Curaçao 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:26

Wij hebben bedjes gereserveerd bij Zest voor vandaag. Heb je wat luxere bedjes, fles water, een handdoek voor 2 personen voor 50 gulden.

Porto Marie zijn wij ook geweest :)

Anoniem

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:29

Ik ga op jan thiel meestal bij koko's liggen, stuk rustiger dan bij zanzi en fijne bedden :j

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:18

Vroegah was porto Mari alleen druk in het weekend door de lokale bevolking en was het doordeweeks heerlijk rustig. Jammer dat het zo toeristisch is geworden.

Fitzroy

Berichten: 25152
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 16:07

Persoonlijk vond ik het overal druk op Curaçao. Om 11 uur hoefde je op geen enkel strand meer aan te komen als je een schaduwplek wilde.

Als ik volgend jaar weer die kant op ga, neem ik wel een huisje met privé zwembad. Daar is altijd plek :D

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 20:59

Ik vond het wel mee vallen qua drukte, bij Porto Marie was het gezellig druk, nog genoeg ruimte. Waren er wel in de ochtend.

Playa Grandi was echt super vanmorgen! Toen we er kwamen was het nog heel rustig en waren er super veel grote schildpadden. Het werd wel rap drukker. Waarschijnlijk gaan we woensdagmorgen vroeg nog eventjes, vonden het zo leuk :+

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 21:12

Fitzroy schreef:
Persoonlijk vond ik het overal druk op Curaçao. Om 11 uur hoefde je op geen enkel strand meer aan te komen als je een schaduwplek wilde.

Ik moet je daar gelijk in geven. Wij gaan al vanaf 2013 naar Curaçao. Maar elk jaar is het drukker en dan voornamelijk op de lokale strandjes.

Wij hebben genoten van de vakantie. Maar ik denk dat wij de komende jaren even over slaan. Het eiland is té toeristisch en commercieel aan het worden. Ik denk ook dat het deels komt door COVID.

Fitzroy

Berichten: 25152
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 21:14

Ik denk dat dat laatste zeker meespeelt. Daardoor waren alle verre bestemmingen behalve de Antillen een no go.

Anoniem

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 21:19

Ik hou wel van die drukte, lekker wat reuring in de tent :')

Bij mij in het hotel was ontbijt wel veranderd van buffet naar bestellen via formulier. Dat vond ik helemaal niks, duurde zo lang. In die tijd kon ik 4x ontbijten :+ maar ook dat zal door covid zijn ontstaan.

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 21:22

Relaxed schreef:
Ik hou wel van die drukte, lekker wat reuring in de tent :')

Bij mij in het hotel was ontbijt wel veranderd van buffet naar bestellen via formulier. Dat vond ik helemaal niks, duurde zo lang. In die tijd kon ik 4x ontbijten :+ maar ook dat zal door covid zijn ontstaan.

Eerder kon je dus kiezen. Wil je drukte, dan zoek je dat op. Wil je rust dan ging je naar bepaalde strandjes en had je de hele dag rust.

Nu een paar gehad dat iemand met een JBL naast ons kwam. Vriendelijk verzocht dat ding uit te zetten :+

Anoniem

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 21:33

Oh dat maakt mij echt niks uit, of ze nou praten of muziek aan hebben. Luisterboek op mijn oren en klaar, kan me aardig afsluiten.

Muisbal

Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 21:34

Debbie schreef:
Ik vond het wel mee vallen qua drukte, bij Porto Marie was het gezellig druk, nog genoeg ruimte. Waren er wel in de ochtend.

Playa Grandi was echt super vanmorgen! Toen we er kwamen was het nog heel rustig en waren er super veel grote schildpadden. Het werd wel rap drukker. Waarschijnlijk gaan we woensdagmorgen vroeg nog eventjes, vonden het zo leuk :+


Op Daaibooi beach heb ik ook nog schildpadden gezien! Aan de rechterkant bij de rotsen. Super leuk want ik had ze helemaal niet verwacht! Heb daar 1 grote en 2 wat kleinere gezien. Ook fijn was dat daar niet tig mensen omheen hingen. Ik had de schildpadden gewoon even voor mezelf :D

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 21:52

Ik kom sinds 1989 jaarlijks op het eiland, maar het is echt heel erg veranderd. Laatste jaren wordt het steeds drukker en voor mij minder leuk.

Ik houd van rust op vakantie en van bijna verlaten baaien. :+ .

Fitzroy

Berichten: 25152
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 22:24

Ja, dat zit er niet in op Curaçao. Terwijl ik in Griekenland dat wel kan vinden.

Prairy
Berichten: 9127
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 02:09

We zijn op het eiland *\o/* morgen administratieve dingen zoveel mogelijk regelen en dan woensdag naar de notaris :D

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 09:42

Ik had dat met grote knip in het weekend. Dat was vreselijk.

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 10:08

Prairy schreef:
We zijn op het eiland *\o/* morgen administratieve dingen zoveel mogelijk regelen en dan woensdag naar de notaris :D



Succes! En natuurlijk ook veel plezier *\o/*

frensje
Berichten: 724
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 15:36

Prairy schreef:
We zijn op het eiland *\o/* morgen administratieve dingen zoveel mogelijk regelen en dan woensdag naar de notaris :D


Heel veel plezier!

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:24

Succes en veel plezier!

Prairy
Berichten: 9127
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:24

Druk aan het schoonmaken, krijg je het warm van _O-

Kwam nog een tropisch regenbuitje over, eigenlijk gewoon een hele grote warme regendouche haha

Behalve de bedden en ligbedden bij het zwembad gaan we alle meubels vervangen. Shopping time *\o/*

Afbeelding

BloemBloem

Berichten: 16604
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:43

Prairy schreef:
Druk aan het schoonmaken, krijg je het warm van _O-

Kwam nog een tropisch regenbuitje over, eigenlijk gewoon een hele grote warme regendouche haha

Behalve de bedden en ligbedden bij het zwembad gaan we alle meubels vervangen. Shopping time *\o/*

[ [url=m/ZxUYrq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat leuk, ik ga jou eens een PB doen, ben heel benieuwd naar je boktprijzen
in december :)

Prairy
Berichten: 9127
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:54

Prijzen zijn op dit moment nog voor het hele jaar gelijk, omdat we daar heel eerlijk gezegd nog geen tijd voor hebben gehad om er verder in te verdiepen :P

Als je dus hoogtij dagen wil boeken is nu de kans ;) :P

BloemBloem

Berichten: 16604
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:11

Prairy schreef:
Prijzen zijn op dit moment nog voor het hele jaar gelijk, omdat we daar heel eerlijk gezegd nog geen tijd voor hebben gehad om er verder in te verdiepen :P

Als je dus hoogtij dagen wil boeken is nu de kans ;) :P


:+

Tickets zijn niet misselijk ...

Prairy
Berichten: 9127
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 18:35

Je wist niet dat je het nodig had, tot het gemaakt werd ;)

Sneak peak, ze is nog aan het schilderen, benieuwd naar het eindresultaat *\o/*

Afbeelding

mirtedl

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 12:40

Gaan er binnenkort nog mensen naar Curacao?

Aangezien ik wegens fysieke klachten dit jaar helaas toch niet de Nijmeegse vierdaagse kan lopen en heb die vakantie aanvraag maar opgeschoven naar september en ga dan dus weer naar het eiland *\o/*

Tancreda4

Berichten: 24075
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 15:09

Wat mooi Prairy!

Ik ben 30 april t/m 7 mei naar Curacao geweest. We zaten in een all-in resort ivm de grootte van de groep. Het was echt super rustig op het resort, was echt heel relaxed. Altijd wel voldoende bedden beschikbaar, ook voor ons 15en bij elkaar.

Toch een beetje eropuit geweest. Maandags naar Playa Grandi voor de schildpadden. Het was daar best druk, maar nog prima te doen. En als je wat verder van de mensen afzwemt zie je ook nog veel, of misschien zelfs meer. Ik was op een gegeven moment helemaal alleen en zwommen er 3 schildpadden langs me heen, zo gaaf <3 Verder daar ook een steenvis gezien, creepy vis maar wel echt gaaf! En kleine inktvisjes <3

Verder een roadtrip over de vlakte bij Hato gemaakt, dat vond ik ook erg mooi. Jammer dat we niet konden wandelen vanwege de kids, maar daar loopt ook een gaaf wandelpad dat ik zag. Overigens op de vlakte vrijwel niemand tegen gekomen. Wel veel caraca's!

Een middagje Willemstad gedaan en een middagje gesnorkeld bij Tuckboat. Ook echt een aanrader, ondanks dat het daar best druk was. Maar ondanks de drukte hadden we paar meter in het water al direct een slangenaal en een murene, heel gaaf!

Verder nog een vrijgezellenfeestje gehad bij Wet & Wild bij Mambo Beach en de laatste dag de bruiloft van mijn zus vlakbij Porto Marie, maar dan op het prive strandje verderop. Dat was echt heel mooi, gaaf en bijzonder <3

Nog genoeg te zien, maar we hadden helaas maar een weekje. Te kort wel hoor!