Naar Southampton, bezienswaardigheden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 14089
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Naar Southampton, bezienswaardigheden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 21:10

Ik ga eind februari naar Southampton voor een concert van Black Veil Brides. Ik wil graag 1 of 2 nachten in een hotel blijven en ook wat van de omgeving zien. Ik ben dan niet van plan om verder te reizen maar wel in de omgeving te blijven.

Ik zoek leuke plekken waar ik naar toe zou kunnen gaan. Ik ben verder ook nog nooit naar Engeland geweest. De trein en auto oversteek zullen beide zo'n 300 euro bedragen (retour). Zie ik iets over het hoofd of is dit echt zo duur? Wat is fijner reizen? Ik moet ook nog een hotel uitzoeken. Suggesties mag. Het concert is in de Guildhall. Ik moet nog zo'n beetje alles uitzoeken :+ Iets met drukte en nog niet aan toe gekomen :')

Brand los! Mag ook algemeen zijn over vakantie in Engeland

Exitium

Berichten: 7166
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Naar Southampton, bezienswaardigheden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 21:16

Niet bekend met Southampton an sich, maar als je toch niet van plan bent om te gaan reizen zou ik de auto lekker thuis laten.

Amalarab

Berichten: 7456
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 21:25


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 21:32

Southampton zelf is niet heel boeiend, maar je bent met nog geen half uurtje rijden in de New Forest en ook in het nabijgelegen Portsmouth zijn wel wat leuke plekken te bezoeken, beetje afhankelijk van wat je wilt. In Portsmouth heb je bijvoorbeeld het historische dok, waar o.a. Les Misérables is gefilmd, en waar wat historische schepen liggen.

Als je iets verder wilt rijden, zit Stonehenge op minder dan een uurtje met de auto vanaf Southampton. Highclere Castle (Downton Abbey) zit ook op een krap uur afstand. Eventueel zou je ook nog naar de Isle of Wight kunnen gaan, dat is een klein half uurtje met de boot vanaf Southampton.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18683
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Naar Southampton, bezienswaardigheden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 22:29

Omdat dit topic beter past op Bokt erop uit verplaats ik hem daar heen

shaddy82

Berichten: 1880
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 11:54

Inderdaad een bezoekje brengen aan de New Forest, Stonehenge zou inderdaad ook een optie zijn, als je wat met auto's hebt is een bezoek aan auto museum Beaulieu ook een aanrader

Kabayo

Berichten: 14089
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-23 16:37

Bedankt voor de tips nog!

Dit weekend is het zo ver. Vanavond/vannacht nog even werken tot sluit. Hoe laat het wordt is afhankelijk hoe druk het is vandaag op het werk (lidl distributiecentrum), dan 4u vannacht naar Schiphol vertrekken. Even doorbikkelen maar komt goed. Ik vlieg rond 9u.

Morgen zal ik denk ik eerst even slapen in het hotel. Beetje rondkijken in de buurt, maar niet teveel. De avond heb ik concert 5 minuten van het hotel af! Onwijs zin in. Hoe zit het met taxi's en bussen rond 1u snachts? Ik heb ook geen idee tot hoe laat het concert is maar om nu snachts alleen naar het hotel te lopen vind ik misschien wat spannend :o

Zaterdag wil ik graag de trein/bus naar Londen pakken en daar de hele dag zijn en kijken. Iemand tips voor leuke dingen in Londen? Naar een zwembad vind ik bijvoorbeeld ook heerlijk. Zal zelf ook nog even googlen.
Hoe is de trein/bus bereikbaarheid? Kan ik gewoon een ticket kopen op het station of bij de buschauffeur?

Zondag blijf ik in Southampton zelf. Ik vlieg ook weer rond half 6 dus zal middags redelijk vroeg richting het vliegveld gaan weer

Amalarab

Berichten: 7456
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 07:27

Ik ben wel benieuwd hoe je weekend was!?

Kabayo

Berichten: 14089
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 12:35

Lief dat je het vraagt! Ik heb een heel mooi weekend gehad

Eerst vliegen. Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet leuk vond. Ik heb 2 keer eerder gevlogen (heen en terug Zweden in 2018). Maar ik had nu lichtelijk een paniekaanval door mijn claustrofobie en hoogtevrees :+ Gelukkig door op mijn ademhaling te letten en muziek op te zetten de vlucht door gekomen. Eenmaal boven de wolken was het ook goed :j (en ik moet in juli 8 uren naar Canada, help :+ )
Afbeelding
Op het vliegveld stond een mooie luxe Mercedes voor mij klaar :j
Afbeelding
Eenmaal in het hotel was ik kapot. Ik had nachtwerk gedaan eerst, even 2 uren kunnen slapen en toen naar Schiphol. Een vermoeiende korte vlucht waar is de nodige stress bij had := Dus ben eerst lekker in slaap gevallen :+
Toen ik weer wat energie had ben ik naar buiten gegaan. Het parkje voor het hotel was werkelijk prachtig en rustgevend. Leuk om de mensen daar zien die aan het relaxen zijn, kletsen of de hond aan het uitlaten zijn. Er was ook een fontijntje. Het gebouw met het rode bord is het hotel waar ik verbleef
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik moest die avond naar de Guildhall voor het concert. Ik heb met daglicht eerst maar even bekenen hoe ik daar kwam. Gevonden :) Was echt 2 minuten lopen :j
Afbeelding
Onderweg een leuke gang van klimop
Afbeelding

Ik heb een lekker Subway broodje gehaald en ben naar het hotel gegaan. Daarna nog even lekker relaxt in bad en toen naar het concert. Dit was het echt allemaal waard. Wauw. Ik heb genoten. Wat geweldig. Ook allemaal hele aardige lieve mensen die daar waren. Uiteindelijk teruggelopen naar het hotel wat prima te doen was. Het was ook stap-avond dus er was nog allemaal drukte in het park en op straat. Ook vele agenten waren aanwezig om alles in de gaten te houden. Dat voelde verder wel vertrouwd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een hele lieve vrouw ontmoet waar ik de avond op het concert mee heb doorgebracht. We hebben nogsteeds contact, hoe leuk! Afbeelding

Volgende dag lekker uitgeslapen. Toen in het hotel een lekker ontbijt gegeten. Echt op zijn Engels met ei, bacon en sinaasappelsap. Ik heb nog even rustig aan gedaan in het hotel en toen naar het centrum. Ik zag dat ze hier een titanic museum hadden. Vond ik wat vreemd. Achteraf las ik savonds dat in Southampton de Titanic destijds is vertrokken. Ik wou de volgende dag er nog zien (moest 11u het hotel uit). Maar helaas konden ze mijn koffer niet kwijt. Erg balen! Afbeelding
Ik vond de bussen wel grappig hier Afbeelding
Er was best een groot winkelcentrum waar ik een hele middag heb lopen vertoeven. Ook erg leuke dingen gekocht!
Afbeelding
Afbeelding
Leuke klinkerstraatjes
Afbeelding

De volgende dag heb ik ontbeten en rustig aan de busroute uitgestippeld en richting het vliegveld gegaan.
Afbeelding
Ik was wel wat vroeg maar dat was niet zo erg. Op naar huis na een leuk weekend. Gelukkig ging de terug vlucht wel goed en relaxter :)
Afbeelding

Kijk er met plezier op terug!