[VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38350
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:18

Willemina_L schreef:
Ben benieuwd wat de overheid gaat doen. Miljarden naar bodemloze putten en de gewone burger mag zeker weer dokken voor het eigen volk.

Wanneer je de actualiteiten had gevolgd dan wist je dat de vorige keer, in 1995, er 150 miljoen naar toe is gegaan, St Maarten heeft zelf het meervoudige van dit bedrag op tafel gelegd. Toen waren er nog sloppenwijken, die zijn allemaal vervangen door goede woningen. Er is streng toezicht op de uitgaven zodat er niets aan de strijkstok blijft hangen. Maar dan even op jouw terug te komen, je kunt mopperen maar je misschien ook indenken hoe het is om binnen 24 uur geen dak meer boven je hoofd te hebben, je dieren die over het eiland zwerven enzenz. Die kunnen dus gewoon verrekken wat jou betreft want het kost "ons" geld!!!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:20

bigone schreef:
Willemina_L schreef:
Ben benieuwd wat de overheid gaat doen. Miljarden naar bodemloze putten en de gewone burger mag zeker weer dokken voor het eigen volk.

Wanneer je de actualiteiten had gevolgd dan wist je dat de vorige keer, in 1995, er 150 miljoen naar toe is gegaan, St Maarten heeft zelf het meervoudige van dit bedrag op tafel gelegd. Toen waren er nog sloppenwijken, die zijn allemaal vervangen door goede woningen. Er is streng toezicht op de uitgaven zodat er niets aan de strijkstok blijft hangen. Maar dan even op jouw terug te komen, je kunt mopperen maar je misschien ook indenken hoe het is om binnen 24 uur geen dak meer boven je hoofd te hebben, je dieren die over het eiland zwerven enzenz. Die kunnen dus gewoon verrekken wat jou betreft want het kost "ons" geld!!!!

Nee, dat bedoelt ze dus niet..

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:24

bigone schreef:
Willemina_L schreef:
Ben benieuwd wat de overheid gaat doen. Miljarden naar bodemloze putten en de gewone burger mag zeker weer dokken voor het eigen volk.

Wanneer je de actualiteiten had gevolgd dan wist je dat de vorige keer, in 1995, er 150 miljoen naar toe is gegaan, St Maarten heeft zelf het meervoudige van dit bedrag op tafel gelegd. Toen waren er nog sloppenwijken, die zijn allemaal vervangen door goede woningen. Er is streng toezicht op de uitgaven zodat er niets aan de strijkstok blijft hangen. Maar dan even op jouw terug te komen, je kunt mopperen maar je misschien ook indenken hoe het is om binnen 24 uur geen dak meer boven je hoofd te hebben, je dieren die over het eiland zwerven enzenz. Die kunnen dus gewoon verrekken wat jou betreft want het kost "ons" geld!!!!


Je snapt totaal niet wat ik bedoel. Ik ben al een zak kleding aan het verzamelen en geld zal ik zeker doneren. Het gaat erom dat ik hoop dat onze overheid ook echt gaat betalen en dan eens wat minder naar Afrika of Griekenland zal storten. 1995 is meer dan 20 jaar geleden. Toen was Nederland nog niet zo Brussel geil en werd er al veel te weinig gedaan.

Mijn excuses voor de verwarring Bokkers! :o

En misschien kunnen we via TS of iemand die contact heeft ook rechtstreeks iets voor de mensen daar betekenen.
Laatst bijgewerkt door Willemina_L op 08-09-17 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38350
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:28

Excuus, dan snap ik nu wat je precies bedoelt!!

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:30

bigone schreef:
Excuus, dan snap ik nu wat je precies bedoelt!!


Helemaal mijn stomme schuld, iets schrijven prima maar verklaar je nader en laat mensen het niet verkeerd op kunnen vatten. Les geleerd...

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:54

Ik ben ook al een poosje aan het mappen. Sint Maarten is klaar, Nassau ook bijna. Ik ben bezig met Florida. Alle hulp is welkom!

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:55

Ik zou ook graag kleding willen doneren. Weet iemand waar dit heen kan?

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:02

Sorry voor mijn reactie dan willemina! Ik had je ook verkeerd begrepen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:16

Patty14 schreef:
Ik zou ook graag kleding willen doneren. Weet iemand waar dit heen kan?


Ik zat me af te vragen of ze daar nou zo dringend behoefte aan hebben. En of het transporteren van kleding uit Nederland niet duurder is en langer duurt dan iets uit landen uit de omgeving laten komen.... Maar ik heb ook geen idee hoor.

In de media las ik dat ze nu vooral behoefte hebben aan schoon drinkwater, noodaggregaten, brandstof en dekzeilen.

Het is in ieder geval lastig om als leek in de schatten wat er precies nodig is en wat niet.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:17

Ik las gister dat er juist behoefte is aan kleding, omdat mensen wat ze nog om hun lijf hebben, het enige is wat ze hebben...

_Reneee

Berichten: 5789
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:19

Kleding zullen ze wel geplunderd hebben :+ Er is inderdaad behoefte aan water en voedsel.

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:25

Morgen wordt José verwacht op St Maarten ;(
Er wordt overal geplunderd en de mensen lopen met machetes rond om niet beroofd te worden...

987ZYX

Berichten: 290
Geregistreerd: 27-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:32

bigone schreef:
Willemina_L schreef:
Ben benieuwd wat de overheid gaat doen. Miljarden naar bodemloze putten en de gewone burger mag zeker weer dokken voor het eigen volk.

Er is streng toezicht op de uitgaven zodat er niets aan de strijkstok blijft hangen.[/b] !


En dat geloof je zelf }>

Voor diegene die zich afvroegen of je eea kan verzekeren, ja dat kan inderdaad. Echter, deze verzekering is zeer prijzig en het huis zal aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen. Zo moet je er voor zorgen dat je hele huis voorzien is van hurricane protection (denk aan raam shutters etc). Toen der tijd waren wij al ruim USD 20,000,= hier voor kwijt. Dit kan iemand met een gemiddeld lokaal salaris nu eenmaal niet betalen. Daarnaast is het hebben van een verzekering geen garantie dat er daadwerkelijk uitbetaald gaat worden. Het zou niet de eerste keer zijn dat bepaalde mensen die hier over gaan opeens onvindbaar zijn, of dat de verzekeringsmaatschappij faillissement aanvraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:40

LadyMadonna schreef:
Ik las gister dat er juist behoefte is aan kleding, omdat mensen wat ze nog om hun lijf hebben, het enige is wat ze hebben...


Maar gaan ze dan kosten maken om al onze tweedehands sh*t te transporteren naar de andere kant van de wereld of kan je voor hetzelfde geld massa's spotgoedkope shirts en broeken uit omliggende landen landen aanrukken?
Ik heb er geen idee van hoor.... Ik weet alleen wel dat kleding in veel Zuid-Amerikaanse landen echt geen drol kost. Dus al die transportkosten voor mijn afgedankte H&Mmetjes... Ik stel het graven in mijn kledingkast dus nog even uit totdat de hulpverleningsorganisaties zeggen dat het zinvol is dat ik dat ga doen.

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:46

Dorus schreef:
Verzekeringen sluiten soms ook dingen uit. In een regio waar de kans op een orkaan heel groot is kan het best zijn dat de verzekering zegt "dat verzekeren we niet", of dat het zo godsgruwelijk duur is dat het niet meer betaalbaar is.

En het kromme is: het Franse deel van Sint Maarten is dus wel verzekerd. Wat ik begreep vanuit Nieuwsuur gisteravond is dat Fransen verplicht verzekerd moeten zijn tegen natuurrampen. Wat volgens mij bedoeld is vanuit Frankrijk zelf, maar waar het Franse deel van Sint Maarten dus ook onder valt.

Whizz
Berichten: 1052
Geregistreerd: 24-06-07

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:07

Het rode kruis zamelt geld in, GIRO 5125

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:47

Safina, echt geen idee, goed punt...

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:04

Afbeelding

En er is ook een inzamelpunt in Almere begreep ik.

Edit: er wordt voornamelijk gevraagd naar luiers, maandverband, toiletartikelen, wc papier, enz.

maj0

Berichten: 6603
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:12

Hmm dat is wel heel ver voor ons rijden.

Ik hou het in de gaten en mocht er wat zijn wat ik nog kan doneren dan kijk ik wel weer of er hier in de buurt ook een inzamel punt is.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:06

Ik volg dit topic continu, maar heeft iemand nog een goede pagina/link waar ik dit ook allemaal kan volgen....?
Vind dit zo ontzettend bizar als je naar foto's kijkt hoe het er vorige week was, hoe mooi etc. En dat het nu gewoon allemaal weg is..... en al die mensen krijg er gewoon kippenvel van...

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:08

novito schreef:
Ik volg dit topic continu, maar heeft iemand nog een goede pagina/link waar ik dit ook allemaal kan volgen....?
Vind dit zo ontzettend bizar als je naar foto's kijkt hoe het er vorige week was, hoe mooi etc. En dat het nu gewoon allemaal weg is..... en al die mensen krijg er gewoon kippenvel van...


als je op google ''Orkaan Irma'' in typt staat bovenaan meteen het meest recente nieuws ;)

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 10:38

Dorus schreef:
tengeltje11 schreef:
Ik vroeg me eigenlijk af hoe het daar geregeld is qua verzekeringen.
Hier bv zijn de meeste mensen toch wel verzekerd vr storm ed zaken.
Hoe zit dat daar?

Verzekeringen sluiten soms ook dingen uit. In een regio waar de kans op een orkaan heel groot is kan het best zijn dat de verzekering zegt "dat verzekeren we niet", of dat het zo godsgruwelijk duur is dat het niet meer betaalbaar is.

Dat met die kassen vorig jaar lag niet aan uitsluiting van natuurrampen binnen de verzekering, maar (al dan niet bewust) gewoon onverzekerd zijn voor hagelschade. Want die mogelijkheid om hagelschade voor kassen te verzekeren is er wel degelijk. En de boeren die die verzekering wel afgesloten hebben hebben wel uitgekeerd gekregen.
Die andere boeren hebben de kosten van de verzekeringen afgewogen tegen het risico dat zoiets zou kunnen gebeuren en besloten geen verzekering af te sluiten.


Dat een verzekering niet uitkeert ok. Maar de overheid kan moeilijk de ogen sluiten en zullen toch echt met wederopbouw moeten helpen. Er zijn legio mensen die nu niks meer hebben. Die kan de overheid toch niet laten stikken? Dan maar eens wat miljoenen naar eigen medelanders ipv ontwikkelingshulp.

Edit: ik vraag me trouwens af wanneer het mogelijk is dat er mensen van daar weer terug naar hier kunnen vliegen. TS zou terug naar huis moeten maar dat kan misschien wel weken gaan duren....

TS....al contact met de buitenwereld?

Macs

Berichten: 7645
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:23

Vele mensen daar weten niet eens dat Jose er aan komt. ;( Dus er is vrijwel geen contact met de buitenwereld nog.

tamary

Berichten: 29202
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:53

En niemand met het heldere idee om met heli en luidsprekers de mensen te waarschuwen? Materiaal is er.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:01

Vreselijk als je nu van niets weet en er komt weer een zware orkaan over pff heftig