Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 16:12

Gaan.
Wij zijn er in 2013 geweest. In Hejlsmind, aan de Ostsee. De kinderen waren nog klein. We hadden een groot huis gehuurd met vrienden met een flinke tuin, uitzicht op zee. Prima plekje.
Qua strand niet want het was klein en heel veel kwallen. Dan kan je beter naar de westkust gaan.
Legoland is leuk als je kleine kinderen hebt. Odense is leuk.
Al met al een leuke vakantie geweest.
Qua prijzen nog prima te doen, niet duurder dan Frankrijk vind ik.
Ik wil graag nog een keer terug voor een stedentrip naar Kopenhagen. En de westkust.

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 16:31

Absoluut do! Ik heb net 18 dagen in mijn eentje door Denemarken gefietst en het land heeft me zo positief verrast. Ik ben alleen in Jutland geweest (het vaste land gedeelte zeg maar). De eindeloze en diverse natuur, zóveel bloemen, enorm uitgestrekte en rustige stranden, schattige steden. De sfeer vind ik er gemoedelijk en kalm. Ik vond het natuurgebied in de noordelijkste punt voor Skagen, de westkust (ben van Skagen de westkust gaan volgen tot Klitmøller), het gebied rond de Limfjorden (het eiland Fur is ook erg leuk!) en de meren bij Silkeborg echt prachtig allemaal!
De steden Åalborg, Viborg en Århus spraken me ook erg aan. Als jonge vrouw alleen heb ik me geen enkel moment onveilig gevoeld of rare situaties gehad.

De Denen die ik ben tegen gekomen waren allemaal super vriendelijk, behulpzaam en gastvrij. Ik ben door een gezin op de camping uitgenodigd om mee te eten, heb 2x mijn tent in de achtertuin van Denen mogen zetten en heb een boel korte praatjes gemaakt over mijn reis. Ook op de weg waren mensen erg sociaal, in tegenstelling tot Duitsland waar ik nu fiets om thuis te komen :')

Een impressie van mijn indrukken!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2747
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:43

Ik heb 8 maanden in Ebeltoft gewoond op de film school daar. En het is echt een waanzinnig gebied. Dat is dus ook Jutland. Prachtige heuvels en veel historie. Voelde mij daar ontzettend thuis! Århus is een leuke moderne stad en de musea die genoemd worden zijn ontzettend de moeite waard om te bezoeken. De baai bij Ebeltoft vind ik zelf ook prachtig, het dorp zelf is echt een vakantie dorp waar veel mensen vakantiehuisjes hebben. 's Zomers is het er dan ook gezellig druk

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:59

Meerdere keren in Denemarken geweest in de huisjes van novasnol. Altijd goed en leuk geweest (er is een hoop te doen), alleen de laatste keer is familie van ons niet goed behandeld. Er werd met foto's van maanden ervoor beweerd dat er niet goed schoongemaakt was en extra kosten doorberekend. Ik weet wat voor een pietje precies deze familieleden zijn, dus vond het al raar. Op de foto's bleek dat er dingen vies waren (jacuzzi bijvoorbeeld), die niet door hen gebruikt waren. Ook stond er een dode plant op, die helemaal niet in het huisje aanwezig was. Deze familieleden waren zo teleurgesteld in de afhandeling, dat ze besloten hebben om in de toekomst hun laatste middag en avond niet meer te verspillen aan schoonmaken, maar een schoonmaakservice erbij kopen. Misschien een tip voor anderen.

ievie

Berichten: 2236
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 22:47

Wat een mooie en bijzondere reis Suliko!

Emori

Berichten: 13129
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Vakantie naar Denemarken, do of dont???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:44

Ik vond Denemarken fantastisch.
Wij kampeerden in Ry. Super mooie omgeving.
Schoon land, vriendelijke mensen.

Dido2316

Berichten: 2003
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 19:05

Wij hebben net geboekt: een weekje noord Jutland in de buurt van de Limfjord en een weekje in het zuid-oosten van Funen.

Dus… als er nog tips zijn in die buurt… Dan horen wij het heel graag! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Dido2316 op 18-10-22 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 19:25

Nou lijkt me duidelijk :D
Hier ook vanuit de zakelijk kant wat ervaring met Denemarken.

Ik weet niet in hoeverre het Deens is of het bedrijf waar ik voor werkte maar de internationale cursus die ik daar intern volgde was naast nuttig en leerzaam ook erg gezellig en goed voor je netwerk.
Het eten was goed, gezond en lekker en niet alleen voor ons gratis maar gewoon voor iedereen. Aardige arbeidsvoorwaarde :D

Ik ga er dus zeker nog eens terug om de toerist uit te hangen en dan ga ik NIET vliegen! Dat was nogal een tegenvaller. ik weet weer waarom ik daar zo'n hekel aan heb.

Verder weinig tips maar mocht iemand naar Kopenhagen willen; ik had dit appartementje geregeld voor mezelf: http://www.copenhagenvisit.dk/ en daar was ik helemaal blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:03

Ik ben gek op Denemarken. Ken wel alleen de steden (en de flixbusroute erheen).

Kopenhagen vind ik denk ik wel de leukste hoofdstad die er is, meerdere keren geweest, en aarhus is heel leuk als je het iets minder toeristig wil (mijn vriend heeft daar ook een half jaar gewoond, dus de band is sowieso wat hechter :D ) .
Vind de mensen juist supervriendelijk, iets Nederlandser en minder gereserveerd dan Zweden :j . Mijn leukste vakanties tot nu toe.

We willen graag binnenkort naar Jutland met ons campertje dus ik volg dit topic met interesse :D

Cchanny

Berichten: 8866
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 22:41

Do!! Absoluut. Wij zijn al meerdere keren geweest <3
Helemaal verliefd

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 21:33

Ik hoop dat ik na deze zomer ook je vraag kan beantwoorden met DO!

We hebben net voor 2 weken gereserveerd op een camping op Funen. Het ziet er heel leuk uit allemaal, aan het strand, binnen en buiten zwembad en een leuke speeltuin. Legoland staat ook op de lijst om te bezoeken uiteraard, en we willen wat mooie natuur gaan bekijken. Ben erg benieuwd!

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 21:40

Aranel schreef:
Ik hoop dat ik na deze zomer ook je vraag kan beantwoorden met DO!

We hebben net voor 2 weken gereserveerd op een camping op Funen. Het ziet er heel leuk uit allemaal, aan het strand, binnen en buiten zwembad en een leuke speeltuin. Legoland staat ook op de lijst om te bezoeken uiteraard, en we willen wat mooie natuur gaan bekijken. Ben erg benieuwd!

Hhhmm, welke camping?

Funen is hier een idee voor later dit voorjaar.

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 21:53

Hasmark Strand :)

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:17

Die hadden we ook op het oog maar waarschijnlijk gaan we deze keer voor het zuidelijk deel.
Maar nog niks vast gelegd, dus er kan nog vanalles :D