[VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:18

Hopelijk snel goede berichten...

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 07:19

ik duim mee..

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18683
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:13

Ik duim ook mee! Heftig hoor!

Pandora2
Berichten: 19862
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 08:24

Pfffff wat een ravage volgens de beelden ;(
Hopelijk zijn mens en dier in veiligheid !

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:04

Voor mensen die willen helpen :)

https://www.rodekruis.nl/nieuwsbericht/ ... kaan-irma/

Je kunt ook per SMS doneren! Je doneert dan 2 euro door het woord 'Rode Kruis' te smsen naar 4333. Dit wordt van je beltegoed of abonnement afgeschreven. Dit kan zo vaak als je wilt.
Link: http://afdeling.rodekruis.nl/wat-kunt-u ... ollecteren

Ik wist niet dat dit kon en doneer nu standaard mijn overgebleven beltegoed aan goede doelen (bij HollandsNieuwe heb je een soort tegoed wat elke maand vervalt) Misschien ook een idee voor anderen :)

En een lokaal initiatief: https://www.gofundme.com/st-maarten-hurricane-relief

Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:47

Ik ben een stille meelezer maar ik check zo ongeveer ieder uur om te zien of er van een van beide dames al iets is vernomen. Ik duim mee dat de schade beperkt is gebleven tot materiële zaken.

BokitoZ

Berichten: 732
Geregistreerd: 03-06-08

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 09:51

Jeetje ... ongelofelijk dit ..

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:07

Lees net dat er 9 doden zijn gevallen. 8 in het franse deel en 1 in het nederlandse.
Hoop zo dat alles goed gaat met ts

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:22

Stille meelezer hier. Ik hoop dat puppetje en TS het goed maken. Wat verschrikkelijk zeg, ga je op stage krijg je een orkaan op je dak en dan nog geen kleintje! Veel sterkte TS ik hoop echt dat het goed met je gaat!
Puppetje het spijt me dat je alles kwijt bent geraakt, ik hoop dat jij en al wie je dierbaar is veilig zijn. Dat je snel terug op je pootjes terecht komt!

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:24

Ik hoop ook heel erg voor ze dat de aankomende orkaan een andere kant opgaat ook al is deze maar categorie 2 of 3 dit mag er niet bovenop komen alles is al zo zwak en kapot daar

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:34

Ankimo schreef:
CastaMickey schreef:
Van de foto's die ik heb gezien is het eiland wel compleet weggevaagd.. Het is de heftigste orkaan die daar ooit aan land is geweest en de heftigste ooit gemeten daar. De volgende komt er al weer aan, het zou ook kunnen dat die nog richting het noorden gaat maar anders komt er van het weekend een orkaan in categorie 1 of 2


Compleet is vooralsnog wat ruim gezegd. Stukken van het eiland zijn inderdaad plat (denk aan stukken nabij het strand), maar er staan zeker nog gebouwen, huizen en dergelijke, waaraan de schade weliswaar flink is. Maar het is naar mijn mening ietwat overdreven te zeggen dat het eiland compleet is weggevaagd. Hoop ik althans:)

This.

Verder hoop ik ook voor alle bewoners daar dat José mee gaat vallen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:45

sureido schreef:
Ankimo schreef:

Compleet is vooralsnog wat ruim gezegd. Stukken van het eiland zijn inderdaad plat (denk aan stukken nabij het strand), maar er staan zeker nog gebouwen, huizen en dergelijke, waaraan de schade weliswaar flink is. Maar het is naar mijn mening ietwat overdreven te zeggen dat het eiland compleet is weggevaagd. Hoop ik althans:)

This.

Verder hoop ik ook voor alle bewoners daar dat José mee gaat vallen..

Op St Maarten is inderdaad een deel van de gebouwen nog wel staande, maar dat zijn vooral de stevige grote gebouwen die na de vorige orkaan zo zijn aangepast/gebouwd dat ze in ieder geval een cat. 4 kunnen doorstaan. Het overgrote deel van de bevolking leeft echter niet in dit soort gebouwen en als je het van die kant bekijkt is de schade inderdaad gigantisch. In het Franse deel is een deel van het dak van het ziekenhuis weggevaagd, moet je nagaan.

Overigens las ik net ook over Barbuda, een klein eiland waar 90% van de infrastructuur gewoon echt van de kaart is gevaagd. Het aantal doden lijkt vooralsnog gigantisch mee te vallen maar de wederopbouw gaat jaaaren duren. In Puerto Rico gaat het 3-4 maanden duren voordat iedereen weer stroom heeft, het eiland is failliet en kan op dit moment geen reparaties betalen. Het is dus absoluut wel een gigantische ravage, wat die orkaan heeft aangericht.

Ik lees hier trouwens al een hele lange tijd mee, maar kom nu even binnenvallen. Ook op St Maarten gaat het echt een hele lange tijd duren voordat de situatie weer enigszins normaal is.. Ik hoop dat het mee gaat vallen met Jose, wat een verschrikking.

_Reneee

Berichten: 5790
Geregistreerd: 24-09-07

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:53

Ik hoorde op de radio inderdaad dat 90% van Barbuda gewoon verdwenen is. Ik denk dat het voor TS niet de ideale tijd gaat zijn om een stage te lopen in ieder geval. Hopelijk is ze ok...

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:54

Ik lees eigenlijk juist overal dat de schade meevalt op die twee eilanden alleen dat st Maarten juist heel hard getroffen is :=

Pandora2
Berichten: 19862
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:59

Geen electriciteit, internet en water meer las ik net.... wat een verwoestende kracht.
Denk dat de ts en andere bokkers ginder dus niks meer gaan kunnen posten de komende tijd.

Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:02

Nu een persconferentie aan de gang.

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:04

Heftig zeg! Hopelijk is TS veilig.

Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt over de situatie en dat de hulpverleners het eiland kunnen bereiken. Last op RTL nieuws dat ze willen proberen zo snel mogelijk een vliegtuig met hulpmiddelen te brengen voordat de volgende orkaan er is.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:05

_Reneee schreef:
Ik hoorde op de radio inderdaad dat 90% van Barbuda gewoon verdwenen is. Ik denk dat het voor TS niet de ideale tijd gaat zijn om een stage te lopen in ieder geval. Hopelijk is ze ok...

Of juist helpen op bouwen, lijkt me ook heel nuttig.
Het lijkt me heel eng, hoop dat we snel iets horen :(:)

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:08

Pandora2 schreef:
Geen electriciteit, internet en water meer las ik net.... wat een verwoestende kracht.
Denk dat de ts en andere bokkers ginder dus niks meer gaan kunnen posten de komende tijd.


Vreselijk voor haar ouders en vrienden hopelijk heeft ze toch via satelliet of iets contact kunnen krijgen

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:10

Er zijn ook schepen onderweg. Ik volgde Dick Drayer (correspondent Caribisch gebied voor de NOS) al via Twitter, maar ook via zijn FB-pagina houdt hij ons op de hoogte van het nieuws. Afschuwelijk, wat natuurgeweld al niet kan aanrichten. |(

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:12

Wat een ramp zeg,wat erg voor TS,Puppetje en alle inwoners van de getroffen gebieden. En dan komt er nog zo'n griezel aan,Josè. Ik begrijp dat ze bang zijn dat ook deze orkaan over of dicht langs de al getroffen gebieden gaat,vreselijk. Alles wat al beschadigd of op scherp staat zal dan waarschijnlijk alsnog instorten. Veel sterkte voor de betrokkenen.

Pandora2
Berichten: 19862
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:13

HouVanUtopia schreef:
Pandora2 schreef:
Geen electriciteit, internet en water meer las ik net.... wat een verwoestende kracht.
Denk dat de ts en andere bokkers ginder dus niks meer gaan kunnen posten de komende tijd.


Vreselijk voor haar ouders en vrienden hopelijk heeft ze toch via satelliet of iets contact kunnen krijgen


Er zou een landlijn zijn volgens het bericht wat ik las. Dus is er toch nog enige vorm van communicatie met de buitenwereld mogelijk. Probleem is dat nog maar weinig mensen zo'n toestel hebben waarmee dit gebruikt kan worden :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:15

sureido schreef:
Ik lees eigenlijk juist overal dat de schade meevalt op die twee eilanden alleen dat st Maarten juist heel hard getroffen is :=

Saba en St. Eustacius vallen inderdaad mee op het eerste oog, Barbuda is een van de zwaarst getroffen eilanden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 11:56

Moeder Natuur kan zo prachtig zijn, maar ook zo onbeschrijfelijk hard :\
Ik hoop dat er straks goede berichten komen en dat iedereen gezond is.

Arlettee

Berichten: 137
Geregistreerd: 01-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:12

Ik ken een hele hoop mensen nog op het eiland, en van de Franse kant komen wel al wat berichten langs dat het enigzins goed gaat. Helaas van niemand van mijn vrienden aan de Nederlandse kant contact kunnen krijgen. Dat zal ook nog wel even duren ben ik bang.

Vind de beelden echt afschuwelijk om naar te kijken .. Hoop dat ook TS en andere bokkers ok zijn.