Egypte 2022

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Abby_Snow

Berichten: 636
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 11:01

Spoiler:
Wolken schreef:
Abby_Snow schreef:
Als het goed is hoef je helemaal geen visum te betalen/hebben als je minder dan 14 dagen verblijft. Dit weet ik 100% zeker bij Sharm el Sheikh. Zolang je in Sharm el sheikh verblijft en niet naar Cairo of andere plaatsen wilt reizen hoef je dus geen visum te betalen. Je krijgt dan ook niet een visum stempel in je paspoort maar een andere stempel. Wil je wel naar andere plaatsen dan kan je het beste wel een visum direct bij het vliegveld kopen. Je kan dit altijd ook nog even gewoon vragen bij het vliegveld in Marsa Alam of Hurghada.
Dacht misschien een handige tip! Kan je 25 dollar besparen :P

Ik ga 9 februari weer heen *\o/*


Apart. Vliegende op Hurghada heb je altijd een visum nodig en daarna controleren nog 4 verschillende overheidsmeneren of je wel daadwerkelijk een visum in je paspoort hebt. Dit staat ook op alle officiele sites.



Je krijgt een andere soort stempel/visum voor alleen 14 dagen, deze wordt ook gewoon meerdere keren gecheckt daarna nog hoor. Dit is wel alleen voor Sharm el Sheikh. Voor hurghada geen idee! Maar dacht omdat er hier misschien ook wel reizigers naar Sharm El Sheikh gaan. Want als je het niet weet laten ze je wel gewoon een visum kopen :P

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:01

Ik las inderdaad dat het alleen om Sharm El Sheikh gaat. :j

Ik kan m'n tas al bijna gaan pakken, goed vooruitzicht :))

Abby_Snow

Berichten: 636
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:14

Ja het voorbereiden van de reis is al leuk! :D Het weer is er nu ook lekker. Ik ga voor het eerst in Hurghada wonen, en heb nog een weekje vrij voordat ik ga werken. Heeft iemand nog aanbevelingen wat echt leuk is om te doen in hurghada of omstreken? Of een goed restaurant? :9

Kimmie235
Berichten: 319
Geregistreerd: 18-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:43

Abby_Snow schreef:
Ja het voorbereiden van de reis is al leuk! :D Het weer is er nu ook lekker. Ik ga voor het eerst in Hurghada wonen, en heb nog een weekje vrij voordat ik ga werken. Heeft iemand nog aanbevelingen wat echt leuk is om te doen in hurghada of omstreken? Of een goed restaurant? :9


Leuk! Ben benieuwd wat voor werk je gaat doen! Ik heb ook een tijdje in Egypte gewerkt!

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 13:41

We zijn vandaag wezen snorkelen, beetje decadent op privé snorkel trip maar oh wat was het t waard.
Prachtig koraalrif met ontelbaar veel vissen en als extra cadeautje kwam een nieuwsgierige dolfijn een hele tijd met ons meezwemmen <3

Hurghada zelf vind ik nog steeds een smerig hol maar oké, de onderwaterwereld is toch wel mooi als je weet waar je moet zijn :D

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:55

Wat mooi! Dat geluk had ik een paar jaar geleden, middenin een troep dolfijnen terecht gekomen! <3

Ik heb grotendeels alles al ingepakt/klaargelegd dus nu is het echt aftellen. <3

Als het financieel even kan wil ik ook weer eens een keer duiken. Dan zie je het toch anders allemaal. Maar even kijken hoe het met de portemonnee staat. :')

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 15:03

Mag ik even hier raad vragen?
Wij zijn volop bezig met boeken via een organisatie om naar Egypte te reizen, nu hadden we onze boeking voor de reis helemaal voldaan via de organisatie hun link om te boeken en betalen, en liep er blijkbaar in hun systeem iets fout waardoor wij nu onze vlucht kwijt waren en ze die opnieuw moesten boeken en we dus p.p. €24 extra moeten betalen... Ben ik nu zo verschrikkelijk om te vragen dat ze dit zelf bijpassen aangezien het niet aan onze betaling lag dat ze de vlucht kwijt zijn maar omdat hun systeem niet werkte?

Ben ondertussen wel even aan het kijken naar andere reisorganisaties aangezien de communicatie echt niet vlot loopt bij deze en mijn zin om verder te boeken met alle problemen wel weg is, dus iemand die hier al ervaringen heeft met Tui reizen naar Egypte, vooral de rondreis van 12 dagen?

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 19:06

TUI is een prima organisatie maar godsgruwelijk duur vergeleken veel anderen. Sunweb is bijvoorbeeld al een stuk goedkoper.

En vragen kan natuurlijk altijd. Je kan ook proberen je cache te legen en dan kijken of de prijs nog hetzelfde is.

lukka63
Berichten: 1421
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 15:10

Zijn er mensen recent in Three corners Fayrouz geweest,wij gingen daar vaak heen,maar laatste jaren niet meer,nu gaat mijn zus over een dag of 10.
Lijkt me leuk om er ook een week heen te gaan maar hoe zit het met de russen,zijn er veel?

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 16:09

Dat kan ik je over een paar dagen vast vertellen, ik zit nu in de bus erheen. :D

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 16:11

Veel foto’s Roosch!!

lukka63
Berichten: 1421
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 16:34

Roosch schreef:
Dat kan ik je over een paar dagen vast vertellen, ik zit nu in de bus erheen. :D



Bofkont :D

Mando

Berichten: 15724
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 17:48

Ik twijfel ook voor sept om naar Fayrouz een keer te gaan ipv El Gouna

We horen het graag van je

mvdende

Berichten: 5750
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 21:28

lukka63 schreef:
Zijn er mensen recent in Three corners Fayrouz geweest,wij gingen daar vaak heen,maar laatste jaren niet meer,nu gaat mijn zus over een dag of 10.
Lijkt me leuk om er ook een week heen te gaan maar hoe zit het met de russen,zijn er veel?


Afgelopen mei weinig tot geen Russen en/ of Oostblokkers. Wel veel Italianen, Britten en Nederlanders

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 00:08

Wij zijn rond half 1 vannacht weer thuis. Onze vlucht gisteren werd geannuleerd en we vlogen vanmiddag pas wat dus waarschijnlijk inhoudt dat we gratis op vakantie zijn geweest door de vergoeding die we krijgen :D
Het hotel waar we voor afgelopen nacht in zaten was ook prima eigenlijk, mooi huisrif waar ik nog even heb gesnorkeld. Titanic beach resort heette het. Wel enorm groot zeg.

Mandyy

Berichten: 30512
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 09:09

Lekker een extra lange vakantie en als je gratis geweest bent helemaal mooi!

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 09:09

Das boffen! Dat heb ik ook ooit een keer gehad.

Ik vind het echt een heel fijn hotel! Mvdende nog bedankt voor de tip qua snorkelen, ik ga me hier wel amuseren! Ik ga ook een proefduik doen van de week <3

lukka63
Berichten: 1421
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 09:49

Roosch schreef:
Das boffen! Dat heb ik ook ooit een keer gehad.

Ik vind het echt een heel fijn hotel! Mvdende nog bedankt voor de tip qua snorkelen, ik ga me hier wel amuseren! Ik ga ook een proefduik doen van de week <3


Veel russen?

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 09:53

Ik kan het niet aan hun voorhoofd aflezen welke nationaliteit ze hebben. :+ Het is me in ieder geval niet opgevallen. Heel veel Nederlanders nu wel.

Ik heb gisteren met een stel Nederlanders een spelletje Regenwormen gedaan en in de avond een drankje gedronken met een Oekraïnse meid. Ik heb alleen niet zo goed geslapen (lag niet aan het hotel verder) dus ik doe lekker rustig aan. :))

lukka63
Berichten: 1421
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 09:58

Roosch schreef:
Ik kan het niet aan hun voorhoofd aflezen welke nationaliteit ze hebben. :+ Het is me in ieder geval niet opgevallen. Heel veel Nederlanders nu wel.

Ik heb gisteren met een stel Nederlanders een spelletje Regenwormen gedaan en in de avond een drankje gedronken met een Oekraïnse meid. Ik heb alleen niet zo goed geslapen (lag niet aan het hotel verder) dus ik doe lekker rustig aan. :))



Is het er druk?
Lekker genieten van het mooie weer en het heerlijke eten.

lukka63
Berichten: 1421
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 10:05

Abby_Snow schreef:
Ja het voorbereiden van de reis is al leuk! :D Het weer is er nu ook lekker. Ik ga voor het eerst in Hurghada wonen, en heb nog een weekje vrij voordat ik ga werken. Heeft iemand nog aanbevelingen wat echt leuk is om te doen in hurghada of omstreken? Of een goed restaurant? :9


Ik lees dat je in Hurghada gaat wonen,spannend!
Wat ga je voor werk doen?

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 10:23

Ik vind het niet druk, maar het is een groot resort en ik heb echt navigatie nodig om terug te komen bij m'n hotelkamer. :))

XxMariellexX
Berichten: 381
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: Den haag

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 10:30

Hoihoi!

Ik kom ook gezellig meekletsen als dat goed is:)

Wij gaan 27 juli tot 4 augustus voor het eerst naar Egypte naar het resort Jaz Aquamarine in Hugharda iemand daar wel eens geweest?

En hebben jullie nog tips voor iemand die voor het eerst naar Egypte gaat of leuke dingen om te doen in Hugharda wat ook te doen is met ons zoontje van dan bijna 2?

Mando

Berichten: 15724
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 10:34

Koop de eerste dag antinal mocht je aan de diaree gaan
Nederlands spul werkt daar niet.

Jij zit nu in fryrouz Roosch?

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 10:38

Ja ik zit nu in Fayrouz!

Sorry Marielle, geen tips voor iets te doen met kinderen, dat zijn niet mijn type excursies of uitjes.
Wel een warme periode uitgekozen zo te zien!

Ik kom al snel uit bij snorkelen of duiken.