Pareltjes in noord/midden Italië

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annepaardoes

Berichten: 7161
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Pareltjes in noord/midden Italië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 11:49

Lieve bokkers,

Wij willen in mei met de auto naar Italië. En nu zijn we heel benieuwd naar mooie accomodaties om te verblijven. Wel willen over een periode va. 2 weken 2 of 3 plekken kiezen om te verblijven.
Voorkeur heeft een huisje/stacaravan, maar een mooi appartement of hotel mag ook.
Onze wensen:
Wat meer in de natuur;
Mogelijk tot zwemmen (zwembad/zee/meer);
Airco;
Max. 150,- per nacht, maar liever tot 125,-;
Bezienswaardigheden/stadjes op max. een uur rijden.

Ik ben echt opzoek naar namen van accomodaties.
Dus waar ben jij wel eens geweest wat echt een pareltje was?

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:54

Onze pareltjes gaan we natuurlijk niet delen :D

Maar Google, Google maps en booking helpen je echt verder. Kijk naar de reviews en beoordelingen. Kijk niet naar het aantal sterren dat een accomodaties heeft.

Kijk naar de grootte van de locatie, aantal reviews, soort foto’s en soort bezoekers. Wanneer je de juiste zoekgegevens gebruikt kom je de prachtigste plekjes tegen.

Maar wat voor de ene persoon geweldig is, vindt de ander niets.

gaucho

Berichten: 9576
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:00

Echt een pareltje is hotel Saltria op de Seiser Alm in de Dolomieten. Dat past met halfpension niet helemaal in het budget. Wat mij betreft wel echt een aanrader om op de Seiser Alm zelf te verblijven.

Een aanrader in Toscane, bovenop een berg vlakbij mooie oude Toscaanse stadjes:
http://www.ragoncino.it/phone/index.html

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:04

Mijn favoriet is Hotel Villa Waldkonigin in San Valentino alla Muta. Misschien wel wat boven budget, maar je kunt in de regio via Google maps meer dan genoeg andere pareltjes vinden :j (bijvoorbeeld in Burgeis, Laudes of Reschen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:51

eenitraM schreef:
Onze pareltjes gaan we natuurlijk niet delen :D


Wat een rare reactie.. Hoezo zou je die niet delen? Gun je je pareltjes hun omzet niet? :?

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:41

Relaxed schreef:
eenitraM schreef:
Onze pareltjes gaan we natuurlijk niet delen :D


Wat een rare reactie.. Hoezo zou je die niet delen? Gun je je pareltjes hun omzet niet? :?

Ik denk dat die pareltjes niets te kort komen ;)

CaptainJS

Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:30

Wij zijn laatst in het stadje Valeggio sul Mincio geweest. Is een hele mooie stad met veel oude gebouwen. Het Gardameer ligt er op ongeveer 1 uur rijden vanaf. Wij hebben Relais Borghetto B&B gezien en deze zag er een mooi en luxe uit.

De grote stad Verona ligt er ongeveer een half uur vanaf. Dit is een hele grote stad met veel verschillende winkels.

leeslampje

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:53

Agriturismo Nonna Stella, in Toscane <3

Strand vlakbij, zwembad op het terrein, stacaravans met airco. Het leukste vond ik de moestuin waar je zelf groenten mocht plukken. Niets boven Italiaanse verse tomaten <3 En je kon daar ook (tegen meerprijs) eten. De oma van de familie kookte dan uitgebreid (meerdere gangen). Zelden zo lekker gegeten. Maar ik weet niet of ze dat nog aanbieden. Ik zie het op hun website niet meer terug...

Wel een uurtje rijden naar de echte bezienswaardigheden en Toscaanse highlights (Florence, Siena, etc).

Ik ken het alleen van het naseizoen, dus geen idee hoe druk het in hoogseizoen (bijv met kinderen) is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 20:38

eenitraM schreef:
Relaxed schreef:

Wat een rare reactie.. Hoezo zou je die niet delen? Gun je je pareltjes hun omzet niet? :?

Ik denk dat die pareltjes niets te kort komen ;)


Maar je gunt TS dit pareltje niet.. nogmaals, rare reactie ;)

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 21:29

Nog wel een kleine aanvulling van mijn kant; via Google maps kun je ook kiezen in welke prijsklasse je precies zoekt. En via Google maps zie je bij welke organisatie je de beste prijs hebt. Soms is direct boeken voordeliger maar soms juist ook helemaal niet.

Relaxed schreef:
Maar je gunt TS dit pareltje niet.. nogmaals, rare reactie ;)


Dat staat er niet, dat ik de TS niets gun. Dat maak jij er van. Misschien had ik ;) moeten gebruiken :+

secricible

Berichten: 25710
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Pareltjes in noord/midden Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 21:36

Wij gaan nu voor de tweede keer naar agriturismo diacceroni, fijn plekje <3

annepaardoes

Berichten: 7161
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Pareltjes in noord/midden Italië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 14:20

Wat een toffe plekjes allemaal! Heel leuk dat jullie deze delen.

eenitraM: ik snap hoe Google, Maps en booking werken. Ik ben juist opzoek naar ervaringen uit eerste hand.

boeflover

Berichten: 6048
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Pareltjes in noord/midden Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 14:30

In zuid Toscane verbleven we in Relais de Ginestre. De eigenaren spreken geen Engels, de service was gewoon maar de locatie was alles wat je je voorstelt bij Toscane dus op mij heeft deze alsnog indruk gemaakt.
De locatie ligt aan een zandweg dus je bent wel in de middle of nowhere.

Urona447
Berichten: 2818
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 21:55

Met dank aan Leeslampje heb ik bij Agriturismo Nonna geboekt, bedankt voor de tip :D

prugelpiet

Berichten: 12596
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 22:14

eenitraM schreef:
Onze pareltjes gaan we natuurlijk niet delen :D

Maar Google, Google maps en booking helpen je echt verder. Kijk naar de reviews en beoordelingen. Kijk niet naar het aantal sterren dat een accomodaties heeft.

Kijk naar de grootte van de locatie, aantal reviews, soort foto’s en soort bezoekers. Wanneer je de juiste zoekgegevens gebruikt kom je de prachtigste plekjes tegen.

Maar wat voor de ene persoon geweldig is, vindt de ander niets.


Is dat iets nieuws, vakantie plekken gatekeepen? Heel vreemd. Als ik iets leuks zie of meemaak vertel ik juist graag aan andere mensen waar het was zodat die ook net zoiets moois zien. Maar stel je voor dat andere mensen naar jou favoriete vakantie plekjes gaan.

Edit: of ben je sarcastisch en doel jij met pareltjes op een lichaamsonderdeel van een vrouw? :?

miccamaaike

Berichten: 8686
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 15:41

Agriturismo aan de westkant van het Gardameer, wel klein stukje rijden nog naar het meer, maar daardoor ook geen massatoerisme bij de accommodatie.

https://agrilambic.it/

Mooi gelegen, het dorpszwembad is op loopafstand, er is een mooie (speel)weide en ook kun je de jacuzzi en/of bbq plaats huren. Daarnaast kun je er fantastisch lekker eten!

Mn zus zat in bovenstaande, wij iets verderop in deze: https://www.agriturismohegemone.it/it
Ook een fijne plek, maar veel moderner en geen zwembad in de buurt. Dus ik zou voor die andere gaan als je meer een pareltje wilt.


Voor komende zomer heb ik net deze geboekt aan het Lago Maggiore:
https://aquazzurraresort.com/en/

Geen idee nog of t wat is, t ziet er iig fantastisch uit. Met zwembad en op loopafstand van centrum en meer.