IJsland 2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:10

Suuszels schreef:
Bagheera_206 schreef:
Juni is een mooie maand om jarig te zijn. :D

Naast je body en je objectieven zijn je statief en je grijsfilters je grootste vriendjes voor watervalfotografie. :D

[FK] ND filter

[FK] [FK] wat voor statief kopen

Statief was inderdaad mijn kerstcadeautje :j heb een hele fijne ook al heb ik hem amper gebruikt.
Ook al nieuwe rugzak (via eBay een lowerpro :) )
Groothoek is ook aanwezig. Afstandsbediening...
Dus alleen nog filters denk ik he :)
Ga ik me over een paar weken eens goed in verdiepen. Dat topic is er inderdaad handig bij!



Haha, mijn filters hebben mij meer gekost dan mijn statief en cameratas bij elkaar. := Zelfs meer dan mijn UWA.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:11

Bizzybijtje schreef:
Gaaf! Ik zit nu op het vliegveld van Reykjavik.... Mis het nu al :')


Velige vlucht naar huis. Jij vliegt gewoon met IA? Vorig jaar waren we ook gewoon met IA, maar dit jaar gaan we met WOW.

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:17

Ik heb ook geboekt, ga eind juni / begin juli *\o/*

Heb van een collega een Lonely Planet te leen gekregen, waar ze zelf allemaal comments in heeft geschreven van haar eigen reisplannen een jaar terug. Super handig (en best grappig) :+

Ik vlieg ook met WOW. Op dit moment goedkoper, enig nadeel is dat de terugvlucht om 6 uur 's morgens is :z

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:21

Ja, dat wordt een vroegertje... :') Als je vroeg boekt scheelt het enorm. Ik ben nu 340 euro kwijt voor WOW met 5kg handbagage en 20kg ruimbagage terwijl ik 352 euro kwijt was voor IA toen we in oktober 2014 al vliegtickets hadden gekocht voor juli 2015. Dat was met 10kg handbagage en 20kg ruimbagage.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 09:22

Bagheera_206 schreef:
Suuszels schreef:

Statief was inderdaad mijn kerstcadeautje :j heb een hele fijne ook al heb ik hem amper gebruikt.
Ook al nieuwe rugzak (via eBay een lowerpro :) )
Groothoek is ook aanwezig. Afstandsbediening...
Dus alleen nog filters denk ik he :)
Ga ik me over een paar weken eens goed in verdiepen. Dat topic is er inderdaad handig bij!



Haha, mijn filters hebben mij meer gekost dan mijn statief en cameratas bij elkaar. := Zelfs meer dan mijn UWA.

Oh oeps :oo


Super leuk anouska! Dan heb je een exclusieve lonely planet :D

Goede vlucht terug!

Zoetje_

Berichten: 2755
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:47

Bagheera_206 schreef:
En toen had ik vliegtickets voor een paar dagen IJsland in juli! :D


Gaaf!!
Veel plezier :D

Ik ben jaloers hoor.. sinds ik terug ben van mijn reis kijk ik 1x in de zoveel tijd om tickets te boeken, maar als ik dan mijn bankrekening check word ik weer teleurgesteld :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:22

Bagheera_206 schreef:
Bizzybijtje schreef:
Gaaf! Ik zit nu op het vliegveld van Reykjavik.... Mis het nu al :')


Velige vlucht naar huis. Jij vliegt gewoon met IA? Vorig jaar waren we ook gewoon met IA, maar dit jaar gaan we met WOW.


Jep! Is prima bevallen :j

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:52

Iemand trouwens op IJsland wezen walvisspotten?

Skessa_
Berichten: 10646
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:54

Ja wij............. Helaas geen walvissen te bekennen ;(
Hebben alleen een paar Dolfijnen gezien

Zoetje_

Berichten: 2755
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:56

Ik ook, in Husavik in het noorden. Heb toen 3 verschillende soorten gezien en een aantal dolfijnen! Ik vond het de moeite en het geld zeker waard!

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:58

Skessa_ schreef:
Ja wij............. Helaas geen walvissen te bekennen ;(
Hebben alleen een paar Dolfijnen gezien

Oh dat is wel jammer :( vanuit Husavìk?
Ben idd al eerder op walvis tocht geweest op Azoren 2x. 1e keer was hartstikke leuk, 2e keer zouden we eigenlijk gaan om te zwemmen met dolfijnen maar werden we gebeld dat de walvissen wild waren :oo of we toch niet op walvissen tocht wilden. Dat was echt supergaaaf <3 helemaal springen en slaan met hun staart en soorten gezien die ze echt maar 2x per jaar zien :)

Skessa_
Berichten: 10646
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:05

Wij zijn in Reykjavik geweest. Ja was flinke bummer. Dolfijnen zijn ook leuk, maar die had ik al meerdere keren gezien. Wilde zo graag die grote walvissen zien!
En dolfijnen zien ze ook als "whales" dus we mochten niet s middags bv nog een keer -O-

Vaxa

Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:10

Ik ben in augustus - september 2011 voor 3 weken naar IJsland geweest.
Hebben bijna alles gezien wat je met een VW Polo kon bereiken :+
- De Golden circle vond ik niet zo imposant, erg toeristisch vooral, zeker in vergelijking met de rest van het land.
- De Blue Lagoon zou ik steevast vervangen door de Nature baths in Myvatn, héérlijk en veel minder toeristen (http://www.myvatnnaturebaths.is/)
- Paardrijden hebben wij erg van genoten in Grenivik (http://www.polarhestar.is/)
- Must see watervallen: Skógafoss, Seljalandsfoss, Dettifoss (niet zodanig mooie waterval, maar enorm indrukwekkend door zijn enorme hoeveelheid water en kracht waar je gewoon op een metertje vandaan kunt gaan staan)
- Het Jökulsárlón meer was adembenemend, ijsblokken zien drijven naar zee met daartussen zeehondjes die even boven water komen kijken. Je kan ook gewoon naast het meer kamperen en 's nachts het ijs horen kraken!
- Walvisspotten hebben wij niet gedaan en ook niet echt gemist. Ik heb verschillende dingen gelezen dat die toeristische attracties geen positieve invloed hebben op het welzijn van die dieren... En bij mij zou het ook geen goede invloed hebben op mijn maag :o
- Landmannalaugar konden wij helaas niet bereiken met ons auto'tje, vooral hiervoor zou ik erg graag nog een keertje teruggaan naar IJsland!
- In functie van mijn eindwerk/bachelorproef hebben wij verschillende paardenstallen bezocht, vaak erg vriendelijke mensen die ons graag hun stallen toonden. Er zijn enorme verschillen in stallen, maar bijna overal ligt er vloerverwarming! Geweldig om te horen :)

Anoniem

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:04

Ik ben vanuit Dalvik gaan spotten, helemaal niks gezien :')

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:28

Vaxa schreef:
Ik ben in augustus - september 2011 voor 3 weken naar IJsland geweest.
Hebben bijna alles gezien wat je met een VW Polo kon bereiken :+
- De Golden circle vond ik niet zo imposant, erg toeristisch vooral, zeker in vergelijking met de rest van het land.
- De Blue Lagoon zou ik steevast vervangen door de Nature baths in Myvatn, héérlijk en veel minder toeristen (http://www.myvatnnaturebaths.is/)
- Paardrijden hebben wij erg van genoten in Grenivik (http://www.polarhestar.is/)
- Must see watervallen: Skógafoss, Seljalandsfoss, Dettifoss (niet zodanig mooie waterval, maar enorm indrukwekkend door zijn enorme hoeveelheid water en kracht waar je gewoon op een metertje vandaan kunt gaan staan)
- Het Jökulsárlón meer was adembenemend, ijsblokken zien drijven naar zee met daartussen zeehondjes die even boven water komen kijken. Je kan ook gewoon naast het meer kamperen en 's nachts het ijs horen kraken!
- Walvisspotten hebben wij niet gedaan en ook niet echt gemist. Ik heb verschillende dingen gelezen dat die toeristische attracties geen positieve invloed hebben op het welzijn van die dieren... En bij mij zou het ook geen goede invloed hebben op mijn maag :o
- Landmannalaugar konden wij helaas niet bereiken met ons auto'tje, vooral hiervoor zou ik erg graag nog een keertje teruggaan naar IJsland!
- In functie van mijn eindwerk/bachelorproef hebben wij verschillende paardenstallen bezocht, vaak erg vriendelijke mensen die ons graag hun stallen toonden. Er zijn enorme verschillen in stallen, maar bijna overal ligt er vloerverwarming! Geweldig om te horen :)

Thanks voor je lijstje! Ga ik meenemen in de planning :)

Flauw hoor Skessa dat ze dolfijnen onder whales rekenen...

Oeh, ik zat net stiekem vliegtickets te kijken :oo begint behoorlijk te kriebelen, zag tickets voor 216 euro. Dat valt best mee toch? Toch maar eens vrij gaan vragen denk ik :D

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:02

Voor welke periode ben jij naar tickets aan het kijken en bij welke maatschappij? IA is inclusief bagage en bij WOW komen er nog extra kosten bij voor bagage. :=

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:10

Bagheera_206 schreef:
Voor welke periode ben jij naar tickets aan het kijken en bij welke maatschappij? IA is inclusief bagage en bij WOW komen er nog extra kosten bij voor bagage. :=

eind augustus en half september terug. 2,5 week is wel mooi toch?
Wat ik nu zie is heen met WOW en terug met IA, dan kunnen we om 16:30 terug ipv 6.05 :z . Dus zal nog 30 euro bagage bijkomen?

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:11

Ja, het wordt een vroegertje terug... :=

Vaxa

Berichten: 361
Geregistreerd: 25-10-08
Woonplaats: Brecht, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:28

Suuszels schreef:
eind augustus en half september terug. 2,5 week is wel mooi toch?
Wat ik nu zie is heen met WOW en terug met IA, dan kunnen we om 16:30 terug ipv 6.05 :z . Dus zal nog 30 euro bagage bijkomen?

Wij hadden dezelfde reistijd. Begin september starten de boeren met round-ups, de schapen die de hele zomer in de bergen hebben gelopen, worden terug binnengehaald. Te paard! Wij hebben dit één dag mogen meemaken vanaf een paardenrug. Unieke belevenis die bij de mooiste dagen uit mijn leven behoort!
Duizenden schapen worden bijeengedreven in het dal. Daar worden ze in een grote kraal gelaten en mag iedereen helpen de schapen per boerderij te sorteren op basis van hun oornummer. Iedereen, boeren, toeristen, helpen mee. Fantastisch om mee te maken!
Ik zou dus zeker eens bij enkele boerderijen informeren op voorhand wanneer zij hun round-ups doen.

Ik heb hier nog 2 foto's (helaas slechte kwaliteit):
Afbeelding
Afbeelding

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:39

Ohhh dat is tof!! ik moet nog even overleggen, ik wil graag paardrijden maar mijn vriend weet ik nog niet. Hij vindt IJslanders wel tof omdat die 5 versnellingen hebben maar is nog een beetje getraumatiseerd van zijn laatste paardrijtocht := (in Amerika, in galop over een vlakte waarbij het paard over stenen heen sprong)
maar schapen uitzoeken lijkt me in elk geval wel tof :D Is weer eens wat anders dan normaal haha

Tja dan kies ik liever voor een vlucht paar uurtjes later := was 10 euro duurder ofzo.

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:49

Ik ben vanaf 25 juni weer twee weken in Ijsland *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

mignonne2403

Berichten: 1412
Geregistreerd: 28-05-13

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:51

Wat leuk om dit topic tegrm te komen!! Ik ga 23 april een week naar IJsland :) dus ik volg hier evem mee

Saskiaa_

Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:28

Leuk topic! Ik lees mee. :) Ben van plan komende zomer voor ongeveer 8 dagen naar IJsland te gaan! Ik wil sowieso paardrijden, maar verder moet ik nog even kijken hoe en wat.. :) Lees graag mee over jullie plannen!

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:39

Beste tip is hoe eerder je je vlucht boekt des te betere prijs heb je. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:11

Ik zal mijn favoriete foto's ook even delen <3 Ik mis IJsland al haha!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding