privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sakura789

Berichten: 2832
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:47

Volgens mij moet het nog op tv komen, meestal loop ik ook wat achter. Je kunt ook via de site of youtube proberen, dan heb je geen problemen. Ik kom ook wel regelmatig in Belgie en baal er dan ook altijd even van dat het is afgeschermd :+

Voordeel vond ik het klimaat, altijd warm, maar niet te warm (in mei/juni), in ieder geval geen regen, wel is alles stoffig. Wij zijn gereden van Kaapstad naar Windhoek, dus van alles wat! Elke avond een prachtige zonsondergang en eten onder de sterren.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 21:11

Even overlegd en Namibië trekt ons wel! Nu lekker organisaties zoeken. Heeft iemand tips?

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:48

Hebben jullie wel ervaring met zelfstandig verre reizen maken?
Zo niet zou ik wel een land kiezen die wat makkelijker te bereizen is om eerst wat ervaring op te doen.

Je noemt Cuba, wat ik daarover van verschillende vrienden gehoord heb is dat het eten heel eenzijdig is.

Maleisië ben ik geweest en kan ik aanraden. Borneo is prachtig, wel warm maar dat zoek je ook. Wilde orang-oetans echt te gek. Geen verkeerschaos en iedereen spreekt Engels en is vriendelijk. Heerlijk eten ook. Geen cultuurshock hier.

Thailand ook geweest, heel veel toeristen backpackers, is niet wat je zoekt denk ik. Voelt voor mij niet avontuurlijk.
Myanmar is nu nogal onrustig, zou ik overslaan.

Costa Rica vind ik een mooie bestemming voor jullie. Veel natuur en genoeg te beleven. Staat ook nog hoog op mijn lijstje.

Jammer dat jullie de westerse landen uitsluiten. De natuur in Zuid West usa en Hawaii hebben tot nu toe echt de meeste indruk op mij gemaakt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 22:49

Ik ben overtuigd dat de natuur in usa en Canada prachtig zijn, maar je moet ergens keuzes maken :D

Zelfstandig? Ja. Ervaren? Goh. Ik neem aan dat het overal mensen op twee pootjes zijn :+ ik trek mijn plan wel makkelijk.

we gaan overigens wel op voorhand plannen via een organisatie. Dan lijkt dit prima te doen.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:02

Maar door eerst een land te kiezen wat makkelijker te bereizen is, krijg je toch geen ervaring voor een wat 'moeilijker' land? ;-)
Hier gaat de voorkeur ook sterk uit naar Namibie. Wij zijn niet zo van de grote mensenmassa's en veel toeristen.. geef ons maar een reis waar je lekker zelf kan doen en laten wat je wil, in alle rust.

Ik heb (nog) geen tips, maar mocht ik wat tegenkomen dan laat ik het zeker weten! :D

Sakura789

Berichten: 2832
Geregistreerd: 19-06-16

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:36

Vraag maar eens een offerte aan bij Out in Africa, daar krijg je een uitgestippelde route en kun je zelf nog bepalen of je ergens langer blijft of niet.

Ik zou achteraf één camping anders doen... In Etosha. We zaten op drie campings daar (van west naar oost). De eerste was kleinschalig (10 plekken dacht ik), in alle rust in de natuur. De tweede was horror, allemaal Aziaten die met enorme camera's aan het klikken waren, Amerikanen die met hun schelle stemmen de rust verstoorden en een sanitair wat verschrikkelijk was. Achteraf zou ik veel langer op de eerste camping willen zitten, dat was zo sereen en zo midden in de natuur.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 17:34

Er is iets beslist :D

Sowieso Namibië :D Omdat ik nu al 2 erg leuke reizen heb gedaan met fox, ben ik daar ook weer beginnen rondneuzen. Deze reis sprak ons gelijk aan. Ik ben wat gaan googlen, vergelijkbare dingen gaan zoeken, maar ik heb toch maar weer hier een reisaanvraag ingediend. Verlof is goedgekeurd, vervanging voor tweede baan is geregeld, nu hopen dat Fox het geboekt krijgt. Maar dat komt wel goed, ik heb nog nooit zooooo lang (=2 maand) op voorhand geboekt :+ :D

Ik heb er zo'n zin in weer !!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Ik heb al de Lonely Planet op mijn telefoon staan die ik straks helemaal ga uitpluizen. O jongens wat leuk dit :D

Sakura789

Berichten: 2832
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:24

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Wat tof! Ik zou ook zo weer willen, ga zo even de reis bekijken :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 01:47

Zo het werd toch ingewikkeld. De aangevraagde reis was niet te doen. Door dure vluchten 441 euro toeslag pp %) vertrek op 28 maart was wel mogelijk... alleen heb ik dan al kaartjes voor Bruno Mars :+ Fox bleef wel ontzettend meedenken. Toen ik voorstelde of ik zelf mijn vluchten kon boeken, kon dat, én met fikse korting. Blijkbaar is Schiphol altijd duurder dan Brussel. Aangezien wij van België zijn ( en ik vanop de luchthaven werk) onthouden we dus voor de toekomst om de reizen maar gelijk als landarrangement te boeken :j

Dus ben ik vluchten gaan zoeken en met succes. Nu is het alleen: de vlucht is geboekt en Fox moet wel nakijken of zij nog alles kunnen boeken := Anders zullen we alsnog zelf dingen gaan boeken. Ik heb ook gevraagd voor een voorstel om de reis te verlengen aangezien we met huidige vluchten 2 dagen langer daar zijn. Ben heel benieuwd :)

Supervixen

Berichten: 12961
Geregistreerd: 28-04-11

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 07:31

Daarom vliegen wij als het even kan via dusseldorf. Dat is vaak minimaal 100 euro pp goedkoper. Ik ben zelfs al eens via Frankfurt gevlogen omdat de vlucht daar 300 euro goedkoper was. Kost dan wel een tank benzine, maar scheelde enorm. Helaas nu geen keus met onze reis naar Canada. Vertrek via Schiphol.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 08:16

Had ik ook gecheckt maar was allemaal duurder. Nu vliegen we via CDG maar rechtstreeks van Parijs vliegen was duurder dan met de tussenstop daar.

Gelukkig kan ik via mijn werk altijd wel gratis naar de dichtstbijzijnde luchthavens komen :)

eva1969

Berichten: 4038
Geregistreerd: 01-04-06

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:57

Wauw dat wordt een fantastische reis zeg!
Is het een idee i.p.v. de reis te verlengen met 2 dagen de 2 extra dagen ergens tussen plakken waar je dan net even meer de tijd krijgt om alles te bekijken/beleven? Een beetje rust vind ik zelf altijd wel fijn.

Sakura789

Berichten: 2832
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 12:20

In Sesriem en Etosha kun je prima een dag langer zitten :j

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 19:31

Dat willen we idd doen!! :j gewoon twee dagen extra windhoek lijkt ons niks.

Sakura789

Berichten: 2832
Geregistreerd: 19-06-16

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:21

Zeker niet doen, is leuk voor een middag, maar wij zijn er hard doorheen gereden :+ Daarbuiten is alles zoveel mooier!

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:34

Wat gaaf! Namibie lijkt me ook fantastisch mooi. Ik hou van Afrika <3.
Wil zelf nog heel graag rondreizen door Kenia. Ondanks dat ik er alleen ben geweest op een tussenstop van een vlucht naar Johannesburg, was ik helemaal in de ban van de mensen en alles om me heen. Ga daar absoluut nog heen :)).

Hopelijk komt Fox met een mooi reisaanbod nu de plannen wat gewijzigd zijn!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: privérondreis met huurauto: waar en met welke organisatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 23:56

Helaas wil Fox enkel in Windhoek verlengen... Ik ga morgen even met ze overleggen waarom dat nu is, want dat vind ik wel jammer. Ik hou de mogelijkheid open om toch maar zelf te gaan boeken... Maar dan moet ik misschien wel een beetje beginnen voortmaken haha :D De prijs is bij Fox iig erg interessant. Zou dat nog te evenaren zijn met zelf boeken (vertrek 30 maart)?

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:12

https://www.namibieonline.nl/ zou je ook eens kunnen raadplegen.
Ik heb zelf geen ervaring met Namibië maar wel met hun in Maleisië en Indonesië. Erg hulpvaardig, flexibel en een eerlijke prijs.