Alleen op reis; waar ben jij geweest?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Alleen op reis; waar ben jij geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 11:09

Hier dit jaar ook van plan om naar Canada en/of Amerika te gaan. Welke periode zijn jullie geweest? Zal hier juli of september/oktober worden.

anjali
Berichten: 15211
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 11:13

Voor degenen die naar Sri Lanka gaan: Jullie zullen wel met open armen ontvangen worden want Sri Lanka heeft hard het toerisme nodig. Door de corona-tijd zijn ze vrijwel failliet gegaan omdat er niemand meer kwam. Ik ben heel vaak in m'n eentje naar Sri Lanka geweest en kreeg er snel vrienden onder de lokale bevolking die meestal Engels spreekt.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 11:19

Qerty schreef:
Ik zat ook te twijfelen tussen deze bestemmingen en ben ook voor Sri Lanka gegaan. Vertrek dinsdag. Mega veel zin in {:}

Grappig! Alvast heel veel plezier. Hoe lang ga je?

Anjali: Dat is ook 1 van de redenen waarom ik voor Sri Lanka ga. Als ik op reis ben mogen anderen er ook beter van worden: dus lokale economie steunen waar het kan :)

Sokje_6
Berichten: 3929
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Alleen op reis; waar ben jij geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 11:55

Ik sluit me aan bij Madeira. Prachtig eiland met heel veel mooie (en uitdagende) hikes. Inderdaad wel handig als je zelf kunt autorijden, maar er gaan naar sommige plekken ook wel wat bussen.

Zou dan wel vóór juni gaan, van juni t/m augustus is het ontzettend druk. Buiten het hoogseizoen is het veel rustiger en kom je op wandelingen soms niemand tegen. Heerlijk stil.

Qerty
Berichten: 2020
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:26

anjali schreef:
Voor degenen die naar Sri Lanka gaan: Jullie zullen wel met open armen ontvangen worden want Sri Lanka heeft hard het toerisme nodig. Door de corona-tijd zijn ze vrijwel failliet gegaan omdat er niemand meer kwam. Ik ben heel vaak in m'n eentje naar Sri Lanka geweest en kreeg er snel vrienden onder de lokale bevolking die meestal Engels spreekt.


Yes, dat was voor mij ook wel een grote overweging.

Ik ga net geen 4 weken (26 dagen)

Gitana

Berichten: 2715
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Alleen op reis; waar ben jij geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:36

Ik ben een aantal weken naar de canarische eilanden geweest in mijn eentje, een aantal jaren terug. Klinkt cliché maar het was echt heerlijk en ik heb veel meegemaakt in die weken! Je hebt daar mooi de mogelijkheid om te gaan eilandhoppen. Elk eiland heeft zijn eigen charmes en ze zijn dan ook heel verschillend. Ook de oceaan rondom elk eiland, de cultuur, het toerisme, is telkens heel verschillend per eiland.
Qua budget is er voor ieder wat wils daar en het is ook niet ver vliegen.
Actieve dingen zijn daar ook volop te doen *D

roosjenat

Berichten: 1494
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 14:03

roosjenat schreef:
Hier dit jaar ook van plan om naar Canada en/of Amerika te gaan. Welke periode zijn jullie geweest? Zal hier juli of september/oktober worden.


Mooie 'goedkope' vlucht gevonden in juli. Dus ga 3 weken naar Canada in juli.

Nu kan het uitpluizen van de route beginnen! Super leuk.

Volgende week ook nog een weekje alleen naar Portugal. Ook zin in, lekker een weekje er tussen uit!

purny

Berichten: 27569
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Alleen op reis; waar ben jij geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 14:32

Nadat ik eigenlijk alleen maar veel naar de VS ben gereisd in mijn eentje, heb ik gister een groepsreis Marokko geboekt. Weer eens iets anders dan de Amerikaanse cultuur

february

Berichten: 185
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Courtenay, BC Canada.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 21:58

roosjenat schreef:
Hier dit jaar ook van plan om naar Canada en/of Amerika te gaan. Welke periode zijn jullie geweest? Zal hier juli of september/oktober worden.


Ik vind september/oktober hier (Vancouver Island, Canada) fijner dan juli, stukken rustiger qua toerisme. Afhankelijk waar je heen gaat, kan het nog volop zomer zijn in september. Ik heb tot midden oktober hier in het bergmeer gezwommen met dagen van nog bijna 20 graden!

Qerty
Berichten: 2020
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 07:48

Mijn laatste weekje Sri Lanka gaat inmiddels in en ik kan het iedere solo reiziger van harte aanbevelen <3 .
Als vrouw alleen moet je wel een beetje om kunnen gaan met de overkill aan mannelijke aandacht. Een gezellig praatje wekt al snel de indruk dat je openstaat voor meer, maar als je duidelijk bent dat dat er niet in zit is het ook weer gemakkelijk klaar. Ik heb nog geen echt vervelende situaties meegemaakt.

Verder is het hier een walhalla van prachtige natuur en heerlijk (al is het wel een beetje eenzijdig) eten. Voor ieder wat wils. Op de toeristische hotspots is het relatief (want nog altijd niet op het voor Sri Lanka wenselijk niveau) druk. Ik heb op veel plekken een scooter gehuurd en ben daardoor op heel veel plekken de enige westerse en krijg daardoor veel van het echte Sri Lanka te zien. De mensen zijn gigantisch vriendelijk en gastvrij.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 08:35

Ik reis graag alleen en ben net terug uit de Cariben. Je wil geen zon vakantie. Bedoel je daar mee dat je geen stand/bak vakantie wil. In de Cariben heb je uiteraard wel zon maar er is ook enorm veel te zien en te doen. Op deze site krijg je een mooi idee van hoe en wat https://baytravel.nl/caribische-eilanden/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:22

Jennyj01 schreef:
Ik reis graag alleen en ben net terug uit de Cariben. Je wil geen zon vakantie. Bedoel je daar mee dat je geen stand/bak vakantie wil. In de Cariben heb je uiteraard wel zon maar er is ook enorm veel te zien en te doen. Op deze site krijg je een mooi idee van hoe en wat https://baytravel.nl/caribische-eilanden/
Welke eilanden ben je geweest?

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:29

Ik ben naar Canada, India, Maleisie en Zuid Afrika geweest. Allemaal zou ik aanraden wat betreft jouw wensen, al is Zuid Afrika misschien wat ver. Maleisie is echt super makkelijk om alleen in rond te reizen, prachtige natuur en genoeg opties om lekker actief te zijn. India is misschien nog leuker voor je omdat dat nog wat unieker is. Ik kan je dan aanraden om naar het noorden te gaan, de Himalayas in, of bijv. de steden Jaipur, Amritsar (de Gouden Tempel), Udaipur en eventueel Agra te bezoeken. Het zuiden is ook prachtig maar dan kom je qua vakantie al gauw bij het strand terecht. Canada is dan weer een hele andere ervaring, ik ben van mening dat iedereen die ooit de kans krijgt de Rockies gezien moet hebben :D Jasper, Banff en Lake Louise zijn vrij toeristisch, maar wel heel leuk. Je kunt ook de minder toeristische plekken op zoeken als je dat liever hebt. Iedere hike die je daar doet zal vrij rustig zijn w.b.t. andere mensen die je tegenkomt, simpelweg omdat het zo groot en wijds is. De bergen en gletsjers zijn echt adembenemend.

Galeobdolon

Berichten: 1099
Geregistreerd: 27-06-07

Re: Alleen op reis; waar ben jij geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 12:20

Ik vertrek morgen voor 2 maanden alleen naar midden Amerika, via een tussenstop in Sint Maarten voor familiebezoek.
Het idee is om via Panama naar het noorden te gaan. Ik heb nog niks voorbereid eigenlijk maar meestal wijst het zichzelf als je er bent.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 12:27

Mkango schreef:
Jennyj01 schreef:
Ik reis graag alleen en ben net terug uit de Cariben. Je wil geen zon vakantie. Bedoel je daar mee dat je geen stand/bak vakantie wil. In de Cariben heb je uiteraard wel zon maar er is ook enorm veel te zien en te doen. Op deze site krijg je een mooi idee van hoe en wat https://baytravel.nl/caribische-eilanden/
Welke eilanden ben je geweest?


Ik ben net terug van Curaçao. En ga in november naar Guadeloupe en Martinique.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-23 12:37

UMayDream schreef:
Ik ben naar Canada, India, Maleisie en Zuid Afrika geweest. Allemaal zou ik aanraden wat betreft jouw wensen, al is Zuid Afrika misschien wat ver. Maleisie is echt super makkelijk om alleen in rond te reizen, prachtige natuur en genoeg opties om lekker actief te zijn. India is misschien nog leuker voor je omdat dat nog wat unieker is. Ik kan je dan aanraden om naar het noorden te gaan, de Himalayas in, of bijv. de steden Jaipur, Amritsar (de Gouden Tempel), Udaipur en eventueel Agra te bezoeken. Het zuiden is ook prachtig maar dan kom je qua vakantie al gauw bij het strand terecht. Canada is dan weer een hele andere ervaring, ik ben van mening dat iedereen die ooit de kans krijgt de Rockies gezien moet hebben :D Jasper, Banff en Lake Louise zijn vrij toeristisch, maar wel heel leuk. Je kunt ook de minder toeristische plekken op zoeken als je dat liever hebt. Iedere hike die je daar doet zal vrij rustig zijn w.b.t. andere mensen die je tegenkomt, simpelweg omdat het zo groot en wijds is. De bergen en gletsjers zijn echt adembenemend.


India klinkt heel gaaf, maar lees toch wel wisselende verhalen over de veiligheid voor een vrouw alleen... Hoe heb jij dit ervaren?

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 12:55

Muurp schreef:
UMayDream schreef:
Ik ben naar Canada, India, Maleisie en Zuid Afrika geweest. Allemaal zou ik aanraden wat betreft jouw wensen, al is Zuid Afrika misschien wat ver. Maleisie is echt super makkelijk om alleen in rond te reizen, prachtige natuur en genoeg opties om lekker actief te zijn. India is misschien nog leuker voor je omdat dat nog wat unieker is. Ik kan je dan aanraden om naar het noorden te gaan, de Himalayas in, of bijv. de steden Jaipur, Amritsar (de Gouden Tempel), Udaipur en eventueel Agra te bezoeken. Het zuiden is ook prachtig maar dan kom je qua vakantie al gauw bij het strand terecht. Canada is dan weer een hele andere ervaring, ik ben van mening dat iedereen die ooit de kans krijgt de Rockies gezien moet hebben :D Jasper, Banff en Lake Louise zijn vrij toeristisch, maar wel heel leuk. Je kunt ook de minder toeristische plekken op zoeken als je dat liever hebt. Iedere hike die je daar doet zal vrij rustig zijn w.b.t. andere mensen die je tegenkomt, simpelweg omdat het zo groot en wijds is. De bergen en gletsjers zijn echt adembenemend.


India klinkt heel gaaf, maar lees toch wel wisselende verhalen over de veiligheid voor een vrouw alleen... Hoe heb jij dit ervaren?


Heel positief! Ik kreeg veel aandacht maar dat was vooral nieuwsgierigheid doordat ik behalve blank ook lang ben. Mensen die op de foto willen etc. In het noorden merkte ik dat dit vaker gebeurde dan in het zuiden. Als je nee zegt, kunnen mensen even aandringen, maar als je voet bij stuk houdt dan gaat het prima. Ik vond het niet vervelend omdat ik de verwondering wel begrijp. India is een ontzettend gastvrij land, iedereen schoot me te hulp waar nodig, en vrienden maken gaat makkelijk. Delhi is de enige stad die ik zou afraden, het is vrij grimmig en vervuild. Dit is ook bevestigd door mijn Indiase vrienden. Ik heb me in India verder nooit onveilig gevoeld, heel anders dan bijvoorbeeld een avondje stappen in Amsterdam waar ik me zeker wel onveilig kan voelen. Ik had het idee dat juist doordat ik zo opviel, en Westers ben, mensen me benaderden met veel respect. In de Hindoestaanse cultuur is de gast koning en dat merk je :) Ik ben er 2x geweest voor meerdere maanden, vond het zeker de moeite waard om terug te gaan! Het land is zo rijk aan cultuur en geschiedenis. Sommige gebruiken zijn gewoon anders dan in Nederland (dat je bijv. meteen te eten wordt gevraagd bij iemand thuis en daar als eregast wordt onthaald tov een bakje chips met 1 bier in Nederland, haha) en dat maakt de ervaring juist zo bijzonder.

anjali
Berichten: 15211
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 13:09

Muurp schreef:
UMayDream schreef:
Ik ben naar Canada, India, Maleisie en Zuid Afrika geweest. Allemaal zou ik aanraden wat betreft jouw wensen, al is Zuid Afrika misschien wat ver. Maleisie is echt super makkelijk om alleen in rond te reizen, prachtige natuur en genoeg opties om lekker actief te zijn. India is misschien nog leuker voor je omdat dat nog wat unieker is. Ik kan je dan aanraden om naar het noorden te gaan, de Himalayas in, of bijv. de steden Jaipur, Amritsar (de Gouden Tempel), Udaipur en eventueel Agra te bezoeken. Het zuiden is ook prachtig maar dan kom je qua vakantie al gauw bij het strand terecht. Canada is dan weer een hele andere ervaring, ik ben van mening dat iedereen die ooit de kans krijgt de Rockies gezien moet hebben :D Jasper, Banff en Lake Louise zijn vrij toeristisch, maar wel heel leuk. Je kunt ook de minder toeristische plekken op zoeken als je dat liever hebt. Iedere hike die je daar doet zal vrij rustig zijn w.b.t. andere mensen die je tegenkomt, simpelweg omdat het zo groot en wijds is. De bergen en gletsjers zijn echt adembenemend.


India klinkt heel gaaf, maar lees toch wel wisselende verhalen over de veiligheid voor een vrouw alleen... Hoe heb jij dit ervaren?

India is heel groot en er zijn veilige en onveilige gebieden. Ik vond het zuiden juist wel prettig. Ik ben in India nooit lastig gevallen. Overigens was ik er in de vorige eeuw toen de sfeer anders was, er kwamen toen veel westerlingen. Momenteel heerst er hier en daar nogal wat nationalisme .Stel je eerst goed op de hoogte van die cultuur die geheel anders is dan de westerse, wat het ook weer avontuurlijk maakt.