Alleen op reis.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Colaaa

Berichten: 4122
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Zorgvlied.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 20:17

Urbanus schreef:
Ja Londen is echt prima in je eentje. Heel veilig, heel gezellig.


London wil ik graag nog een keer met moeders heen :o

Dammie

Berichten: 3324
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Alleen op reis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:37

Bristol is ook een leuke stad. En prima voor de single vrouw.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Alleen op reis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:41

Ik reis eigenlijk altijd alleen, voornamelijk intercontinentaal :) Ik zou vooral voor jezelf in je hoofd houden dat er duizenden mensen zijn die dat dagelijks doen, dus ergens alleen lunchen of uiteten is niet zo gek als wat de meeste mensen denken.

Een beetje streetwise denken, geen gekke, rare straatjes alleen inlopen als vrouw zijnde en gewoon je valuables in het oog houden gaan al een lange weg. Ik ben een reiziger die nooit in een hostel slaapt, maar dat zijn vaak wel de meest sociale plekken voor solo-travel. Indien dat is wat je zoekt: go for it! Wanneer je een locatie/bestemming hebt gekozen zou je eventueel via travel communities zoals Girls Love Travel of Host a Sister (FB) kunnen kijken of er lokale meiden zijn die je wellicht wat tips/tricks willen geven of mogelijk wel een drankje willen doen. Op die manier krijg je de stad ook een beetje 'niet touristisch' mee.

Soepblik
Berichten: 1161
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Alleen op reis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:44

Stockholm! Op de één of andere manier redelijk onbekend als plek voor stedentripjes, maar het is echt een fantastische stad. Ook zeer veilig. :j

Colaaa

Berichten: 4122
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Zorgvlied.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 20:44

Courses schreef:
Ik reis eigenlijk altijd alleen, voornamelijk intercontinentaal :) Ik zou vooral voor jezelf in je hoofd houden dat er duizenden mensen zijn die dat dagelijks doen, dus ergens alleen lunchen of uiteten is niet zo gek als wat de meeste mensen denken.


Dat dus! Eindelijk wordt het een beetje genormaliseerd dat alleen eropuit gaan helemaal niet raar is! Maar juist goed voor je zelfvertrouwen!

oji

Berichten: 4275
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Alleen op reis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:55

De eerste keer dat ik alleen op vakantie ben geweest, was naar Schotland. In totaal een week. Eerst een paar dagen Edinburgh en toen ongepland de bus naar Kinggussie gepakt en nog een paar dagen heerlijk gewandeld in de Highlands. Topweek gehad. Schotten zijn supervriendelijk, heb me geen moment alleen of onveilig gevoeld.

paddington

Berichten: 2474
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 21:00

Dammie schreef:
Bristol is ook een leuke stad. En prima voor de single vrouw.


Geheel mee eens!
De 2 jaar dat mijn zoon er woonde regelmatig alleen op stap geweest als vrouw zijnde.

Kan je ook in combinatie doen met Bath wat ook echt prachtig is.

Verder ben ik in Londen, Düsseldorf, Berlijn, Glasgow en Dublin geweest waar ik als vrouw zijnde mij prima veilig voelde.

Parijs vind ik persoonlijk echt een vreselijke stad en ben daar ook beroofd terwijl ik met mijn kind in een buggy liep.
Continu lastig gevallen door duistere personen etc..

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:07

Colaaa schreef:
Courses schreef:
Ik reis eigenlijk altijd alleen, voornamelijk intercontinentaal :) Ik zou vooral voor jezelf in je hoofd houden dat er duizenden mensen zijn die dat dagelijks doen, dus ergens alleen lunchen of uiteten is niet zo gek als wat de meeste mensen denken.


Dat dus! Eindelijk wordt het een beetje genormaliseerd dat alleen eropuit gaan helemaal niet raar is! Maar juist goed voor je zelfvertrouwen!

Dat is het ook niet. Een kennis van vroeger ging ook altijd alleen en dan voornamelijk buiten Europa. Mijn moeder gaat dit jaar alleen naar Ierland (die banketstaaf echt met iedereen, dus dat zit wel goed).

Winged

Berichten: 33086
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Alleen op reis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:40

Europa is als vrouw alleen prima te doen. Vraag is alleen: Wat voor reis/plaats wil jij bezoeken en past bij jou? Ik zou zeggen: maak een lijstje met mogelijke opties en check hoe en wat qua veiligheid :)

Als ik steden zou noemen: 1 van mijn favoriete streden is Lissabon. Wenen is ook fantastisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:52

Colaaa schreef:
Courses schreef:
Ik reis eigenlijk altijd alleen, voornamelijk intercontinentaal :) Ik zou vooral voor jezelf in je hoofd houden dat er duizenden mensen zijn die dat dagelijks doen, dus ergens alleen lunchen of uiteten is niet zo gek als wat de meeste mensen denken.


Dat dus! Eindelijk wordt het een beetje genormaliseerd dat alleen eropuit gaan helemaal niet raar is! Maar juist goed voor je zelfvertrouwen!
Alleen eropuit gaan is in andere landen al jaren de normaalste zaak van de wereld. Het zijn hoofdzakelijk Nederlanders die wat dat betreft heel raar zijn. :')

Eleeke

Berichten: 2050
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Alleen op reis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:16

Rome kan prima ( heb ik alleen gedaan ) , alleen wel in de nachttrein 1 van mijn twee telefoons gestolen. Achteraf gezien weet ik wanneer.
Aangifte gedaan op politiebureau van het station.
Netjes opgevangen door de conducteur die het vreselijk vond , want de trein staat er bekend om en hij doet er alles aan om het te voorkomen.

In Rome zelf gene problemen en een toptijd gehad.
Ik heb orient express gedaan in mijn eentje ( alweer tien jaar geleden) :

- Wenen
-Boedapest
- Sighisoura ( aanrader )
-Brasov
- Boekarest
-Istanboel
- Thesaloniki
-Athene
- Venetie

Allemaal prima te doen , en ik heb lang blond haar.

verder ben ik oa alleen geweest in : Barcelona, Milaan, Berlijn, Londen, Dublin, Praag, San Fransisco, Dallas, New York, Hamburg, Parijs, Brussel
( vaak voor werk weg )

Conclusie: naar eigenlijk elke Europese stad kun je prima alleen op reis.
Maar net zoals een toerist in Amsterdam meer kans loopt op zakkenrollen , geldt dat ook voor de Nederlandse toerist op reis en dan ben je in je eentje net iets kwetsbaarder.
Ik heb in 25 jaar alleen reizen 1x iets meegemaakt en dat was dus die telefoon, die in mijn slaap gerold is.