Rondreis Italië zomer 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 10:12

Het komt steeds dichterbij! *\o/*

We hebben besloten om vanaf Zuid-Tirol (3 dagen) naar het Gardameer te gaan waar ook mijn beste vriendin verblijft (6/7 dagen) en daarna te bepalen waar we naar de kust willen in het westen (3/4 dagen?).

Ik maak me alweer veel te druk dat ik dingen vergeet... Dus iemand nog tips?

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:18

Ik zie je topic nu pas, maar dat komt natuurlijk omdat je het even omhoog geschopt hebt :D .
Maar als je nog niks bedacht had, zou ik de Mille Miglia aanraden.
Die tip kregen wij van de week en dat is dus een rondreis (van de ANWB) door Italie met eigen auto.

Wij zijn namelijk op onze caravan aan het wachten en zou die niet voor onze vakantie geleverd worden, dan zijn we aan deze trip aan het denken. Alleen willen we dan zelf het tempo bepalen waarin we reizen en dus ook de aankomst- en vertrektijden bij het hotel en niet in het strakke schema van de ANWB zitten.

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Rondreis Italië zomer 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 10:21

Zie mijn vorige post. :)

Wat zou je gaan doen als je caravan op tijd komt?

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:31

Je hebt al veel goede tips gehad, dus ik houd het bij een praktische:
Haal een tolbadge bij de ANWB, als je die nog niet hebt. Het is zó relaxed om gewoon met een vaartje van 30 km/uur door het tolpoortje te gaan! Geen gedoe met creditcard of zelfs contant geld, gewoon PIEP!!! en doorrr :+

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Rondreis Italië zomer 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 11:15

Nee, die wil ik niet. Vind ik juist extra gedoe haha…
:=
Sowieso vermijden wij zo veel mogelijk tolwegen, net als in Frankrijk.

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:26

AlwaysH schreef:
Het komt steeds dichterbij! *\o/*

We hebben besloten om vanaf Zuid-Tirol (3 dagen) naar het Gardameer te gaan waar ook mijn beste vriendin verblijft (6/7 dagen) en daarna te bepalen waar we naar de kust willen in het westen (3/4 dagen?).

Ik maak me alweer veel te druk dat ik dingen vergeet... Dus iemand nog tips?


Als je toch meer rond wilt trekken, dan zou ik het Gardameer qua verblijf splitsen met het Iseomeer.

In mijn ogen een mooier meer, minder Nederlanders, maar wel het echte Italie aan een meer gevoel.
Iseo zelf is erg leuk!

West kust is rondom Finale Ligure het heel erg mooi, dan zit je direct aan de bergen maar ook aan zee.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:47

AlwaysH schreef:
Nee, die wil ik niet. Vind ik juist extra gedoe haha…
:=
Sowieso vermijden wij zo veel mogelijk tolwegen, net als in Frankrijk.

Haha :D zo zie je maar weer: zoveel mensen, zoveel wensen. Wij vinden trekken leuk, maar willen wel een beetje opschieten, dus nemen de tolwegen.

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Rondreis Italië zomer 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 14:49

MarliesV, mijn vriend en ik hebben een compromis op 3 stops nu. :+ En aangezien mijn beste vriendin bij het Gardameer verblijft, was de keuze snel gemaakt!

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Rondreis Italië zomer 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:52

Dan is het goed toch! Kan die mooi op je lijstje voor als je ooit weer naar Italie gaat ;-)

Veel plezier! En vooral no stress, als je je paspoort, bankpas en telefoon mee hebt, dan heb je het noodzakelijke bij je en de rest is soms lastig maar kan je prima daar kopen mocht je het vergeten zijn :D

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:08

Isabonny schreef:
Ik zie je topic nu pas, maar dat komt natuurlijk omdat je het even omhoog geschopt hebt :D .
Maar als je nog niks bedacht had, zou ik de Mille Miglia aanraden.
Die tip kregen wij van de week en dat is dus een rondreis (van de ANWB) door Italie met eigen auto.

Wij zijn namelijk op onze caravan aan het wachten en zou die niet voor onze vakantie geleverd worden, dan zijn we aan deze trip aan het denken. Alleen willen we dan zelf het tempo bepalen waarin we reizen en dus ook de aankomst- en vertrektijden bij het hotel en niet in het strakke schema van de ANWB zitten.


Ik dacht dat je de Mille Miglia tour bedoelde waarbij oude auto's meedoen. :P Want daar zijn wij eens geweest en was echt heel erg gaaf. Vooral omdat we toen in Florence waren. Het was echt magisch :D

Soepblik
Berichten: 1161
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 15:46

Hoi! Ik wilde eigenlijk zelf een topic openen, maar kwam toen dit tegen.

Vriend en ik willen eigenlijk precies hetzelfde als TS doen, maar dan met een huurauto (hebben geen eigen auto), en drie weken. Echter kunnen wij enkel huurauto's vinden die voor die drie weken 2000 euro kosten, en dat vinden we echt te gek.

Heeft iemand tips of adresjes voor hoe het minder duur kan? Ik hoef niet op een koopje te zitten en wil zeker niet bij één of andere shady maatschappij, maar het moet goedkoper dan 2000 euro kunnen.

marygoround

Berichten: 798
Geregistreerd: 24-04-11

Re: Rondreis Italië zomer 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 17:02

Ik heb geen tips voor huurauto's maar als je er voor open staat en het aansluit bij je reiswensen (als je gaat kamperen lijkt het me niks) maar dan kan het de moeite zijn om de trein uit te zoeken.
Wij zijn vorig jaar met de trein door Italië gegaan (wel een veel kortere periode) en dan beviel enorm goed, het ov is goed geregeld en de treinen zijn veel comfortabeler dan de gemiddelde Nederlandse trein. Het heeft ons een paar honderd euro bespaard, maar je moet er wel maar zin in hebben natuurlijk.

Soepblik
Berichten: 1161
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 17:36

marygoround schreef:
Ik heb geen tips voor huurauto's maar als je er voor open staat en het aansluit bij je reiswensen (als je gaat kamperen lijkt het me niks) maar dan kan het de moeite zijn om de trein uit te zoeken.
Wij zijn vorig jaar met de trein door Italië gegaan (wel een veel kortere periode) en dan beviel enorm goed, het ov is goed geregeld en de treinen zijn veel comfortabeler dan de gemiddelde Nederlandse trein. Het heeft ons een paar honderd euro bespaard, maar je moet er wel maar zin in hebben natuurlijk.



Trein hebben we bekeken, maar we willen echt "verdwalen" in de kleine dorpjes waar geen OV heengaat. Is dus geen optie; dan ben je te afhankelijkz

Sodera

Berichten: 5312
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Rondreis Italië zomer 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:01

Ik vind Sunnycars over het algemeen echt de goedkoopste, ook omdat je volledige verzekering er dan helemaal bij in zit...

Maar huurautos waren vorig jaar ook niet te betalen, daarom zijn wij niet naar Italie geweest....

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Rondreis Italië zomer 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:28

Huurauto's zijn gewoon ontzettend duur momenteel. Daarom gaan wij zelfs naar Toscane met eigen auto ipv vliegtuig en huurauto, want het is gewoon onwijs duur!

Winged

Berichten: 33087
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Rondreis Italië zomer 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:33

Is t een idee om met ov te reizen en de bus waar nodig? En aan te vullen met scooterhuur? Scooter is stukken goedkoper.

Goof

Berichten: 28938
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:37

Soepblik schreef:
Hoi! Ik wilde eigenlijk zelf een topic openen, maar kwam toen dit tegen.

Vriend en ik willen eigenlijk precies hetzelfde als TS doen, maar dan met een huurauto (hebben geen eigen auto), en drie weken. Echter kunnen wij enkel huurauto's vinden die voor die drie weken 2000 euro kosten, en dat vinden we echt te gek.

Heeft iemand tips of adresjes voor hoe het minder duur kan? Ik hoef niet op een koopje te zitten en wil zeker niet bij één of andere shady maatschappij, maar het moet goedkoper dan 2000 euro kunnen.


Wil je kamperen? Is een camper een idee?

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-23 09:43

Ik kan je niet helpen, want wij gingen met een eigen auto.
Maar wilde even laten weten dat we een heerlijke vakantie hebben gehad.

We zijn via (nu moet ik even terugzoeken hoor _O- ) Zwitserland (mijn favoriete land) naar beneden gereden.

Afbeelding

Onze eerst 2 nachten verbleven we in Pension an der Mayenburg, in Lana. Een klein hotelletje met een super lieve eigenaar die ‘s ochtends zelf Italiaanse koffie voor je zet. <3
Geen luxe hoogstandje, maar prima hotel. Heerlijk in de schaduw van de groene tuin en vanaf het hotel had je mooi uitzicht op kasteel Maggio.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We verbleven hier tijdens de hittegolf en tussen de bergen was het 36 graden. Echt veel te heet voor mij om te functioneren. _O- Hebben dus lekker een natuurbad bezocht, die was echt mooi. Lekker gegeten en ijsjes gegeten. :P

Daarna doorgereden naar Garda. Hadden een appartement in Tignale. Boven op een berg naast het meer, met een gedeeld zwembad. Omgeven door cicades, deze hebben we ook van dichtbij gevonden (we zijn gek op natuur dus amuseren ons ook wel met dat soort dingen).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Omdat ik de laatste dagen van onze vakantie contact had met de fokker van Azumar, hadden we besloten niet nog een plekje op de terugweg te boeken omdat ik toen gewoon graag Azumar wilde bezichtigen en niet meer aan iets anders kon denken. _O- := Achteraf blij mee want de match was er inderdaad.

Italië is zeker voor herhaling vatbaar! Prachtig land, lekker eten en lieve mensen.