n haar zat!

Het verkeer is daar inderdaad nogal.. Apart, mannetjes op ezels over de normale weg tussen de bussen en auto's of vrouwen met een kind en best wat spullen op een fietsje op diezelfde weg!

Edit: mocht je blond zijn zou ik zeker een lichtbruine kleurspoeling meenemen (een die met 2x wassen eruit is) als je er niet van houd als mensen zomaar je haar aanraken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-15 21:45 



 
Profiel   

Geweldig om te snorkelen in Egypte.
Wij hebben een boottocht gemaakt inclusief snorkelen.
En een jeepsafari ket kameelrijden gedaan. En een dag naar Luxor geweest.
Vallei van de koningen was mooi, maar met 55graden erg warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-15 12:28 



 
Profiel   

Vallei van de koningen zijn wij ook geweest maar dat is inderdaad met hele erge hitte niet zo lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-15 12:55 



 
Profiel   

Egypte is inderdaad geen probleem qua veiligheid. Kom er regelmatig, ga deze zomer in Hurghada werken! ga meestal naar Sharm, dus ben benieuwd naar Hurghada.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-15 13:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 8 [ 195 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen