Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:14

Fijn dat jullie weer thuis zijn!

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:39

Welkom thuis in het zeeuwse land !

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:07

Welkom home :D lekker geslapen in je eigen bedje?

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 15:41

Heerlijk geslapen, fijn om weer thuis te zijn en we hebben een mooie reis om naar terug te kijken.

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:29

Fijn !
En jij super bedankt dat we met je mee mochten kijken op jullie reis door Scandinavië. Zo voelde het, voor mij althans, een beetje of we erbij waren.

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 17:24

Haha dat is leuk om te horen.
Ik hoor alleen maar mensen die het geweldig vonden om ons te volgen.
Morgen nog even de laatste dingetjes typen, nog wat foto's toevoegen en dan kan er een boek van gemaakt worden.

Marion_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Groningen

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 18:42

Jaa ik vond het ook super leuk om te volgen en herbeleefde ook weer een beetje delen van mijn reis :)

Ik zag trouwens dat jullie nog via Abisko terug zijn gereden. Dat was midden in de nacht zeker?

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 18:52

Kunnen we niet een één of ander topic openen om te praten over Scandinavië ? Misschien om tips te geven waar je naar toe moet ( of waar juist niet ) etc ?

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 19:42

Met als tip nummer 1 : neem een creditcard mee naar Scandinavië ...... :+ :+ :j ;) :D :o

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 19:49

_O- _O- _O-
Als het goed is kun je gewoon op BEU een topic aanmaken, heb ook centrale topics over IJsland en Zuid Afrika gezien. En waarschijnlijk nog wel meer, maar daar heb ik waarschijnlijk overheen gekeken ivm geen interesse :D.

Fijn dat jullie eindelijk thuis zijn Yvje. Godallemachtig, wat een lange reis :oo .

Marion_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 20:18


KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 20:44

Välkommen till sverige ligt wel dood haha :') ik zou het wel leuk vinden om een algemeen topic te hebben :D

Ik sta ook best open als mensen een paar dagen hier wil komen in Göteborg. Zolang je niet bang van honden bent heb 2 grote :Y)

Anoniem

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 21:12

Hondjes <3

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 21:31

Marion_ schreef:
Jaa ik vond het ook super leuk om te volgen en herbeleefde ook weer een beetje delen van mijn reis :)

Ik zag trouwens dat jullie nog via Abisko terug zijn gereden. Dat was midden in de nacht zeker?


Haha al sla je me dood, ik heb zoveel voorbij zien komen de laatste dagen dat ik echt niet meer weet wat ik heb gezien.

Heb nét even abisko opgezocht en dat moeten we in de nacht zijn gepasseerd ja.

Laatse 3 dagen waren gekkenhuis en zijn in een vlaag aan me voorbij gegaan omdat ik denk ik even in de overleef modus zat om naar huis te komen.

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 21:33

Maris schreef:
Met als tip nummer 1 : neem een creditcard mee naar Scandinavië ...... :+ :+ :j ;) :D :o


_/-\o_

1 creditcard
1a auto die het vol kan houden
1b tijd genoeg om te reizen
2 tomtom die benzinestations aangeeft
3 goed gevulde portemonnee
3b goede camera waar je verborgen elanden mee kunt fotograferen

:')

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 22:03

Ik ben ook wel in voor zo'n topic, vraag me bijvoorbeeld ontzettend af wat er nou precies zo trekt aan Zweden! Zou er zelfs dus niet perse heen willen, ik heb in mijn hoofd zitten dat het voornamelijk bos is. Daarom ben ik erg benieuwd naar tegenargumenten, want die zullen er vast zijn :D.

Valt IJsland eigenlijk ook onder Scandinavie? En Denemarken?

Hondjes <3. Ben er niet bang voor, ben opgegroeid met ridgebacks <3.

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 22:08

Haha zo apart, ik vraag me af en toe af waarom anderen zo weg zijn van Noorwegen.
Ik vond persoonlijk Zweden leuker.
Je kunt merken dat Noorwegen toeristischer is. Het wordt allemaal wat meer uitgemolken en overtrokken wat mij betreft.
Of ik heb niet gezien wat anderen zien ofzo...lofoten ook, zou volgens vele een paradijs op aarde moeten zijn maar persoonlijk heb ik in Zweden minstens net zulke mooie plaatsen gezien.
Ik vind Zweden nog echt zoals het is en niet zo commercieel.
Ook vond ik de mensen in Zweden minder gehaast en een tikje vriendelijker.
Vind het lastig uit te leggen maar ik zou eerder nog een x naar Zweden gaan dan naar Noorwegen.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 22:25

Ja, maar jij hebt natuurlijk wel een totáál andere kant van Noorwegen gezien dan wij.. Lototen en Noordkaap zijn denk ik wel een heel stuk toeristischer dan waar wij zaten? Ik bedoel: boven op de depri-berg waar het ruim 20 minuten duurde voordat je beneden was en dan had je daar welgeteld 5 huizen, een bezinepomp, 2 supermarkten en 2 restaurantjes :').

Vond de mensen niet onvriendelijk, zéker de mensen die we tijdens hikes tegenkwam niet, al kunnen dat uiteraard ook toeristen geweest zijn. Maar allemaal even vriendelijk als je ze passeerde: hoe het weer was, of het de moeite waard was, hoe ver het nog was, dat het best een soort van zwaar was *understatement van de eeuw*, etc etc. Buiten de mensen bij de benzinepomp, hikes en winkels zijn we eigenlijk niet zoveel mensen tegengekomen :=. Vond het al met al een prachtig, maar zeker ook saai land. Commercieel.. Sja, weet het niet zo goed. Ben in andere landen véél commercielere dingen tegengekomen en ook tijdens de hikes waren we weleens gewoon uren alleen. Meer dan 40 mensen op een bekend punt is eigenlijk ook niet voorgekomen en dat was eigenlijk alleen tijdens het wachten totdat we met het punt op de foto konden, waar dus ineens iedereen bij elkaar was (gezien veel mensen rond dezelfde tijd vertrekken ivm lange duur van de hikes).
Edit: Sorry, we zijn wel bij 1 commercieel ding geweest en dat was het Flamm treintje. Heel dorpje omheen gezet met restaurantjes en winkeltjes, prijzen waren daar nóg duurder dan in de rest van Noorwegen (ja, kan dus schijnbaar echt _O- ) en alle chineesjes met te grote camera's liepen er ook :)). Maar dat was ook eigenlijk wel de enige plaats die bol stond van de toeristen..

Hoor wel dat er in Zweden meer te doen is, meer te beleven valt?

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 22:26

Ik vind zweden ook erg vriendelijk, meer als nederlanders :') ik wil persoonlijk ook nooit meer terug naar NL voornamelijk ook omdat ik het zo bekrampt vind, elke stukje land wordt gebruikt in zweden is het veel natuurlijker zelfs ondanks ik in de stad woon.

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 22:35

Ik zeg niet dat de Noren niet vriendelijk zijn maar ik vind de Zweden vriendelijker, voornamelijk met het autorijden merk je dit.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 22:39

Nee sorry, zo had ik het ook niet opgevat, ik heb het zelf niet zo goed verwoord.

Vond ze niet onvriendelijk maar heb zeker veeeeeel leukere mensen in andere landen ontmoet. En tijdens het autorijden zijn het gewoon een stel associalen :=. Gelukkig niet allemaal, sommigen weten daadwerkelijk wel hoe een bedankje moet in de auto :').

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 22:48

Ik ben ook meer gecharmeerd van Zweden. De Noorse natuur is wat spectaculairder, maar ik vind Zweden leuker. Kan er ook geen vinger op leggen waar het hem nu precies in zit, misschien komt het omdat ik in Zweden heel andere vakanties heb gehad dan in Noorwegen (rondtrekken met de tent in Zweden versus in het huis van kennissen in Noorwegen bivakkeren).

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 00:43

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn Yvje. Lekker bijkomen van de reis en alle indrukken :)

Compleet nieuw Scandinavië topic lijkt me leuk :D De andere liggen inderdaad wat stil. Dat van de Zweden vd Noren herken ik ook wel. Het gaat in mijn beleving bijna met de taal samen. Zweeds klinkt wat zangeriger, vrolijker, afwisselender en enthousiaster, terwijl Noors wat vlakker is over het algemeen. De mensen lijken zich ook wat op die manieren te gedragen :+ Hoewel Noren vaak wel meer opvallen tijdens feestjes en in de kroeg. Al kunnen Zweden ook zo gek als een deur zijn.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 00:48

Haha ik herken het wel, al dan niet met noren :D Mijn vrienden zeggen vaak als ik nederlands spreek dat ze denken dat ik ruzie aan het maken ben :')

Toen mijn man voor het eerst in nederland in rotterdam liep heb ik echt veel gelachen elke keer kreeg ik de vraag of ze ruzie hadden :+

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 00:54

Zo heerlijk altijd :’) Maar wat vinden ze van Duits eigenlijk dan? Dat is (imo) nog harder en bozer :+