Lange reis alleen maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 14:57

Hoihoi, inmiddels zit ik 3 dagen in Thailand, Chiang Mai!

Het is even wennen aan alle nieuwe indrukken en natuurlijk best wel een jetlag! Het is hier vergeleken met Nederland ook erg warm, gemiddeld 31 graden en hoge luchtvochtigheid.

Hadden jullie ook veel last van hoofdpijn toen je voor het eerst naar Zuid-Oost Azië of een ander warm land kwam? Ik ben sowieso heel gevoelig voor hoofdpijn hoor (ook met warmte), maar ik hoop dat het wel weg trekt.. ik neem nu elke dag veel paracetamol om maar te voorkomen dat het van kwaad naar erger gaat..

Verder is het heel leuk hoor! Het eten vind ik echt heel lekker, de mensen heel aardig en ik heb nu een gezellig hostel :) Ik heb ook al een leuke excursie gedaan met olifanten (niet rijden, maar olifanten in een sanctuary voeren en badderen) :D

A.s. maandag ga ik naar mijn Workaway hier in Chiang Mai. Ik wil ook nog naar Pai. En december ga ik naar Maleisie :D

Bij deze dus de eerste dagen!

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 15:07

Veel plezier gewenst.
Ik heb helaas geen tips voor je.
Leuk wanneer je zo nu en dan een update stuurt.

Faelynn

Berichten: 3158
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 15:09

Gaaf hoor! Ik ben net voor Corona in Thailand geweest, in Januari/Februari 2020
Heb geen last gehad van hoofdpijn oid, sterker nog, waarbij ik in Nederland standaard ontregeld ben, altijd moe, soms zeurende hoofdpijn en onregelmatige stoelgang, was ik in Thailand daar per direct van genezen := Combinatie van warmere temperaturen en veel verser en gezonder/lekkerder eten deden mij echt wonderen :D
Ik wil uiteindelijk ook graag weer een keer terug, of later emigreren naar een warmer/tropischer land.
Veel plezier alvast bij je workaway!

Fearn

Berichten: 4772
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-23 09:54

Hoi! Tijdje geleden dat ik een update heb gegeven :')

Ik was eigenlijk al zo druk met vrienden en familie op de hoogte houden, dat Bokt een beetje erbij in is geschoten.

Inmiddels zit ik bijna op 2 maanden :D

Ik ben in het Noorden van Thailand geweest (Chiang Mai en omgeving), midden Thailand (Bangkok en omgeving), in West-Maleisie en in Borneo. En nu ben ik in Krabi (zuiden van Thailand) met een vernieuwd visum :D

Mocht iemand vragen hebben over één van deze plaatsen, doe gerust een pb! :)

Mijn favoriet qua natuur was trouwens absoluut Borneo! <3 het regenwoud is supermooi. En je hebt daar heel veel dieren, zoals tropische vogels, neusapen, oerang oetangs, krokodillen, honingberen, olifanten. Ik heb sommige dieren in het wild gezien en sommige waren in een opvang (omdat helaas veel regenwoud ook gekapt wordt en met name oerang oetangs, olifanten en beren zijn daar de dupe van :'( ). Ik ben meerdere keren naar dezelfde opvang geweest om deze dieren/mensen die er werken te steunen. En ik zit erover te denken om ooit nog eens terug te gaan om daar vrijwilligerswerk te doen :D je mag dan de dieren voeren, schoonmaken, fruit zoeken voor de dieren, verblijven verbeteren etc..

Mijn favoriet qua cultuur/mensen vind ik denk ik Thailand. Het voelt alsof Thaise mensen heel relaxed zijn en alsof alles hier mogelijk is :D hoewel ik ook hele lieve Maleisische en Indische mensen heb ontmoet! (In Maleisië wonen ook veel Indiërs). Iedereen is heel geïnteresseerd en vrijgevig :)

En Indisch eten is wel mijn favoriet.. in Penang heb ik heerlijke curry's en naanbrood gehad <3

Het plan is nu om nog een beetje te genieten van de eilanden hier in Zuid Thailand.. lekker zwemmen, snorkelen (ik hoop nog wat mooie tropische vissen te zien :D ) en misschien wil ik nog 1 of 2 weken vrijwilligerswerk bij een dierenopvang voor honden of katten doen. In Bangkok zit ook één die afgedankte/zieke honden verzorgt en nieuwe eigenaren voor ze zoekt. Dat lijkt me wel mooi om iets aan hij te dragen!

En m'n reis zou moeten eindigen in Zuid Korea :D ik ga daar denk ik wel wat korter verblijven gezien het echt Westerse prijzen zijn daar :') en het is daar ook koud! Ik heb alleen tshirts en korte of luchtige broeken ingepakt :') Maar het lijkt me superleuk om dat land/die cultuur ook te zien!

Vraagje aan andere mensen die lang (alleen) gereisd hebben; hadden jullie op den duur toch ook een beetje last van heimwee of vermoeidheid? Nu met 2 maanden begin ik familie enzo toch echt wat meer te missen en voel ik me wat vaker alleen. En soms ben ik even niet meer zo geïnspireerd om dingen te doen/nieuwe plekken te ontdekken, dan voel ik me gewoon moe.

Ik ben overigens niet vaak echt alleen, ik ontmoet zeer regelmatig nieuwe mensen (zowel andere reizigers als locals) en onderweg heb ik hier en daar ook echt qat goede vriendschappen opgedaan (die ik helaas op den duur wel weer moest achterlaten.. maar goed)
Maar toch bekruipt me soms een beetje een eenzaam gevoel. Kan er toch niet echt omheen ofzo

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Lange reis alleen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:08

Wat een supermooie reis! Zeker nog even lekker van genieten. :)

Over de heimwee en vermoeidheid; ja dat heeft iedereen! Op mijn reizen hoorde ik eigenlijk altijd iedereen daar over (en bij mezelf ook). Ik zou zeggen, onderga het gewoon, dat gevoel mag er zijn. Dan maar even een mindere dag. Je zult zien dat het op een gegeven moment ook weer wegtrekt. :)