Waar duiken in oktober / november

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:28

Ik nam toch echt elke dag een anti zeeziek pil die ik bij de kapitein haalde. (Maar ik ben dan ook wel snel wagenziek/zeeziek etc)

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 13:24

Ik nam ook die pillen, maar die deden weinig voor mij.
Curacao valt definitief af. We zijn zoveel kwijt voor alleen het vliegen dat het niet haalbaar is. Ik wil nog wel een aardig budget over houden om leuke dingen mee te kunnen doen.
Dus verder op zoek naar Egypte.
Heeft iemand ervaring met duiken op Bali?

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 16:54

Benthhh schreef:
Bonaire schijnt echt heel gaaf te zijn om te duiken! Hoop dat je via een omweg evt daar kunt komen!

En je woont in Toulouse? J a l o e r s! :~

Ik woon in de buurt van Toulouse. Mooie stad maar kom er niet vaak. Te druk op de boerderij....

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:22

Nederland? Even serieus, je kunt overal duiken. Ook in Frankrijk.

Egypte is me te onveilig. Bonaire is inderdaad erg duur. Ik ben zelf voorstander van zelfstandig en solo duiken, dus moet niets hebben van gidsen en dergelijke. je kan ook met de auto richting Spanje en dan de costa brava en dan met eigen materiaal je inschepen voor bootduiken. Daar varen ze volgens mij in november ook nog uit. En anders kantduiken?
Of ga naar het Lac Leman. Ga daar in het meer duiken.
Of naar de Attersee, Thunersee, Walchensee. Allemaal zelf te regelen. Geen tropisch water, maar wel eigen baas en prima duiken. Duiken in de sneeuw heeft zeker charmes. En die kans is aanwezig in november.


Wil je verder weg, kijk eens naar Malta, of Azie. Maar wil je dan je eigen materiaal meenemen moet je rekenen op overgewicht en flessen kunnen niet mee.
Canarische eilanden? Dat kun je ook met de eigen auto doen. Je moet wel met een ferry over, maar Mallorca is vanuit Nederland maar 2000km. En dat is prima te doen met eigen auto. Vanuit Toulouse zeker korter.

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:07

XLeandrosX schreef:
Ik nam ook die pillen, maar die deden weinig voor mij.
Curacao valt definitief af. We zijn zoveel kwijt voor alleen het vliegen dat het niet haalbaar is. Ik wil nog wel een aardig budget over houden om leuke dingen mee te kunnen doen.
Dus verder op zoek naar Egypte.
Heeft iemand ervaring met duiken op Bali?


:j

Duiken op Bali zelf vonden wij niet heel interessant. Maar neem vanaf Bali de boot ri Lombok en stap uit op een van de Gili's (Gili Trawangan, Gili Meno, Gili Air). Genoeg verschillende duikplekken, zowel wrak als diverse riffen. Schildpadden, haaien en de wereld aan vissen. Het zijn wel bootduiken, maar vanaf het eiland naar de droppoints is 5 tot 15 min. Wat voor mij ook een pré was is dat het zeewater 27-28 graden Celsius is en je dus niet vernikkeld als je in een korte wetsuit duikt. Wij hebben goede ervaring met Blue Marlin Dive :)

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:12

Egypte! Zelfs met snorkelen heb ik al zulke mooie vissen gezien! Verder ben ik echt bang van alles in de zee dus duiken is niks voor mij maar van de verhalen die ik hoor is het echt super! In Egypte heb je ook hele mooie (5*) resorts. Ik ben in december naar Egypte geweest (3 jaar geleden) en overdag nog zo'n 25 graden, alleen was het savonds wat fris.

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:26

Mexico, Hawaii, Malediven, Egypte, Zanzibar, Aruba ed. Egypte is veilig om naar toe te gaan.

Zanzibar is echt heel gaaf , daar ligt een eiland Mnemba voor de kust waar zo zo mooi kan snorkelen en duiken. Net een aquarium, zo helder.

Malediven is magnefiek! Vanalles hebben we daar gezien, zo gaaf!

Mexico kan je haaien duiken maken maar ook gewoon duiken en snorkelen. Bij Xel-ha heb je een mooie lagune.

Hawaii, liggen de riffen ook voor de kust. Heerlijk weer en super chill daaro. Lieve mensen, wij hebben ons daar wel vermaakt.

Aruba ed heeft geen utweiding nodig, is gewoon mooi!

Succes!

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:36

Booooo schreef:
Egypte! Zelfs met snorkelen heb ik al zulke mooie vissen gezien! Verder ben ik echt bang van alles in de zee dus duiken is niks voor mij maar van de verhalen die ik hoor is het echt super! In Egypte heb je ook hele mooie (5*) resorts. Ik ben in december naar Egypte geweest (3 jaar geleden) en overdag nog zo'n 25 graden, alleen was het savonds wat fris.


Dit inderdaad! Wij zijn dit jaar voor het eerst op vakantie geweest naar Egypte (in een resort. Wel in de zomervakantie) en zelfs het snorkelen was ontzettend tof. Wij konden bij het hotel al veel vissen spotten (waar wij zaten was het water meteen diep. Je hebt ook een hoop hotels waarbij het lang ondiep blijft)

We zijn ook mee geweest op een boottrip om te snorkelen (duiken hebben we dit jaar niet gedaan) maar de zee is niet super wild vond ik :o

Egypte is heerlijk. Ik zou dan proberen het duiken te boeken via de reisorganisatie met wie je gaat (wij gingen met neckerman) dan weet je zeker dat het goed zit

c_esther

Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: overijssel

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:33

Egypt is absolutely veilig. Ik woon er nu 10 maanden, ik denk dat er in die 10 maanden meer in Europa is gebeurd dan in Egypte,

Ik voel me hier veiliger dan in Nederland.
Blue Paradise is de beste duikschool hier ;)

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 05:52

Aankomend weekend zouden we de knoop doorhakken...... gister is mijn man opgenomen in het ziekenhuis met een bloeding in de hersenen........ voorlopig gaan wij dus niet op vakantie en al helemaal niet duiken..........

c_esther

Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 06:38

Oh jeetje! heel veel sterkte en beterschap!

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 07:22

Hey! Samen met mijn vriend ga ik naar Mexico, Guatamala en Belize. Bij Mexico (Cancun regio) duik in onderwaterstaande Maya tempels en in Belize natuurlijk naar de great blue hole. December schijnt een prima duikseizoen te zijn. Verder kan ik je ook in tijd Costa Rica aanraden. Super veel groot leven als reefsharks en schildpadden.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:33

Sterkte en beterschap. Enne, hoewel veel artsen zeggen dat je na een hersenbloeding niet meer kunt duiken, dat is onzin. Ik ken andere verhalen.
Hopelijk valt het mee en kun je met een paar weken alsnog wat plannen en zit je niet maanden met herstel. En dan ga je gewoon extra lang en extra luxe. Beterschap.