Canarische Eilanden

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 21:30

Ben op Tenerife en gran canaria geweest.

Wel als jongere met ouders maar toch had gran canaria mijn voorkeur en dan playa de linges maspalomas ook geweest.
Je kunt prachtig van de ene plek naar de andere via het strand en je hebt een heel mooi dierenpark (even de naam kwijt)
Het geweldige winkelcentrum yumbo met in mei zn gaypride daar. Echt fantastisch <3

jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 21:43

Maspalomas ( Gran Canaria) vond ik persoonlijk niet zo leuk, eerlijk gezegd. Beetje ordinair. Maar vrienden vonden het geweldig. Smaken verschillen, en dat is maar goed ook.

Jildau

Berichten: 9426
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-21 21:44

meisje_ schreef:
Ben op Tenerife en gran canaria geweest.

Wel als jongere met ouders maar toch had gran canaria mijn voorkeur en dan playa de linges maspalomas ook geweest.
Je kunt prachtig van de ene plek naar de andere via het strand en je hebt een heel mooi dierenpark (even de naam kwijt)
Het geweldige winkelcentrum yumbo met in mei zn gaypride daar. Echt fantastisch <3


Het winkelcentrum is 8 minuten lopen van onze bungalow. Wel de moeite waard dus!

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 21:47

Op Tenerife zeker ook het Masca gebied bezoeken <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 21:52

Wij zijn best wel fervent Tenerife gangers, maar ook op Lanzarote, Gran Canaria en Fuerteventura geweest. Lanzarote is leuk voor 1 x, Fuerteventura waren wij in corrajelo (of zo iets) dat vond ik erg leuk.

Maar op Tenerife zijn pas nog bekenden (nl wonend en werkend op Tenerife) van ons ten onder gegaan aan Corona dus wij wachten nog even (terwijl we wel volledig gevaccineerd zijn)

Jildau

Berichten: 9426
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-21 22:11

Als je vooral voor rust en prachtige natuur wilt gaan dan zou ik trouwens La Palma echt aanraden. Zo fantastisch mooi daar! <3

Afbeelding

Afbeelding

jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:49

Ja, La Palma is wonderschoon! En dat is een understatement.
Maar als je van uitgaan, bars en veel restaurants houdt, dan is het geen goede keuze.

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 10:28

moonsparkle schreef:
Op Tenerife : rij naar het noorden <3


[ [url=m/L6kvDp.jpg]Afbeelding[/url] ]

En pak daarna de boot naar La Palma en ga daar naar het noorden. :+
En zoek de verschillen tussen het steilste eiland ter wereld en Tenerife: de eerste is veel spwctaculairder

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 11:29

E4D schreef:
In de toekomst zou ik misschien nog wel een keer naar Ibiza willen maar ik denk dat Mallorca en Ibiza best veel op elkaar lijken?



Grootste verschil met de Canarische eilanden is dat het geen canarische eilanden zijn.
Maar je wilt ze de kost niet geven die een huis boeken op La Palma en vliegen op Palma de Mallorca. Of andersom. :roll:

Anyway, voor mij is en blijft La Palma het mooiste daarom woon ik hier inmiddels 12 jaar

Jildau

Berichten: 9426
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-21 11:30

Palmera schreef:
moonsparkle schreef:
Op Tenerife : rij naar het noorden <3


[ [url=m/L6kvDp.jpg]Afbeelding[/url] ]

En pak daarna de boot naar La Palma en ga daar naar het noorden. :+
En zoek de verschillen tussen het steilste eiland ter wereld en Tenerife: de eerste is veel spwctaculairder


Op La Palma hebben we doodsangsten uitgestaan in de huurauto en dat hebben we op Tenerife inderdaad niet gehad. Zeker spectaculair! :')

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 11:34

Doodsangsten? Waarom? De wegen in het noorden zijn zeer goed onderhouden en veilig.

Jildau

Berichten: 9426
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-21 11:44

Palmera schreef:
Doodsangsten? Waarom? De wegen in het noorden zijn zeer goed onderhouden en veilig.


Ja zeker waren er heel veel goede wegen! De wegen die we eng vonden waren trouwens ook niet in het noorden. Onder andere in de buurt van de vulkanen in het zuiden. Maar we hebben een paar keer wegen gehad die voor Friezen van het platteland wel als heftig werden ervaren. :') Ligt waarschijnlijk meer aan ons dan aan de wegen hoor! Meestal als we ergens heen gingen en dan het laatste stukje wanneer je van de grotere wegen af was.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 13:55

Haha ik woon er niet, maar vond de wegen prima te rijden. Verschilt natuurlijk wel pper persoon hoe je het ervaart

Jildau

Berichten: 9426
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-21 14:13

moonsparkle schreef:
Haha ik woon er niet, maar vond de wegen prima te rijden. Verschilt natuurlijk wel pper persoon hoe je het ervaart


Ja wij zijn ook niks gewend wat dat betreft. Van die haarspeldbochten met de 'afgrond' aan je zijkant brrrr.. :')

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:04

Jildau schreef:
meisje_ schreef:
Ben op Tenerife en gran canaria geweest.

Wel als jongere met ouders maar toch had gran canaria mijn voorkeur en dan playa de linges maspalomas ook geweest.
Je kunt prachtig van de ene plek naar de andere via het strand en je hebt een heel mooi dierenpark (even de naam kwijt)
Het geweldige winkelcentrum yumbo met in mei zn gaypride daar. Echt fantastisch <3


Het winkelcentrum is 8 minuten lopen van onze bungalow. Wel de moeite waard dus!


Ja vind ik wel. Ook de vele tentjes en visrestaurantjes langs de boulevard, heerlijk <3
Palmitos park heet het park trouwens! Heel mooi park.is na de laatste keer dat ik daar was een grote brand :( dus weet niet hoe het nadien is geworden.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:20

Wij zijn paar keer op La Palma geweest, wat een heerlijk rustig eiland <3 Veel gewandeld, de natuur is prachtig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hopen volgend jaar weer te gaan!

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 14:36

Wij zijn twee jaar geleden voor het eerst naar La Palma gegaan.. En gaan zeer waarschijnlijk over 2 weken weer die kant op! Prachtig eiland, super mooie wandelroutes en wij vonden het ook nog niet super toeristisch. Vorige keer hebben we op de een na laatste dag ongetraind een lange wandeling in de Caldera gelopen (weet niet helemaal zeker of ik de naam goed heb) van ik dacht 17 km. Thuis wandelen we eigenlijk niet heel regelmatig en op vakantie meestal routes van 7-8-9 km. De dag na de lange wandeling konden we amper lopen door de spierpijn hahaha. Daarom zijn we deze keer een paar weken geleden alvast begonnen met regelmatig wandelen. Ook gelijk een mooi moment om onze wandelschoenen in te lopen :D

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:02

17km is correct, begint bij Los Brecitos, met de bus/taxi naar boven, die toch?

Onthoud 1 ding: je kunt je scheel wandelen in het platte NL. Maar kilometers in La Palma zijn herl anders. De wandeling die jullie gemaakt hebben kan vermoeiend zijn wegens zijn steile stuk bergaf.
Oefen dus met trappen, heuvels, viaducten, etc.

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:13

Ja klopt inderdaad!

En inderdaad, wandelen hier in NL is heel anders dan in La Palma en in die zin alsnog niet echt een voorbereiding. Maar alvast wat kilometers in de benen kunnen geen kwaad :D We wonen op de Utrechtse Heuvelrug dus we pakken op die manier wel heuvels mee tijdens de wandelingen, maar dat is natuurlijk peanuts in vergelijking met La Palma haha

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 19:23

Meisje_ palmitospark laat wel fotocolage zien vd brand,park ishersteld( ik kwam jaar na de brand) ze begonnen rotsen uit te graven voor een dolfijnenbasin,paar jaar later basin gevuld met dolfijnen incl show

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 22:23

Wij hebben vandaag ook geboekt
Eind sept, Maspalomas gran canaria, ik ben heel benieuwd

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 23:16

Ook al velemalen naar Gran Canaria geweest, hotels in playa del ingles. Meestal in maart als er carnaval was met grote parade. Nu twee jaar niet geweest door corona en mis het erg, maar ik wacht tot volgend jaar maart als ook daar alles weer open gaat, want wil de muziekavonden op de boulevard meemaken en niet alleen in hotel hangen.
Verschillende malen een auto gehuurd en het hele eiland over gereden, ongelooflijk mooi, en aardige mensen.
Een aanrader is zeker de krokodillenfarm met de grootste kroks van europa, en nog veel meer dieren die opgevangen zijn daar en bij particulieren vandaan komen. Er gaat een gratis bus heen en terug.
Ook leuk is met de bus naar het plaatsje Mogan ( klein Venetie) en dan met een boot langs de kust terug , je wordt dan zelfs met een shuttle bus terug gebracht naar je hotel…
Ik kan bijna niet wachten ;)

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:03

Kijk, dat zijn nou leuke tips

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:17

proudmama schreef:
Ook al velemalen naar Gran Canaria geweest, hotels in playa del ingles. Meestal in maart als er carnaval was met grote parade. Nu twee jaar niet geweest door corona en mis het erg, maar ik wacht tot volgend jaar maart als ook daar alles weer open gaat, want wil de muziekavonden op de boulevard meemaken en niet alleen in hotel hangen.
Verschillende malen een auto gehuurd en het hele eiland over gereden, ongelooflijk mooi, en aardige mensen.
Een aanrader is zeker de krokodillenfarm met de grootste kroks van europa, en nog veel meer dieren die opgevangen zijn daar en bij particulieren vandaan komen. Er gaat een gratis bus heen en terug.
Ook leuk is met de bus naar het plaatsje Mogan ( klein Venetie) en dan met een boot langs de kust terug , je wordt dan zelfs met een shuttle bus terug gebracht naar je hotel…
Ik kan bijna niet wachten ;)


Ohh ja puerto mogan, zo mooi <3

Happytime, gelukkig dat het park is hersteld, zo’n mooie herinneringen aan!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 16:53

Ik vind het grote minpunt van de Canarische Eilanden al die kakkerlakken die overwaaien uit Afrika. Daarom toch liever Ibiza.