Ruzie op vakantie..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:53

Bambolina schreef:
^ ze hadden al maanden niet afgesproken en pas een week voor de vakantie weer contact, aldus TS.


Oke sorry dan heb ik erover heen gelezen. Maar als je al maanden niet met iemand spreekt en dan ineens samen op vakantie gaan...? Zou er zelf niet voor kiezen je weet niet hoe dat uitpakt.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:59

Palmera schreef:
Jij hebt dat geld vrijwillig afgestaan dus dat heet nooit diefstal. ;)

Nee verduistering.

Citaat:
Verduistering is het zich opzettelijk wederrechtelijk toe-eigenen van een goed dat aan een ander toebehoort welk goed men anders dan als gevolg van een misdrijf onder zich heeft.


Niet veel beter :)


Maar hoe dan ook, erg flauw allemaal.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:08

Het is zowiezo flauw om hetzelfde te gaan doen, verlaag je je tot hetzelfde niveau. Maar denk dat dat hier juist het probleem is, dat BEIDE niet echt volwassen zijn.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:15

Ze doet (op dit moment in ieder geval) helemaal niet hetzelfde.

Ze zegt alleen dat ze gewoon netjes elkaars spullen terug wil geven.
En niet van plan is om wel te geven maar zelf niet te krijgen. Niks raars aan volgens mij :)

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:18

Ik vind TS volwassen genoeg.
Ze handelt het nu heel zakelijk af zonder emotie.

Vriendin wil haar auto terug en TS haar eigen spullen, toch heel normaal!

Het is jammer dat de vakantie in duigen is gevallen .
TS heeft haar lesje geleerd om niet meer met iemand op vakantie te gaan die je niet goed(meer) kent.
Ze heeft het voor haar zelf opgelost, ook de huurauto, ook al vond ze dat wat eng +:)+

Nu moet die "vriendin" ook normaal doen en netjes terug geven wat van TS is.
Het feit dat ze zelf haar auto niet durft op te halen , geeft wel aan dat ze verdomd goed weet dat ze niet correct gehandeld heeft.
Ze heeft TS gewoon misbruikt om vakantie te houden op haar manier en gedacht dat dat wel zou lukken.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:34

Laat je niet gek maken om dat geld ts, als jouw vriendin redeneert dat jij haar omgeboekte ticket maar moet betalen vanwege jouw gedrag... dan kan je die redenatie net zo hard omkeren, want als je zo denkt dan heb jij jouw ticket ook om moeten boeken door haar gedrag. Wat mij betref heb je gewoon recht op dat geld... jij koos er zelf voor om jouw ticket om te boeken dus die kosten zijn voor jou, en je vriendin koos er voor om haar ticket om te boeken dus die kosten zijn voor haar.

Wat ik niet snap is dat bokkers het kinderachtig vinden als ts de auto of gps niet mee zou geven, hoe doen jullie dan transacties in een winkel of via marktplaats? het product alvast meenemen en niks ervoor terug geven? het is imo niet teveel gevraagd dat ts haar deel van het geld en haar eigen koffer gewoon terug wil...

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:56

Hoe is het gegaan vandaag, zijn ze de auto nog op komen halen en heb je je spullen ook netjes terug?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:08

Ben wel nieuwschierig of alles gelukt is

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 13:14

Nou zij was helemaal hysterisch en wilde niet netjes praten laat staan oplossen.. Ze heeft de koffer aan mijn moeder gegeven want die had ze van haar geleend. Daarna wilde ze haar navigatie terug, dus heb netjes gezegd dat is prima maar dan wil ik mijn geld terug. Daar ging ze niet mee akkoord en ze zou dan wel de politie erbij halen, nou helemaal prima dan..

Echter was zij samen met een vriendin hier en met haar heb ik nog wel even gepraat want zij was in elk geval wel in voor een volwassen gesprek. Uiteindelijk bleek dus dat ze mij het geld niet terug wilde geven omdat zij een busrit en een vlucht extra heeft moeten bekostigen en blijkbaar heeft ze de borg van het appartement niet terug gekregen. Dit kan wel kloppen want ik zag dat ik perongeluk de sleutel van het appartement mee had genomen. Ik heb die vriendin daarom alsnog de navigatie meegegeven en heb gezegd dat de vriendin waar mee ik ging mooi dom bezig is. Want wij hadden afgesproken dat als we de borg niet terug zouden krijgen wij zouden delen, maar gezien zij besluit mijn geld niet terug te geven mag ze de borgsom lekker zelf bekostigen en dat was een stukje duurder.

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 13:19

Ze kan toch contact opnemen en die sleutel alsnog terug sturen?

Nou goed, jij bent er in ieder geval vanaf zo. Prima.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ruzie op vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:49

Dus eind goed al goed.

Ik heb overigens heerlijke vakanties alleen gehad hoor. Ook in landen waar ik de taal niet spreek.