Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Zeilvakantie met Storm op Zee

 
Profiel   

Die lucht bij Makkum! Zo mooi!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 09:43 



 
Profiel   

Mooie fotos weer en die kaart hihi.

Gelukkig alleen maar een v snaar kapot en geen olie probleem. Alleen suf lampjes verkeerd om

Slufter is mooi en ik lees een zeehond gespot. Vaar ze vandaag

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 09:48 



 
Profiel   

Mooie foto's. Geniet nog van de vakantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 10:30 



 
Profiel   

Bedankt allemaal :D

Die zeehond was wel gaaf ja, heel nieuwsgierig, heeft een tijdje rond onze boot gezwommen, en dan steeds heel kort even boven water kijken zodat ik em net niet mooi op de foto kreeg :')

Nu zijn we op weg naar Vlieland, en hebben perfecte wind en een heerlijk zonnetje bij zo'n 16 graden. Kan ik toch nog een beetje bruin worden :))
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 11:29 



 
Profiel   

Zon 16 graden waar? Hier 12 graden grijs en miezer. Echt vakantie pak weer. Brrr

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 11:30 



 
Profiel   

Ja, op de kaart te zien zitten we nu zelfs in het warmste stukje Nederland, 17 graden nu zelfs <3
https://www.buienradar.nl/nederland/tem ... emperatuur

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 11:36 



 
Profiel   

Annemiek wat een leuke foto van jou! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 12:31 



 
Profiel   

Bedankt :D

Over een dik kwartier zijn we bij de haven in Vlieland. Leuk :D
Ook nog nooit geweest haha!
http://www.waddenhavenvlieland.nl/webcam/

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 13:10 



 
Profiel   

Wat een gave vakantie! Vlieland is een mooi eiland! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 13:19 



 
Profiel   

Jee maar weer geen tijd om te kijken vrees ik hihi veel plezier

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 13:19 



 
Profiel   

Gaaf hoor! Ik zag net een zeilboot vlak voor de haven de boot stilleggen en vervolgens de zeilen inklappen (? hoe noem je dat haha). Mag je niet met zeilen de haven invaren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 13:26 



 
Profiel   

Komen jullie nu net de haven binnen?

Oh, zie er net nog één de haven binnen gaan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 13:28 



 
Profiel   

Dat waren wij denk ik :j
We liggen nu vrij ver achteraan, maar lekker dicht bij het dorp :D

In de havens mag inderdaad normaal gesproken niet gezeild worden. Is vaak lastig vanwege de windrichting en omdat de wind er vaak weg valt, maar ook gevaarlijk omdat het zeil een deel van je zicht weg neemt.
Officieel heet het 'de zeilen strijken' :D

En ik heb weer wifi *\o/* Altijd fijn haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 13:43 



 
Profiel   

Leuk! Veel plezier op Vlieland. Blijven jullie daar een paar dagen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 13:48 



 
Profiel   

Ah vandaar. Was wel leuk om te zien haha. Bedankt voor de uitleg :) Veel plezier daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 13:52 



 
Profiel   

Zo, inmiddels liggen we weer voor anker bij Makkum in de buurt op het IJsselmeer.
We hadden graag een paar dagen langer op Vlieland willen blijven, het was er prachtig, maar helaas was vandaag de laatste dag met genoeg wind om terug te kunnen zeilen naar het IJsselmeer. Op de Waddenzee staat door de getijden en de ondieptes heel veel stroming, dus je hebt maar een bepaalde tijd om van de ene kant naar de andere kant te varen voordat de stroming keert.

Vlieland was dus erg gaaf :j Mooier nog dan Texel vond ik. Heel veel natuur, veel mooie wandelpaden, en nauwelijks verkeer. Heerlijk die rust daar!

De zeiltochten heen en terug gingen ook perfect. Precies genoeg wind en niet te veel golven, heerlijk! De heenweg zijn we via Inschot gezeild, dat is een vrij lastige route waarbij je over stukken heen zeilt die droogvallen bij laagtij. Altijd spannend, want je vaart daar altijd net na hoogwater, dus áls je eens vast blijft hangen in een ondiepte dan kom je niet meer weg en valt je boot plat/schuin, en dan moet je 12 uur wachten op het volgende hoogtij. Gelukkig niet gebeurd dus :))

De gopro maakt kwalitatief niet zo'n mooie foto's, maar wel ideaal voor actieshots :D
[ img ]

De haven was mooi 's nachts. De verlichtte lampjes in de stijgers zagen tegen de avond erg mooi uit maar omdat die stijgers altijd bewegen kon ik alleen foto's maken die wat onderbelicht waren. Achteraf had ik mijn andere lens even moeten zoeken..
[ img ]

En Vlieland zelf was zoals gezegd gewoon prachtig <3
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 18:45 



 
Profiel   

Oh wauw Vlieland is zo mooi. Wat een droomvakantie hebben jullie!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 20:02 



 

Prachtige platen! , wat ongerept nog :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 20:06 



 
Profiel   

Ik hou er ook heel erg van, die prachtige natuur en die rust. Die vind je bijna nergens meer, en als je dan al een mooi stuk tegen komt dan ligt het vaak bezaaid met afval en kampvuurtjes, maar op Vlieland ben ik dat niet tegen gekomen!

Nu zijn we onderweg naar.. sja geen idee eigenlijk :+ Het doel is Almere, maar er staat zo weinig wind dat we dat niet gaan halen, dus we dobberen gewoon richting het westen, dat is de koers waarop we nog een beetje snelheid hebben, en dan zien we wel waar we uitkomen vanavond :))
Wel een voordeel aan dit rustige weer; ik kan fijn aan mijn vakantiefilm werken en ondertussen ook nog risotto maken :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 11:17 



 
Profiel   

Waar liggen jullie nu te dobberen? Misschien is Urk een optie? Weet er alles van haha, wij hebben ook een boot (ligt in Monnickendam, ook een erg mooie en gezellige plaats) en dit weekend zouden we een wedstrijd hebben naar Lelystad en terug. Wordt eerder een wedstrijdje dobberen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 12:52 



 
Profiel   

We dobberen nu langs de afsluitdijk af, richting Den Oever, en straks kunnen we hopelijk overstag richting Stavoren.
Haha gezellig, een dobberwedstrijd :') Wie weet komen we je dan nog tegen :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 12:59 



 

:') Vishengel niet mee? , had die mee kunnen dobberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 13:20 



 
Profiel   

Mocht je dat niet halen en de wind staat goed kun je Medemblik overwegen, ook gezellig! Wie weet komen we elkaar nog tegen inderdaad, onze boot heet de Screwball (wij hebben het niet bedacht, veranderen brengt ongeluk haha), zeilnr NED 6972

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 13:28 



 
Profiel   

Rebecca schreef
:') Vishengel niet mee? , had die mee kunnen dobberen

Hahaha inderdaad :+

Medemblik is ook leuk ja, daar zijn we vorig jaar ook geweest :j We zien wel waar we uitkomen.
Screwball haha :)) Ik zal opletten zodra we in die hoek dobberen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 13:34 



 
Profiel   

Is goed, ik zal ook opletten, heb in ieder geval alle tijd om me heen te kijken :') . Hard gaan we niet in ieder geval
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 13:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen