Waar duiken in oktober / november

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 13:38

We zijn voornemens de laatste week van oktober en de eerste van november te gaan duiken.
Vorig jaar zijn we in Thailand geweest rond dezelfde tijd. Dat viel tegen, er was weinig zicht in het water en er kon vaak niet gedoken worden door de golven.
Ik vind Curacao erg duur om heen te vliegen. Ik kwam op 3500€ uit vanuit Toulouse (wonen we), voor 3 personen. Dan nog hotel en de rest, wordt het erg duur.
Wie heeft er een tip?

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:46

Egypte is goed te doen in het najaar

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:48

Tja vanuit Nederland is het stukken goedkoper om naar curacao te gaan. Dan zit je op 1300 pp ongeveer voor 10 dagen. Bonaire iets duurder.

Het is wel prachtig duiken, en fijn dat je veel vanaf het strand kunt doen. Je hoeft geen boot duiken te doen en dat maakt het uiteindelijk wel een stuk goedkoper.

Indonesië is fantastisch duiken, de rode zee in Egypte ook.

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 13:49

Egypte ziet er ook goed uit. Gaan we eens verder op doorzoeken.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:56

KLM heeft nu werelddealweken: vanaf €500 pp naar Bonaire. Misschien kun je een goedkoop ticket naar Nederland vinden en dan doorvliegen daarheen?

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 14:02

Kijk in egypte heel goed uit bij welke duikschool je gaat.
Ben er 1 keer bij geweest dat iemand te snel boven kwam en bewusteloos raakte en de mensen van die duikschool wisten niet wat ze moesten doen.
Die vrouw had geluk dat wij met een andere duikschool daar waren en deze mensen wel goed zijn op geleid.

conejo_

Berichten: 198
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: zeeland

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 14:29

Vorig jaar ben ik in oktober naar de Komodo eilanden geweest, erg mooi duiken daar rond die tijd ;)

Anoniem

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:13

Egypte idd :j

RyanneZarita

Berichten: 516
Geregistreerd: 02-07-12

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:17

Curacao is misschien duurder maar ZEKER de moeite waard!! (Mocht het toch Curacao worden stuur me dan gerust een PB voor tips :) ) Ons voornemen voor volgend jaar is inderdaad Egypte, moet erg mooi zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:29

Egypte! Sharm el Sheikh voornamelijk, Ras Mohamed en Tiran Island. Mijn favoriete riffen zijn Jackson en Gordon Reef, maar ook Sharks en Yolanda's is erg gaaf.

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 20:12

RyanneZarita schreef:
Curacao is misschien duurder maar ZEKER de moeite waard!! (Mocht het toch Curacao worden stuur me dan gerust een PB voor tips :) ) Ons voornemen voor volgend jaar is inderdaad Egypte, moet erg mooi zijn.


Ik ben al eens in Curacao geweest. Hebben toen bij een vriend geslapen maar hij heeft nu een gezin en te weinig plaats. Plus daarbij willen we ook met ons drietjes kunnen zijn. We vinden Curacao erg mooi, vooral onder water. Dat is ook een reden om terug te gaan.

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 20:14

Wat ik me een beetje afvraag is hoe het er in een resort aan toe gaat. Ben nog nooit in een resort geweest. En hoe makkelijk kun je je vrij bewegen buiten het resort?

Supervixen

Berichten: 12859
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:17

Mozambique!

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:28

Ik ben nu in de azoren, weliswaar niet om te duiken, maar hoor dat het hier veel en graag gedaan wordt. Misschien is dat ook in het najaar nog interessant?

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 20:33

Ik begreep dat het tegen november al wat minder is om te duiken in de Azoren. Wel prachtig mooi, staat zeker op mijn lijstje.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:03

In Egypte bijvoorbeeld komen net als in Turkije non stop taxi's / busjes voorbij.. Kost echt geen drol... Een resort is daar wel aan te raden.. :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:12

XLeandrosX schreef:
Wat ik me een beetje afvraag is hoe het er in een resort aan toe gaat. Ben nog nooit in een resort geweest. En hoe makkelijk kun je je vrij bewegen buiten het resort?

Ik verbleef eerst in resorts en daarna in een appartement maar vaak gaan er van de resorts bussen overal heen, en anders pak je een taxi..!

Palmera

Berichten: 9462
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:18


Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:21

XLeandrosX schreef:
Egypte ziet er ook goed uit. Gaan we eens verder op doorzoeken.

Sharm el Sheikh en Marsa Nakari zijn twee fantastische duikoorden! Mijn ex is duikinstructeur en ging regelmatig naar deze twee plaatsen met de hele groep om te duiken.

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:30

Laatst bijgewerkt door DiantaM op 10-09-17 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

c_esther

Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: overijssel

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:31

Hier in Egypte is het prachtig. Mocht je een goede duikschool zoeken weet ik er een ;) Belgisch management dus verzekerd van goed materiaal en smiddags pannenkoeken aan boord ;)

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 16:12

c_esther schreef:
Hier in Egypte is het prachtig. Mocht je een goede duikschool zoeken weet ik er een ;) Belgisch management dus verzekerd van goed materiaal en smiddags pannenkoeken aan boord ;)

O jeetje pannenkoeken aan boort!!!! Bij woordje boort slaat mijn hart op hol..... wat mij namelijk zo aantrekt in Curacao is dat je gelijk vanaf het strand kunt duiken.
Afgelopen jaar in Thailand waren er alleen maar bootduiken. Je kon er dan twee per tocht maken. De eerste redde ik net maar daarna lag ik continu met m'n kop in de pot..... zeeziek..... in Egypte veel bootduiken of ook gewoon vanaf het strand?

Anoniem

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:35

Ligt eraan waar je wilt duiken. Ras Mohamed en Tiran zijn midden op zee, maar waar ik altijd dook was wel vanaf het strand. Dat was een huisrif van een hotel. Reef Oasis Blue Bay.

c_esther

Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: overijssel

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:50

Bij de duikschool dienik ken gaan ze altijd naar plekken die rustig zijn, en ook de rode zee is relatief rustig.
Natuurlijk zijn er plekken waar je vanaf het strand kunt duiken, maar de mooiste plekken zijnverder op zee.

Malbec
Berichten: 1952
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Waar duiken in oktober / november

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 19:32

Bonaire schijnt echt heel gaaf te zijn om te duiken! Hoop dat je via een omweg evt daar kunt komen!

En je woont in Toulouse? J a l o e r s! :~