Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kletskousz
Berichten: 381
Geregistreerd: 23-09-14

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:01

Zullen we het gezellig houden?
Ts wil alleen en vind het eigen risico, dus dat hebben we gewoon te accepteren.

Ben nog wel benieuwd naar de overige vragen ts.
Hoop dat je nog wel gaat reageren :)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:10

Gaaf! TS,echt een uitdaging.Ik zou het zelf niet durven,maar als jij dit wil,waarom niet?
En ach,tegenwoordig is zowat elk land gevaarlijk,de een wat meer dan de andere.
Ik denk ook dat je via de Ambassade de antwoorden op je vraag zal krijgen.
Ik wens je alvast een hele fijne en veilige reis.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41646
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:11

gohya schreef:
Gaaf! TS,echt een uitdaging.Ik zou het zelf niet durven,maar als jij dit wil,waarom niet?
En ach,tegenwoordig is zowat elk land gevaarlijk,de een wat meer dan de andere.
Ik denk ook dat je via de Ambassade de antwoorden op je vraag zal krijgen.
Ik wens je alvast een hele fijne en veilige reis.
Dit is echt niet waar.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:17

_San87_ schreef:
gohya schreef:
Gaaf! TS,echt een uitdaging.Ik zou het zelf niet durven,maar als jij dit wil,waarom niet?
En ach,tegenwoordig is zowat elk land gevaarlijk,de een wat meer dan de andere.
Ik denk ook dat je via de Ambassade de antwoorden op je vraag zal krijgen.
Ik wens je alvast een hele fijne en veilige reis.
Dit is echt niet waar.


Ik zeg ook ZOWAT.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15921
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:19

En zelfs dat is niet waar.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15921
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:19

shilady schreef:
Okay ik denk dat ik de waarschuwing wel kan overslaan :')

Ik wil je advies geven
1. Ga nu thuis al opzoek naar een gids via een reisorganisatie het zal niet heel goedkoop zijn maar met een risico land denk ik toch het geld waard.

2. Kijk online of er nog meer mensen zijn die er binnekort heen willen reizen en vraag of je met hun mee mag reizen dat kan hardstikke gezellig zijn.

3. Geen idee of je Pakistani kent maar vraag eventueel aan hun of ze nog familie daar hebben waar jij kan verblijven (homestay) dat is goedkoper dan een hotel verblijf en waarschijnlijk zullen hun jou dan ook erop uit nemen

4. Voordat je weg gaat check of je begravenis en verzekering in orde is


Hoop dat je iets met deze tips doet +:)+

De reisverzekering dekt Pakistan niet.

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:23

TS, Waarom stel je deze vraag eigenlijk op een paardenforum. Alsof en hier veel mensen zijn die een reisje naar pakistan hebben gemaakt.
Deze vraag hoort op een Azie Forum o.i.d

Maar ik zou zeggen ga er heen het moet een schitterend land zijn. Net zoals Iran.
Ik heb echt respect voor je. En ik weet ook uit mijn reiservaringen dat je niet al te veel moet aantrekken van de verhalen die je hoort in de media.

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:30

yarrah schreef:
TS, Waarom stel je deze vraag eigenlijk op een paardenforum. Alsof en hier veel mensen zijn die een reisje naar pakistan hebben gemaakt.
Deze vraag hoort op een Azie Forum o.i.d

Maar ik zou zeggen ga er heen het moet een schitterend land zijn. Net zoals Iran.
Ik heb echt respect voor je. En ik weet ook uit mijn reiservaringen dat je niet al te veel moet aantrekken van de verhalen die je hoort in de media.


Toch hebben er al enkele mensen gereageerd die er zelf, of familie van hen, naartoe zijn gereisd :)

Een vriendin van mij mailde enkele maanden geleden doodleuk dat ze niet kon voor een vriendinnenuitje, want ze ging op reis naar Palestina. Zat echt even zo :wow: achter de pc, hoe bedoel je Palestina?? :P Ze kon logeren en rondgeleid worden door een vriendin die daar al twee jaar woonde en werkte.

TS: dat zou mijn tip dan zijn, als je het echt wil, leg contact met iemand die er woont/werkt, het is veiliger denk ik als je door een local rondgeleid wordt.

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:32

Allemachtig..... :') Iedere asielzoeker uit die windrichting word door bokt met open armen ontvangen. "Het zijn gewone mensen, ze doen heus niets". Wee diegene die in de topics het grote lef heeft zijn twijfels uit te spreken. Of durft te zeggen dat hij het eng en gevaarlijk volk vind. Of het terroristen durft te noemen.

Nu draait TS de boel om: zij gaat richting de gevaarlijke landen en ineens zijn alle mensen daar wél monsters. :+ En het is nog mooier: daar is bokt het eensgezind over eens. :')

@TS: je bent moedig. Word niet overmoedig. Probeer een netwerk westerse mensen te maken voor je vertrekt. Waar je de eerste nachten kunt slapen en waar je op terug kunt vallen. Zet in godsnaam de alles-alleen modus even uit. In dergelijke landen heb je een netwerk nodig.
Lees je verder goed in mbt de zedelijke wetten en hou je daaraan. Die kunnen per regio nog verschillen.
In sommige gebieden kunnen avondklokken zijn: hou je hieraan.
Er zullen nog veel meer regeltjes zijn, daarom is dat westerse netwerk handig, die kunnen je alles vertellen voor je eigen veiligheid. :)

krnn
Berichten: 244
Geregistreerd: 20-12-09
Woonplaats: Castricum

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:37

Tja Pakistan, ik denk dat in dit geval de meeste reacties echt niet overdreven zijn. In dit geval zijn landen als Iran ed, totaal niet gevaarlijk. Iran kan je mits voorzichtig prima in je eentje (ook als vrouw zijnde) doorheen reizen; ook India valt niet in dezelfde categorie als Pakistan. Wil je toch heen ga in de meer westerse buurten zitten (dus waar veel ambassadeurs zitten) in dit geval kan je in ieder geval een hotel regelen en eventueel begeleiding naar de overige gedeelten.

krnn
Berichten: 244
Geregistreerd: 20-12-09
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:38

*te snel op enter gedrukt*
Zelf ga ik over 1.5 maand naar Jordanië toe, een land wat uiteraard niet te vergelijken valt met Pakistan, maar wat ook een behoorlijke set aan regels heeft. Ik raadt dan ook echt aan ga even goed kijken welke buurten geschikt zijn, ga niet in je eentje naar de hoofdstad om op dat moment een hotel te zoeken.

Als ik overigens kijk naar je blog zie ik ook geen land wat ook maar gedeeltelijk overeenkomt met het gebied waar je nu heen wilt. Ga anders eerst naar Jordanie/Iran of Jeruzalem. Hoe er overigens rekening mee dat als je in Iran ben geweest je niet meer Amerika zomaar in mag, of dat als je in Jeruzalem bent geweest je niet meer Jordanië in mag! Zorg daarom dat je een extra leeg paspoort hebt. Dit kan je makkelijk op internet vinden en anders mag je me wel een bericht sturen.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:44

Palmera schreef:
Allemachtig..... :') Iedere asielzoeker uit die windrichting word door bokt met open armen ontvangen. "Het zijn gewone mensen, ze doen heus niets". Wee diegene die in de topics het grote lef heeft zijn twijfels uit te spreken. Of durft te zeggen dat hij het eng en gevaarlijk volk vind. Of het terroristen durft te noemen.

Nu draait TS de boel om: zij gaat richting de gevaarlijke landen en ineens zijn alle mensen daar wél monsters. :+ En het is nog mooier: daar is bokt het eensgezind over eens. :')


Je denkt toch niet dat die asielzoekers voor niets naar hier komen? Het zijn niet de "gewone" mensen die dit land gevaarlijk maken, het zijn de mensen waarvoor de "gewone" mensen vluchten. Vluchten doen mensen echt niet zomaar, pas als er echt geen andere optie is. Waarom ergens naartoe gaan, waar zoveel andere mensen vandaan vluchten?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:30

Gracezellaa schreef:
Palmera schreef:
Allemachtig..... :') Iedere asielzoeker uit die windrichting word door bokt met open armen ontvangen. "Het zijn gewone mensen, ze doen heus niets". Wee diegene die in de topics het grote lef heeft zijn twijfels uit te spreken. Of durft te zeggen dat hij het eng en gevaarlijk volk vind. Of het terroristen durft te noemen.

Nu draait TS de boel om: zij gaat richting de gevaarlijke landen en ineens zijn alle mensen daar wél monsters. :+ En het is nog mooier: daar is bokt het eensgezind over eens. :')


Je denkt toch niet dat die asielzoekers voor niets naar hier komen? Het zijn niet de "gewone" mensen die dit land gevaarlijk maken, het zijn de mensen waarvoor de "gewone" mensen vluchten. Vluchten doen mensen echt niet zomaar, pas als er echt geen andere optie is. Waarom ergens naartoe gaan, waar zoveel andere mensen vandaan vluchten?


En deze asielzoekers uit Pakistan worden terug gestuurd,omdat het land veilig zou zijn.
Dat zeg ik niet,maar onze regering.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:36

Veilig is een relatief begrip, maar ik verwacht niet dat die regering zit te springen om zelf naar Pakistan te gaan...

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:39

Voor vluchtelingendiscussies zijn andere topics :)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:40

verootjoo schreef:
Voor vluchtelingendiscussies zijn andere topics :)


Weet ik. ;) maar omdat er gezegd word dat Pakistan zo onveilig zou zijn voor de TS.

Depende

Berichten: 3514
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:41

Gracezellaa schreef:
Veilig is een relatief begrip, maar ik verwacht niet dat die regering zit te springen om zelf naar Pakistan te gaan...

http://nos.nl/artikel/2085709-koningin- ... istan.html ;)

TS: Ik heb het topic zijdelings meegelezen en ben eigenlijk wel benieuwd of deze stroom aan reacties enige invloed heeft op je plannen?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:52

Maar asielzoekers hebben ook totaal geen relevantie met veiligheid voor ons daar.
Het is niet dat een vrouw die daar geboren is, met hetzelfde uiterlijk, die de taal spreekt, opgegroeid is in de cultuur, familie daar heeft wonen....veilig genoeg kan terugkeren, dat een Westerse vrouw op haar eentje die er niemand kent opeens ook even veilig is.

Ook weer gewoon in het algemeen, helemaal los van of het er in het echt nu wel of niet veilig daar is.

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:55

gohya schreef:
Gaaf! TS,echt een uitdaging.Ik zou het zelf niet durven,maar als jij dit wil,waarom niet?
En ach,tegenwoordig is zowat elk land gevaarlijk,de een wat meer dan de andere.
Ik denk ook dat je via de Ambassade de antwoorden op je vraag zal krijgen.
Ik wens je alvast een hele fijne en veilige reis.


Idd! Wat een rare reacties komen er langs.

Vgm is Pakistan een prachtig land!

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:14

Palmera schreef:
Allemachtig..... :') Iedere asielzoeker uit die windrichting word door bokt met open armen ontvangen. "Het zijn gewone mensen, ze doen heus niets". Wee diegene die in de topics het grote lef heeft zijn twijfels uit te spreken. Of durft te zeggen dat hij het eng en gevaarlijk volk vind. Of het terroristen durft te noemen.

Nu draait TS de boel om: zij gaat richting de gevaarlijke landen en ineens zijn alle mensen daar wél monsters. :+ En het is nog mooier: daar is bokt het eensgezind over eens. :')

@TS: je bent moedig. Word niet overmoedig. Probeer een netwerk westerse mensen te maken voor je vertrekt. Waar je de eerste nachten kunt slapen en waar je op terug kunt vallen. Zet in godsnaam de alles-alleen modus even uit. In dergelijke landen heb je een netwerk nodig.
Lees je verder goed in mbt de zedelijke wetten en hou je daaraan. Die kunnen per regio nog verschillen.
In sommige gebieden kunnen avondklokken zijn: hou je hieraan.
Er zullen nog veel meer regeltjes zijn, daarom is dat westerse netwerk handig, die kunnen je alles vertellen voor je eigen veiligheid. :)


Je generaliseert. Lang niet alle bokkers vinden dat mensen uit die windrichting met open armen onthaald moeten worden.
Bovendien vertrekken de mensen daar omdat ze een veiliger heenkomen zoeken. Zelfs de eigen bevolking vindt het niet veilig daar, waarom zou je daar dan, moederziel alleen, op vakantie willen?

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:19

Ik vraag mij af in welke onveilige landen jij gereisd hebt TS? Want ook ik heb op je blog gekeken en van de landen die hier op staan zou ik hoogstens Mexico kunnen zien als onveilig, alhoewel dit heel relatief is. Ja er zijn zeker delen in Mexico waar je niet moet komen, maar ook gewoon delen die veilig zijn en waar toeristen massaal naartoe komen. Pakistan kent echter geen veilige gebieden, alleen 'relatief veilig' wat betekent dat de veiligheidssituatie altijd zomaar ineens kan omslaan. Daarnaast ligt het toerisme compleet plat, hotels worden opgeblazen omdat het westerse mensen aantrekt.. Zou dat niet genoeg moeten zeggen? Ik begrijp je 'yolo' houding -walgelijk woord :')- maar misschien kun je Pakistan nog even uitstellen? Je weet nooit hoe de situatie daar is over 3, 5, 10 jaar. Pakistan gaat niet weg.

For example, ik ben naar een 'relatief veilig' land geweest (Israël, volgens de rijksoverheid bijna helemaal geel), zo'n 8 uur na mijn aankomst brak er een halve oorlog uit. Situaties kunnen extreem snel escaleren, en dan ben jij de Sjaak. Uiteindelijk kon ik zelfs niet weg komen omdat alle vluchten geannuleerd waren. (Dit was na een raket inslag bij het vliegveld). Maar omdat ik nog altijd in 'relatief veilig' gebied zat kon ik niet zomaar terug, het werd niet verzekerd. Als ik echter in de 'red zone' zou komen zou ik helemaal niet verzekerd zijn als er iets met mij zou gebeuren. Sterker nog, niemand zou mij daar kunnen helpen.

De reden van mijn reis was echter om op bezoek te gaan bij vrienden. Ik heb dus al die tijd bij locals verbleven, die weddenschappen afsloten over wie het eerste opgeroepen zou worden voor een grondoffensief. Ik kan je vertellen dat het geen relaxte vakantie is geweest, maar ik ben mega blij dat Israël een heel westers land is waardoor ik als vrouw gewoon over straat kon, daarnaast door te verblijven bij locals wist ik precies waar ik wel heen kon en waar ik niet heen kon. Die luxe zul je in Pakistan vrijwel niet treffen. Als vrouw kun je daar over het algemeen niet normaal over straat, laat staan als Westerse vrouw.

Denk er goed over na TS, en zorg dat je van te voren contactpersonen regelt. Verder zou ik jouw vragen niet op bokt stellen maar op het forum van http://www.aroundtheglobe.nl/ , hier heb ik toen der tijd ook om advies gevraagd toen de situatie in Israël zo escaleerde. (Hier zullen ze je ook veel beter kunnen helpen dan op bokt, maar als ervaren reiziger zul je dit forum vast ook al kennen ;) ).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41646
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:21

gohya schreef:
_San87_ schreef:
Dit is echt niet waar.


Ik zeg ook ZOWAT.


Dat woord heb ik ook dikgedrukt. En ook dat is niet waar.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:33

Wie de koningin nu als voorbeeld gaat geven dat het allemaal wel veilig is: bedenk je even dat zij status heeft én onmogelijk veel beveiliging. Ik geloof best dat je naar Pakistan kan, als je maar begeleiding hebt. TS wil helemaal ALLEEN op reis. En dat vind ik persoonlijk een héél ander (zeer onverantwoordelijk) verhaal.

Depende

Berichten: 3514
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:59

Ik zeg helemaal niet dat veilig is om in je uppie met een backpack door Pakistan te trekken. Ik reageer op iemand die zegt dat onze regering niet naar Pakistan zou willen. Terwijl de vrouw van het hoofd van onze regering daar as we speak is.

Het is totaal niet relevant voor ts, maar dat was die opmerking ook niet.

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:17

TS, heb je erover nagedacht dat je verzekering niks voor je vergoedt in Pakistan? Dat betekent dat je in geval van calamiteiten er helemaal alleen voor staat. Dat kunnen calamiteiten zijn zoals aanslagen, aardbevingen etc. Maar ook wanneer er met jou iets gebeurt: je breekt je enkel, je wordt doodziek, er wordt je iets aangedaan. Er wordt gewoon niet gerepatrieerd....

Ben je dan ervaren genoeg om de juiste wegen te bewandelen? Heb je inmiddels een netwerk gecreëerd waar je aanspraak op kan maken wanneer je in de problemen zit (connecties bij de ambassade, contact met de consul, contact met vooraanstaande Pakistaanse families)? Ik vermoed dat namelijk niet na 3 jaar reizen....