IJsland 2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:03

Wij waren in Myvatn. En dat is gewoon rennen tussen bad en gebouw :brr:

Skessa_
Berichten: 10617
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:10

Hahaha oh oke! Bij de Blue Lagoon heb je ook een klein stukje binnen waar je langs kan

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:01

Wij vonden onze overnachting bij guesthouse Nordheimar helemaal fantastisch. Dat is ook omgeving Golden Circle. Hele vriendelijke mensen, een hot tub en mooie kamer!

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 16:30

Ik ben indd ook bij Myvatn geweest, vond ik wel tof, uitzicht sneeuw, 1.9 graden en heerlijk warm in het water!

Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:21

Hoi allemaal. :wave:

Ik kom even als spuit 11 hierbinnen vallen, maar goed. :) Vriendin en ik willen in maart een dag of 4 - 5 naar IJsland/Reykjavic gaan, maar we weten allebei niet zo goed hoe we de kosten moeten inschatten.

Nu kan je het uiteraard zo duur maken als je zelf wilt en is een maaltijd in een stad als Londen ook allesbehalve goedkoop, maar omdat er zoveel over wordt gezegd vraag ik mij af hoeveel je ongeveer kwijt bent voor dit aantal dagen wat betreft het leven. O.a. eten en drinken dus. We hadden al het idee om een Airbnb te nemen (alleen geen idee hoe er hier tegen Airbnb aan wordt gekeken :=, maar we zijn arme studentjes) en zeker weten twee tot drie excursies te doen, zoals de Golden Circle, Blue Lagoon en nog iets. Sowieso proberen om het Noorderlicht te zien.

Zijn nog maar ideeën, maar vroeg me af of iemand verder nog tips had en hoeveel jullie kwijt waren voor een vergelijkbaar aantal dagen? Heb wel een klein deel van het topic gelezen, maar 44 pagina's is redelijk wat om doorheen te spitten. :)

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:56

Skessa_ schreef:
Hahaha oh oke! Bij de Blue Lagoon heb je ook een klein stukje binnen waar je langs kan


Daar was het ook koud _O-


Wij zijn toen nog bijna van de weg gewaaid de 1e dag dat we aankwamen, zoveel wind NIET normaal :+

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:59

Niniane schreef:
Hoi allemaal. :wave:

Ik kom even als spuit 11 hierbinnen vallen, maar goed. :) Vriendin en ik willen in maart een dag of 4 - 5 naar IJsland/Reykjavic gaan, maar we weten allebei niet zo goed hoe we de kosten moeten inschatten.

Nu kan je het uiteraard zo duur maken als je zelf wilt en is een maaltijd in een stad als Londen ook allesbehalve goedkoop, maar omdat er zoveel over wordt gezegd vraag ik mij af hoeveel je ongeveer kwijt bent voor dit aantal dagen wat betreft het leven. O.a. eten en drinken dus. We hadden al het idee om een Airbnb te nemen (alleen geen idee hoe er hier tegen Airbnb aan wordt gekeken :=, maar we zijn arme studentjes) en zeker weten twee tot drie excursies te doen, zoals de Golden Circle, Blue Lagoon en nog iets. Sowieso proberen om het Noorderlicht te zien.

Zijn nog maar ideeën, maar vroeg me af of iemand verder nog tips had en hoeveel jullie kwijt waren voor een vergelijkbaar aantal dagen? Heb wel een klein deel van het topic gelezen, maar 44 pagina's is redelijk wat om doorheen te spitten. :)


Wij gaan aanstaande maandag weg en komen zaterdagochtend terug.
Wij zijn € 700 p.p. kwijt aan hotels,auto en vlucht. Maar dit zijn wel redelijk goede hotels.

Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:01

Dank je! 700 euro is niet gek nee als je in hotels verblijft en een auto huurt. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:26

Airbnb is inderdaad een goedkopere optie, zeker als je zelf kan koken :j Let er bij de goedkope accommodaties wel op of er een badkamer is of niet. Ik heb een aantal keer gelezen dat wel een toilet is maar geen douche 'want het zwembad ligt om de hoek' :Y)

Voor boodschappen betaal je in de goedkoopste budget-supermarkt (Bonus) ongeveer de prijzen van de Albert Heijn, sommige dingen zijn nog wat duurder. Ik zou je afraden om naar een andere supermarkt te gaan, die zijn makkelijk nog 2x zo duur.
Uit eten is prijzig, ter indicatie; ik had bij een hamburgertent een vegaburger, frietjes en cola voor rond de 18 euro. Wel zijn de IJslanders erg trots op hun kraanwater, en je kan in een restaurant dus gerust vragen om (gratis!) water bij je maaltijd.

Prijzen voor excursies kan je goed vergelijken (en boeken) via getyourguide.com.

(prijzen die ik noem zijn van juni dit jaar, in centrum Reykjavik)

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:34

Niniane schreef:
Dank je! 700 euro is niet gek nee als je in hotels verblijft en een auto huurt. :j


Wij gaan als 2 getrouwde stelletjes, dus het is dan natuurlijk goedkoper, dan kun je die kosten delen.

Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:12

Blijheid schreef:
Airbnb is inderdaad een goedkopere optie, zeker als je zelf kan koken :j Let er bij de goedkope accommodaties wel op of er een badkamer is of niet. Ik heb een aantal keer gelezen dat wel een toilet is maar geen douche 'want het zwembad ligt om de hoek' :Y)

Voor boodschappen betaal je in de goedkoopste budget-supermarkt (Bonus) ongeveer de prijzen van de Albert Heijn, sommige dingen zijn nog wat duurder. Ik zou je afraden om naar een andere supermarkt te gaan, die zijn makkelijk nog 2x zo duur.
Uit eten is prijzig, ter indicatie; ik had bij een hamburgertent een vegaburger, frietjes en cola voor rond de 18 euro. Wel zijn de IJslanders erg trots op hun kraanwater, en je kan in een restaurant dus gerust vragen om (gratis!) water bij je maaltijd.

Prijzen voor excursies kan je goed vergelijken (en boeken) via getyourguide.com.

(prijzen die ik noem zijn van juni dit jaar, in centrum Reykjavik)

Bedankt! Een eigen douche midden in maart is denk ik wel lekker ja. :)) En heb vaker goede dingen gehoord van het kwaliteit water inderdaad. Ook dat je het onder de douche een bepaalde geur heeft, maar ontzettend zacht is voor je haar en huid.

Denk dat qua uit eten dan niet gek veel duurder is dan wat je kwijt bent in een andere hoofdstad, met uitzondering wellicht de Oostblok landen. In Edinburgh waren wij ook wel zeker omgerekend + € 15 kwijt pet maaltijd en als het echt zo duur is dan is een snelle pasta maken of een broodje halen in de supermarkt ook niet erg.

_kimm

Berichten: 1787
Geregistreerd: 27-02-11

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:17

Ik heb in Reykjavik ook in ee fijne airbnb gezeten. Was een stuk goedkoper dan een hotel en het was echt prima te doen. Nette kamer. Wel een gedeelde badkamer maar die was nooit bezet. Verder heb ik inderdaad boodschappen gedaan bij bonus en dat was opzich prima te doen. Kleding enzo was voor mijn idee wel duurder dan hier.

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:55

Ik ben sinds dinsdag in IJsland. We wilden morgen onze trip afsluiten bij de blue lagoon. Dus net geprobeerd om alvast tickets te kopen, maar er staat fully booked. Zijn er meer mensen die op de bonnefooi heen zijn gegaan? Of het het weinig zin dan. Alleen om 19 uur is er nog plek, maar vind 80 euro voor 2 uurtjes wel wat duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 01:19

_kimm schreef:
Kleding enzo was voor mijn idee wel duurder dan hier.

Mijn god ja, ik kwam er tijdens een stormbui achter dat mijn broek niet goed waterafstotend was maar in elke winkel daar waar ze eens simpele "outer shell broek" hebben kon je er bijna een hypotheek bij nemen.

Joosiien schreef:
Alleen om 19 uur is er nog plek, maar vind 80 euro voor 2 uurtjes wel wat duur.

Ik ben bij het bad in het noorden geweest wat kleiner is en 2 uurtjes is ook voor daar al te weinig. Het hele idee is juist lekker rustig aan te doen en er een halve dag door te brengen. Voor 2 uurtjes zou ik het zeker niet doen, maar het lekker laten hangen voor de volgende trip.

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 01:25

Ben je bij the secret lagoon geweest? Misschien gaan wij nu naar de fontana spa.

Anoniem

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 01:37

Nee, helemaal in het noorden van IJsland; Myvatn.

Bagheera_206

Berichten: 25886
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 08:38

Vandaag helaas al weer onze laatste dag. -O-


Afbeelding

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 08:48

Hebben jullie net zulk lekker fotoweer gehad als wij in Nederland? Dan mag je wel meer foto's neerzetten,hoor :))

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 11:11

enzino schreef:
Nee, helemaal in het noorden van IJsland; Myvatn.


Ziet er ook mooi blauw uit! Wij gaan naar the secret lagoon vandaag als alternatief voor the blue lagoon.

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:28

enzino schreef:
Nee, helemaal in het noorden van IJsland; Myvatn.


Daar ben ik ook geweest en 3 uurtjes vond ik ruim genoeg :) Maar het was buiten ook echt godverziekend koud met 3 graden :+

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:07

Ja daar ben ik weer :D
Ik had even een vraagje. Wij gaan over 3 weken al, maar ik zit heel erg te twijfelen wat voor soort auto we moeten huren... We willen sws richting het noorden naar Akureyi en naar Jökulsárlón. Ja lekker uit elkaar :D
Maar wat is nu handig? hebben we hiervoor een 4x4 nodig? of kunnen we ook uit de voeten met een 2wd? Ik heb gelezen dat je in de winter sowieso niet van de hoofdweg af mag, dus heb je dan wel een 4x4 nodig?

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:11

4 x 4 is zeker aan te raden, voor wanneer er sneeuw ligt, al zijn de wegen naar Akureyri en Jökulsarlón prima te doen met een 2wd (jaar ervoor gedaan). Ik ben over 4 weken net terug en ga ook een 4x4 huren.
Houd vooral road.is in de gaten, want daar staat aangegeven welke wegen open zijn en hoe de wegen er bij liggen/wat het weer is.

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:38

Wij zijn een paar dagen geleden naar Jokulsarlon geweest en hadden geen 4x4. Dit was ook zeker niet nodig rond deze periode van het jaar! Alle wegen waren goed begaanbaar en we hebben geen sneeuw/vorst gehad.

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:45

Nu ga ik zelf ook twijfelen... Zou me wel echt een bak geld schelen als ik niet voor een 4wd ga...

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:51

Hier ook geen 4x4 gehad 2 weken terug. Ging prima hoor en zijn ook naar Jokulsarlon geweest. Scheelt inderdaad veel geld.