Canarische Eilanden

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxIsaa

Berichten: 768
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Zaandam

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 17:41

Zijn er hier ook mensen die in november wel eens op Lanzarote zijn geweest? :D Ik wil samen met mijn moeder graag een weekje naar de zon in november en Lanzarote schijnt dan het gunstigst te zijn qua temperatuur en zonuren. Iemand die daar ervaring mee heeft? :) En of je dan dus ook echt in je bikini op het strand kunt liggen?

Suzanne F.

Berichten: 49500
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 18:24

xxIsaa schreef:
Zijn er hier ook mensen die in november wel eens op Lanzarote zijn geweest? :D Ik wil samen met mijn moeder graag een weekje naar de zon in november en Lanzarote schijnt dan het gunstigst te zijn qua temperatuur en zonuren. Iemand die daar ervaring mee heeft? :) En of je dan dus ook echt in je bikini op het strand kunt liggen?


Nee, wel in juni. Maar toen heb ik het echt koud gehad op bepaalde dagen. Voor mij alleen nog maar juli of augustus naar de Canarische eilanden hoor. Ligt er natuurlijk ook aan of je wilt gaan wandelen en sight see-en of alleen maar wil zonnen aan het zwembad.

Marrit13

Berichten: 3384
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:12

janderegelaa schreef:
Ik vind het grote minpunt van de Canarische Eilanden al die kakkerlakken die overwaaien uit Afrika. Daarom toch liever Ibiza.


Echt? Op La Palma geen kakkerlak gezien :D

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:15

Marrit13 schreef:
janderegelaa schreef:
Ik vind het grote minpunt van de Canarische Eilanden al die kakkerlakken die overwaaien uit Afrika. Daarom toch liever Ibiza.


Echt? Op La Palma geen kakkerlak gezien :D


Ik heb ze wel gezien op La Palma :P Dat was ook gelijk het moment waarop ik geleerd heb dat die dingen dus ook kunnen vliegen :')

happytime

Berichten: 1251
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:20

Xxisaa: gran canaria is goed te doen,ben er een keer eind november geweest en best bikiniweer,smiddags gaat het meestal waaien en bij bewolkt is het shirtje aan
Jaaa datkrokodillenpark is ook leuk en mogan <3

Palmera

Berichten: 9494
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:30

janderegelaa schreef:
Ik vind het grote minpunt van de Canarische Eilanden al die kakkerlakken die overwaaien uit Afrika. Daarom toch liever Ibiza.

Is dat het enige probleem? Nou, we ruimen ze wel op voor je

Afbeelding
Verbranden die hap

Marrit13

Berichten: 3384
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:59

Las het, Palmera. El Paso toch? Verschrikkelijk.. Zit je daar vlakbij?

Palmera

Berichten: 9494
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 22:18

Hemelsbreed een paar kilometer. Maar wel de andere kant op, dus ik heb nergens last van.

Fitzroy

Berichten: 25192
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 22:51

xxIsaa schreef:
Zijn er hier ook mensen die in november wel eens op Lanzarote zijn geweest? :D Ik wil samen met mijn moeder graag een weekje naar de zon in november en Lanzarote schijnt dan het gunstigst te zijn qua temperatuur en zonuren. Iemand die daar ervaring mee heeft? :) En of je dan dus ook echt in je bikini op het strand kunt liggen?


Ja, ik wel eens. Het weer viel toen erg tegen en we hebben ook nog regen gehad. Strand was niet te doen, te koud. Mijn ouders hadden hetzelfde en zo is in onze familie het gezegde ontstaan “Lanzarote, het weer is kl …” :+

xxIsaa

Berichten: 768
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 08:10

Fitzroy schreef:
xxIsaa schreef:
Zijn er hier ook mensen die in november wel eens op Lanzarote zijn geweest? :D Ik wil samen met mijn moeder graag een weekje naar de zon in november en Lanzarote schijnt dan het gunstigst te zijn qua temperatuur en zonuren. Iemand die daar ervaring mee heeft? :) En of je dan dus ook echt in je bikini op het strand kunt liggen?


Ja, ik wel eens. Het weer viel toen erg tegen en we hebben ook nog regen gehad. Strand was niet te doen, te koud. Mijn ouders hadden hetzelfde en zo is in onze familie het gezegde ontstaan “Lanzarote, het weer is kl …” :+


Hahaha nou goed om te weten :')
Gran Canaria dus misschien nog een betere optie dan qua weer? :+

Silly1972

Berichten: 14789
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 11:14


Palmera

Berichten: 9494
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 11:46

Silly1972 schreef:
Ik lees op deze site https://www.hallocanarischeeilanden.com/gran-canaria
dat er op Tenerife en Gran canaria tot in ieder geval 19-8 geen gebruik gemaakt kan wofeen van de spa en welness.
Ik hoop toch wel dat dat volgende maand niet meer zo is :(

Wegens Covid, verwacht er dus maar niet teveel van.

Roodvos

Berichten: 6733
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 12:12

Heftig Palmera, zo'n brand in je "achtertuin" :( . Sterkte, hopelijk hebben ze het snel onder controle.

Ik ga eerste week september met een vriendin een week naar Maspalomas, Gran Canaria, afgelopen vrijdag geboekt. In 2018 naar Fuerteventuara geweest, bij Corralejo. Wij gaan voornamelijk voor een week zon, zee, strand met een paar leuke excursies tussendoor.

@proudmama, bedankt voor de tips :j . Puerto de Mogan stond al op mijn wensenlijst :D .

Suzanne F.

Berichten: 49500
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 12:20

Leuk Roodvos, welk hotel heb je geboekt?

CharleyT
Berichten: 4011
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 12:25

janderegelaa schreef:
Ik vind het grote minpunt van de Canarische Eilanden al die kakkerlakken die overwaaien uit Afrika. Daarom toch liever Ibiza.

:D :D :D
Geweldig, kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik over de laatste 20 jaar, 2x p/j 2 weken Gran Canaria maximaal zo'n 20 kakkerlakken heb moeten verwijderen uit de kamer. Vond en vind het reuze meevallen,
dus september en november zit ik er weer.

Roodvos

Berichten: 6733
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 12:43

Suzanne F. schreef:
Leuk Roodvos, welk hotel heb je geboekt?

RIU Palace Maspalomas. Lekker luxe genieten :# .

Suzanne F.

Berichten: 49500
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 12:45

Roodvos schreef:
Suzanne F. schreef:
Leuk Roodvos, welk hotel heb je geboekt?

RIU Palace Maspalomas. Lekker luxe genieten :# .


Lekker! Wij zaten in Lopesan Costa Meloneras. Maar die is dicht tm 1 september begreep ik.

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 20:29

Wij gaan vanaf 30 augustus naar servatur waikiki. Ben heel benieuwd!

En vind het toch ook een beetje spannend om weer te gaan reizen maar wel zo aan toe :D

roosa

Berichten: 2318
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 20:58

27 augustus ibiza.
Na 2 jaar het niet aangedurfd te hebben en niet kunnen en mogen waren we er nu gewoon heeeeel erg aan toe.
Ben reuze benieuwd.
Playa d,en bossa
Vind het wel nog een hoop uitgepluis hier en daar.
Wij zijn volledig ingeent,maar moeten toch nog een vage Spaanse gezondheids verklaring oid in vullen.
En die van Nederland heb ik al uitgeprint.
Regeltjes hier regeltjes daar hoop maar dat we niks vergeten

Silly1972

Berichten: 14789
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 21:43

Palmera schreef:
Silly1972 schreef:
Ik lees op deze site https://www.hallocanarischeeilanden.com/gran-canaria
dat er op Tenerife en Gran canaria tot in ieder geval 19-8 geen gebruik gemaakt kan wofeen van de spa en welness.
Ik hoop toch wel dat dat volgende maand niet meer zo is :(

Wegens Covid, verwacht er dus maar niet teveel van.


Ja die snap ik wel, of eigenlijk niet.
Niemand komt het eiland op zonder gevaccineerd te zijn en/of een pcr test.
Dus eigenlijk onzin en je betaald er wel voor.
Stond ook niet op de boekings site vermeld dat die dingen dicht zijn.

Kan mij prima zonder vermaken hoor, maar leuk vind ik het niet.

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 21:54

Wij zitten vanaf 6 september in Lopesan Baobab. Daar hoop ik geen kakkerlakken tegen te komen :P

We willen sowieso een leuke trip doen, misschien auto huren en naar Port de Mogan, naar het krokopark of andere dierentuin of naar een waterpark.

Zoveel zin in <3

marrlinde
Berichten: 4279
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:27

Monchou schreef:
Wij zitten vanaf 6 september in Lopesan Baobab. Daar hoop ik geen kakkerlakken tegen te komen :P

We willen sowieso een leuke trip doen, misschien auto huren en naar Port de Mogan, naar het krokopark of andere dierentuin of naar een waterpark.

Zoveel zin in <3


Baobab is prachtig, super schoon. Tenminste, 6 jaar geleden. Wil nog steeds heel graag een keer terug! :j

xxIsaa

Berichten: 768
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:28

Lau_ schreef:
Wij gaan vanaf 30 augustus naar servatur waikiki. Ben heel benieuwd!

En vind het toch ook een beetje spannend om weer te gaan reizen maar wel zo aan toe :D


Leuk! :) Daar heb ik vorig jaar vakantie gevierd :D
Leuk hotel, mooie ruime kamers en netjes schoon allemaal! Soms wat gehorig maar over het algemeen redelijk op tijd rustig :) Lekker zwembad, goeie zwembadbar en prima eten.

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:52

marrlinde schreef:
Monchou schreef:
Wij zitten vanaf 6 september in Lopesan Baobab. Daar hoop ik geen kakkerlakken tegen te komen :P

We willen sowieso een leuke trip doen, misschien auto huren en naar Port de Mogan, naar het krokopark of andere dierentuin of naar een waterpark.

Zoveel zin in <3


Baobab is prachtig, super schoon. Tenminste, 6 jaar geleden. Wil nog steeds heel graag een keer terug! :j


Ja, heeft ook bijna alleen maar hele goede recensies en ziet er zo mooi uit dat ik er heel graag een keer heen wilde <3 Goed om te horen dat het jou ook is bevallen :D
Verder nog tips qua restaurants of andere tips?

Petrichor

Berichten: 10570
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 22:59

Hoewel ik de Canarische eilanden op Lanzarote na heel goed ken heb ik toch een vraagje. :D

Wij gaan als het allemaal doorgaat in januari naar Mexico. Mocht het niet door kunnen gaan ivm corona kunnen we om boeken naar een andere bestemming. Ik denk dat de Canarische eilanden sowieso wel kunnen, onze voorkeur heeft dan Gran Canaria.

Echter vraag ik mij af wel hotel mooier/luxer is. Het gaat om of Lopesan Costa Meloneras of Lopesan Baobab. :D