Tips Soloreis & Sri Lanka

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gianti

Berichten: 10947
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Tips Soloreis & Sri Lanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 11:32

Ik ben aan kijken om last minute in mijn uppie weg te gaan.

Nu ben ik dus benieuwd naar tips voor je eerste keer alleen backpacken.

Daarnaast ben ik benieuwd naar ervaringen met Sri Lanka, vooral hoe het daar in je eentje is of hoe het nu ‘ post Corona’ daar is

anjali
Berichten: 15299
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Tips Soloreis & Sri Lanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 12:02

In Sri Lanka zijn grote politieke en economische problemen momenteel.wel zullen ze waarschijnlijk heel blij zijn met elke toerist want dat is een heel belangrijke bron van inkomsten voor hen die door corona grotendeels was weggevallen.Ik ben er zelf lang niet meer geweest,maar vroeger kwam ik er heel vaak . Ik vond het een heerlijk land met vriendelijke mensen en prachtige natuur en cultuur. Het is geschikt om alleen te reizen want je krijgt heel gemakkelijk contact met de plaatselijke bevolking die meestal ook Engels spreekt. En het is veilig voor vrouwen alleen.Althans ik ben nooit lastiggevallen.Momenteel is de economische situatie heel slecht dus zal wel iedereen gaan proberen geld aan je te verdienen. Denk ook aan een reisverzekering.

Gianti

Berichten: 10947
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-22 14:01

anjali schreef:
In Sri Lanka zijn grote politieke en economische problemen momenteel.wel zullen ze waarschijnlijk heel blij zijn met elke toerist want dat is een heel belangrijke bron van inkomsten voor hen die door corona grotendeels was weggevallen.Ik ben er zelf lang niet meer geweest,maar vroeger kwam ik er heel vaak . Ik vond het een heerlijk land met vriendelijke mensen en prachtige natuur en cultuur. Het is geschikt om alleen te reizen want je krijgt heel gemakkelijk contact met de plaatselijke bevolking die meestal ook Engels spreekt. En het is veilig voor vrouwen alleen.Althans ik ben nooit lastiggevallen.Momenteel is de economische situatie heel slecht dus zal wel iedereen gaan proberen geld aan je te verdienen. Denk ook aan een reisverzekering.



Wat ik begrijp zijn de protesten vooral in Colombo zelf? Blijf lastig vinden om in te schatten hoe 'gevaarlijk' die politieke en economische problemen zijn om er heen te reizen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 14:50

Gianti schreef:
anjali schreef:
In Sri Lanka zijn grote politieke en economische problemen momenteel.wel zullen ze waarschijnlijk heel blij zijn met elke toerist want dat is een heel belangrijke bron van inkomsten voor hen die door corona grotendeels was weggevallen.Ik ben er zelf lang niet meer geweest,maar vroeger kwam ik er heel vaak . Ik vond het een heerlijk land met vriendelijke mensen en prachtige natuur en cultuur. Het is geschikt om alleen te reizen want je krijgt heel gemakkelijk contact met de plaatselijke bevolking die meestal ook Engels spreekt. En het is veilig voor vrouwen alleen.Althans ik ben nooit lastiggevallen.Momenteel is de economische situatie heel slecht dus zal wel iedereen gaan proberen geld aan je te verdienen. Denk ook aan een reisverzekering.



Wat ik begrijp zijn de protesten vooral in Colombo zelf? Blijf lastig vinden om in te schatten hoe 'gevaarlijk' die politieke en economische problemen zijn om er heen te reizen
Momenteel is het reisadvies vanuit de overheid geel, en aangezien die reisadviezen altijd behoorlijk biased zijn tegen niet-Westerse landen (als in: ze worden sneller aangemerkt als onveilig dan een Europees of Noord-Amerikaans land), kun je er vanuit gaan dat zolang het geel is, het nog goed te bereizen is. :)

anjali
Berichten: 15299
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Tips Soloreis & Sri Lanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 10:19

Het vliegveld is wel bij Colombo dus het is niet mogelijk om de hoofdstad helemaal te vermijden. Ik zou zelf kijken of de reis te verzekeren is. Voor echt onveilige landen kun je geen reisverzekering afsluiten.Onlusten richten zich in het algemeen niet tegen toeristen. Maar als er bijv. geen benzine te krijgen is of dat soort toestanden, dan heb je daar als toerist ook last van natuurlijk. Ik weet niet hoe de actuele situatie is nu. Maar als de toeristen massaal wegblijven dan komen ze er nooit uit omdat toerisme daar een zeer belangrijke bron van inkomsten is.