Citytripping landen tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Citytripping landen tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 18:03

Hoi!

Een vriendin (tegen die tijd 19, bijna 20) en ik (tegen die tijd 18) willen samen gaan citytrippen in een land. Of iig twee weekjes naar een leuk, onbekend land. We zijn beide enorm avontuurlijk ingesteld en willen niet alleen maar een beetje op T strand liggen. We willen andere culturen ontdekken e.d.

Nu zijn we voor volgend jaar op zoek naar een leuk land om te gaan citytrippen. Zelf was ik al een beetje aan het rondneuzen in noord Afrika, ook omdat je met 3,5 uur al in Marrakesh zit. Maar is dit veilig voor 2 jonge, blonde meiden?

Of hebben jullie nog leuke tips? En niet basics als Frankrijk of Italië

Ons budget ligt rond de 1200/1500 euro incl vlucht. Is dit een redelijk budget?

Anoniem

Re: Citytripping landen tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:05

1200/1500 per persoon of samen?

Marrakech is een leuke stad, maar veilig is relatief. Overdag zal er niets gebeuren maar je bent 's avonds wel een stuk gevoeliger als jonge blonde vrouw. Dat betekent niet dat je zomaar iets zal overkomen maar bepaalde delen van de stad vermijden is zeker slim. Het is een hele leuke stad, maar echt niet voor twee weken. Hooguit een paar dagen. Voor twee weken zou ik denk ik lekker rond gaan reizen in Oost Europa, dat is betaalbaar, veilig en er zitten zo veel hostels dat je van plek naar plek kan trekken.

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 18:07

Emmaa_ schreef:
1200/1500 per persoon of samen?

Marrakech is een leuke stad, maar veilig is relatief. Overdag zal er niets gebeuren maar je bent 's avonds wel een stuk gevoeliger als jonge blonde vrouw. Dat betekent niet dat je zomaar iets zal overkomen maar bepaalde delen van de stad vermijden is zeker slim. Het is een hele leuke stad, maar echt niet voor twee weken. Hooguit een paar dagen. Voor twee weken zou ik denk ik lekker rond gaan reizen in Oost Europa, dat is betaalbaar, veilig en er zitten zo veel hostels dat je van plek naar plek kan trekken.


1500 voor samen, ongeveer :)

Welke landen zijn leuk om rond te trekken in Oost Europa? Rondtrekken heeft ook wel onze voorkeur.
Is rondtrekken in noord Afrika ook een idee?
Laatst bijgewerkt door ODonoghue op 24-08-17 18:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Citytripping landen tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:12

Bedoel je met oost Afrika bijvoorbeeld Kenia en Tanzania of noordelijker? Dan zal je je budget namelijk sowieso wel moeten uitbreiden. Vliegtickets naar veel landen in Afrika zijn vrij duur omdat je moet overstappen. Daarnaast weet ik niet of ik veel landen in Afrika zou aanraden als je zo jong bent en voor het eerst echt op reis gaat. Echt onveilig durf ik niet te zeggen, want veiligheid is een relatief gegeven. Technisch gezien zijn bepaalde buurten in Amsterdam midden in de nacht ook niet veilig. Het nadeel aan reizen naar verre plekken is wel dat de cultuurschock van beide kanten groter kan zijn, waardoor je sneller in situaties komt waar je misschien niet in wilt zitten. Ik denk niet dat ik het zou doen, als 18-jarige.

Oost Europa is hartstikke leuk. Met bijvoorbeeld Eurail kan je treinkaarten kopen voor een langere tijd, dan kan je beginnen in Duitsland (denk Hamburg, Berlijn), door naar Polen, vanaf daar naar bv Boedapest etc. Dat is hartstikke avontuurlijk en leuk, aanzienlijk goedkoper en Eurail is heel populair onder jongeren die alleen de hort op willen.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Citytripping landen tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:16

Roemenië, Bosnië Herzegovina, Montenegro, allemaal heel geschikt om te beginnen met reizen. Marokko is goed te doen, maar minder handig als aller eerste bestemming. Oost Afrika raad ik je af voor zo'n reis. Prachtige bestemming, daar niet van, maar city trippen zit er niet in.

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Citytripping landen tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 18:18

Bedoelde Noord Afrika :+ foutje! Bedankt voor de reacties

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:20

Als je toch naar Oost-Europa gaat kan ik Polen van harte aanraden! Ik heb daar zelf vorig jaar een aantal steden bezocht, en Gdansk was onwijs leuk en heel gezellig! Ook Wrocław en Krakau zijn hele leuke steden. Maar dan wel voor een paar daagjes per stad, twee weken in een stad is minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:22

Noord Afrika is prachtig maar aangezien veel landen op dit moment nog niet stabiel zijn zou ik het niet doen, al helemaal niet als je geen ervaren reiziger bent die situaties op tijd kan herkennen en zichzelf eruit kan verwijderen.

Ik ken het gevoel van avontuurlijk aangelegd zijn en het liefste naar bestemmingen willen waar anderen niet zo snel komen, maar als je weinig ervaring hebt met reizen zijn sommige bestemmingen gewoon niet zo heel verstandig. Zoals ik al zei is Marrakech fantastisch en prachtig, maar ik vond het echt enorm overweldigend en juist daarom was ik blij dat ik de eerste keer met mijn vader was en niet in mijn eentje of met een vriendinnetje van mijn leeftijd. Het is een stad waar je doelgericht te werk moet gaan en waar je moet weten wat je aan het doen bent, anders word je binnen no time voor de gek gehouden en kan het zelfs onveilig worden.

Juist met interrailen in bijvoorbeeld oost Europa kan je heel avontuurlijke dingen doen, van alles ontdekken en nieuwe mensen leren kennen, maar dan wel in een omgeving die super veel bereisd wordt door jongeren en waar de faciliteiten er ook op zijn ingericht.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Citytripping landen tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:39

Eens met Emma. Ik denk dat Turkije ook nog wel een geschikte bestemming kan zijn. Ook genoeg avontuurlijke dingen te zijn en ook qua cultuur genoeg te ontdekken. In 2 weken zou je bv Istanbul, Cappadocië en een stukje van de noord west kust kunnen doen.

Anoniem

Re: Citytripping landen tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:43

Turkije is inderdaad ook prachtig!

Ik ben blij dat ik mijn eerste solo-reis naar Toronto heb gedaan. Mooie plek om te wennen aan alleen reizen en op jezelf aangewezen zijn en een goede basis om daarna meer dingen te gaan ondernemen. Denk dat het vooral heel belangrijk is dat je eerste ervaring met reizen positief is, en ik zou persoonlijk landen kiezen waarin het risico op een negatieve ervaring zo klein mogelijk is.

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Citytripping landen tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 20:37

We hebben nu een treinkaartje voor heel Europa gevonden, we zitten er alleen mee hoe we de overnachtingen zouden doen in dit geval, want dat wordt ook duur en je mag lang niet overal wildkamperen.
Óf we gaan iets bij sprs.me boeken

Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Citytripping landen tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:47

Misschien kan je voor overnachtingen kijken bij hostels en dan met meerdere op een slaapzaal. Vaak zijn er kluisjes voor je waardevolle spullen. Deze zijn vaak best goedkoop!

Anoniem

Re: Citytripping landen tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:29

Zou inderdaad van hostel naar hostel trekken :) Die zitten bijna overal wel en vooral in het oosten van Europa kost je dat echt een drol en twee knikkers. Je slaapt dan inderdaad wel met (soms wel 10) anderen op een slaapzaal, maar daar wen je ook aan en het is eigenlijk echt mega gezellig om op die manier andere reizigers te leren kennen :) Zou wel een backpack kopen als je gaat interrailen trouwens, echt 100000x fijner dan een rolkoffer.

Ekeif96

Berichten: 2472
Geregistreerd: 10-07-10

Re: Citytripping landen tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:11

Ook ik zou aanraden om van hostel naar hostel te trekken. Het is een goedkope manier om te overnachten, je ontmoet veel/makkelijk andere reizigers en daarnaast is er vaak een keuken waar je zelf je avondeten/ontbijt kan klaarmaken (scheelt ook weer in de kosten) Tips kwa steden; afgelopen jaar heb ik aardig wat stedentrips gedaan en van alle landen/steden vond ik Tallinn (Estland) en met name Kiev (Oekraïne) een aanrader. Dit zijn misschien niet de meest voor de handliggende steden/landen, maar je maakt echt kennis met een andere cultuur.

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:06

Felicxa schreef:
Als je toch naar Oost-Europa gaat kan ik Polen van harte aanraden! Ik heb daar zelf vorig jaar een aantal steden bezocht, en Gdansk was onwijs leuk en heel gezellig! Ook Wrocław en Krakau zijn hele leuke steden. Maar dan wel voor een paar daagjes per stad, twee weken in een stad is minder.

ik ga er over een paar weken heen, we gaan naar Gdansk, euros kennen ze daar niet zeker? of willen ze die juist heel graag hebben?