Zuid-Afrika en Namibië avonturen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Zuid-Afrika en Namibië avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 19:12

Eind mei vloog ik weer terug naar Zuid-Afrika. Nadat ik er vorig jaar 3 maanden ben geweest, vrijwilligerswerk heb gedaan, heb rondgereisd en verliefd ben geworden... ging ik weer terug. (het verhaal van toen kan je hier: [BEU] Mijn 3mnd werk/reis/verliefd avontuur in Zuid-Afrika teruglezen)

Hier wil ik gewoon lekker m'n verhaal, foto's en filmpjes delen! Het zal vast een lang verhaal worden, sorry alvast ;) Zal ook veel foto's in linkjes zetten, toch iets te veel om er maar 15 uit te kiezen. Enjoy!

Eind mei. Op naar m'n 'het-is-ingewikkeld-nog-niet-relatie-man'. We gingen 2 weken rondreizen in het Noorden en ik zou in totaal 1,5 maand daar zijn. Lekker samen zijn, genieten en vooral veel lol hebben :)

De eerste twee nachten hebben we geslapen in een heerlijk huisje in de bergen, off grid, geen elektriciteit en een heerlijk uitzicht. Ook liepen daar wilde paarden rond, heel tof om te zien en ze zagen er goed uit. 'S avonds een lekkere braai, sterren kijken en slapen in een kamer met openhaard. S'ochtends weer wakker worden met dit uitzicht en daarna gaan wandelen:

Het uitzicht: http://boktimg.nl/img/m/OIjQFU.jpg

Afbeelding

Door naar Graskop, binnen een uurtje stond je bij Blyde river canyon en er was genoeg te doen in de omgeving. Ook daar lekker in de natuur, in een safaritent met mooi uitzicht :)

Blyde river canyon, toch wel een van m'n hoogtepunten. Wat een uitzicht <3

Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/KV19aQ.jpg
http://boktimg.nl/img/m/RY1qlQ.jpg

Toen we weer terugkwamen bij ons tentje dachten we dat ons tentje in de fik stond...wat een grote rookwolk! Gelukkig was het een geplande firebreak (zodat het niet meer in de fik zal gaan..in de zomer is het er erg droog en zijn er vaak natuurbranden, ook voor sommige soorten natuur moet het eens in de zoveel jaar gedaan worden)

Het uitzicht voor de brand: http://boktimg.nl/img/m/CtyhTr.jpg

Afbeelding
Zie je die kleine palen links achter de brandweerman? Daar had ik 's ochtends nog m'n ondergoed hangen, om te drogen :+ Gelukkig weggehaald voor we gingen, zou leuk zijn geweest met die brandweermannen _O-

Op naar het Krugerpark, voor mij de eerste keer. 3 dagen zelf rondgereden en 2 nachten gekampeerd. Gaaf om mee te maken, lig je in je tentje en hoor je een olifant, of hoor je iets lopen en staat er ineens een hyena op 2 meter afstand omdat we dicht bij het hek stonden. 8-)

Afbeelding

Lekker in je pyjama de auto in springen en rond rijden om de zonsopkomst te zien. Daarna ergens lunchen met mooi uitzicht. In pyjama :')
Afbeelding

Afbeelding

Lekker vlooien: http://boktimg.nl/img/m/e7vPhu.jpg
Impala's: http://boktimg.nl/img/m/WplMf4.jpg
Zebra veulentje: http://boktimg.nl/img/m/3eMhOj.jpg
Ons kampeerplekje bij het hek: http://boktimg.nl/img/m/GTchQq.jpg
De hyena die op bezoek kwam: http://boktimg.nl/img/m/w8eVoL.jpg

Na kruger gingen we door naar Polokwane, vrienden opzoeken. Mooie groene omgeving en weer totaal anders!
Afbeelding

Na daar een tijdje te zijn geweest gingen we nog z'n zus opzoeken en daarna door naar Johannesburg om de laatste nacht door te brengen in een backpackers in Soweto, de township. Ik wilde daar graag eens in de wijk rondkijken en praten met inwoners, zien hoe zij leven in de krottenwijk.. Maar iets veel gavers ontstond er in de avond <3 bij de backpackers kon je buiten lekker eten, cocktailtje pakken, er was een kampvuur. Daar waren inwoners van soweto s'avonds lekker aan het jammen, en mijn 'het-is-ingewikkeld-nog-niet-relatie-man' voelde zich er helemaal thuis. Hij kan gitaar spelen, zingen en mondharmonica spelen. Uren lang hebben ze muziek gemaakt samen en liedjes gezongen, gedanst en gedronken. Wauw. Gewoon wauw, wat een ervaring! Ik heb foto's en filmpjes gemaakt en daarna naar ze opgestuurd.

Eddy de rastaman, heel z'n levensverhaal aan ons verteld en de hele avond lekker gezongen. We hebben z'n cd gekocht :)
Afbeelding

En deze meneer wilde maar de hele tijd dat ik foto's van 'm maakte, en als ik het liet zien zei die dat hij het niet was :P
Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/cFRNLD.jpg
http://boktimg.nl/img/m/wbHpSl.jpg
Samen met Eddy: http://boktimg.nl/img/m/rF3aOT.jpg

Toen weer terug naar huis, op naar Gansbaai, waar hij woont :) Hij moest 3 weken werken en dan zou die weer 1 week vrij hebben. In die week zou ik weer terug naar NL gaan. Ondertussen sprak ik met vrienden af, ging ik wandelen langs de kust, walvissen tellen, foto's maken en editen, vast werken aan de aftermovie, maar ook een weekje naar vriendin Iris (bokker Iriscope) in Namibië. Als ik dan tóch al in Afrika zit.... :') Iris woont in een game reserve waar ze gasten mee op buitenrit neemt tussen de wilde dieren. Ook traint ze endurance paarden en gaat ermee op wedstrijd. En als ze traint, doet ze dat tussen de wilde dieren. Ik kon mooi meehelpen met de trainingen, maar eerst op safaririt te paard. Wat een gave ervaring...we waren zo dichtbij een giraffe!

Afbeelding

Maar wat is dat zwaar zeg, die endurance trainingen; 15km aan een stuk draven. Dag 2 liep ik als een heel oud vrouwtje m'n paard naar de stal te brengen :+

We gingen ook een weekendje richting de Sossusvlei, de desert in :)

Zand. Heel, veel, zand. Hier hebben ze de hoogste duinen van de wereld, heel gaaf!
Afbeelding

Afbeelding

Toen weer terug naar huis en heb ik m'n terugvlucht gewijzigd..ipv 13 juli terug te gaan, verzette ik m'n vlucht naar 9 augustus. Het voelde gewoon echt te kort :')

Toen had ik dus nog extra 4 weken te gaan en veel leuke dingen gedaan, geregeld en ondernomen. Eind dit jaar wil ik namelijk voor 6 maanden terug, en het bedrijf waar ik wil werken heeft me enorm geholpen dingen te regelen voor m'n visumaanvraag. Ook is het van 'het-is-ingewikkeld-nog-niet-relatie-man' naar officiele vriend gegaan in die laatste 4 weken. Het kwam allemaal op z'n pootjes terecht <3

Vorige week, m'n vriend ging surfen en ik had fantastisch licht om te fotograferen bij zonsondergang.

Afbeelding
http://boktimg.nl/img/m/dEcKM0.jpg

Afgelopen zondag hadden ze nog een leuk afscheidsfeestje voor me georganiseerd en maandag gingen we voor 2 nachtjes naar een huisje in de bergen om 't mooi af te sluiten.

Wat een rust...het enige wat je hoorde, was niks. Op wat vogeltjes na :)
Afbeelding

Wat een uitzicht:
http://boktimg.nl/img/m/QYMxTu.jpg

<3
Afbeelding

Eind december ga ik weer terug, maar dan voor 6 maanden. Werken met de paarden -wat ik de vorige keer ook heb gedaan- en fotograferen. En daarna is het toch echt de bedoeling om definitief die kant op te gaan :) Want ik ben verliefd geworden op Zuid-Afrika. Zo veel meer dan wildlife en zo veel verschillende natuur. Het is echt een wereld in 1 land. :)

Als allerlaatste nog een korte aftermovie om het af te sluiten, voor wie nog niet is afgehaakt en nog zin heeft :')





fleurtjeuh
Berichten: 10384
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:20

Omg
Wauw
Ik heb alleen de foto's bekeken die in het topic staan en geen linkjes aangeklikt
Maar ik ben ook verliefd <3
Wat is het daar mooi <3

Goof

Berichten: 28973
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:21

Schitterend. Echt waanzinnig.
En dat portret van die man is super!

Supervixen

Berichten: 12948
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:27

Heerlijk, ben vier keer in z.a. geweest en zou het liefst morgen weer in het vliegtuig stappen om erheen te gaan. Krugerpark is heerlijk, we hebben daar al veel bijzonders meegemaakt. Blyde river canyon is inderdaad erg gaaf. Wij hebben er op een boot gevaren vorig jaar.
Af en toe heb ik gewoon heimwee naar z.a. Ik ga er weer voor sparen.

Als je er 6 maanden zit kan ik je echt aanraden om naar Lesotho te gaan, de sani pass te rijden en te overnachten in de hoogste kroeg van Afrika. Dat was ook zo bijzonder!
Rond Hoedspruit is ook superveel te beleven en te doen.
Tsukudu park is een aanrader, of rij door naar Swaziland, ook heel erg leuk.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 14-08-17 19:35, in het totaal 3 keer bewerkt

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:32

Wauw.. wat een geweldige foto's! <3

Selina

Berichten: 14349
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Zuid-Afrika en Namibië avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:48

Jaaa zulke mooie foto's zoals altijd <3
En jaaa its complicated-became-boyfriend-boy *\o/*

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid-Afrika en Namibië avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 21:49

Dank je wel voor de leuke reacties! :D

En dat heimwee gevoel kan ik goed inkomen Supervixen, en wauw op een boot in de blyde river canyon. Dat moet geweldig zijn geweest. Thanks voor de tips!

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Zuid-Afrika en Namibië avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:59

Wat een heerlijke fotos! Ik ga morgen het verhaal lezen :D

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:01

Ooooh zucht, zulke mooie platen.. kan ook niet anders met zo'n mooi land.. heerlijk zeg, het voelt zo alsof ik er weer even geweest ben. Safari te paard is ook een geweldige ervaring he! :)

Nou en je filmpje maakt me al helemaal dat ik een enkeltje terug wil boeken :D

Elvirave

Berichten: 328
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zuid-Afrika en Namibië avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:25

Prachtig topic Wilke en ik heb genoten van je verhalen! :*

Anoniem

Re: Zuid-Afrika en Namibië avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:26

Jaa je maakt me blij!!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid-Afrika en Namibië avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 22:32

lief!!

xLoki

Berichten: 3494
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Zuid-Afrika en Namibië avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:45

Wilke ik ben echt ZO jaloers!!!!!!!!
Had natuurlijk al de meeste foto's en het filmpje gezien op fb, maar wauw wat krijg ik zin om weer naar ZA te gaan door jou <3 <3
Echt zoooo vet dat je er wil gaan wonen!

ECM

Berichten: 659
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 00:29

Zo geweldig Wilke! Heerlijk al die foto's! Ik snap volledig dat je verliefd bent geworden op Zuid-Afrika. En als je eenmaal gesetteld bent kom ik zeker een keer die kant op <3

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Zuid-Afrika en Namibië avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:42

Wat een super vette foto`s. Toffe ervaring zo te lezen :-)

Jasmijn1989

Berichten: 759
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Zuid-Afrika en Namibië avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:00

Geweldig, ook ik wil weer terug!

miccamaaike

Berichten: 8686
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Zuid-Afrika en Namibië avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:23

Wat een prachtig fotoverslag! Wat een mooi land. Heel veel succes met al je plannen!

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Zuid-Afrika en Namibië avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:34

Wat een super gaaf verslag zeg! Prachtige foto's (heb nu net ook even die in linkjes en je video bekeken), ik heb ervan genoten. Zuid Afrika is zo'n geweldig land, wil graag nog eens terug.
Namibie lijkt me ook een schitterend land, als ik je foto's zo bekijk. Bedankt, nu staat er weer wat bij op mijn reis-wensen-lijstje :+

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Zuid-Afrika en Namibië avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:42

Echt prachtig. Ik heb je vorige topic ook doorgelezen en wat gaaf. Volgend jaar heb ik ook plannen om naar zuid-afrika te gaan. Weliswaar niet voor vrijwilligerswerk maar voor een vakantie van 3 weken.

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:43

Oh wauw! Ik krijg hier zo'n heimwee van, wat is SA toch een prachtig land met prachtige mensen! <3 Blyde river canyon en het Krugerpark vond ik ook zo mooi! Aan Soweto heb ik ook goede herinneringen, wat was het daar gezellig! Ik weet nog dat wij de hele middag gevoetbald hebben met de kinderen daar, zo leuk! :D Ik ga mee met de tips van supervixen, ga naar Lesotho en Swaziland, dit zijn ook zulke prachtige plekken. Ook Johannesburg heeft indruk op me gemaakt, maar dat was meer de stichting waar ik als vrijwilliger was dan de stad zelf.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Zuid-Afrika en Namibië avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:45

Jeetje, wat ontzettend gaaf zeg! Alsof mijn wil-ik-nog-erg-graag-heen lijstje al niet lang genoeg was.. :+

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 15:46

Wat een gezellige reacties! :D Leuk dat ik andere ook enthousiast heb kunnen maken voor het land, of ze opnieuw heimwee heb gegeven :')

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Zuid-Afrika en Namibië avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:32

Wauw! Wat kan jij toch prachtige foto's maken Wilke. Het is je echt gegund met zo'n leuke vriend :*

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 00:04

Lief Selena, dankjewel :*

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Zuid-Afrika en Namibië avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 03:14

WOW _/-\o_