Singles reizen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 01:21

Estivant 2x maar vind ik geen aanrader. Is allemaal toch low budget voor hun en high budget voor jezelf. Prijs kwaliteit vond ik slecht en slechte begeleiding.

En ik ben ooit mee geweest met Holland dynamic en villavibes 2x.

Wil je strand of echt iets ondernemends?

asjemenou

Berichten: 9003
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 06:27

Ik heb 3x een single reis gedaan via fox, alledrie erg leuk!
En bij geen van alle werd er gedate, dat is ook niet de insteek van die reizen.

Ik vind het heerlijk dat alles voor je wordt geregeld en je je zelf nergens druk om hoeft te maken, ook de aanspraak van andere mensen vindt ik leuk.
Maar het moet je wel liggen. Als je meer een type bent dat van backpacken in zijn uppie houdt dan is zo`n groepsreis denk ik niks voor je.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 06:37

Ik ben normaal zo'n 'backpacken in mijn uppie' type, maar ik zit te kijken naar een singlereis bij Shoestring voor een iets lastigere bestemming.. die zijn behoorlijk interessant geprijsd, dat weegt zeker op tegen zelf het wiel moeten uitvinden en voor alles een gids moeten regelen omdat niets wat je ziet met het OV bereikbaar is :')

iirrssjjee

Berichten: 5954
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 07:14

Ik weet dat beyond borders ook hele toffe reizen aanbied! Is een Belgische organisatie, maar reizen vaak ook veel Nederlanders mee!
Zij geven vaak ook van te voren aan wat de verhouding is qua man/vrouw en welke leeftijdscategorie!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 08:08

En zij hebben niet die dwaze leeftijdsbeperking van shoestring.
Hoi er rekening mee dat er mogelijks nog veel kosten bij komen overigens. In sommige reizen kun je echt nog veel extra’s doen en dat loopt snel op.

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:01

Ik vind de leeftijdbeperking van Shoestring niet dwaas? Juist bij jongere mensen zijn er veel die graag willen weten dat ze met min of meer leeftijdgenoten op reis gaan. Bij de wandelvakantie was ik nog geen 30, de eerstvolgende was 40, de rest tegen de 50 of daar al overheen. Was een fantastische reis en een prima groep, maar niet iedereen zoekt dat.

Ik heb trouwens 1 van mijn andere reisorganisaties gevonden: Aktivatours. En die bieden op de singlereizen bijna altijd 1-persoonskamers (of alleengebruik) aan.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 10:40

Ik vind die leeftijdsbeperking juist heel fijn. Toen ik naar een rondreis Oezbekistan keek afgelopen jaar was de jongste van de groep nog ouder dan mijn ouders, en bijna iedereen was 70+. Daar zit ik echt niet op te wachten hoor :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:01

Sja maar 45 is een lage grens. Ik ken genoeg mensen die ouder zijn dan dat en nog extreem sportief en jong van geest. En genoeg luie dertigers en ook twintigers die liefst alles vanuit de bus zien en 5km op plat terrein al een pittige Hike vinden.
Mijns inziens vang je dit op door goed het doel en de opzet van je reis te omschrijven. Niet door mensen obv leeftijd uit te sluiten. Voor mij is het dus echt een dwaze regel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:49

Ik ben zelf erg fan van Villavibes, zij hebben allerlei vakanties van zon tot wintersport, maar ook weekendjes weg. Is voor hoger opgeleiden (al vind ik sociaal meekomen belangrijker :+ ) gaat op leeftijd en man/vrouw verhouding is ook in balans. Ik vind dat echt een hele fijne mix voor een strandvakantie.

Voor rondreizen ben ik een keer met Fox weggeweest (nu ANWB) dan gaat er van alles wat mee wat ik ook erg leuk vond :D Daarin heb je ook nog Sawadee en Shoestring met de wat avontuurlijkere rondreizen.

Estivant ben ik ook een keer mee weggeweest, is mij niet zo goed bevallen, beetje simpel allemaal. Crusj heb je ook nog, maar daar hoor ik eigenlijk alleen maar mindere verhalen over, maar geen ervaring mee.

Edit: Wat ik bij Villavibes ook fijn vind (en dat zal wel komen door het gelijkgestemden verhaal) dat je daarna altijd contacten overhoudt. Komend weekend ga ik met een aantal meiden van mijn laatste vakantie naar Nijmegen voor de vierdaagsefeesten, in de zomer nog een strandfeest waar we met een club heen gaan van verschillende vakanties. Dus ik vind het ook heel fijn om op die manier vriendinnen op te doen die ook single zijn en ook geen kinderen hebben. Daardoor kun je ook later eens met iemand een reis boeken zonder organisatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:54

poes schreef:
Sja maar 45 is een lage grens. Ik ken genoeg mensen die ouder zijn dan dat en nog extreem sportief en jong van geest. En genoeg luie dertigers en ook twintigers die liefst alles vanuit de bus zien en 5km op plat terrein al een pittige Hike vinden.
Mijns inziens vang je dit op door goed het doel en de opzet van je reis te omschrijven. Niet door mensen obv leeftijd uit te sluiten. Voor mij is het dus echt een dwaze regel.


Maar die grens zit niet op alle reizen, dan zoek je er een waar die grens niet is..

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:56

poes schreef:
Sja maar 45 is een lage grens. Ik ken genoeg mensen die ouder zijn dan dat en nog extreem sportief en jong van geest. En genoeg luie dertigers en ook twintigers die liefst alles vanuit de bus zien en 5km op plat terrein al een pittige Hike vinden.


Maar het gaat dan ook niet om aan te geven hoe zwaar de reis is, maar omdat een deel van de jongere mensen het fijn vindt om op zo'n reis met leeftijdgenoten op te trekken. En dat is niet automatisch zo bij groepsreizen. Het kan prima zijn om de jongste te zijn - maar het is toch ook prima dat mensen kunnen kiezen voor iets dat bij ze past?

En voor iedereen die niet in de leeftijdsgrens past zijn er zoveel mogelijkheden, ook bij Shoestring zelf (maar ook bij bijna elke andere reisorganisatie.)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:23

Ik reis zelf graag single. Nou ja Single, met mijn hond. Ik zoek vaak wel hotels die door singels heel goed staan aangeschreven. Daar vind je altijd andere alleen reizende. In een gezelschap heb ik eigenlijk nooit gedaan.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 16:18

Relaxed schreef:
poes schreef:
Sja maar 45 is een lage grens. Ik ken genoeg mensen die ouder zijn dan dat en nog extreem sportief en jong van geest. En genoeg luie dertigers en ook twintigers die liefst alles vanuit de bus zien en 5km op plat terrein al een pittige Hike vinden.
Mijns inziens vang je dit op door goed het doel en de opzet van je reis te omschrijven. Niet door mensen obv leeftijd uit te sluiten. Voor mij is het dus echt een dwaze regel.


Maar die grens zit niet op alle reizen, dan zoek je er een waar die grens niet is..


Bij shoestring wel dacht ik?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 16:18

Relaxed schreef:
poes schreef:
Sja maar 45 is een lage grens. Ik ken genoeg mensen die ouder zijn dan dat en nog extreem sportief en jong van geest. En genoeg luie dertigers en ook twintigers die liefst alles vanuit de bus zien en 5km op plat terrein al een pittige Hike vinden.
Mijns inziens vang je dit op door goed het doel en de opzet van je reis te omschrijven. Niet door mensen obv leeftijd uit te sluiten. Voor mij is het dus echt een dwaze regel.


Maar die grens zit niet op alle reizen, dan zoek je er een waar die grens niet is..


Bij shoestring wel dacht ik?

En ja: als je net die reis wil doen, is dat toch super zonde?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 16:20

Shadow0 schreef:
poes schreef:
Sja maar 45 is een lage grens. Ik ken genoeg mensen die ouder zijn dan dat en nog extreem sportief en jong van geest. En genoeg luie dertigers en ook twintigers die liefst alles vanuit de bus zien en 5km op plat terrein al een pittige Hike vinden.


Maar het gaat dan ook niet om aan te geven hoe zwaar de reis is, maar omdat een deel van de jongere mensen het fijn vindt om op zo'n reis met leeftijdgenoten op te trekken. En dat is niet automatisch zo bij groepsreizen. Het kan prima zijn om de jongste te zijn - maar het is toch ook prima dat mensen kunnen kiezen voor iets dat bij ze past?

En voor iedereen die niet in de leeftijdsgrens past zijn er zoveel mogelijkheden, ook bij Shoestring zelf (maar ook bij bijna elke andere reisorganisatie.)


Tenzij je jonger dan 25 bent kan ik me echt niet inbeelden dat dit speelt. Ik klik op basis van gemeenschappelijke interesses en energielevel , niet obv getal. Ik vind dat net zo dom als mensen betalen obv anciënniteit. Dat zegt toch zo weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 16:23


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 16:26

poes schreef:
Shadow0 schreef:

Maar het gaat dan ook niet om aan te geven hoe zwaar de reis is, maar omdat een deel van de jongere mensen het fijn vindt om op zo'n reis met leeftijdgenoten op te trekken. En dat is niet automatisch zo bij groepsreizen. Het kan prima zijn om de jongste te zijn - maar het is toch ook prima dat mensen kunnen kiezen voor iets dat bij ze past?

En voor iedereen die niet in de leeftijdsgrens past zijn er zoveel mogelijkheden, ook bij Shoestring zelf (maar ook bij bijna elke andere reisorganisatie.)


Tenzij je jonger dan 25 bent kan ik me echt niet inbeelden dat dit speelt. Ik klik op basis van gemeenschappelijke interesses en energielevel , niet obv getal. Ik vind dat net zo dom als mensen betalen obv anciënniteit. Dat zegt toch zo weinig.


En omdat jij je het niet kan inbeelden speelt dit voor niemand? :') Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren, genoeg andere opties die je kunt boeken, zowel bij Shoestring als andere organisaties.

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 16:51

Mijn inmiddels man is met zijn (tweeling)broer wel eens meegegaan op singles reis. Het ging dan om een reis naar een bestemming buiten Europa (volgens mij o.a. met Fox), waar ze georganiseerd en met een groep heen wilden. Deels voor de gezelligheid (niet zoveel dagen alleen met je broer opgescheept zitten) en deels voor het gemak. Ze vonden het erg tof, omdat er een enorme klik was met de groep en de reisleidster geweldig was. De leeftijden liepen uiteen van 20 tot in de 40 en dat was geen enkel probleem. De oudste was volgens mij de gekste. Toevallig is er tussen twee deelnemers een relatie ontstaan tijdens de reis, maar dat was voor niemand de insteek. Het ging de deelnemers echt om een vakantie met gezelschap, zonder aan te hoeven haken bij stellen of mensen met een totaal ander idee van vakantie.

Schuur_

Berichten: 4906
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 17:02

Ik ben een paar jaar geleden 3 weken door zuidelijk afrika gereist op kampeerreis met Djoser in een groepsreis als single en dat is me 100% meegevallen. Het was een gemixte groep met alle leeftijden, wat stelletjes en vriendinnen door elkaar. Ook waren er 3 of 4 mensen die alleen waren net als mij wat wel leuk wat zodat je bijv wel kon meedoen met de kanotocht.

Ik ging oorspronkelijk met een vriendin alleen bleek zij zwanger en wou niet meer mee. Beetje banketstaaf maar heb echt een practh van een reis gehad en zou het zo weer alleen doen

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 17:23

Relaxed schreef:
En omdat jij je het niet kan inbeelden speelt dit voor niemand? :') Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren, genoeg andere opties die je kunt boeken, zowel bij Shoestring als andere organisaties.


Volgens mij zijn het zelfs dezelfde reizen, alleen iets andere data. (Maar ik heb ze niet allemaal naast elkaar gelegd.)

annikavolder

Berichten: 755
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 17:50

Ik heb al best veel groepsreizen gemaakt, zowel met 1-2 vrienden in een groep die ik al kende als alleen en het is me altijd goed bevallen. Zoals eerder gezegd is idd een iets grotere groep van 12-18 mensen wel fijn, je kan het altijd wel vinden met mensen, zeker als je bv zelf van natuur/wandelen/actief/cultuur oid houdt en ook een reis boekt waar dat in zit heb je alvast 1 ding gemeen met de anderen anders zouden ze zo een reis niet boeken. Ik heb altijd met de grotere organisaties gereisd, Sawadee, Djoser, Shoestring en het is altijd prima geregeld. je kan als je je kamer niet met een vreemde wil delen voor wat extra geld een 1 persoons kamer boeken en er is genoeg vrijheid om op de locaties je eigen plan te trekken of juist met ( een deel van) de groep iets te ondernemen.

leeftijd liep uiteen van 28-60+ maar altijd hele leuke groepen gehad. Nooit specifiek de singles reis geboekt, ik elke groepsreis zaten wel mensen die alleen reisden en ook stelletjes maar dat ging prima, leuk contact met iedereen

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 18:01

Ik ben 2x met een groepsreis meegeweest en vind het echt een uitvinding! Al mijn vrienden konden / wilden niet mee en helemaal alleen durf ik niet dus dan maar zo.

De eerste keer was met Simi reizen naar Lapland. Geweldige reis gehad en een leuke groep.

De tweede keer was met Mundero, ook naar Lapland :') <3 Mundero is een Belgische organisatie, maar er mogen ook Nederlanders mee. Een vriendin van mij en ik waren de enige Nederlanders, maar om eerlijk te zijn was deze reis nog leuker dan de eerste. Veel vrienden aan over gehouden en we spreken elkaar nog regelmatig.

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Singles reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 18:24

Ik vertrek a.s donderdag met en single reis van de anwwb naar Noorwegen. Voorheen wel eens groepsreizen gemaakt maar nog nooit specifiek een single reis. Ik ben benieuwd hoe het bevalt.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 18:24

Ik ben een paar jaar terug met een groepsreis meegeweest door de Rocky Mountains (https://moosenetwork.com/), en kan het onwijs aanraden! Ik ben wel op eigen houtje naar Canada gereisd, aangezien ik daar al op een ranch verbleef. Maar een onwijs leuke tijd gehad, zelfs nog contacten aan overgehouden!

Waar je ook veel verbinden vindt is bij surfhostels. Vaak bieden die pakketten aan met surflessen, yogalessen en als je wilt excursies. Veel mensen gaan daar alleen heen en de surf community is sowieso erg toegankelijk.

Mocht je het leuk vinden om te (leren) kiten kan ik je heel erg dit aanraden http://www.girlsloveboards.com/ :))

Roodvos

Berichten: 6713
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 20:20

Ik ben 1x alleen op vakantie geweest en heb 2x een singles reis gedaan.

De reis alleen was een trektocht te paard in de Pyreneeën. Dan kom je in een groep en was heel gezellig. Ik kwam in de trein heen toevallig al een paar reisgenoten tegen. Ook leuk.

De eerste singles reis was een paar jaar geleden. Een strandvakantie naar Griekenland van One2gethertravel. Dat was tamelijk lowbudget maar verder prima. Keuze uit een eigen of gedeelde kamer (iedereen had een eigen). Het was duidelijk wat er nog bij kwam aan kosten. Elke excursie kon je apart boeken en betalen. Geen verplichtingen. Was ook een ontzettend leuke groep.

De tweede was in 2019 met Fox naar Vietnam. Keuze uit eigen of gedeelde kamer. In een aantal gevallen moest je een kamer delen. Iedereen vond dat een leuke groep behalve ik. Er waren meerdere bij die elkaar al kenden (en samen op een kamer zaten). Dat waren al echt aparte groepjes en ik kende niemand en kreeg daardoor ook slecht contact. De reis was leuk maar vond het wel vermoeiend. Uiterlijk een uur voor vertrek moest de koffer weer klaar staan. Wel een goede manier om wat van zo'n land te zien.
Er waren een aantal lange blonde dames in de groep maar van bezienswaardigheid heb ik niets gemerkt. Ze zijn daar, zeker in de steden en toeristische plaatsen er inmiddels wel aan gewend.

Van daten op die reizen heb ik niets gemerkt. Meestal liggen personen die met dat doel meegaan al snel uit de groep.