Canarische Eilanden

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niqui

Berichten: 2188
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 05:40

Op Gran Canaria en Tenerife verschilt het heel erg of je aan de Noord- of Zuidkant zit van het eiland. In Puerto de la Cruz (Tenerife) is het bijvoorbeeld zo een paar graden kouder dan in Playa de las Americas. En het regent er vaker. We gingen toen we daar (in de kerstperiode) waren vaak naar het Zuiden om naar het strand te gaan. In. Puerto de la Cruz was het dan frisjes of regende het zelfs, terwijl het in het Zuiden lekker strandweer was. Op Gran Canaria is het bijvoorbeeld in Mogán warmer dan in Las Palmas. Dat heeft ook een keerzijde: in het Zuiden is het een stuk minder groen.

Roodvos

Berichten: 6713
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 23:12

Cowboy55 schreef:
Ken ik. Goeie tent, RIU Palace. Was er met mijn gezin en mijn ouders (jawel :roll: ). Ik meen destijds veel mensen uit de lhbtq+ gemeenschap in dat hotel gezien te hebben. Zorgde voor een vriendelijke, tolerante sfeer.

Dat is nog steeds zo viel ons op :j

moonsparkle schreef:
@roodvos grappig dat je dat hebt gevraagd of werd dat gewoon verteld?

Maar volgens mij verschilt het nog best wel qua eilanden. Op La palma heeft de ene kant van het eiland ook meer bewolking. Zo is Fuertventura het zonnigste /droogste eiland.
Dat werd verteld bij de toer. Er is wel duidelijk verschil te zien tussen het noorden (en nattere) deel en het (gortdroge) zuiden van het eiland. Was leuk om te zien.

Mijn vakantie zit erop. Ik ben vanavond weer thuis gekomen :(

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:36

Ik ben op dit moment ook in Gran Canaria.

Wij zitten in een heel leuk gerenoveerd appartement in Playa del Ingles. Je kan wel merken dat Corona er in gehakt heeft inderdaad. En ik vind het heel erg rustig overal. Maar wij vinden het zelf wel prettig. Hierdoor ook met name aanspraak met locals ipv Nederlanders.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16259
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 11:00

Peuk schreef:
Ik ben op dit moment ook in Gran Canaria.

Wij zitten in een heel leuk gerenoveerd appartement in Playa del Ingles. Je kan wel merken dat Corona er in gehakt heeft inderdaad. En ik vind het heel erg rustig overal. Maar wij vinden het zelf wel prettig. Hierdoor ook met name aanspraak met locals ipv Nederlanders.

Mag ik vragen waar precies? Heb ook in een net gerenoveerd appartement gezeten. Laatste dagen nog in een resort. Toevallig bij appartementen complex Habitat?

Niqui

Berichten: 2188
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 18:12

Wij gaan over 4 weken ook naar een net gerenoveerd complex in Maspalomas. Lijkt erop dat ze de Coronaperiode goed hebben gebruikt om zaken op te pakken.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:59

Klopt. Wij hebben al aardig wat mensen gesproken die in een gerenoveerd hotel/appartement zitten.

Wij verblijven in Relaxia los Girasoles. Ze hebben deze appartementen pas sinds een maand in gebruik begreep ik. Echt een aanrader! De werknemers zijn ook super vriendelijk.

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 12:03

Even een domme vraag: eind vd masnd vlieg ik op en neer naar duitsland, ik heb die spaanse app bekeken en die moet je electronisch ondertekenen.

Hoe gaat dat, dat ondertekenen?

c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 12:08

Bedoel je de SpTH app?
Dat gaat gewoon met een vinkje en invoeren van al je gegevens.

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 12:15

Ooooohw, de spaanse site heeft het over elektronisch ondertekenen.
Dus ik had even geen benul

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 15:19

Vandaag een ritje gemaakt van playa Paraiso naar El Teide, door naar Santa Cruz en nu gaan we even shoppen.

Gisteren naar Bodega Monje geweest voor een wijnproeverij. Was absoluut de moeite waard.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 11:04

Ziet er fantastisch uit <3

sunny16

Berichten: 273
Geregistreerd: 06-01-09
Woonplaats: Zwiggelte

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 12:46

Met het invullen van de spaanse health app is 1 van de stappen dat je moet aangeven type certificate je hebt. Nu ben ik gevaccineerd en is de nederlandse qr code in de coronacheck app geldig als EU Digital Covid Certificate, echter als ik die optie aanklik moet ik óf een file openen, een qr code scannen of een opgeslagen qr code selecteren. De qr code uit de app is niet vanuit iets anders te openen dus dat kan ook niet. Nu heb ik hem via de computer aangemaakt, maar als ik die scan is hij niet geldig? :')
Hoe hebben jullie dit gedaan? Of moet ik gewoon de optie other certificate aanklikken en dan handmatig het 1 en ander invullen..

Roodvos

Berichten: 6713
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 13:12

Sunny, de truc is dat je bij je type certificaat "anders" moet kiezen.
Is echt heel gek.
Maar dan kom je in een menu waar je ook kan aangeven dat je gevaccineerd bent en moet je het type vaccin kiezen
Let op, in de app staat dat niet (direct) als Pfizer maar moet je Comirnaty kiezen.

sunny16

Berichten: 273
Geregistreerd: 06-01-09
Woonplaats: Zwiggelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 13:16

Ja idd, ik had die eerst ook al ingevuld, maar gezien de nederlandse app dus ook volstaat als de officiële certificate kwam de twijfel :D
Dan gaan we gewoon alles weer invullen

Edit: Hij geeft nu aan de mijn gegevens niet met elkaar kloppen, terwijl overal hetzelfde staat :')

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 14:26


Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 15:21

Mensen ik weet niet eens welk vaccin ik heb gekregen ik weet alleen dat het Phizer OF Moderna zou zijn, maar op gene enkel papier staat welke.

Suzanne F.

Berichten: 49403
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 15:56

Mer1980 schreef:
Mensen ik weet niet eens welk vaccin ik heb gekregen ik weet alleen dat het Phizer OF Moderna zou zijn, maar op gene enkel papier staat welke.


Dat staat op je registratiekaart. Staat er Comirnaty op? Dan is het Pfizer. Staat er Spikevax dan is het Moderna.

Niqui

Berichten: 2188
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:24

Peuk schreef:
Iemand tips voor een fijne autoverhuurder in Gran Canaria?

Zie door de bomen het bos niet meer, overal slechte recensies, torenhoge prijzen. Help.

Ik kan het ook pas kortdag regelen want ik heb nog geen creditcard beschikbaar. Heb een nieuwe en nog geen pincode ontvangen. Echt een drama want we gaan volgende week donderdag. :')p
Hebben jullie uiteindelijk nog een auto gehuurd?

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:23

Die app is dat hetzelfde als de Spanish health form?

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 22:27

Mer1980 schreef:
Mensen ik weet niet eens welk vaccin ik heb gekregen ik weet alleen dat het Phizer OF Moderna zou zijn, maar op gene enkel papier staat welke.


Dat kan je opzoeken via de Corona check app.

Ik werd overigens op het vliegveld in Tenerife steekproefsgewijs uit de rij gehaald. Had m’n documenten op orde dus het was verder geen probleem.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 22:42

Niqui schreef:
Peuk schreef:
Iemand tips voor een fijne autoverhuurder in Gran Canaria?

Zie door de bomen het bos niet meer, overal slechte recensies, torenhoge prijzen. Help.

Ik kan het ook pas kortdag regelen want ik heb nog geen creditcard beschikbaar. Heb een nieuwe en nog geen pincode ontvangen. Echt een drama want we gaan volgende week donderdag. :')p
Hebben jullie uiteindelijk nog een auto gehuurd?

:j Bij Sunny Cars!

Wel aan te raden hier.

Roodvos

Berichten: 6713
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 22:55

Silly1972 schreef:
Die app is dat hetzelfde als de Spanish health form?

Dat is de SpTH app. Daarin kan je de Spanish Health Form invullen.

Ik had voor de zekerheid ook van alle QR codes een print gemaakt.
Bij de douane moest ik eerst de Spanish Health Form laten zien en daarna nog de EU code (van de Corona Check app).

sunny16

Berichten: 273
Geregistreerd: 06-01-09
Woonplaats: Zwiggelte

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 23:06

Ik heb hem idd maar via de website ingevuld en gelijk alles maar geprint, ook de vanuit de Nederlandse app. Heb ik ieder geval alles bij me :)

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:11

Wij hebben vandaag een auto gehuurd bij Avant (39 euro voor een dag) en stappen zo op de boot (Spirit of the Sea) om dolfijnen te spotten :D

c_alsemgeest

Berichten: 20706
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:13

sunny16 schreef:
Ik heb hem idd maar via de website ingevuld en gelijk alles maar geprint, ook de vanuit de Nederlandse app. Heb ik ieder geval alles bij me :)

Heb ik ook gedaan, bij mij werd alles gecontroleerd.
Zowel op het vliegveld als bij mijn hotel (alleen vaccinatie QR).