[VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

[VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 23:21

Over iets meer dan 2 weken (1 september) is het al zover.
Dan vertrek ik 5 maanden naar een voor mij onbekend eiland om daar te gaan wonen en stagelopen!
Het is momenteel nog erg onwerkelijk :D

Ik ben nu vierdejaars ergotherapie student en sinds de middelbare school roep ik al dat ik naar het buitenland wil voor studie later. Of dat dan een minor, stage, of afstudeerproject zou zijn maakte me niks uit.
Nu, 3 jaar later gaat het eindelijk echt gebeuren! *\o/*
Ik ga stagelopen bij een eerstelijns ergotherapie praktijk, de enige op het eiland.
Ik ga samen met een studiegenootje, wat ik erg fijn vind, want alleen is ook maar alleen :Y)


Ik wil graag een topic bijhouden zodat ik het zelf kan teruglezen later en natuurlijk gewoon om m'n foto's, verhalen en ervaringen te delen :D
Misschien dat ik ook ga bloggen, zo ja dan plaats ik hier natuurlijk ook een link :)

*\o/*

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 23:23

Wat leuk! Ik volg.
Heeel veel plezier

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 16:21

maj0 schreef:
Wat leuk! Ik volg.
Heeel veel plezier



Hé leuk, bedankt! :D
Moet vast lukken :)

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:39

Super leuk! Heel veel plezier :)

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:40

Leuk! Ik woon op Sint Maarten. Ik wens je heel veel plezier op het happy island!

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:43

Mooie kans! Heel veel plezier.

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 19:23

JolisaJ schreef:
Super leuk! Heel veel plezier :)


Bedankt! :)

Puppetje schreef:
Leuk! Ik woon op Sint Maarten. Ik wens je heel veel plezier op het happy island!


Wat leuk!
Ons appartement ligt in Beacon Hill (Simpson Bay), echt naast het vliegveld :+
Heb jij toevallig tips voor goedkopere supermarkten? :)


Goof schreef:
Mooie kans! Heel veel plezier.


Bedankt! :D

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:29

Je hebt de Carrefour in Cole Bay. Dat is voor jullie niet zo ver weg en daar kun je eigenlijk alles wel krijgen.
Aan de Franse kant heb je de Super U en daar kun je ook fijn boodschappen doen. Kaas en wc-papier is daar een stuk voordeliger. Meer in het midden heb je de Grand Marche, maar dat is eigenlijk hetzelfde als de Carrefour. Ook heb je nog de Fresh Market daar verkopen ze veel Jumbo, Markant en
Plus boodschappen. Maar daar betaal je ook voor. Boodschappen zijn best duur op Sint Maarten.

Ik zou je eigenlijk de Carrefour en Super U aanraden. Voor jullie redelijk dichtbij. Super U zit in Marigot.

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 10:11

Puppetje schreef:
Je hebt de Carrefour in Cole Bay. Dat is voor jullie niet zo ver weg en daar kun je eigenlijk alles wel krijgen.
Aan de Franse kant heb je de Super U en daar kun je ook fijn boodschappen doen. Kaas en wc-papier is daar een stuk voordeliger. Meer in het midden heb je de Grand Marche, maar dat is eigenlijk hetzelfde als de Carrefour. Ook heb je nog de Fresh Market daar verkopen ze veel Jumbo, Markant en
Plus boodschappen. Maar daar betaal je ook voor. Boodschappen zijn best duur op Sint Maarten.

Ik zou je eigenlijk de Carrefour en Super U aanraden. Voor jullie redelijk dichtbij. Super U zit in Marigot.



Dankjewel, goed om te weten :)
Helaas hebben wij geen auto tot onze beschikking, althans we moeten even kijken hoe of wat.
Misschien dat we met onze stagebegeleidster kunnen regelen dat we 1 x in de week met haar naar een verdere supermarkt kunnen voor de wekelijkse boodschappen.

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:41

Super U inderdaad, fresh market is erg duur vond ik. Een scooter is trouwens ook goed te doen op het eiland.

Sint maarten is zoooo mooi <3 veel plezier!

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 12:32

snoetie schreef:
Super U inderdaad, fresh market is erg duur vond ik. Een scooter is trouwens ook goed te doen op het eiland.

Sint maarten is zoooo mooi <3 veel plezier!


Heb jij een scooter gehuurd daar? :)
Jaaa de foto's die ik tot nu toe heb gezien beloven veel goeds :D

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 12:35

Morgen nog precies 2 weekjes voor ik ga *\o/*
Besef is er nog niet helemaal :P
Vanavond ga ik als soort afscheid (en nog vanwege een verjaardag) uit met een aantal collega's en vrienden en vriendinnen.
Van de week m'n spiegelreflex camera weggebracht om de sensor te laten reinigen, dus dan is dat ook klaar voor vertrek.
Langzaamaan moet ik maar gaan beginnen met inpakken denk ik :j

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:41

Je hebt ook dollarbusjes rijden op het eiland. Die komen ook wel in Marigot, maar eigen vervoer is wel makkelijker.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 08:43

Wat gaaf! Ik ben stiekem een beetje mijn hart verloren aan Sint Maarten. Ik heb er bijna tien jaar geleden een half jaar gewoond. Direct na mijn studie ben ik gegaan en heb toen gewerkt bij een manege en een dierenkliniek. Er zijn veel stagiaires op het eiland. We gingen altijd met elkaar leuke dingen doen in de weekenden. Wat op Sint Maarten betekent: op het strand liggen en uitgaan :D zoveel is er niet te doen, maar de stranden zijn prachtig en het weer nog beter {:}

En met dank aan een bokker kan ik zowaar weer terug naar dit prachtige eiland dit jaar <3 Ik zit er van 31 oktober tot 10 december! Dus wie weet zien we elkaar nog :))

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:09

Ik ben heel erg jaloers Lois!
En natuurlijk blijf ik je volgen in dit topic. :D

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:19

Oh het is zo prachtig daar!! Bereid je wel voor dat alles minder goed geregeld is dan hier :+ en als blank meisje ga je waarschijnlijk best veel opmerkingen krijgen als je door de stad loopt. Maar in principe vond ik de mensen heel erg vriendelijk en is het eiland echt geweldig <3 heel erg veel plezier daar en succes met je stage!

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:44

wij hadden geen scooter gehuurd, maar een auto. Maar de vriendin waarbij we op visite waren (en daar een jaar heeft gewoond), had een scooter en daar deed ze alles mee, ging prima.

Alleen hele hoge bergen kwam ze niet op met de scooter, zoals het prachtige strand bij Anse Marcel. Maar voor zo'n dagtripje zou je ook een auto kunnen huren voor een dag..

Arlettee

Berichten: 137
Geregistreerd: 01-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:01

Hier de vriendin waar snoetie op vakantie was :D .

Ik heb er prima rondgereden met mijn scooter, maar scooters huren is bijna net zo duur als een auto.
Verder zou ik toch overwegen om samen (met het studentenhuis bijv?) een auto te huren.

Carrefour is nog wel te doen met het busje, maar super U is dan wel echt lastig te bereiken. Ook uitgaan en strandjes bezoeken is echt makkelijker met een auto. Taxi's zijn vrij duur en er rijden wel van die "gipsys" rond die je voor een paar dollar brengen, maar je moet natuurlijk wel een beetje uitkijken bij wie je zomaar in de auto stapt.

Sint Maarten is echt geweldig <3 weet zeker dat je het leuk gaat vinden daar!
Op Mullet bay zijn vaak beach party's en sla vooral de poolparty's bij de Loterie farm niet over! Daar zijn alle stagiaires wel te vinden.

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 23:07

Wat leuk al die reacties ineens :D

Puppetje schreef:
Je hebt ook dollarbusjes rijden op het eiland. Die komen ook wel in Marigot, maar eigen vervoer is wel makkelijker.


Ja dat hoorde ik inderdaad :j

x_spekkie_x schreef:
Wat gaaf! Ik ben stiekem een beetje mijn hart verloren aan Sint Maarten. Ik heb er bijna tien jaar geleden een half jaar gewoond. Direct na mijn studie ben ik gegaan en heb toen gewerkt bij een manege en een dierenkliniek. Er zijn veel stagiaires op het eiland. We gingen altijd met elkaar leuke dingen doen in de weekenden. Wat op Sint Maarten betekent: op het strand liggen en uitgaan :D zoveel is er niet te doen, maar de stranden zijn prachtig en het weer nog beter {:}

En met dank aan een bokker kan ik zowaar weer terug naar dit prachtige eiland dit jaar <3 Ik zit er van 31 oktober tot 10 december! Dus wie weet zien we elkaar nog :))


Wat leuk! Ja ik hoop dat het een beetje makkelijk is om in contact te komen met andere studenten :)
Haha wat leuk, wie weet :D

Ntlie_ schreef:
Ik ben heel erg jaloers Lois!
En natuurlijk blijf ik je volgen in dit topic. :D


Gezellig :D

CastaMickey schreef:
Oh het is zo prachtig daar!! Bereid je wel voor dat alles minder goed geregeld is dan hier :+ en als blank meisje ga je waarschijnlijk best veel opmerkingen krijgen als je door de stad loopt. Maar in principe vond ik de mensen heel erg vriendelijk en is het eiland echt geweldig <3 heel erg veel plezier daar en succes met je stage!


Dat begreep ik inderdaad :P
Dankjewel! :D


snoetie schreef:
wij hadden geen scooter gehuurd, maar een auto. Maar de vriendin waarbij we op visite waren (en daar een jaar heeft gewoond), had een scooter en daar deed ze alles mee, ging prima.

Alleen hele hoge bergen kwam ze niet op met de scooter, zoals het prachtige strand bij Anse Marcel. Maar voor zo'n dagtripje zou je ook een auto kunnen huren voor een dag..


Voor een dagje kan inderdaad altijd nog :j
Anse Marcel ziet er prachtig uit, die onthoud ik <3

Arlettee schreef:
Hier de vriendin waar snoetie op vakantie was :D .

Ik heb er prima rondgereden met mijn scooter, maar scooters huren is bijna net zo duur als een auto.
Verder zou ik toch overwegen om samen (met het studentenhuis bijv?) een auto te huren.

Carrefour is nog wel te doen met het busje, maar super U is dan wel echt lastig te bereiken. Ook uitgaan en strandjes bezoeken is echt makkelijker met een auto. Taxi's zijn vrij duur en er rijden wel van die "gipsys" rond die je voor een paar dollar brengen, maar je moet natuurlijk wel een beetje uitkijken bij wie je zomaar in de auto stapt.

Sint Maarten is echt geweldig <3 weet zeker dat je het leuk gaat vinden daar!
Op Mullet bay zijn vaak beach party's en sla vooral de poolparty's bij de Loterie farm niet over! Daar zijn alle stagiaires wel te vinden.


Ik heb geen idee of er studenten in ons complex zitten, hoop het wel want dan is dat idd een goede keus :j
Wauw Loterie farm ziet er vet uit, zit wel een beetje uit de richting maar moeten we zeker een keer heen :))

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:45

Wat gaaf zeg!

Wij zijn vorig jaar op vakantie geweest op Sint Maarten in Anse Marcel. Echt een heerlijk eiland <3.

Heel veel plezier!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:13

Heel veel plezier!

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 22:58

Patty14 schreef:
Wat gaaf zeg!

Wij zijn vorig jaar op vakantie geweest op Sint Maarten in Anse Marcel. Echt een heerlijk eiland <3.

Heel veel plezier!


Bedankt! :D

Ladybird schreef:
Heel veel plezier!


Bedankt! :)



Ik ben bezig met het opzetten van een blog.
Ik maak 'm op Weebly en ik kende dat programma nog niet, dus het is wel even puzzelen :Y)
Gelukkig heb ik nog een weekje vrij :D
Morgen fotoshoot met verzorgpaard en zondag op de valreep nog een wedstrijd starten :))

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:07

Spannend TS! Heel veel plezier!

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 18:33

Alles is ongeveer ingepakt :)
Zo laatste x bijrijdpaard rijden :(
Gelukkig mag ik volgend jaar gewoon weer verder :D

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 14:44

Blijf nog maar even in Nederland. Orkaan Irma komt onze kant op.