Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Zeilvakantie met Storm op Zee

 
Profiel   

De vecht is echt prachtig. Rij ik vandaag ook nog langs....ik zal eens kijken :D

Als je toevallig ergens koffie wil drinken onderweg. In het dorpje Oud-Zuilen zit Belle( Belle van Zuijlen) en dat is erg leuk om even op het terras te zitten. Je kan daar als het goed is aanleggen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 06:29 



 
Profiel   

De vecht was inderdaad weer heel mooi!
We zijn door prachtige dorpjes gekomen. Helaas geen tijd gehad voor koffie onderweg, maar ik ga het zeker onthouden voor de terugreis!
[ img ]
Uiteindelijk kwamen we pas vrij laat aan in Muiden, waar we toen hebben overnacht.
Vanochtend hebben we daar lekker warm kunnen douchen en bij de warme bakken broodjes gehaald, en hebben we op ons gemak de mast rechtop kunnen zetten. Daarna nog even door het dorp gelopen en gelunched bij een cafeetje aan het water, en toen zijn we vertrokken richting Markermeer, en hebben voor het eerst sinds de vakantie de zeilen weer kunnen heisen *\o/*
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 17:09 



 
Profiel   

Wát een plaatjes! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 17:31 



 
Profiel   

Oh mannnn <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 17:34 



 
Profiel   

Wat ziet dat er heerlijk rustgevend en als een geweldige vakantie uit!! Ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 17:53 



 
Profiel   

Wow leuk.

Maar als je gaat slapen snacht schommelt de boot dan niet heel erg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 18:11 



 
Profiel   

Wat heerlijk om mee te lezen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 18:17 



 
Profiel   

Wat ziet dat er heerlijk uit! Ik volg mee. Geniet van jullie vakantie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 18:26 



 
Profiel   

Pearls14 schreef
Maar als je gaat slapen snacht schommelt de boot dan niet heel erg.

Soms wel :)) Maar meestal valt het heel erg mee. In de binnenwateren sowieso, daar lig je meestal beschut en op veel ankerplekken en in havens mogen boten niet hard varen en geen golven maken.
Op grote wateren gaan de meeste boten beschut liggen, uit de wind door bv in de luwte van een eilandje of golfbreker of in een ankerkom te gaan liggen, zodat je boot niet in de golfslag ligt. Je dobbert vaak wel een beetje, maar dat vind ik juist wel rustgevend :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 18:52 



 
Profiel   

Wauw wat een heerlijke vakantie! Leuk om te volgen :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 19:07 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik ga mee volgen! Tot nu toe ziet het er heerlijk uit!

Mijn vriend is van jongs af aan fanatieke zeiler, ik heb het nooit geleerd en ben ook altijd wat gevoelig voor zeeziekte, wagenziekte, etc... Maar, hij kon relatief voordelig de boot van zijn vader overnemen en wij wonen sinds 1 augustus aan het water, dus wij hebben 2 weken geleden de boot van het Muiderzand naar Groningen gevaren via de Staande Mast route!
Gaan jullie helemaal noordelijk ook of binnendoor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 06:39 



 
Profiel   

Ik volg mee! Ik ben zelf dol op varen. Heerlijk dat je naar de Waddeneilanden gaat, jaloers! Vergeet vooral niet Paal 9 aan te doen (aan het strand bij het Loodsmansduin) als je op Texel bent. Een super gezellig, fijn, betaalbaar paviljoen met een glazen serre met uitzicht op de zee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 07:20 



 
Profiel   

Leuk, al die reacties :D
Lisan, wat gaaf dat je vriend altijd gezeild heeft, en wat lijkt het me geweldig om aan het water te wonen! Super gaaf dat jullie de boot van jullie vader hebben kunnen overkopen.
We hebben de route nog niet helemaal uitgestippeld, dat ligt ook voor een groot deel aan de wind. Vorig jaar was de sluis bij Den Oever gesloten en zijn we bij Makkum de Wadden op gegaan, maar ik denk dat we dit jaar via Den Oever richting Texel trekken.
Goede tip, Nachtlampje! Daar gaan we zeker heen als we in de buurt komen :D

Gisteren hebben we de eerste echte zeiltocht gemaakt, van Hooft (een eilandje in het IJmeer) naar Almere, en dat was een spannende tocht met meer wind dan voorspeld en een haperende motor :=
Toen we vanochtend wilden vertrekken vond de startaccu het wel goed geweest, en zijn we nog met de fietsjes op pad kunnen gaan voor een nieuwe :+
Daarna zijn we gelukkig zonder verdere problemen weer op pad kunnen gaan richting Schardam, waar we nu in een haventje liggen, ik mijn macbook eindelijk weer kan laden en foto's kan bewerken, en we morgen de storm kunnen uitzitten en naar de botenbeurs in Hoorn kunnen fietsen :j

Onze lege steiger in Almere:
[ img ]

En hoge golven op het Markermeer:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 17:32 



 
Profiel   

Wow! Die golven foto. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 17:51 



 
Profiel   

Zo, een kleine update vanaf het IJsselmeer, waar ik op het moment lekker droog de onweersbui uitzit.
Bart niet :=
[ img ]

Aan de ene kant heel gaaf, dat natuurgeweld wat zomaar ineens komt opzetten.. aan de andere kant ook best eng, al die zeilbootjes om ons heen waar dan hier en daar een lichtflits tussendoor knalt.
Maar gelukkig zit je op een zeilboot toch best veilig gek genoeg. Het hoogste punt zo midden op het water, maar toch niet de makkelijkste weg voor het onweer.

Enfin, gisteren zijn we dus naar de botenbeurs in Hoorn gegaan, maar dat viel een beetje tegen. Weinig (zeil)boten, en de 'nautische markt' bestond vooral uit een paar botenmakelaars en wat reclame voor nieuwe overpriced producten. Maar het winkelcentrum is er erg mooi met veel leuke winkeltjes (en een Action *\o/* :') ) dus het was toch de fietstocht waard.

En nu zijn we op weg naar de Kreupel; een vogeleilandje in het IJsselmeer.
Het plan is om morgen naar Den Oever te trekken en daar in de Waddenhaven de storm van maandag uit te zitten, en daarna maken we de oversteek naar Texel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 12:54 



 
Profiel   

Oei, ik zou nu toch met samengeknepen billen zitten daar op die boot. := Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 12:56 



 
Profiel   

Oh brrr ik had onder het bed gelegen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 12:58 



 
Profiel   

Onder ons bed is weinig plek helaas, dan had ik al in een voorraadluik tussen de frisdrank moeten kruipen :')
Ik ben wel op het veiligste plekje ver weg van de mast gaan zitten :))

En we houden het onweer uiteraard een beetje in de gaten:
[ img ]
:=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 13:19 



 
Profiel   

Aah wat leuk dat je in Hoorn was! Best een leuk stadje toch :D.

Hopelijk klaart het weer nog wat meer op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 15:28 



 
Profiel   

Eilandje waar je naar toe bent mag je daar aanmeren s nachts? Wist ik niet eens. Maar maandag storm? Heb wat gemist dan. Hopelijk blijft alles heel daar. Noodweer en zeilbootje ervaring mee als klein meisje. Daardoor is mijn onweer niet zo leuk vinden vandaan gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 15:55 



 
Profiel   

Hoorn is zeker leuk :j Vooral het centrum is erg mooi met al die historische gebouwen!

Bij De Kreupel mag je inderdaad gewoon overnachten. Er worden zelfs hele excursies georganiseerd voor vogelaars en toeristen.
Morgen zijn de verwachtingen iets bijgesteld inmiddels, maar er wordt nog steeds sterke wind verwacht, en woensdag gaat het echt flink te keer op het IJsselmeer, tot windkracht 9, dus dan blijven we ook maar veilig in de haven :=
We liggen nu in Stavoren. Een mooi plekje gevonden uit de wind, met stroom en wifi en een douche in de buurt.. heel luxe allemaal :+ Dus hier houden we het wel een paar dagen vol :D

[ img ]

Zodra de wind wat afneemt gaan we richting Den Oever of Makkum.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 20:07 



 
Profiel   

Welkom in het mooie friesland
Ook ik volg gezellig mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 06:55 



 
Profiel   

Mooi is het hier zeker :j
We hebben vandaag wat rondgelopen in het dorp, wat boodschappen gedaan, een nieuw stuk ijzer besteld wat door de storm krom was getrokken.. lekker even gaan douchen en verder gewoon lekker warm en droog binnen in de kajuit gezeten.
Nu is het in de verte een beetje aan het onweren, en er kwam zojuist een prachtige lucht opzetten <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 18:53 



 
Profiel   

Wauw! :oo Prachtig!

Hebben jullie Faizah bij jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 18:56 



 
Profiel   

Faizah is er niet bij helaas. Die ligt lekker thuis. Dat is het voordeel van naast je ouders wonen :D Ze verzorgen de paarden en kippen, en Faizah kan lekker bij ons thuis rondlopen en bij mijn ouders binnen lopen als ze zin heeft, maar madam is pas loops geweest en ligt dan het liefst de hele dag in haar mand te slapen :')
Vier weken op de boot vond ik wat te lang voor haar, ook omdat we soms dagen niet aan land komen, en met die storm was ik blij dat ze lekker veilig thuis zat :))
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 19:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen