[VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:07

Fijn dat ze veilig is! Zal wel een hele klus worden om terug te komen, want het vliegveld is ook kapot las ik. Ik hoop dat ze snel weer thuis is.

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:09

Ntlie_ schreef:
TS is mijn nichtje, zie op FB van mijn tante dat ze bericht hebben gehad van de stagebegeleider.
Ze zijn oké, huis en eiland wel zwaar beschadigd. TS haar ouders moeten terugvlucht gaan regelen.


Moet school dat niet regelen ?

Jammer voor de ts dat t zo gelopen is

Fijn dat ze veilig is

Hopelijk lukt t haar om voor ze n terug vlucht neemt met genoeg mensen praat zodat ze niet in angst weggaat

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:17

Fijn dat er goed nieuws was van de ts !

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:35

Las dat ze nu bezig zijn om start en landingsbaan op te ruimen zodat er iig gebruik gemaakt kan worden van militaire vliegtuigen

heidy_wilco

Berichten: 4479
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:56

Fijn dat TS veilig is. Ik schrik best wel van de facebook commentbox onder nieuwsberichten. Er wordt aangekondigd dat ST. Maarten, Saba en St. Eustatius Nederlandse hulp krijgt. "Laten ze eerst maar eens de Nederlanders helpen in plaats van alles naar het buitenland te doen!" Hebben ze ten eerste niet in de gaten dat deze eilanden onder ons Koninkrijk vallen? En ten tweede: Hoe bedenk je het om zoiets te zeggen? Het is niet te vergelijken met problemen in Nederland. Natuurlijk hebben ze daar hulp nodig, veel is vernietigd en mensen zijn niet alleen veel materiële spullen kwijt en misschien wel levens en dan ga je zeuren over geld en hulp in andere vormen die Nederland geeft... Wauw, ik wordt een beetje verdrietig van de mentaliteit tegenwoordig.

Kaka

Berichten: 4819
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:03

Wat moet het gisteren een nachtmerrie geweest zijn voor de familie van TS. Fijn dat ze positief bericht hebben gehad.

Wat betreft comments onder nieuwsberichten op bijvoorbeeld Facebook, die lees ik niet meer, dat is echt deprimerend. ]e verliest spontaan alle vertrouwen in de mensheid.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:11

heidy_wilco schreef:
Fijn dat TS veilig is. Ik schrik best wel van de facebook commentbox onder nieuwsberichten. Er wordt aangekondigd dat ST. Maarten, Saba en St. Eustatius Nederlandse hulp krijgt. "Laten ze eerst maar eens de Nederlanders helpen in plaats van alles naar het buitenland te doen!" Hebben ze ten eerste niet in de gaten dat deze eilanden onder ons Koninkrijk vallen? En ten tweede: Hoe bedenk je het om zoiets te zeggen? Het is niet te vergelijken met problemen in Nederland. Natuurlijk hebben ze daar hulp nodig, veel is vernietigd en mensen zijn niet alleen veel materiële spullen kwijt en misschien wel levens en dan ga je zeuren over geld en hulp in andere vormen die Nederland geeft... Wauw, ik wordt een beetje verdrietig van de mentaliteit tegenwoordig.


Er is een reden dat ik de commentsectie bij 90% van de nieuwsberichten al niet meer check. Het is meestal te bar voor woorden :r

Ntlie_, wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met TS. Wat zullen jullie in spanning hebben gezeten :(:) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:13

heidy_wilco schreef:
Fijn dat TS veilig is. Ik schrik best wel van de facebook commentbox onder nieuwsberichten. Er wordt aangekondigd dat ST. Maarten, Saba en St. Eustatius Nederlandse hulp krijgt. "Laten ze eerst maar eens de Nederlanders helpen in plaats van alles naar het buitenland te doen!" Hebben ze ten eerste niet in de gaten dat deze eilanden onder ons Koninkrijk vallen? En ten tweede: Hoe bedenk je het om zoiets te zeggen? Het is niet te vergelijken met problemen in Nederland. Natuurlijk hebben ze daar hulp nodig, veel is vernietigd en mensen zijn niet alleen veel materiële spullen kwijt en misschien wel levens en dan ga je zeuren over geld en hulp in andere vormen die Nederland geeft... Wauw, ik wordt een beetje verdrietig van de mentaliteit tegenwoordig.

Ik las net zelfs dat iemand hoopte dat dezelfde orkaan over Den Haag zou trekken. Ben je toch ook wel echt bizar dom hé, een orkaan zo groot als Frankrijk.

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:17

Gelukkig is TS in orde. Puppetje is echter alles kwijt las ik. Is het mogelijk en e.v. Toegestaan om met z'n allen een inzameling te houden voor puppetje?

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:20

Dat lijkt me best een goed idee zodra we meer weten over de situatie.

eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:25

Zat ik inderdaad ook over na te denken! Ik geef liever een bedrag aan een 'gezicht' dan aan een grote actie, weet nooit zo goed wat er mee gebeurd uiteindelijk....

Dorus

Berichten: 13234
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:41

Ik had dit topic al eerder gezien, maar het was weggezakt bij mij tot ik het vandaag weer tegen kwam. Mijn god, wat heeft TS meegemaakt. Gelukkig is ze in orde. Hopelijk kan ze snel naar huis. Ik kan me voorstellen dat voor zover mogelijk de instanties daar ook wel aan mee zullen werken, want het is in eenieder z'n voordeel dat mensen daar nu niet onnodig rondlopen.

git schreef:
Gelukkig is TS in orde. Puppetje is echter alles kwijt las ik. Is het mogelijk en e.v. Toegestaan om met z'n allen een inzameling te houden voor puppetje?

Inzamelingsacties zijn officieel niet toegestaan op bokt. Mocht je iets willen opzetten adviseer ik dit goed met het beheer te overleggen.

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:59

Het is van mij maar een idee. Zou het zelf ook wel fijn vinden als ik geholpen werd als me zoiets overkwam. Ik zelf echter niet genoeg in huis om zo'n actie op te zetten maar zal er zeker aan doneren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:11

Net bij DWDD werd aangegeven dat er de eerste paar dagen vooral geen geld nodig is, maar kleding en andere gebruiksartikelen. Veel mensen zijn letterlijk alles kwijt, hebben vaak letterlijk alleen de onderbroek die ze aan hebben. Aangezien de infrastructuur zo op z'n kop staat is geld eigenlijk nutteloos, dat is nu van latere zorg. Eerst zorgen dat mensen in ieder geval zo hygiënisch mogelijk kunnen leven, anders ontstaan er op korte termijn nog veel ergere problemen (bv ziektes).

Ik gok dat zodra de eerste vluchten die kant weer op kunnen er ook wel zoiets opgezet zal worden.

Voor iedereen die nu wel geld wil geven aan een organisatie wil ik graag aangeven dat het in veel gevallen een beter idee is om geld te doneren aan een lokale organisatie dan aan bv het Rode Kruis. Lokale organisaties weten vaak veel en veel beter wat er ter plekke nodig is en hoe ze daar het beste aan kunnen komen. Zaken als drinkwater en medicijnen worden via defensie daar naartoe gebracht.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-09-17 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:11


Joltsje

Berichten: 9046
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:40

wat fijn dat TS in orde is!

ik zou ook graag een update van puppetje ontvangen. en een inzamelingsactie doe ik graag ook aan mee. wil eventueel ook wel helpen organiseren.

Lillian__

Berichten: 3279
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 23:46

TS ik hoop dat jij en de mensen/familie van je stage adres allemaal ongedeerd zijn
ik ga mezelf even quoten uit het orkaan irma topic;
Lillian__ schreef:
ik ben sinds 8 uur bezig met mappen, wie helpt er mee?

Onder het mom van alle kleine beetjes helpen; met deze manier brengen we met z'n alle voor het rode kruis rampgebieden in kaart voordat de ramp begon, alle huizen, wegen, gebouwen, havens ect ect word in kaart gebracht, dit word geverifeerd door andere gebruikers en goed gekeurd. Hiermee is het voor het rode kruis makkelijker om te bepalen hoeveel mensen er met goederen en medische hulp naar een bepaald gebied moet.

https://www.rodekruis.nl/nieuwsbericht/ ... -in-kaart/

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 05:23

Joltsje schreef:
wat fijn dat TS in orde is!

ik zou ook graag een update van puppetje ontvangen. en een inzamelingsactie doe ik graag ook aan mee. wil eventueel ook wel helpen organiseren.


Puppetje is online geweest op Facebook. Dit is wat ze zei:
Hoi iedereen we leven nog en de dieren ook. Ons huis en de inboedel zijn verwoest. We zitten nu in een school en daar zijn we veilig.
Ik hoop zsm naar Nederland te komen met de dieren maar wanneer is niet bekend.

Ze heeft alleen nog wat kleren...

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 08:15

Oooo wat erg.....
TS en puppetje....heel veel sterkte en hoop dat het lukt om zsm naar NL te komen, incl de dieren.

_Reneee

Berichten: 5790
Geregistreerd: 24-09-07

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 08:35

Mensen zijn aan het plunderen nu. Ik denk dat er wel een inzamelingsactie komt hoor.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 08:36

kaatjemuts schreef:
Joltsje schreef:
wat fijn dat TS in orde is!

ik zou ook graag een update van puppetje ontvangen. en een inzamelingsactie doe ik graag ook aan mee. wil eventueel ook wel helpen organiseren.


Puppetje is online geweest op Facebook. Dit is wat ze zei:
Hoi iedereen we leven nog en de dieren ook. Ons huis en de inboedel zijn verwoest. We zitten nu in een school en daar zijn we veilig.
Ik hoop zsm naar Nederland te komen met de dieren maar wanneer is niet bekend.

Ze heeft alleen nog wat kleren...

Oh wat erg zeg. :( gaat ze wel weer ooit terug of blijft ze dan hier?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:04

_Reneee schreef:
Mensen zijn aan het plunderen nu. Ik denk dat er wel een inzamelingsactie komt hoor.


Ja vermoed ik ook inderdaad. Want de toevoer van normale handel dat is ook gestopt natuurlijk. Ben heel benieuwd hoeveel schade het op Florida zorgt..

tengeltje11
Berichten: 7165
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:39

Ik vroeg me eigenlijk af hoe het daar geregeld is qua verzekeringen.
Hier bv zijn de meeste mensen toch wel verzekerd vr storm ed zaken.
Hoe zit dat daar?

Want het is een totaal ander verhaal als je bv alles kwijt bent,maar de verzekering betaalt uit en je kan herbeginnen of je bent alles kwijt en daar stopt het,want verzekeringen dekken/bestaan niet....?

loulou

Berichten: 14813
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:42

Natuurrampen zijn meestal uitgesloten bij verzekeringen.

Ook in Nederland toen vorig jaar alle kassen kapot hagelde kregen de meeste boeren niks. Hagel valt niet onder storm, dat moet je weer apart verzekeren.

tengeltje11
Berichten: 7165
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:47

Tuurlijk,maar als je in een storm-gevoelig gebied woont,lijkt het me iets wat je standaard wel laat verzekeren,als de kans er voor is....(daarmee dat ik het me afvraag,het lijkt me bv nietrealistisch bijna dat een maatschappij daar mensen voor wil verzekeren in zo'n regio's,want dan kunnen ze eilanden her op laten bouwen op hun kosten.....

Wij zijn bv wel verzekerd vr storm- en waterschade,als er iets voorvalt hierdoor,krijgen we terugbetaald.