Frankrijk; omgeving Colmar/Straatsburg

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37304
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Frankrijk; omgeving Colmar/Straatsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 17:01

Hallo allemaal,

In juni ga ik met mijn zus en zwager naar Saint-Marie-aux-Mines voor een grote mineralenbeurs. Aangezien ik niet van plan ben een hele week elke dag op deze beurs rond te hangen ben ik op zoek naar wat activiteiten om in de omgeving te doen.

Ik zal er ongeveer een week zijn, zo'n 5-7 dagen denk ik. 2 dagen zijn voor de beurs, en ik moet er natuurlijk ook heen. Daarnaast zat ik te denken aan een bezoek aan Straatsburg en Colmar.
Ik zit in de beurt van de grens met Duitsland, maar in 2021 ben ik al aan die kant geweest dus ik zoek echt plekjes in Frankrijk.

Ik ben voornamelijk op zoek naar plekjes in de natuur, mooie wandelingen bijvoorbeeld. Mijn zwager gaf al aan dat er een mooie roofvogelshow te zien is in de omgeving die ik ook zeker wil gaan bekijken. Grote steden hoeven niet persé, naast Colmar en Straatsburg zie ik liever natuur :D Het is ook niet zeker of ik Colmar ga bezoeken, maar Straatsburg staat hoog op mijn verlanglijstje dat ik daar zeker heen moet :)

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:24

Absoluut een wijntour doen :)
Je kan eigenlijk weinig fout doen in die regio, het is sowieso mooi.
Kijk ook even naar Kaysersberg, dat is de moeite waard.

Even een linkje naar de wijnstraat:
https://www.weinstrasse.alsace/

boeflover

Berichten: 6048
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Frankrijk; omgeving Colmar/Straatsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 07:09

Heb je al accommodatie geboekt? Ik kan deze b&b erg bevelen. Is van NLse eigenaren, en ondanks dat ik dat normaal niet op zoek ben ik hier nu 2x geweest. De bedden zijn heerlijk, ruimte knus, het uitzicht fantastisch en de eigenaren enorm gastvrij. https://www.maisonhelise.nl/

Qua wandelingen heb je in de Vogezen enorm vele routes, via Rother heb je een boekje met uitgestippelde wandelroutes evt. Maar je hebt dit niet perse nodig. De Hoghneck vond ik de moeite waard (wel weinig beschutting), en ik zal nog eens nazien waar we nog meer zijn geweest. Ook een route aan de andere kant van de vallei van deze b&b was leuk om te doen, die ging achterlangs de kleine stadjes, en terug door het bos.

Marjo

Berichten: 37304
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Frankrijk; omgeving Colmar/Straatsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-23 11:45

Ik verblijf wss op de camping bij mijn zus en zwager :D