Canarische eilanden voorjaarsvakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miky

Berichten: 608
Geregistreerd: 20-02-06

Canarische eilanden voorjaarsvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 11:21

Hoi allemaal,

In verband met het werk van mijn vriend kunnen wij in de zomer niet op vakantie. Nu zitten wij er aan te denken om in de voorjaarsvakantie (februari) een weekje weg te gaan.

Onze interesse gaat naar de canarische eilanden. Nu heb ik al een beetje georiënteerd op internet maar ik lees zoveel verschillende dingen.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de canarische eilanden in deze periode? Is het weer overdag echt (gemiddeld genomen) lekker en op welk eiland heb je de meeste kans op mooi weer? :)

Alvast bedankt!

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Canarische eilanden voorjaarsvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:47

Gran Canaria, Puerto Rico is de warmste plek met de minste wind. Jaren geweest in de voorjaarsvakantie.

Het weer is echt heerlijk, tenzij je net die ene week treft met regen. Dat kun je nooit helemaal uitsluiten, van de 12 jaar is het ons 2 keer overkomen.

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:54

Als je besluit om naar de Canarische eilanden te gaan in februari zou ik naar Gran Canaria gaan. Op de andere eilanden is het toch koeler en is er meer wind.

Puerto Rico is de warmste plek op Gran Canaria, echter vind ik deze plek lang niet zo leuk en gezellig als de plaats Maspalomas..

Echter weet ik niet precies wat jullie zoeken in een vakantie, maar wellicht past Kaapverdië kwa weer wat beter bij jullie. Het weer in Gran Canaria kan namelijk in februari ook redelijk koel uitpakken zo rond de 18 graden en dan ga je dus niet aan het zwembad liggen, natuurlijk kan je ook 25 graden treffen maar dat is dus puur een gok.

Wil je dus sowieso mooi weer dan kan je beter 2 uurtjes langer vliegen en naar Kaapverdië gaan, daar kennen ze nauwelijks temperaturen onder de 25 graden..

Ik ben heel eerlijk, de Canarische eilanden zijn mij te koel in februari.. Als de temperatuur dan wel goed is zul je zien dat je weer een koude wind hebt.

miky

Berichten: 608
Geregistreerd: 20-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 10:55

Dankjullie wel voor de reactie's! :)

Kaapverdië heb ik inderdaad ook aangedacht maar ik moet ik eerlijk gezegd zeggen dat het ons toch iets minder aanspreekt (ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben). We zijn niet perse opzoek zijn naar een 'zon, zee en strand' vakantie. We vinden het ook heel erg leuk om er op uit te gaan en actief bezig te zijn. Een middagje zwemmen zouden we bijvoorbeeld heel leuk vinden maar dit hoeft niet elke dag/heel de dag.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:02

Ik ben in 2016 in februari naar Tenerife geweest en ga komende februari weer. Het was echt perfect :D Lekker weer, niet te koud/te warm en het was toen ook top zeeweer waardoor we 4 keer dolfijnen & walvissen hebben gezien. Het was toen ook prima weer om te zwemmen.

miky

Berichten: 608
Geregistreerd: 20-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 11:38

melody7 schreef:
Ik ben in 2016 in februari naar Tenerife geweest en ga komende februari weer. Het was echt perfect :D Lekker weer, niet te koud/te warm en het was toen ook top zeeweer waardoor we 4 keer dolfijnen & walvissen hebben gezien. Het was toen ook prima weer om te zwemmen.

Mag ik vragen waar in Tenerife je bent geweest? :)

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:55

Los Gigantes, heel leuke plaats :D

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 14:01

miky schreef:
Dankjullie wel voor de reactie's! :)

Kaapverdië heb ik inderdaad ook aangedacht maar ik moet ik eerlijk gezegd zeggen dat het ons toch iets minder aanspreekt (ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben). We zijn niet perse opzoek zijn naar een 'zon, zee en strand' vakantie. We vinden het ook heel erg leuk om er op uit te gaan en actief bezig te zijn. Een middagje zwemmen zouden we bijvoorbeeld heel leuk vinden maar dit hoeft niet elke dag/heel de dag.


Ik ben naar Kaapverdie geweest in juni.
13 dagen geweest en een heerlijke vakantie gehad. Hebben ons prima vermaakt met 2 excursies en wat voetballen en tennissen. Verder gingen wij voor zon zee strand. Maar konden ons prima vermaken.


Gran canaria geen ervaring :o

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 14:05

Ik ga al jaren in februari/maart naar Gran Canaria in het zuiden van het eiland. Playa del Ingles. Gemiddeld zo een 24 gr , geweldige boulevard en sinds een jaar of twee zijn ze alles aan het opknappen, het begon wat verlopen te worden, maar nu steeds beter.
De hotels zijn duur, maar het eten en drinken zijn nog goed te betalen.

miky

Berichten: 608
Geregistreerd: 20-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 10:36

Het gaat waarschijnlijk toch Tenerife worden! Iemand nog tips? :)

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Canarische eilanden voorjaarsvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 01:40

Ik kom net uit lanzarote. Heeel mooi, heel lekker weer gehad en echt een prachtig apparement gehad. Auro gehuurd, koste 45 en hadden we een leuke fiat 500 cabrio en lekker rondgetuft!

Wij zaten in time to smile guinate club. Heel fijn rustig appartement, echt een aanrader (en ik ben zeer kritisch haha)

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Canarische eilanden voorjaarsvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:12

Wij zijn diverse malen in de winter naar de Canarische weilanden geweest maar alle keren slecht weer. Dus dan hebben we iedere keer pech? Ik geloof daar niet zo in, te meer familie van mij daar ook heel vaak slecht weer treffen.
Ik zou naar Kaapverdië gaan,veel zonzekerder.