Canarische Eilanden

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49402
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 23:06

Zijn allebei prachtig. Andere stijlen maar zelfde keten. Baobab is ietsje verder van het strand/vuurtoren.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 23:24

Ik wil met een vriendin een vakantie boeken naar Gran Canaria of Tenerife. Alleen ik vraag mij af wat de verschillen zijn. Als ik me inlees lijkt het best veel op elkaar.

Of denken jullie daar anders over?

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 23:30

Wij gaan 6 september richting Tenerife. Ben heel benieuwd nog nooit geweest. Ik hoop vooral op zon en warmte met deze prut zomer in NL.

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 23:41

Silly1972 schreef:
Palmera schreef:

Wegens Covid, verwacht er dus maar niet teveel van.


Ja die snap ik wel, of eigenlijk niet.
Niemand komt het eiland op zonder gevaccineerd te zijn en/of een pcr test.
Dus eigenlijk onzin en je betaald er wel voor.
Stond ook niet op de boekings site vermeld dat die dingen dicht zijn.

Kan mij prima zonder vermaken hoor, maar leuk vind ik het niet.

De canarische wet heeft een eigen systeem van alarmfases m.b.t covid. Op dit moment bevinden GC en TF zich in nivel 4. Het hoogste.
Mijn eiland La Palma zit in nivel 2. En ook hier mogen sauna's, whirlpool's, binnenbaden, etc niet open zijn.
Dat jij ervoor betaald zal de regerimg worst zijn. Zoals het steeds meer europese regeringen ook worst is dat andermans lichaam niet van hun is. ;)

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 01:01

Vooral de stijl is verschillend. Ik vind Baobab zelf sfeervoller, waar Costa juist met spa en luxe aandoet vind ik. Het personeel weet ken ik alleen van Baobab maar pastte volledig bij de stijl van het hotel, toegankelijk en gezellig. Ik zat in de eindfase van afstuderen tijdens de reis dus hotelkamer lag bezaaid met strookjes interview om te labelen en zat dagelijks te skypen met laptop op het terras, de ober kwam elke dag met een verse jus mijn afstudeermaatje in Nederland begroeten en ons succes wensen :))

Monchou ik heb bij een Italiaan op de boulevard de lekkerste ravioli ooit gegeten, daar verlang ik zo vaak naar terug <3 Maar geen naam, weet ook niet of het er nog zit natuurlijk. Verder vonden we de offroad jeep safari erg leuk, duiken in Arguineguin. Ik ben ook nog ergens gaan paardrijden, dat was ook tof. O en de dolfijnenboot maar dat we toen een enorme groep vonden was vooral toeval. ;)

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 06:56

xxIsaa schreef:
Lau_ schreef:
Wij gaan vanaf 30 augustus naar servatur waikiki. Ben heel benieuwd!

En vind het toch ook een beetje spannend om weer te gaan reizen maar wel zo aan toe :D


Leuk! :) Daar heb ik vorig jaar vakantie gevierd :D
Leuk hotel, mooie ruime kamers en netjes schoon allemaal! Soms wat gehorig maar over het algemeen redelijk op tijd rustig :) Lekker zwembad, goeie zwembadbar en prima eten.


Ooh ik wat fijn om te horen! We waren eerst wat twijfelachtig omdat de prijs zo verschilt met de andere hotels maar toch gedaan.

Petrichor

Berichten: 10558
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 07:15

Peuk schreef:
Ik wil met een vriendin een vakantie boeken naar Gran Canaria of Tenerife. Alleen ik vraag mij af wat de verschillen zijn. Als ik me inlees lijkt het best veel op elkaar.

Of denken jullie daar anders over?

Als je bij beide nog nooit bent geweest zou ik altijd Gran Canaria adviseren. :) Ik hoor namelijk altijd van mensen die eerst op Tenerife zijn geweest en dan naar Gran Canaria gingen dat Gran Canaria ze tegenviel. Op Tenerife is het net wat groter iets meer reuring en net wat meer te beleven. Terwijl Gran Canaria ook echt een super leuk eiland is waar meer dan voldoende te doen en beleven is. :D Maar vergeleken bij Tenerife is het gewoon net even wat minder, maar wel nog steeds heel leuk!

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:03

Dat wat Petrichor is voor mij heel herkenbaar. Eerst op tenerife (las americas) geweest, daarna Gran Canaria (playa del ingles). GC viel erg tegen, maar voornamelijk omdat het oude bende was, veel leegstaande panden. Op Tenerife was het algehele eiland netter. Op allebei de eilanden was wel genoeg te doen en te shoppen. Ik praat nu wel over een jaar of 8 geleden (damn haha).

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:55

Palmera schreef:
De canarische wet heeft een eigen systeem van alarmfases m.b.t covid. Op dit moment bevinden GC en TF zich in nivel 4. Het hoogste.
Mijn eiland La Palma zit in nivel 2. En ook hier mogen sauna's, whirlpool's, binnenbaden, etc niet open zijn.
Dat jij ervoor betaald zal de regerimg worst zijn. Zoals het steeds meer europese regeringen ook worst is dat andermans lichaam niet van hun is. ;)



Ja dat blijkt haha, maar eigenlijk slecht dat geen enkele touroperator dat op zijn website zet.

Roodvos

Berichten: 6713
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:43

Weet iemand hier of er nog speciale eisen aan de mondkapjes gesteld worden? Mogen dat van die blauwe wegwerp kapjes zijn? Zijn (evt. eigengemaakte) stoffen ook toegestaan?

Truedreams
Berichten: 123
Geregistreerd: 27-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 11:45

Alle mondkapjes. In tenerife tenminste. Daar ben ik nu. *\o/*

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 12:02

Silly1972 schreef:
Palmera schreef:
De canarische wet heeft een eigen systeem van alarmfases m.b.t covid. Op dit moment bevinden GC en TF zich in nivel 4. Het hoogste.
Mijn eiland La Palma zit in nivel 2. En ook hier mogen sauna's, whirlpool's, binnenbaden, etc niet open zijn.
Dat jij ervoor betaald zal de regerimg worst zijn. Zoals het steeds meer europese regeringen ook worst is dat andermans lichaam niet van hun is. ;)



Ja dat blijkt haha, maar eigenlijk slecht dat geen enkele touroperator dat op zijn website zet.

Die blijven alle wekelijkse veranderingen aanpassen, ze hebben vast wel merr te doen. ;)
Wie googled op Canarias en covid vind wonderbaarlijk snel alle maatregelen per eiland. Ik denk dat als je in deze tijden iets boekt je zelf zult moeten inlezen.
Dasrnaast kan geen touroperator jou vertellen hoe de situatie er over een maand voorstaat. Ze zijn allemaal afhankelijk van de grillen van overheden m.b.t dit uitermate slechte theater.

Yes, alle mondkapjes zijn toegestaan.

theadora99

Berichten: 3638
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 12:04

Roodvos schreef:
Weet iemand hier of er nog speciale eisen aan de mondkapjes gesteld worden? Mogen dat van die blauwe wegwerp kapjes zijn? Zijn (evt. eigengemaakte) stoffen ook toegestaan?

In het vliegtuig mochten geen stoffen mondkapjes op de terugweg, alleen blauwe wegwerp of van die operatie kapjes. Op het eiland zelf (GC in ieder geval) was er geen probleem met stoffen.

Roodvos

Berichten: 6713
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 12:27


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16259
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 22:49

Hi!

Ik ga volgende week voor 2 weken naar Gran Canaria. Zijn er plekken waar ik echt heen moet? Hoeven niet perse de meest drukke plekken te zijn. Over het hele eiland mag aanbevolen worden. We hebben een auto.

theadora99

Berichten: 3638
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 07:46

Dit Had ik naar TS gestuurd via PB:

Ik zal zo ook wat in het topic zetten! Maar ik heb het heerlijk gehad! Wij zaten in het plaatsje Taurito, hotel waar ik ook al eerder geweest ben.
Wat wij in ieder geval hebben gedaan (3 'jongeren', 22; 23 en 27) is Palmitos Park, een dierentuin. Gebouwd tussen de bergen, dus je moet goed ter been zijn. Ze hebben ook roofvogelshow en dolfijnenshow, mogelijkheden tot in het water gaan met de dolfijnen of foto's maken. Ik vind het daar echt prachtig. Er zijn ook veel wilde salamanders etc. Roofvogels in de show worden vrijgelaten, komen altijd weer terug maar niet altijd tijdens de show als ze lekker aan het vliegen zijn. Vind ik zelf erg leuk!

Verder hadden wij een huurauto, waar we gewoon de bergen mee in zijn gereden. Wat uitkijkpunten bezocht daar. Aanraders zijn mirador del balcon, mirador pico de los pozos (bij het hoogste punt van het eiland waar je kan komen, echt heel mooi bij zonsondergang. Zo mooi dat ik daar mijn vriendin ten huwelijk heb gevraagd, haha). Verder zijn we wezen duiken (ook in Taurito, bij Canary Diving). Discover Scuba Diving kost 80 pp, maar wij zijn ruim een uur bezig geweest met duiken etc. We hebben ook foto's erbij gekregen voor 13 p.p., ik vond het heel leuk.

Waterparken zijn er twee, een grotere en een wat kleinere. Die grote ben ik nooit geweest, want ik heb 3x in Taurito gezeten waar de wat kleinere zit haha. Die is wel vrij duur in verhouding. De grote (Aqualand) is goedkoop in combinatie met de dierentuin!

Verder vind ik Puerto Rico leuk om door de winkelcentra te lopen. Er is ook een haven met een dolfijnenboot (Spirit of the Sea). Keuze uit 2 uur of 3 uur (beide 35 euro). Bij de 3 uur stop je om te zwemmen. Dolfijnen of walvissen gegarandeerd, anders mag je gratis nog een keer mee. Drankjes aan boord gratis (water, cola, 7 up en fanta dacht ik). Heb dat nu ook drie keer gedaan en heb verschillende soorten dolfijnen gezien, een walvis, een hammerhead shark en een paar schildpadden!

De duinen van Maspalomas schijnen heel mooi te zijn, ik ben er een keer geweest en ik vond er weinig aan maar ik woon op loopafstand van de Soesterduinen dus misschien komt het daardoor :')

Puerto de Mogan vind ik ook ontzettend mooi! Normaal is er een marktje maar nu niet ivm corona. Wordt ook het Venetie van Spanje genoemd (dacht ik). In ieder geval wel de moeite waard om een ochtendje of middagje heen te gaan, zeker als je in de buurt bent.

Een wat onbekender ding wat je niet zo makkelijk op internet vindt is het museum wat ik zelf heel leuk vind. Het niet zo groot, kost geloof ik 4 euro pp. Het is vlakbij La Fortaleza, gaat over de mensen die vroeger in de rots/grotwoningen woonden en hoe ze leefden. Niet mega spannend, vond ik wel heel leuk om te zien! Is ook enigszins op de route naar bijvoorbeeld Pico de las Nieves.

Verder schijnt er een heel mooi aquarium te zitten in Las Palmas, maar ik ben er nu drie keer geweest en nog nooit in de hoofdstad, dus daar kan ik geen duidelijk oordeel over geven haha.

Suzanne F.

Berichten: 49402
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:03

Wat een leuk verslagje Theodora! En wat leuk dat je je vriendin ten huwelijk hebt gevraagd.
Ik ben vroeger ook in Puerto Rico geweest. De laatste jaren alleen in Maspalomas. Ik ben wel met de dolfijnenboot meegeweest in Puerto Rico. Volgens mij voeren ze de dolfijnen ook en komen ze daarom eigenlijk altijd wel gegarandeerd. Maar was imponerend om te zien.
Walvis heb ik niet gezien.
Dierenpark ben ik op Lanzarote wel geweest toen, op Gran Canaria niet. Het was dus wel een mooi park begreep ik? Ben je nog echt in Aqualand geweest of naar een ander waterpark?

theadora99

Berichten: 3638
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:53

Suzanne F. schreef:
Wat een leuk verslagje Theodora! En wat leuk dat je je vriendin ten huwelijk hebt gevraagd.
Ik ben vroeger ook in Puerto Rico geweest. De laatste jaren alleen in Maspalomas. Ik ben wel met de dolfijnenboot meegeweest in Puerto Rico. Volgens mij voeren ze de dolfijnen ook en komen ze daarom eigenlijk altijd wel gegarandeerd. Maar was imponerend om te zien.
Walvis heb ik niet gezien.
Dierenpark ben ik op Lanzarote wel geweest toen, op Gran Canaria niet. Het was dus wel een mooi park begreep ik? Ben je nog echt in Aqualand geweest of naar een ander waterpark?

Ja ik vond het park erg mooi! Ben ook ooit in die op Lanzarote en Tenerife geweest, maar vind deze, hoewel misschien klein, heel mooi. Wel goede conditie nodig, alles is bergop/bergaf. Aqualand ben ik niet meer geweest, wij hadden onbeperkt toegang tot Lago taurito dus vond het zonde, we zijn daar ook maar een keertje geweest.

Petrichor

Berichten: 10558
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:22

Maureen95 schreef:
Hi!

Ik ga volgende week voor 2 weken naar Gran Canaria. Zijn er plekken waar ik echt heen moet? Hoeven niet perse de meest drukke plekken te zijn. Over het hele eiland mag aanbevolen worden. We hebben een auto.


Ik denk dat je zelf even heel goed moet googelen wat voor plekken jou aanstaan, schrijf op wat jou allemaal aanspreekt. Als je dan een aantal dingen hebt die je sowieso wil doen kan je leuke routes maken. Mocht je tijdens die route nog leuke dorpjes of wat dan ook tegenkomen kan je daar ook nog stoppen. Zo hebben wij dat ook gedaan, je hebt dan zo al 3 a 4 dagen met leuke routes. :)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16259
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:25

@theadora dankjewel voor je uitgebreide verslag! <3 Daar heb ik wat aan.

@petrichor die heb ik inderdaad. Ik ben zelf alleen niet zo van de toeristische trekpleisters maar meer van de verborgen pareltjes.

Roodvos

Berichten: 6713
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:39

Dank voor je uitgebreide verslag Theadora +:)+ .
En wat leuk dat je je vriendin ten huwelijk ^&+ hebt gevraagd! Gefeliciteerd! :)F

Wij gaan een week en gaan dan meestal 2 dag(delen) met een georganiseerde excursie. Meestal zoiets als varen en een sight-seeing door omgeving/over het eiland. En we gaan een dag(deel) onze eigen excursie doen. Met een bus of taxi naar stad of locatie die we graag willen zien. Voor GC moeten we het nog even uitzoeken.

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 22:19

Ik begin opeens heel erg te twijfelen. Wij vertrekken maandag naar gran canaria en zijn beide volledige gevaccineerd. Wij hoeven geen test bewijs mee te nemen toch?

jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 22:24

Heb je al gekeken op de website van de reisorganisatie?

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 22:27

Hoeft inderdaad niet, maar wij gaan het wel doen gewoon voor de zekerheid.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16259
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 22:47

Ik vertrek morgen naar Gran Canaria en als je gevaccineerd bent hoef je niet te testen. Bij thuiskomst doe ik het wel.