Verre zonbestemming oktober

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessie

Berichten: 8593
Geregistreerd: 29-03-05

Verre zonbestemming oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-22 14:15

Graag vraag ik naar wat tips en ervaringen van bokkers voor een verre zonbestemming in oktober (2e helft). We kijken nu naar:
- Zanzibar
- Mauritius
- Curaçao (hier ben ik 3x geweest)
- Aruba (hier ben ik ook geweest)
- Dominicaanse Republiek

Bahama’s is geen optie qua reizen en ben ik al geweest. USA is ook geen optie en ben ik ook geweest. Seychellen gaan we volgend jaar naartoe en ben ik reeds geweest.

Zijn er bokkers welke een van bovenstaande bestemmingen kunnen aanraden? En ervaringen weertechnisch daar bijvoorbeeld de Dominicaanse Republiek veel regendagen heeft in oktober. Snap dat het laatste niet goed te voorspellen is, maar ervaringen uit eerste hand zijn welkom! Ook andere leuke bestemmingen zijn welkom.

Lauwtjuh123

Berichten: 86
Geregistreerd: 24-05-15

Re: Verre zonbestemming oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 14:39

Kaapverdische eilanden. Niet zo lang vliegen en weinig tijdsverschil. Vooral fijn als je niet zo lang gaat :)

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Verre zonbestemming oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 15:13

Kaapverdische eilanden zouden wij nooit aanraden. Weinig te doen, weinig te zien, een groot zandlandschap. Wij waren op Sal.

Dominicaanse republiek vonden we heerlijk! Ook in oktober geweest, elke dag 30 graden en strakblauwe lucht!

Deze zomer zijn we naar Marokko geweest, ook een aanrader! Qua temperatuur in oktober beter te doen dan in augustus, maar we waren positief verrast en zouden zo nog eens gaan!

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Verre zonbestemming oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 15:23

Zanzibar is erg mooi, wel erg arm. Klein eiland veel snorkel mogelijkheden. Veel eb en vloed ed, erg vriendelijke mensen.

Eapy

Berichten: 1743
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 15:23

Mauritius kan ik afraden, helaas. De natuur is behoorlijk verpest, ook onder water. De enige echt mooie plekken zijn bezet door mega resorts en er zijn veel onveilige gebieden wat betreft berovingen etc. Heel jammer…

Zanzibar is wel heel erg mooi!

Nessie

Berichten: 8593
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Verre zonbestemming oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-22 18:28

Bedankt voor de reacties al!

Kaapverdië trekt me op de een of andere manier iets minder.

Marokko vind ik zelf leuk (ben er 2x geweest), maar mijn reispartner vindt Marokko niks.

Wat jammer dat Mauritius verpest raakt. De Seychellen zijn dan misschien net wat minder toeristisch dat daar de natuur er niet onder lijdt.

Zanzibar klinkt als een aanrader dus! Collega van me is er alleen paar jaar geleden met z’n vrouw overvallen op het strand overdag. Maar de bestemming trekt ons wel qua stranden :j

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Verre zonbestemming oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 18:30

Is Thailand of Bali nog een optie? Dat is ook prachtig!

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 18:35

_AB_ schreef:
Is Thailand of Bali nog een optie? Dat is ook prachtig!


Ik dacht inderdaad ook aan azie. Ik weet niet hoe lang je hebt maar Australie kan natuurlijk ook.

Nessie

Berichten: 8593
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-22 19:08

De Phi Phi eilanden staan nog wel op de wish list en Bali lijkt zeker mooi, maar heeft nu niet de voorkeur. Ik wil dit x ook een pakketreis (normaliter regel ik meestal alles los) en dat is met de andere bestemmingen wat gebruikelijker.

Australië trekt me niet.

CarolineCF
Berichten: 703
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 16:50

Qua klimaat is Mauritius in Oktober wel ideaal. Ook Egypte is in deze tijd van het jaar mooi en inderdaad Kaapverdie of als je jezelf wil verwennen de Malediven. NB ken je Waarschijntdezonwel.nl? Heel handig om de beste zonbestemmingen voor oktober onderling te vergelijken: https://www.waarschijntdezonwel.nl/zonvakantie-oktober

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:06

Ik ga naar Mexico, Mauritius heb ik ook naar gekeken maar keuze is toch gevallen op Mexico. Nieuw Zeeland- Australie wil ik ook nog heen, lijkt mij ook prachtig

Emj_23
Berichten: 1207
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Verre zonbestemming oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:47

Ik ben vorig jaar in december in Zanzibar geweest. Heerlijk. Zou zo weer gaan, mensen vond ik heel vriendelijk en het is prachtig mooi. Heb mij trouwens geen moment onveilig gevoeld. Wij hebben 2 dagen stonetown en 5/6 nachtjes strand bij Jambiani. Neem waterschoenen mee, getijden verschil is daar enorm. Wel heel leuk om bij eb over het drooggevallen stuk te wandelen. Allemaal dames zijn dan druk bezig met oogsten van zeewier. Ook een ochtend een boot gehuurd met 2 andere mensen in ons hotel en wezen snorkelen. Koraal is er niet goed aan toe, maar gezien de watertemperatuur snap ik dat. Wel heel bijzondere langune gezien en er is genoeg te zien. Nul andere snorkelaars waar wij waren. Wij hebben het toen trouwens wel zelf geregeld, was makkelijk te doen.

Stampeltje
Berichten: 390
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Verre zonbestemming oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 19:16

Ik vond Mauritius een beetje meeh. Waar ik Caraïben, Indonesië, Amerika heel tof vind om elk zijn eigen dingen. Heb ik over Mauritius gewoon niet zo een mening. We zijn er twee weken geweest en het grootste pluspunt vond ik het minimale tijdsverschil haha

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Verre zonbestemming oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:50

Wij zijn wel fan van de Dominicaanse republiek. Het land is juist zo ontzettend mooi groen doordat het regelmatig regent. Dat is eigenlijk het hele jaar door zo. Vaak zijn het heftige korte buien waarna de zon weer schijnt. Maar ja, je kunt ook pech hebben. Maar tot nu toe hebben wij dat niet gehad.
Je zou bijvoorbeeld ook alleen een ticket kunnen boeken en dan adhv de weersvoorspellingen kijken waar je naartoe gaat.

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:54

Eapy schreef:
Mauritius kan ik afraden, helaas. De natuur is behoorlijk verpest, ook onder water. De enige echt mooie plekken zijn bezet door mega resorts en er zijn veel onveilige gebieden wat betreft berovingen etc. Heel jammer…

Zanzibar is wel heel erg mooi!


Ik heb een hele andere ervaring. Prachtige 10 daagse vakantie gehad, veel van het eiland gezien en vonden het fantastisch. Hele vriendelijke mensen (ja, er is veel armoede maar waar niet), hele mooie natuur, prachtige wateren en heerlijk weer.

Ik kan iedereen het aanraden haha, zaten ook op een fijn hotel maar ook locaal veel gezien en gedaan.

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Verre zonbestemming oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:55

Ik zou voor Zanzibar gaan. Ben er nu zelf 3 keer geweest en vind het een hele fijne bestemming. Nooit narigheid meegemaakt ook.

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 08:59

Mexico is een aanrader! En dan wel schiereiland yucatan (waar Cancun ligt)
Je kunt daar als je wilt (in pakket) een rondreis doen of 1 plek kiezen en strandvakantie houden.
Je hebt oude maya steden, mooie witte stranden, uitgaan en cultuur, prachtige natuur. Echt voor ieder wat wils.

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Verre zonbestemming oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 09:53

Wij willen trouwens ook 2e helft oktober weg. Zitten te denken aan een groepsreis. Ik heb dat nog nooit gedaan en lijkt me erg leuk.
Iemand nog aanraders?

Maar het kan ook zomaar weer de Dominicaanse republiek wonen. We hoeven dan alleen maar een ticket te boeken en dan voor de rest het meeste bij familie en kennissen in huis.
De keuze is reuze en dat maakt het zo lastig.

Nessie

Berichten: 8593
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 13:38

Groepsreis heb ik geen ervaring mee. Wij kijken nu naar Zanzibar, de Malediven en Dominicaanse Republiek. Voor mij zijn alleen de Malediven een bestemming waar ik al ben geweest. Was toen alleen met Kerst en Oud en Nieuw wat weertechnisch een mooiere periode zou zijn.

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Verre zonbestemming oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 06:47

Heb je al een keuze gemaakt TS?

Wij denken dat het Thailand wordt. Echter lees ik wel dat oktober dan nog wel echt regenseizoen is. Heeft iemand ervaring met in oktober naar Thailand gaan en of je dan flinke buien hebt en dan weer droog of heb je ook een grote kans dat het hele dagen regent? We willen de zuidelijke eilanden doen.

Nessie

Berichten: 8593
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 08:29

Wij wagen het erop qua weer en gaan naar de Malediven. Scherp rechtstreekse vluchten geboekt vanuit Duitsland en een watervilla + strandhuisje :) Thailand heb ik geen ervaring mee.

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Verre zonbestemming oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:31

Klinkt heerlijk

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Verre zonbestemming oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:58

Seychellen? Je kunt daar fijn eilandhoppen, elk eiland is anders. Als je ondernemend bent, dan kun je genoeg doen in/rond het water.

Dorine92
Berichten: 5351
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 11:17

Sakura789 schreef:
Seychellen? Je kunt daar fijn eilandhoppen, elk eiland is anders. Als je ondernemend bent, dan kun je genoeg doen in/rond het water.

Dat lijkt me echt geweldig. Zodra de beperkingen er daar af zijn ga ik daar nog eens heen. Kaapverdië ook, maar niet naar Sal dan want dat schijnt niks te zijn.
Dominicaanse republiek kan ik absoluut aanraden. Geweldig land. Alleen je moet niet in Punta Cana in een resort gaan zitten zoals de meesten doen. Ik vond Punta Cana de minst mooie plek waar ik geweest ben, en ik vind de stranden daar ook het minst mooi. Sowieso vind ik het bijzonder dat iedereen daarheen gaat voor het strand. De natuur is daar zo prachtig, de bergen, de dorpjes, de fincas... doet me eraan denken dat ik nog een topic erover zou maken

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Verre zonbestemming oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 11:36

Seychellen vond ik persoonlijk mooier dan Mauritius, Curaçao en Hawaii.

Eilandhoppen is wel echt aan te raden. Op Praslin zijn we heerlijk bijgekomen en hebben we tours op het water gedaan. Ook veel watersporten. La Digue is een soort Jamaica meets Schiermonnikoog, lekker fietsen en hiken. Op Mahe zijn we op twee plekken geweest, vooral fijne snorkelplekken.