Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 23:09

Zijn er hier bokkers die eens naar Pakistan op vakantie zijn geweest?
Zo ja, hoe ging dat met visum aanvraag en dergelijke?

Laat ik even voorop stellen dat ik niet met een organisatie reis. Ik reis altijd zelf en ik regel altijd alles zelf.
Nu is het in Pakistan alleen wat lastig omtrent visa.

Wie kan mij hun ervaringen delen?

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:48

Ik ben er nooit heen geweest maar een goede vriend van mij woont nabij Lahore. Als je verder nog vragen hebt kan ik het misschien aan hem voorleggen voor je.

onpaard

Berichten: 2963
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 01:23

Mijn man is er geweest voor zijn werk. Waarom wil je daar naar toe op vakantie?

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 13:31

Omdat het me een prachtig land lijkt. En aangezien ik non stop de wereld rond reis en die uithoek heen wil gaan, kan ik pakistan niet overslaan.

@ amburtjoz, het voornaamste dat ik moet weten is hoe het zit met visum. In hoeverre is het belangrijk een invitation letter te moeten hebben en hoe makkelijk of moeilijk is het om een visum te krijgen?

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:51

Ik ga het aan hem navragen. Kan even duren want hij zit momenteel in Thailand.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 14:00

Dank je! Ik hoor het graag. :-)

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:07

Waarom wil je daar als vrouw alleen naar toe en vind je dat niet enorm gevaarlijk?
Mijn vader reist voor zijn werk veel naar het midden oosten en is ook in Pakistan geweest maar als ik die verhalen zo hoor ga je daar niet heen voor de lol :\
Er geldt ook voor vrijwel het hele land een oranje of rood reisadvies...

onpaard

Berichten: 2963
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:35

Wil je alleen reizen? Dat zou ik heel onverstandig vinden. Westelingen liggen niet heel erg lekker in pakistan zeker in het noorden niet.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 21:21

Ik snap jullie bezorgdheid, maar dit is mijn eigen keuze. Ik reis altijd alleen en ben ook in landen geweest met een negatief reisadvies. Het word altijd meer opgeblazen dan het werkelijk is, plus dat ik altijd op mijn hoede ben. Hier hoef ik dus ook geen reacties op, hoe goed bedoeld ze ook zijn. Ik hoop hier tips omtrent visa te krijgen. :-)

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:33

Mwa, ik kan je vertellen dat de situatie in pakistan niet opgeblazen wordt... De meeste westerlingen die daar reizen(als het al noodzakelijk is!) onder begeleiding of bewaking. Ze zijn niet erg blij met westerlingen en vrouwen alleen zijn niet veel waard. De kans op ontvoering, verkrachting of beroving is gewoon enorm groot. En niet te vergeten de constante terreurdreiging en aanslagen.
Pakistan is niet vaak in het nieuws, maar de situatie is niet erg geschikt voor vakantie op dit moment. Als je daar in de buurt wilt kun je beter naar Iran of India. Ook riskant, maar zeker veiliger dan Pakistan.

Maar goed, over visa weet ik dan weer niks... Ik zou informeren bij de ambassade.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:33


DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:07

Goede column. Dat is dus echt het domste wat je als vrouw kunt doen.

onpaard

Berichten: 2963
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:30

Erg dom en onverstandig. Jouw leven is daar niks waard.

Mijn man was toendertijd uitgenodigd door de nederlandse ambassade en alles was voor hem geregeld. Ik kan je verder niet helpen.

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:38

Denk er nog even goed over na TS. Ik kan me voorstellen dat je een ervaren reiziger bent en in een aantal gevallen lijkt het reisadvies overdreven, maar als westerse single vrouw (die daar geen contacten heeft) in Pakistan rondreizen is niet heel verstandig. Het kiezen van een verkeerde wijk of afslag kan zo maar heel verkeerd aflopen. Het land is gewoon niet stabiel, uitbraken van geweld zijn zelfs voor inwoners heel onvoorspelbaar. Het is ongetwijfeld een prachtige regio, maar dat zijn verschillende landen in die regio (bv Iran) ook, en deze zijn op het moment toch wat veiliger.

maaikemuis
Berichten: 5276
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:53

Wat ik van Pakistan weet is dat je als westerse vrouw niet alleen moet reizen (zelfs voor lokale vrouwen is dit niet aan te rade ). Onder begeleiding van een man gaat het beter, maar hou er rekening mee dat je je in alles onderdanig moet opstellen. Daarnaast is het raadzaam om vooraf lokale gidsen te regelen die ter plekke zaken voor je regelen en een vastgesteld reisplan te hebben?

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 23:50

Lieve bokkers, willen jullie alsjeblieft mijn laatste bericht nogmaals lezen, dank daarvoor. Ik laat me niet wegjagen uit Pakistan. Ik ben een ervaren reiziger die al 3 jaar non stop de wereld rondreist, ook in gevaarlijke landen. Het risico is voor mijzelf.
Iran staat overigens ook op de lijst, ik ga via Iran naar Pakistan.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:57

Dacht deze Fransman ook: Franse toerist ontvoerd in Pakistan http://nu.nl/algemeen/1968267/franse-to ... istan.html. En een Zwitsers echtpaar. En... nog veel meer mensen.
Be my guest, maar je bent oerstom om daar alleen naar toe te gaan. Ik zie de krantenkoppen al voor mij i.i.g

En voor de inhoudelijke vraag > ambassade.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:02

Vanuit het werk wel ervaring met aanvragen van visa voor Pakistan en dat is vooral langdradig en met wat pech meerdere keren naar het consulaat in Den Haag.
Overigens staan de eisen voor een visa gewoon op de website van het consulaat: http://embassyofpakistan.com/pages/article/18

Vinden van hotels is wat lastiger, tot nu toe zijn alle hotels waar collega's hebben gezeten opgeblazen en iedere keer weer lastig om iets nieuws te vinden.
Mijn vader heeft er ook wel tijdens aanslagen gezeten, volgens hem merk je er niet veel van als je in de juiste kamers verblijft. Maar welke weet je nooit van te voren...
En ze hebben het niet altijd erg op met westerlingen, vandaar dat hij en collega's ook altijd met gewapende bewaking en volgauto's reizen. Risico op ontvoeringen is voor het Pakistaanse bedrijf daar iig te hoog om risico's te lopen.

Maar he, als je het een leuke vakantie bestemming vindt, het is er wel vaak erg droog, zonnig en heet :D
Zou wel aanraden om een beetje gekleed te blijven daar...

Kletskousz
Berichten: 381
Geregistreerd: 23-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:10

Ik heb geen tips voor je. Maar ben wel heel benieuwd hoe dit afloopt. Wanneer zou je evt willen? En hoe lang? Hou je een verslag bij?
Ik volg haha

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:24

Ik vraag me af waarom je op bokt het antwoord denkt te vinden op je vraag. Het is niet alsof Pakistan een frequent bereisd land is. Als je zoveel reist zou je toch moeten weten dat de ambassade dé plaats is om zo'n vraag te stellen.

Vooralsnog vind ik het erg onverstandig van je om hierheen te reizen. Waarom kies je niet voor je eigen veiligheid en houd je het bij Iran? Zou jammer zijn als Pakistan je laatste bestemming is... Er staan vast wel meer landen op je bucketlist

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:43

Als je echt een ervaren reiziger geweest was had je

A: deze vraag niet hoeven stellen.
B: Geweten dat ontkennen van een potentieel gevaar de grootste valkuil is. Je laat je niet wegjagen, sorry maar ik moest er bijna om lachen. Elk mens met een beetje verstand wil daar niet zijn en degene die dat wel willen en ervaren genoeg zijn daarvoor doen 1 ding: niet in hun eentje rondtrekken zeker niet als vrouw. Je klinkt niet als ervaren maar zeer naïef. Zelfs ervaren zakenlui verplaatsen zich hier veelal in konvooien en nooit zonder gewapende bewakers.

Wat was tot nu toe je 'spannenste' land?

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Re: Ervaring gevraagd reizen in Pakistan (visum etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:54

Als ik op je website kijk kom ik Australië, Mexico en wat Europa tegen. Ik heb de indruk dat je jezelf overschat en Pakistan onderschat. Ga naar India of als dat niet stoer genoeg is naar Iran.
Domme aktie dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:59

gekvanfleur schreef:
Als je echt een ervaren reiziger geweest was had je

A: deze vraag niet hoeven stellen.
B: Geweten dat ontkennen van een potentieel gevaar de grootste valkuil is. Je laat je niet wegjagen, sorry maar ik moest er bijna om lachen. Elk mens met een beetje verstand wil daar niet zijn en degene die dat wel willen en ervaren genoeg zijn daarvoor doen 1 ding: niet in hun eentje rondtrekken zeker niet als vrouw. Je klinkt niet als ervaren maar zeer naïef. Zelfs ervaren zakenlui verplaatsen zich hier veelal in konvooien en nooit zonder gewapende bewakers.

Wat was tot nu toe je 'spannenste' land?


Dit. Hier ook een reizigerd maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt nu daarheen te gaan. Het is simpelweg hartstikke onverstandig en heeft niets meer met reizen te maken maar met onnodig je leven op het spel zetten.

Hypericum
Berichten: 359
Geregistreerd: 23-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 01:24

Ik ga mee met bovenstaande en buiten dat, 'visum pakistan' op Google, levert mij al zó veel info op, dat ik het onbegrijpelijk vindt dat je hier (off all places) je vraagt moet stellen.

Op een reisforum je vraag stellen lijkt me beter op z'n plek, hier vindt je de antwoorden die je zoekt niet.
Tenzij je eigenlijk op zoek bent naar een hoop volgers van je verhaal en 'avontuur', dan zal je lekker binnenlopen.

edit: http://embassyofpakistan.com/pages/article/18 Seriously. Alles staat hier lijkt me. En natuurlijk zijn dit geen strikte regels, maar richtlijnen. Die invitation letter heb je heus niet nodig, in een land met zulke fijne, begripvolle en flexibele autoriteiten. :7 |o

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:39

Mijn tip is om al je dierbaren nog even te bezoeken voor je gaat.
Just in case.