Noord vietnam. Beste tijd om te gaan? Foto’s pag 3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Noord vietnam. Beste tijd om te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:10

Klinkt alsof je al perfect voobereid bent. Beneid je, ik zou zo terug willen :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 12:30

Er is nog plek in de groep geloof ik. Ik ben een buitenmens toch al en aantrekkelijk voor prikbeestjes. Draag toch al vaak bedekkende kleding om niet lekgeprikt te worden. Ben fan van survival programmas op tv ook. Hihi en kampeer al vanaf mijn 3e op niet luxe campings vaak bij boeren vroeger met mijn ouders. Scheelt denk ik al een hoop kwa voorbereiding. En reisgenoot is een erg ervaren verre reismaker ook in azie met voldoende tips. Van hem kwam ook het idee iets ouds meenemen en daar achterlaten. Doet hij vaak met shirts en ondergoed ook. klamboes had ik hier al liggen. Ooit een partij gekocht met insectenwerend spul erin. Daarvan gaan er dus twee mee. :D

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Noord vietnam. Beste tijd om te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:16

Vochtige doekjes om de billen af te vegen....Deet....
Vergeet je tel oplaadsnoertje niet in de handbagage altijd handig onderweg...
Misschien iets tegen diaree en andersom...norit...werkt zuiverend op de maag...
Papieren zakdoekjes....ORS kan handig zijn....

Leuk hoor zo'n reis voor bereiden en straks ervan te genieten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:53

Oh ja ORS en Norit, beide nodig gehad.
ORS ook door het extreme zweten af en toe een zakje. Daar knap je dan wel van op.

Paracetamol uiteraard en een EHBO setje, elk klein wondje goed ontsmetten.

lindar1985

Berichten: 573
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: enschede

Re: Noord vietnam. Beste tijd om te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:49

neem vooral niet te veel mee, je moet het allemaal mee zeulen (1 klamboe lijkt me meer dan genoeg, ik hadden er niet eens een bij me). Je kunt daar in hotels makkelijk de was laten doen als je ergens 2 dagen achter elkaar zit. Maar wat je laat wassen komt niet altijd zo mooi terug als dat je het inleverde.. Dus niet je mooiste kleren mee nemen..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 12:16

Wat meegaat is spul dat eventueel achter kan blijven ivm te oud of te groot zijn. Verder zitten we vooral bij locals dan wordt wassen wat lastiger, medereisgenoot heeft ervaring met laten wassen in azie. Deel van zijn spul is nog gemarkeerd zelfs, klamboe Aangeraden ook door de entjufvrouw. :j omdat klamboe rond deze tijd wel een noodzaak is en ik aantrekkelijk ben voor muggen. -O-

Marion_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:16

Ik ben afgelopen mei/juni naar Noord Vietnam (en Laos en Thailand) geweest en kan alleen maar zeggen dat het geweldig is! <3 wel een compleet andere wereld!

Hanoi is een geweldig leuke stad. Allemaal schattige straatjes, overal scooters, heerlijke Vietnamese koffie (en neem ook zeker een egg-coffie!!! Heerlijk!), bahn mi (broodjes), springrolls, hotpot, over restaurantjes met kabouterkrukjes... Wil daar nog wel eens naar terug!

Halong bay is adembenemend mooi, maar bereid je wel voor op veel toeristen. Ondanks dat zeker iets wat je niet moet missen.

En sapa... Ja, sapa.. <3 mijn favoriete bestemming van de hele reis. Ik heb een trekking van twee dagen gedaan door de rijstvelden, bergen en dorpjes. Zo ontzettend mooi en bijzonder. En zulke lieve mensen!

Afbeelding
Hanoi

Afbeelding
Halong bay

Afbeelding
Sapa

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 19:56

Oh de fotos <3 maken me alleen nog maar nieuwsgieriger. Ik had al wel verwacht dat de baai erg druk is. Ik ga je verslagje en de fotos doorsturen naar mijn reisgenoot.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 14:50

Zo reisklamboe en lakenzak toch maar hier gekocht. Vluchttijd is bekend en de gegevens over de plekken waar we gaan slapen. We hadden het erger kunnen treffen. Van een locatie is geen foto verder ben ik er blij <3 mee al schijt ik inmiddels in mijn broek van de zenuwen voor de vluchten en komt het hele rap dichtbij.

Voor de zenuwen willen we een behind de scenes tourboeken op schiphol voor inchecken. :j

Een locatie gaat spartaans worden zeker hihi allemaal losse matrasjes per een of twee in een soort van afgescheiden door een bamboe los schermpje met soort van lakendakje erover. Trap op in een houten lokaal hutje. Ik slaap best zo plat. Reisgenoot tjsa iets minder. 17 mensen in totaal paar alleen reizigers ook gemiddelde leeftijd 46 :+ spot on dus.

Hotel in hanoi in oudste gedeelte van de stad. Mooie fotos goede recsenties. *\o/*idem voor hotel in sapa


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door karuna op 11-09-17 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Noord vietnam. Beste tijd om te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:54

Leuk die tweede foto :D Vergeet geen oordopjes mee te nemen!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 14:57

Zitten standaard in tas, gebruik ze veel. Vrees alleen dat de meesten voor mij dopjes nodig hebben. Ik snurk nogal luidruchtig hihi

Knus he die privacy ook. _O- hoop niet dat er fanatieke sexers tussen zitten. Live meegenieten dan. Hihi

Anoniem

Re: Noord vietnam. Beste tijd om te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:05

Ja in die hutten slapen, super leuk hebben wij ook gedaan ( vier weken geleden) Daar zonder schotten , alleen matrassen met een klamboe eromheen.

Iedereen was zo moe dat we gewoon allemaal als een blok in slaap vielen ( bij ons met 10 man in zo'n hut inclusief kinderen ) .
Was geweldige ervaring . Het uizicht uit zo'n hut ( bij ons dan ) was geweldig... over de rijstvelden heenkijken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 15:09

Ik slaap toch wel meestal. Voorkeur voor hard toch al. Slaap beter op de grond zonder iets dan een zacht bed. :D klamboe tegen de beestjes is voldoende. Goede vriend is niet zo n hardslaper maar wel een die ligt en bonk door ploegendienst een gave om echt te slapen in 5 seconden of zo :z

Marion_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:08

Hé! Dat hotel lijkt verdomd veel op het hotel waar ik heb geslapen in Hanoi! :D Quang Hiep toevallig?

Die hutjes ja.. Ook gedaan in Laos. Daar gingen ze om 1 uur snachts ook nog even de koeien (met bellen om) binnen halen :')

lindar1985

Berichten: 573
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: enschede

Re: Noord vietnam. Beste tijd om te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:57

Zoals op de 2e foto heb ik ook veel geslapen helemaal fijn als je dan de ratten of muizen om je heen hoort lopen . Ik heb m'n tas toen maar in bed gepakt (na heel wat gemopper van mn vriend) tja.. Ik weet helaas uit de paardenstal wat die beesten kunnen aanrichten.. Volgende dag was alles nog heel

Het lijkt allemaal heel verrot, maar het in het echt waard hoor allemaal

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 11:10

Ik heb geen moeite met zo slapen. Tas gaat toch al mee bed in aan voeteneind of hoofdeind. Foto van hotel is in sapa. In hanoi is het hotel flower. In oudtste gedeelte van de stad dicht bij de marktjes.

En ach kom uit een dorp van oorsprong dus ben kwa dierengeluiden wel wat gewend. Beter een haan naast mijn oor dan een vliegtuig over of dieselende vrachtwagen.

Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:43

Ik volg even. We willen volgend jaar zomer met de kinderen een verre reis maken. Twijfelen heel erg tussen met camper door de VS trekken, naar Cuba of juist Vietnam of richting Indonesië..
We zijn gebonden aan de schoolvakantie helaas.

Maar alle info, ervaringen etc die ik kan vinden, gaan we gebruiken om te beslissen wat het wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:24

Bloemetje75 schreef:
Ik volg even. We willen volgend jaar zomer met de kinderen een verre reis maken. Twijfelen heel erg tussen met camper door de VS trekken, naar Cuba of juist Vietnam of richting Indonesië..
We zijn gebonden aan de schoolvakantie helaas.

Maar alle info, ervaringen etc die ik kan vinden, gaan we gebruiken om te beslissen wat het wordt.

Wij zijn met zoon van 10 drie weken terug uit Vietnam. We zijn met koning aap gegaan. Dit omdat er dan meer kinderen waren en dat was heel leuk voor onze zoon. Ontzettend goed bevallen.

Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Noord vietnam. Beste tijd om te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:33

Dankjewel Marieke voor je tip. Ik heb 3 kinderen dus ze hebben elkaar maar meer kinderen is wellicht handig.

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Noord vietnam. Beste tijd om te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 08:06

Ik heb nergens deed of een klamboe hoeven te gebruiken. Wij zijn eind april geweest en 2 buitjes gehad in de gehele reis. Wij zijn in Noort en zuid geweest.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 14:25

Spullen staan klaar, weer wordt op wat gemiezer in hanoi na erg goed. Dat is ok.donderdag voor de vlucht een behind de scenes tour op schiphol. We gaan lekker met de trein.

Minder enkel en voet doen opeens enorm zeer, hopen dat het weg is voor donderdag de vlucht. Maar ook mijn vader en zwager gaan niet zo best, zwager kan elk moment overlijden. Mijn paps is al flink op leeftijd maar heeft hartklachten gekregen afgelopen weekend en moet gedotterd wordenalweer. Geen idee hoe snel. Dan krijg je dus een gesprek van als ik kom te overlijden ga ik de vriezer in tot je terugbent van vakantie |( zodat je samen met je zus de crematie kan regelen. Je moet je vakantie afmaken gewoon. Ok het is helaas een realiteit maar echt leuk nee. |(

telefoon is mee nummers doorgegeven en dan hopen dat er niks gebeurt. Zin in maar met een dubbel gevoel dus

Marion_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:01

Jeetje wat heftig zeg! En wat een vervelende timing dan van de vakantie nu!! Hopelijk valt het mee en kun je gewoon genieten van je vakantie ;(

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 16:45

Hoi

Kort antwoord :+ zijn net pas terug in huis van reisgenoot. alles wassen en opruimen nu. Stinken enorm na lange vlucht en 34 graden plus en vocht in hanoi van laatste dag :P

Veel gezien, lekker gegeten, goed vermaakt met tweeen toffe gids groep was een klote groep. Geen groep maar vooral losse individuen en een paar eikels. Vooral met tweeen dingen gedaan.

Fotos en topic komen wel :j

Nu door met opruimen wassen en dan heerlijk douchen

Cultuurschok viel mee alleen duurde het paar dagen voor echt geland was dat ik er echt was. Vluchten waren stuiterig door oa extreem slecht weer en een gesloten vliegveld.

Rest komt wel.

Bloemetje75
Berichten: 1987
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Noord vietnam. Beste tijd om te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:55

Welkom terug!

Anoniem

Re: Noord vietnam. Beste tijd om te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:58

Welkom thuis , lekker uitrusten van de vlucht