Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 42 van de 50 [ 1227 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 50  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

IJsland 2016

 
Profiel   

Wat gaaf! Die route had ik ook nog willen doen (met de auto) maar er was geen tijd meer voor. Zijn jullie ook bij Hveravellir geweest?
En heb je foto's?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-17 12:10 



 
Profiel   

Scum schreef
Wat gaaf! Die route had ik ook nog willen doen (met de auto) maar er was geen tijd meer voor. Zijn jullie ook bij Hveravellir geweest?
En heb je foto's?


Zeker zijn we bij Hveravellir geweest. We sliepen er letterlijk naast (zo vanuit m'n bed de hottub in dus :D ).

Foto's komen misschien later!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-17 17:10 



 
Profiel   

Heerlijk e! Ik heb toen ook zoveel respect gekregen voor de paarden daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-17 18:58 



 
Profiel   

https://www.vakantiepiraten.nl/vluchten ... ro104_8951

Goedkope tickets!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-17 10:11 



 
Profiel   

Wij zouden van 8/3 tot 13/3 naar IJsland willen gaan in de hoop dat we het noorderlicht gaan zien. We hebben een huurwagen (4WD) en zouden graag volgende route willen doen.
Dag 1: overnachting in Reykjavik
Dag 2: via Seljalandfoss en Skógafoss naar Kirkjubaejarklaustur waar we overnachten ( ongeveer 260 km)
Dag 3: Jokulsarlon en een gletjserwandeling. Overnachten in Kirkjubaejarklaustur.
Dag 4: via Sellfoss naar Geysur en Gullfoss. Overnachten in Sellfoss ( ongeveer 300 km)
Dagg 5: via Thingvellir naar Reykjavik waar we overnachten. In Reykjavik willen we graag nog een walvissafari doen.
Dag 6: terugvlucht

Is dit een haalbaar programma in maart? Iemand nog tips wat we zeker niet moeten missen en waar we misschien nog een tocht met Ijslanders kunnen doen.
Ik kijk er alvast naar uit. Ijsland en hopelijk het noorderlicht staan al heel lang op mijn lijstje

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 08:40 



 
Profiel   

Ingolfsfdi (vogeleiland), Husavik (whale spotting), Akureyri (stad), Reykjavik, Reykjanes (schiereiland), Myvatn, jokulsarlon (ijsschotsenmeer), de watervallen gullfoss, seljalandsfoss, skogafoss, godafoss en dettifos, het plaatsje Vik, Strokkur (geiser), Thingvellir nationaal park, Vatnajokul geltsjer, krafla en hekla vukanen, enz! Het noorderlicht (aurora borealis) is alleen in de winter te zien.

IJsland is zooo mooi!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 09:35 



 

Gaat die gletsjerwandeling lukken in maart? Toen ik er in juli was vertelde mijn gids dat je alleen de gletsjers op kan in de zomer. In de winter zijn de diepe geulen in de gletsjer bedekt met sneeuw, waardoor je ze niet ziet en er makkelijk in kan vallen.
IJsgrotten bekijken kan dan juist weer alleen in de winter, omdat die in de zomer vol smeltwater staan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 09:43 



 
Profiel   

Ik heb in november/december een gletsjertocht gedaan ;) was toen geem sneeuw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 10:45 



 
Profiel   

Dat zou moeten kunnen als je geen sneeuw hebt. Het zijn wel beste afstanden die je wil afleggen, vooral als het weer slecht is. Wij hebben in mei vastgezeten vanwege een storm in Kirkjubaejarklaustur. Toen konden we niet verder naar Jokulsarlon.
Het kan wel, maar wees flexibel als het weer tegen zit ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 11:05 



 
Profiel   

Lijkt me wel dat je dan errug veel in de auto zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 11:08 



 
Profiel   

Het is prima te doen. Ik zou dan zeker Dyrholaey ook nog eens bezoekers. Maar wees inderdaad flexibel met het weer. Svartifoss is ook nog wel een aanrader en dverghamrar kan je ook nog snel bezoeken. Verder is er voor Kirkjubaerklaustur nog een ravijn, heet iets van fjadragljufur. Schijnt ook prachtig te zijn.

Maar begrijp ik dat je vanaf Kirkjubaerklaustur via Selfoss naar Gufufoss en geysir rijdt, vervolgens terug naar Selfoss en vanaf daar naar thingvellir? Dat klinkt een beetje als een omweg. .

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 12:33 



 
Profiel   

Skessa_ schreef
Lijkt me wel dat je dan errug veel in de auto zit.


Is ook zo. Alle bezienswaardigheden liggen best ver bij elkaar uit de buurt. Alleen in het zuidwesten liggen een aantal dingen in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-17 12:55 



 
Profiel   

We gaan onze route aanpassen want het is idd te ver rijden zeker als het weer nog eens tegen zit. Dan moeten we maar een 2de keer terug gaan in de zomer :D
We gaan nu in Reykjavik blijven de hele periode en vanuit daar een aantal uitstappen doen.
Dag 1: Blue Lagoon (?) en overnachten in Reykjavik
Dag 2: Golden Circle
Dag 3: ijsgrotten of wandeling op de Solheimajokull (dit doen we wel met een begeleide uitstap met transferbus)
Dag 4: paardrijden en verkennen van Reykjavik
Dag 5: Seljalandsfoss en Skogafoss en eventueel Selfoss
Dag 6: terug reis
We weten nog niet zeker of we de Blue Lagoon willen doen, deze lijkt mij nogal druk, hoewel dit in maart misschien meevalt. Is er een alternatief in de buurt van Reykjavik hiervoor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 11:03 



 
Profiel   

Ehm, je vind dat de de blue lagoon niet in de buurt van Reykjavik is...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 11:10 



 
Profiel   

Blijf je in reykjavik?

Anders is het echt aan te raden om een hotel in vik te boeken, voor 1 of 2 dagen, hotel katla is echt prachtig... en dan kun je ook naar doryleay (ofzo :+) het zwarte strand.

En opweg naar vik kun je mooie dingen bezichtigen! ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 12:12 



 
Profiel   

Secret lagoon mss? Al vond ik die wel een beetje tegen vallen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 13:05 



 
Profiel   

_KiMbErLeY_ schreef
en dan kun je ook naar doryleay (ofzo :+)

Ik vermoed Dyrholaey....?
_O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 13:41 



 
Profiel   

Ik denk dat je route best te doen is. Ligt er wel aan hoeveel je van de Golden Circle wil doen, en waar je daarna wil blijven overnachten. Want het is dan nog een heel stuk rijden naar de gletsjer.
Bij Dyrholaey zitten trouwens steeds minder puffins omdat er minder vis zit dus ze kunnen de jongen niet goed voeden. In het oosten zitten er echt veel meer.

Blue lagoon hebben wij niet gedaan, was mij een beetje te toeristisch en het stond me ook niet aan dat je dan ook nog een tijd moest reserveren. Wij zijn zelf naar Myvatn Nature Bath gegaan maar die ligt veel te ver uit jouw richting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 13:50 



 

Je zou naar de warme rivier bij Hveragerði kunnen gaan, dat is ook redelijk dicht bij Reykjavik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 14:16 



 
Profiel   

Wij zijn ook naar Myvatn Nature Bath geweest. Maar dat is een beetje ver om idd :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 14:23 



 
Profiel   

Als iemand trouwens nog ideeën heeft...
In november ga ik 4 dagen naar IJsland (tussenstop vanuit VS). Ik heb al veel plekken gezien (ben al 3 keer eerder geweest), maar ik ben benieuwd of jullie tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 14:24 



 
Profiel   

Kuggur schreef
Ehm, je vind dat de de blue lagoon niet in de buurt van Reykjavik is...?


ik weet dat het in buurt in van Reykjavik. Maar we weten nog niet of er naar toe willen gaan of niet.


_KiMbErLeY_ schreef
Blijf je in reykjavik?

Anders is het echt aan te raden om een hotel in vik te boeken, voor 1 of 2 dagen, hotel katla is echt prachtig... en dan kun je ook naar doryleay (ofzo :+) het zwarte strand.

En opweg naar vik kun je mooie dingen bezichtigen! ;)


We zouden dan inderdaad in Reykjavik blijven.


Skessa_ schreef
Secret lagoon mss? Al vond ik die wel een beetje tegen vallen :o

Dit ga ik eens bekijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-17 14:35 



 
Profiel   

In september ga ik naar Ijsland. Ik zit te kijken voor vliegtickets. Als ik vanuit Amsterdam vlieg, kom ik pas om 23.00 uur aan op het vliegveld. Heeft iemand van jullie ervaring met bussen naar het centrum van Reykjavik? Moet je die van te voren reserveren/boeken via internet of kan het daar ook?
Rijden die bussen ook 's ochtends vroeg naar het vliegveld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 22:01 



 
Profiel   

Fly bus! Rijden tot diep in de nacht. Als je met icelandair vliegt kan je op het vliegtuig je kaartje kopen, maar je kan het ook op het vliegveld of vooraf thuis kopen. Dat laatste is aan te raden. Al heb ik het steeds in het vliegtuig gekocht.
En vanaf 4 uur beginnen ze werd met rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 22:30 



 

Flybus is ideaal ja :j Die staan gegarandeerd op je te wachten, ook als je vlucht vertraging heeft oid, en rijden direct naar Reykjavik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 10:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 42 van de 50 [ 1227 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 50  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen