Slecht weer in Tenerife?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Slecht weer in Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 00:42

Hallo,

Over 4 weken ga ik op vakantie naar Tenerife, maar ik lees op internet verschillende weerberichten van zeer slecht (16 a 17 graden en bewolkt) tot slecht (22 graden en bewolkt). Ik dacht dat het op Tenerife toch echt wel rond de 28 graden zou zijn op dit moment en dat het überhaupt het hele jaar door veel mooier is daar.

Wie kan mij vertellen hoe het weer daar echt is op dit moment? Zit mij toch niet helemaal lekker namelijk..

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Slecht weer in Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 01:08

Het is inderdaad in Spanje behoorlijk koud en nat geweest voor deze periode van het jaar. Mijn man zit nu 3 weken in Spanje voor zijn werk. Inmiddels is het een stukje warmer geworden, zo'n 26 graden in midden Spanje waar hij zit. Wel soms wat bewolkt.

Tenerife is ook niet enorm slecht op dit moment hoor. Aan de zuidkant bij Los Cristianos e.d. best wat zon en zo'n 24-25 graden begreep ik op dit moment.

Ik hoop dat je een fijne vakantie tegemoet gaat!!!

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Slecht weer in Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 07:40

Dat stelt mij al een beetje gerust! :)

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 08:07

Ik had voor Madeira dezelfde voorspellingen. Het is natuurlijk een eiland. Hier ligt het er aan waar je zit. Gister hadden we een prachtige wandeling op het puntje, prachtig weer met zonnetje en warm, maar het deel waar we twee nachten verbleven, had zeer regelmatig een buitje gehad.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 08:21

Het weer verschilt heel erg per deel van een eiland. In het zuiden valt er een stuk minder regen en is het minder bewolkt. Je kunt dus beter kijken of je het weerbericht van die plaats kunt vinden.

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Slecht weer in Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 08:31

Ik ga naar Costa Adeje het zuiden, maar ook daar lijkt het niet al te best.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Slecht weer in Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 08:37

Over 4 weken kan het weer volledig anders zijn. Dan zitten we begin juli, vaak een stuk beter dan eind mei.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Slecht weer in Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 10:28

Daar is nu toch niets over te zeggen als je pas over vier weken gaat??

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Slecht weer in Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 12:14

Ik vraag niet naar het weer over 4 weken, maar het weer op dit moment. Zoals ook vermeld in de openingspost. Dus zijn er mensen die daar wonen of daar nu toevallig op vakantie zijn en mij kunnen vertellen hoe het weer daar is, heel graag. :) Op internet zijn er te veel verschillen, dus geen pijl op te trekken.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Slecht weer in Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 19:47

Maar dat is het hem juist, er is weinig van te zeggen. Dat had ik dus bij Madeira ook, voorspellingen van 17 graden en regen. Ik ben er nu en kijk ook niet wat het weer morgen doet..... Maar tot nu toe is het prachtig!

Foaly

Berichten: 4841
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Slecht weer in Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 19:58

Ben ik nou de enige die een heel ander beeld heeft bij 'slecht' en 'zeer slecht'weer? 22 graden zou ik namelijk prima vinden, misschien voor Tenerife inderdaad aan de frisse kant maar zeker niet slecht... Slecht is voor mij 12 graden en regen de hele dag, zeer slecht is voor mij onweer, hagel, storm en dat soort dingen :=

Maar goed, TS, los daarvan: het heeft geen zin om je vier weken op voorhand al druk te gaan maken over het weer, daar is gewoon nog niets van te zeggen. Wacht het rustig af en kijk over drie weken hoe het er dan voor staat, is mijn advies :j

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 22:05

Ja 22 graden op een vakantiebestemming in het zuiden vind ik zeker slecht! Dan loop ik echt niet in een jurkje rond.

Nogmaals ik open dit topic in de hoop dat er mensen in Tenerife zijn die mij kunnen vertellen hoeveel graden het daar nu is.

Een paar jaar geleden ging ik naar Gran Canaria volgens de weer berichten zou het daar 25 graden zijn, bij aankomst bleek het 37 graden te zijn. Ik wil gewoon weten of dat nu weer het geval is, of dat het weer inderdaad niet zo heel best is.

Eleandra

Berichten: 6614
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Venlo en Saint Lucia

Re: Slecht weer in Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:21

Verschilt sterk waar je zit, maar ik heb de laatste dagen non-stop in de zon gelegen in Bajamar (strand in het noordwesten). La Laguna waar ik woon is het slecht, maar dat is bijna altijd zo. Het is de laatste maanden bijzonder koud, regenachtig, wisselvallig geweest voor Tenerife, maar de laatste week lijkt aan te duiden dat het nu eindelijk echt over is.

CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:33

Het valt op heel veel Europese bestemmingen nog heel erg tegen met het weer. Kijk zelf om die reden nu naar Zanzibar :9 Zag net dat je al onder de 400,- tickets hebt http://www.vliegennaar.nl/vliegen-naar-zanzibar en dan weet je tenminste zeker dat je lekker weer hebt!

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 11:34

Nou volgende week gaan we al, nog steeds weerberichten met 10 graden verschil.