Thailand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 01:58

E-sigaretten zijn inderdaad verboden, maar je mag wel normale sigaretten roken.
Nog niet zo lang geleden zijn wiet en kratom ook vrijgegeven, dus die zijn nu ook legaal verkrijgbaar.

Voor wiet worden overal al winkels geopend en kratom ligt soms bij de groenteafdeling in de supermarkt:
Afbeelding

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:05

Serieus?
Dus je mag wel wiet kopen en roken maar geen elektrische sigaretten. _O-

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:11

Hoihoi, ik heb weer een vraagje :D

Moesten jullie bij aankomst in Thailand ook bewijs van je terugvlucht - of vlucht uit het land laten zien? (I.v.m. je on-arrival visum)?

Ik wil dus wisselen van Thailand naar Maleisië en weer terug naar Thailand, zodat ik een nieuwe stempel krijg voor die 45 dagen. Maar ik heb nog geen vlucht naar Maleisië geboekt (dus geen bewijs dat ik het land uit ga). Wel aan te raden om dat alvast te doen?

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:14

Ja moesten wij wel laten zien ja :j

Sure_lee

Berichten: 10411
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 10:25

Ik ben net terug van 2 weken Thailand. Heb het heerlijk gehad.

Het was nergens meer verplicht om een mondkapje te dragen. Veel mensen deden het nog wel.
Qua wereldstekker zou ik er wel 1 meenemen. Mij ervaring was dat onze stekkers er vaak uit vallen waardoor bijvoorbeeld je telefoon niet opgeladen was. De wereldstekker zit veel vaster.

Ga je nog werk doen via workaway? En heb je daar geen apart visum voor nodig? Wij willen vanaf april gaan rondreizen. Wie weet wel de rest van ons leven. We starten waarschijnlijk eerst in Europa. Maar heb al wel wat leuke workaway adresjes in Thailand gezien. Dus dat is ook zeker een land waar we een langere tijd zouden willen verblijven en werken via workaway.

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 11:29

Sure_lee schreef:
Ik ben net terug van 2 weken Thailand. Heb het heerlijk gehad.

Het was nergens meer verplicht om een mondkapje te dragen. Veel mensen deden het nog wel.
Qua wereldstekker zou ik er wel 1 meenemen. Mij ervaring was dat onze stekkers er vaak uit vallen waardoor bijvoorbeeld je telefoon niet opgeladen was. De wereldstekker zit veel vaster.

Ga je nog werk doen via workaway? En heb je daar geen apart visum voor nodig? Wij willen vanaf april gaan rondreizen. Wie weet wel de rest van ons leven. We starten waarschijnlijk eerst in Europa. Maar heb al wel wat leuke workaway adresjes in Thailand gezien. Dus dat is ook zeker een land waar we een langere tijd zouden willen verblijven en werken via workaway.


Ik ga geen apart visum doen, werk of vrijwilligers visum is heel lastig aan te vragen schijnt het, en als je niet langer dan 45 dagen blijft (tot eind maart geldt dat iig) hoef je geen visum in NL te regelen.

Voor een langere periode tot 90 dagen kun je een toeristen visum gebruiken :) dat raden de mensen van mijn workaway ook aan

Waar ben jij geweest in Thailand? :D

Sure_lee

Berichten: 10411
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 11:36

Leuk. Wat ga je doen via workaway? En je haat dus eerst naar Thailand, dan Maleisië en vervolgens weer terug naar Thailand?

We waren 2 nachten in Bangkok, toen via de nachttrein naar Kao Sok, daar 3 nachten verbleven. Daarna 3 nachten Krabi en 3 nachten Phuket. Was een georganiseerde groepsreis via Nrv.

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 19:53

Wat toevallig sure Lee!
Ik ben zondag terug gekomen van dezelfde reis!
Wij hebben het geweldig gehad en hebben alle excursies gedaan die we konden doen en ook zelf nog excursies gedaan en weg geweest.
Zaten jullie ook in Kata Palm resort?
Wij vonden Kata echt een verschrikkelijke plek maar de rest was top!

Sure_lee

Berichten: 10411
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:16

Wat leuk! Kevin als reisleider?
Wij zaten daar ook inderdaad.
Kata was inderdaad niet bijzonder. We namen in de avond even taxi naar patong. Ook hadden we een dag een scooter gehuurd bij het hotel.. dat was echt tof. Dus van kata zelf niet veel gezien.

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 13:03

Nee wij hadden DJ een Belg als reisleider.
Wij hebben in Kata ook alleen gegeten en verder zijn we naar de similan islands geweest en een dag naar een heel mooi strandje verderop. Laatste dag bij het zwembad gehangen wat niet vervelend is met dat mooie zwembad!
Hoe was bij jullie het weer? Wij hebben amper zon gezien in 2 weken maar gelukkig ook bijna geen regen gehad.

Sure_lee

Berichten: 10411
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 13:17

Ah oké. Kevin was ook een Belg.
Wij zijn idd ook naar de Similan Islands geweest.
Wij hebben ook bijna geen regen gehad. Verder afwisselend zon en wolken. Op mijn verjaardag gingen we naar de Phi Phi Islands en toen hadden we de hele dag volle zon. Dat was echt fijn!

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:09

Hoihoi vraagje. Ik ben nu ruime week in Thailand maar 3 dagen geleden heb ik een flinke voedselvergiftiging opgelopen. Zowel overgeven als diarree, zeer ernstige buikpijn en uitdroging.. met als gevolg ziekenhuis.. ik heb toen een infuus gehad en Medicijnen mee gekregen en het ergste was toen over.

Dat was woensdag op donderdag nacht. Tis nu zaterdag maar ik blijf misselijk..

Hebben meer mensen zoiets gehad in Thailand of een ander Aziatisch land en hoe lang duurde het dat je je weer fit voelde en normaal kon eten?

Ik heb donderdag en gisteren alleen droge broodjes, wat thee en beetje melk gehad.. maar vanmorgen werd ik wakker met erg honger dus heb wat meer gegeten (brood, eieren, fruit en koffie) maar nu einde van de dag toch weer overgegeven.. pff en Medicijnen helpen ook nauwelijks meer :(

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:25

Hoi, ik heb dat ook gehad in Indonesië. Niet zo extreem als jij, maar wel echt heel erg ziek geweest. Reispilletjes waren mijn redding qua misselijkheid. Die onderdrukken sowieso de misselijkheid. Ik ben de hele reis gewoon constant niet fit geweest, en dat stopte pas toen ik voet zette op Nederlandse bodem. Het zou best kunnen dat je darmen geprikkeld blijven door het water bijv. Dus proberen tanden te poetsen met een flesje water, onder de douche niet het water in je mond laten lopen etc.

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 16:16

Earth schreef:
Hoi, ik heb dat ook gehad in Indonesië. Niet zo extreem als jij, maar wel echt heel erg ziek geweest. Reispilletjes waren mijn redding qua misselijkheid. Die onderdrukken sowieso de misselijkheid. Ik ben de hele reis gewoon constant niet fit geweest, en dat stopte pas toen ik voet zette op Nederlandse bodem. Het zou best kunnen dat je darmen geprikkeld blijven door het water bijv. Dus proberen tanden te poetsen met een flesje water, onder de douche niet het water in je mond laten lopen etc.


Ik heb net inderdaad van iemand reispilletjes gekregen (Dimenhydrinaat), dit lijkt iets te werken.. hiervoor nam ik telkens Domperidon, dat stopte enigzins het overgeven maar niet de misselijkheid.

Ja het water blijft lastig.. ik spoel mijn tandenborstel wel af met kraanwater maar ik spoel vervolgens mijn mond om met flesjes water. Alleen ik ben hier ook nog zo'n 3 maanden dus ik hoop dat ik er een beetje aan kan wennen.

Maar alles om te voorkomen dat het weer zó erg wordt..

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 18:34

In dit soort tropische landen is het aan te raden om vegetarisch te eten.Ik ben heel vaak in de tropen geweest en overal trof ik medereizigers die zware maag-darmklachten hadden,inderdaad soms gedurende de hele reis .Ik ben strikt vegetarier en helemaal nooit last gehad. Terwijl ik wel een gevoelige spijsvertering heb. Ik nam altijd Norittabletten mee en die deelde ik uit aan anderen, zelfs de lokale bevolking wist me ervoor te vinden.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:15

anjali schreef:
In dit soort tropische landen is het aan te raden om vegetarisch te eten.Ik ben heel vaak in de tropen geweest en overal trof ik medereizigers die zware maag-darmklachten hadden,inderdaad soms gedurende de hele reis .Ik ben strikt vegetarier en helemaal nooit last gehad. Terwijl ik wel een gevoelige spijsvertering heb. Ik nam altijd Norittabletten mee en die deelde ik uit aan anderen, zelfs de lokale bevolking wist me ervoor te vinden.


Moah ik denk dat het wel meevalt. Mijn man at alles wat los en vast zat qua vlees en was nooit ziek, dus het verschilt ook per persoon.

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 08:21

Earth schreef:
anjali schreef:
In dit soort tropische landen is het aan te raden om vegetarisch te eten.Ik ben heel vaak in de tropen geweest en overal trof ik medereizigers die zware maag-darmklachten hadden,inderdaad soms gedurende de hele reis .Ik ben strikt vegetarier en helemaal nooit last gehad. Terwijl ik wel een gevoelige spijsvertering heb. Ik nam altijd Norittabletten mee en die deelde ik uit aan anderen, zelfs de lokale bevolking wist me ervoor te vinden.


Moah ik denk dat het wel meevalt. Mijn man at alles wat los en vast zat qua vlees en was nooit ziek, dus het verschilt ook per persoon.


Ik dacht zelf dat het door een smoothie kwam. Ik had namelijk die avond dat ik het kreeg Khao Soi soep gehad (vegetarisch) en een bananensmoothie en ik vermoed dat ze ijs van kraanwater in de smoothie hebben gedaan. Ik kreeg namelijk direct daarna last.

Die dag zelf heb ik trouwens wel 1 stukje geroosterde vis en een bordje kip met rijst gehad, maar urenlang daarna had ik niks. Pas na die smoothie begon het ineens direct..

Ik eet trouwens normaal gesproken ook geen vlees (wel vis) maar die kip was even uit "noodzaak" omdat ik veel honger had en dat was op een afgelegen plekje.

Ik ga in elk geval nergens meer ijs bij nemen en zoveel mogelijk vers/goed doorbakken of verpakt spul nemen.

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 08:24

anjali schreef:
In dit soort tropische landen is het aan te raden om vegetarisch te eten.Ik ben heel vaak in de tropen geweest en overal trof ik medereizigers die zware maag-darmklachten hadden,inderdaad soms gedurende de hele reis .Ik ben strikt vegetarier en helemaal nooit last gehad. Terwijl ik wel een gevoelige spijsvertering heb. Ik nam altijd Norittabletten mee en die deelde ik uit aan anderen, zelfs de lokale bevolking wist me ervoor te vinden.


Maar moet de bacterie bij een voedselvergiftiging niet juist uit je lichaam? Ik heb ook gehoord van Charcoal tabletten (die je hier ook kunt kopen) maar het lijkt mij dat je dan juist langer ziek blijft.. hoewel als diarree te lang aanhoudt kan het denk ik wel nuttig zijn..

Maar ik moest ook overgeven dus dan blijft die Norrit ook niet binnen :')

De Dimenhydrinaat (reispilletjes) zijn trouwens wel echt aan te raden, tegen misselijkheid! En cola! :D ik krijg beter een koude cola weg dan water

moOby
Berichten: 240
Geregistreerd: 03-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 08:28

Ik woon al een langere periode in Thailand . Zolang het gekookt is of gebakken dan eet ik alles. Met rauwe groenten zoals salades en vlees dat al een langere periode in een kraampje ligt, pas ik wel op. Met ijsblokjes kan je best ook wel oppassen. Vaak zijn het wel gekochte ijsblokjes die veilig moeten zijn, maar steken ze in bakken die zelden gewassen worden.

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 13:20

Fearn schreef:
anjali schreef:
In dit soort tropische landen is het aan te raden om vegetarisch te eten.Ik ben heel vaak in de tropen geweest en overal trof ik medereizigers die zware maag-darmklachten hadden,inderdaad soms gedurende de hele reis .Ik ben strikt vegetarier en helemaal nooit last gehad. Terwijl ik wel een gevoelige spijsvertering heb. Ik nam altijd Norittabletten mee en die deelde ik uit aan anderen, zelfs de lokale bevolking wist me ervoor te vinden.


Maar moet de bacterie bij een voedselvergiftiging niet juist uit je lichaam? Ik heb ook gehoord van Charcoal tabletten (die je hier ook kunt kopen) maar het lijkt mij dat je dan juist langer ziek blijft.. hoewel als diarree te lang aanhoudt kan het denk ik wel nuttig zijn..

Maar ik moest ook overgeven dus dan blijft die Norrit ook niet binnen :')

De Dimenhydrinaat (reispilletjes) zijn trouwens wel echt aan te raden, tegen misselijkheid! En cola! :D ik krijg beter een koude cola weg dan water

Norit absorbeert schadelijke stoffen.die worden dan wel uitgescheiden. Medicijnen zoals Imodium werken anders,die leggen de darmen stil. Je hebt dan geen diarree meer maar inderdaad blijven de schadelijke stoffen dan ook binnen.Een chauffeur van een toeristenbusje waar ik ooit inzat in de woestijn tussen Israel en Egypte zei dat hij altijd Imodium bij zich had om te geven aan de zieke toeristen die uit Egypte kwamen.Anders werd het een probleem als ze op die route diarree hadden, toiletten zijn daar niet en hij kon ook niet steeds stoppen. Het is trouwens waar dat Coca Cola goed helpt bij diarree.

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 11:43

Iemand hier ervaring mee?

Ik heb toen ik aankwam in Thailand (rond 16 november) een Truemove simkaart gekocht met onbeperkte data. Nu krijg ik vanaf een week gebruik telkens sms'jes van Truemove dat mijn data op is, maar toch kan ik 'm steeds blijven gebruiken.

Hoe kan dit? Krijg ik dan ergens een enorme rekening voor het overschrijden van de data? (Terwijl op de verpakking stond dat het 30 dagen onbeperkt was..) En ik heb ook met cash betaald, dus kan haast niet dat ze een rekening sturen ?

Maar idk :')

Ik ga morgen voor de zekerheid een nieuwe halen, denk ik..

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:15

Fearn schreef:
Iemand hier ervaring mee?

Ik heb toen ik aankwam in Thailand (rond 16 november) een Truemove simkaart gekocht met onbeperkte data. Nu krijg ik vanaf een week gebruik telkens sms'jes van Truemove dat mijn data op is, maar toch kan ik 'm steeds blijven gebruiken.

Hoe kan dit? Krijg ik dan ergens een enorme rekening voor het overschrijden van de data? (Terwijl op de verpakking stond dat het 30 dagen onbeperkt was..) En ik heb ook met cash betaald, dus kan haast niet dat ze een rekening sturen ?

Maar idk :')

Ik ga morgen voor de zekerheid een nieuwe halen, denk ik..


zijn het geen berichten ivm met verlengen na 30 dagen, zolang het werkt is er niks aan de hand. rekening krijgen kan natuurlijk niet als je casch betaald hebt.

Ladyson

Berichten: 3225
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 20:34

Ik blaas dit topic graag wat leven in.. Wie is er weleens op Koh Samui geweest? Ik probeer uit te zoeken waar we op t eiland ergens moeten verblijven voor de romantische restaurantjes enzo.

Emj_23
Berichten: 1193
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 09:31

Ik ben op Koh Samui geweest 2 jaar geleden. Ik verbleef toen bij Bo Phut Beach. Was prima. Maar ik zou niet nog eens gaan en was niet mijn idee van romantisch, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Wel genoeg restaurantjes waar je 's avonds lekker langs kan lopen en met uitzicht op zee een hapje en drankje kan doen.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:57

Ik vond Koh Samui niet echt interessant. Maar als je een omgeving zoekt met restaurantjes zou ik in het noorden gaan zitten rond Bo Phut inderdaad. Wij zaten in Sea Dance Resort en daar was in de directe omgeving niks, maar het was heel makkelijk om met de taxi op pad te gaan.
Maar ik zou niet te lang op Koh Samui blijven, maar lekker doorreizen naar Koh Tao. Dat is echt veeeeeele malen mooier :D