Wat waren jouw mooiste reizen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Wat waren jouw mooiste reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 10:42

Simpele vraag, laten we het op max 3 reizen per bokker houden en dan is ook de vraag wat vond je er zo mooi aan of wat maakte het voor jou een onvergetelijke bestemming?

Mijn mooiste reis was Hawaii, in 3 weken 3 eilanden gedaan en zoveel moois gezien. De landschappen, de onder water wereld bijzondere dingen die ik daar heb gedaan: snorkelen met manta rays, parachute springen, surfen, zwemmen in zo'n kooi omringt door haaien, veel mooie hikes etc

Daarna denk ik een roadtrip van Duitsland, Zwitserland, Italië en ik vond qua landschap Zwitserland echt waanzinnig. Helaas ook wel heel duur maar we waren bij lauterbrunnen en al die watervallen <3

Dan misschien niet qua bestemming favoriet of iets wat ik zou uitzoeken, maar wel qua herinnering. We zouden niet op huwelijksreis gaan maar mijn man had geregeld dat we naar Berlijn gingen. Nu zijn wij geen stadsmensen dus ik dacht even huh? Nou mocht ik daar eerst shoppen :D , hij had een heel mooi hotel uitgezocht en de volgende dag gingen we naar een concert van Eddie Vedder (zanger Pearl Jam) in een soort open burcht (en dat was de reden van Berlijn). Ik ben fan dus dat was zo'n enorme verrassing <3

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:50

Ha, leuke vraag! Snorkelen met manta rays lijkt me fantastisch trouwens!


Mijn allermooiste reis was naar Spitsbergen met een schip. Onderweg hebben we zoveel prachtige dingen gezien qua walvissen, dolfijnen, vogels, een ijsbeer. Een zeer ontroerend moment was toen we in een baai in Spitsbergen, op de voorlaatste dag, voor anker gingen en opeens rond het hele schip een groep van 60 beluga's kwam gezwommen, met kleintjes. Dat was echt zo mooi. Ook de landschappen waren prachtig en gewoon de hele dag varen met enkel zee rond je heen, vol ijsschotsen, met de roep van de ivoormeeuw op de achtergrond. Magisch <3 Echt een once in a lifetime.

Afbeelding

Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 10:53

Kan me voorstellen dat dat een onvergetelijke reis is, hoewel ik niet gemaakt ben voor de kou :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:58

Jouw reis staat nog op mijn bucket list Solleke :D samen met de Faroër Eilanden en IJsland.

Mijn mooiste reizen tot nu toe zijn Nepal geweest in november 2021 en Lapland in juni 2018.

Beide reizen waren via een organisatie. Die in Lapland was een roadtrip, dus was telkens ergens 2x slapen met 1 volle dag verblijf (soms 2) en dan verder doorrijden. We hebben Fins, Zweeds en Noors Lapland gedaan en zelf een uitstap naar Noordkaap erbij ingepland. Die locatie met midsummer, als de zon niet ondergaat... Wow. Sta je daar om middernacht naar de zon te kijken die boven het water blijft zweven.

Nepal was eerst een aantal dagen cultuur opsnuiven op verschillende plekken (en heel veel uitlaatgassen en stof) en nadien een hele basic trektocht van 3 dagen in de Annapurna. We zijn niet hoger gegaan dan iets boven 2000m maar die natuur, de mensen, adembenemend.

Vriend wil heel graag nog terug naar Lapland, liefst eens in de winter maar zomer mag ook. Ik ga heel graag mee, maar ergens wil ik wel heel graag de ABC doen. Dat is een hike van 7 dagen en best pittig, dus dat zal niet voor direct zijn.

Dit jaar in december gaan we naar Antarctica 8-)

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 11:03

Varekaj de trip van Lapland klinkt wel intensief of was het wel goed te doen met steeds maar 1 volle dag ergens zijn? Je was er in de zomer hoe was het daar toen qua weer? Is er daar dan ook nog sneeuw of zeg ik iets heel geks :P

De trektocht in Nepal lijkt me ook heel gaaf, heb het even op gezocht :D

Misschien een idee om een los topic te maken voor aankomende reizen of nog wishlist reizen ;)

8nnemiek

Berichten: 43468
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:06

Ik heb nooit veel gereisd, maar mijn favoriete reis was naar Zuid-Frankrijk; kajakken en grotten bekijken en door de bergen trekken, heerlijk!

En we zijn de afgelopen jaren met onze zeilboot op vakantie gegaan, die reizen waren minstens even mooi. Varen over de vecht, Texel en Vlieland bezoeken, zeilen op het IJsselmeer en de Noordzee, en privé eilandjes in de Biesbosch en Grevelingen <3

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 11:08

8nnemiek schreef:
Ik heb nooit veel gereisd, maar mijn favoriete reis was naar Zuid-Frankrijk; kajakken en grotten bekijken en door de bergen trekken, heerlijk!

En we zijn de afgelopen jaren met onze zeilboot op vakantie gegaan, die reizen waren minstens even mooi. Varen over de vecht, Texel en Vlieland bezoeken, zeilen op het IJsselmeer en de Noordzee, en privé eilandjes in de Biesbosch en Grevelingen <3


Soms als ik eilandjes zie denk ik ook lijkt me fijn om een bootje te hebben en daar aan te kunnen leggen, niemand anders om je heen.

gaucho

Berichten: 9561
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:12

Poe, dat is best lastig. Ik ga in mei een roadtrip Duitsland / Italie doen met de camper dus daar kijk ik echt enorm naar uit.

1. Rondreis Kirgizie. Onvergetelijk doordat ik daar op dag 3 mijn enkel brak :') Maar vooral ook door het onvergetelijke en afwisselende landschap, het feit dat het totaal nog niet toeristisch is en de zeer gastvrije bevolking.


2. Wandelreis naar de Dolomieten, de Seiser alm. Onvergetelijke omgeving en vooral ook echt een geweldig hotel, met supervriendelijk personeel, heerlijke welness en geweldig eten. Vooral na een winter vol Corona heerlijk om de hele dag buiten te zijn, in een prachtige omgeving, en je daarna lekker in de watten laten leggen.

3. Een fotografiereis naar Skomer, om papegaaiduikers te fotograferen. Dit is een onbewoond eiland voor de kust van Wales, met een kolonie van 30.000 papagaai duikers. Onvergetelijke ervaring om daar een aantal dagen te zijn met slechts een paar andere fotografen en natuurbeheerders, met ook nog prachtig weer erbij.

En nu mis ik Schotland, Plitvice meren, het Mullerthal, wolven en Lynxen in het Beierse woud een trektocht te paard door de pyreneen en gewoon lekkere weekendjes met mijn camper ....

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:14

Ah Waauw Hawaï, dat moet idd een geweldige reis zijn geweest. Ik zou er ook graag heen willen. Zwitserland vind ik ook prachtig, ik ben er vaak geweest met mijn ouders en broer. Prachtig mooi land.

Mijn onvergetelijke reizen op volgorde:

Zuid-Afrika
Thailand
Portugal

Mijn droom was om af te reizen naar Zuid-Afrika en dat is gelukt. Het was zo geweldig mooi en zoveel verschillende landschappen. Ik ben echt verliefd geworden op het land en de geweldige lieve mensen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Thailand ook zo lekker eten en een geweldig mooi land. Fijn om te reizen en je voelt je overal veilig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Portugal omdat ik daar ten huwelijk ben gevraagd en met ons gezinnetje een mooie vakantie gehad haha

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 11:18

@gaucho Kirgizië lijkt me ook echt prachtig qua landschappen, zou je daar zelf kunnen auto rijden of is het echt aan te raden met een organisatie te gaan?

De dolomieten vond ik ook prachtig, hele mooie wandelingen gemaakt en er was toen ook een concert op een berg, die sfeer was echt te gek <3

Skomer had ik niet eerder van gehoord, maar dat klinkt ook als een toffe ervaring vooral ook met zo'n klein gezelschap

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 11:21

@dondon hoe lang was je in Afrika? Je hebt best een stuk afgelegd zo te zien

Thailand zou ik ook nog wel een eens naartoe willen, maar ergens heb ik het idee dat het mega toeristisch is of dat het een uitdaging wordt om een reis daar samen te stellen met minder toeristische plekken :o uiteraard zullen ze er genoeg zijn maar vind ik via websites vaak dezelfde bestemmingen /rondreizen
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 15-02-23 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

gaucho

Berichten: 9561
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:21

moonsparkle schreef:
@gaucho Kirgizië lijkt me ook echt prachtig qua landschappen, zou je daar zelf kunnen auto rijden of is het echt aan te raden met een organisatie te gaan?

De dolomieten vond ik ook prachtig, hele mooie wandelingen gemaakt en er was toen ook een concert op een berg, die sfeer was echt te gek <3

Skomer had ik niet eerder van gehoord, maar dat klinkt ook als een toffe ervaring vooral ook met zo'n klein gezelschap


Achteraf had dat ook prima zelf gekund, wegen zijn wel dramatisch dus een 4x4 is geen overbodige luxe. Als de kinderen van mijn vriend wat ouder zijn willen we er graag ook heen; zelf rijden of een chauffeur huren, dat is daar ook echt heel goedkoop.

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wat waren jouw mooiste reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:30

Dat is onmogelijk kiezen :D

Ik kom net terug van Hawaii, dat was een zeer zeer onvergetelijke reis. Wat was dat bijzonder en divers <3

Maar ook beide reizen naar de VS vond ik waanzinnig mooi. Ik ben een natuurmens en de VS heeft zó vreselijk veel te bieden, qua natuur en Wildlife. Mustangs observeren in de Priors en meedraaien op een longhorn ranch in Kansas waren ook onvergetelijke ervaringen.

Maar net zo onvergetelijk zijn rondtrekken door Schotland, de Alpen, Montenegro, Zweden, Zweeds Lapland in de winter... de wereld is gewoon op zoveel vlakken zo mooi.

Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:31

Mijn mooiste reizen:

1. De eerste reis naar de Westkust van de USA, ver voor het internet tijdperk en voor alle Amerikaanse dingen overgewaaid waren naar Nl. De cultuurshock was toen enorm, plus de fraaie natuur.

2. Weer naar de Westkust maar nu onbekendere plaatsen bezocht waarvoor je o.a. moest loten. Echt een fantastische reis!

3. Een rondreis door Costa Rica, wat een prachtig land is dit! Een groot natuurreservaat.

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:37

Prachtige plekken allemaal <3 de wereld heeft inderdaad zo veel te bieden.

Favoriet is denk ik wel mijn 3-weekse rondreis door Vietnam (alleen met backpack en zonder plan). Het landschap, de mensen, het eten. Alles was echt super. Zo ontzettend blij dat ik dat heb gedaan.

En afgelopen zomer 2 weken met auto en tent door Zweden wildkamperen. Die rust stilte en ruimte, prachtig.

En Ierland zal altijd een stukje van mijn hart hebben. Vele reizen gemaakt, elke hoek gezien, eilanden, kust, binnenland. Van ruige rotsen naar prachtige parken, kastelen, er is zo veel.
Laatst bijgewerkt door Lagonda op 15-02-23 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:58

Wij hebben diverse autoreizen gedaan en ik vond dat echt fantastisch!
Scandinavië was prachtig. Waarbij Zweden en Denemarken vooral veel stilte en rust heerste, vond ik Noorwegen echt de meest bizarre landschappen hebben waarbij je op elke bocht weer totaal iets anders kon zien. De steden zijn in beide landen zijn hip en schoon, en er is genoeg te doen.

Maar ook Kroatië & Slovenië waren onwijs mooi <3 Die laatste 2 hebben we gecombineerd met een paar plekken in Oostenrijk. Karinthië is bijvoorbeeld ook echt een plek die onderschat wordt.

Thailand wekenlang met de backpack geweest, ja het is toeristisch maar het heeft toch wel wat hoor. Bangkok en Chiang Mai zijn heftig, ben daar dus ook maar een paar dagen geweest, maar daarbuiten vond ik het echt wel prima te doen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 12:17

De reis in Lapland was 10 dagen en was echt tiptop geregeld en heel goed om te doen. Je kan gerust tot 8u slapen, ontbijten, douchen en dan vertrek rond 9u30 richting je volgende bestemming en daar in de namiddag aankomen met onderweg iets eten of een meegenomen picknick. Afstanden waren goed te doen. Je bent vaak alleen op de weg, snelheid is er max. 100km/u en er is zo ontzettend veel om van te genieten, je kan gerust een tussenstop maken om iets te gaan doen... Onze zelf geplande trip naar Noordkaap was de pittigste, vooral doordat je zo lang wakker bent en de lange rit. Geloof dat dat 5u enkele reis was, en nadien nog terug.

Het weer is zoals ons voorjaar. Het was toen 2 weken zonnig met temperaturen tussen 10 en 18 graden al voelt het wel warmer. Hier en daar nog sneeuw gezien :j maar de natuur is dan zo mooi groen/geel/bruin/rood/oranje en alles wat je kan bedenken. De schakering in de mossen is dan ook al te zien, prachtig kleurentapijt. Voor wie graag wandelt of fietst is deze periode en bestemming echt perfect. Alleen de muggen zijn wel een dingetje.

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Re: Wat waren jouw mooiste reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:01

Mijn mooiste reis tot nu toe was vorig jaar: op de motor van Nederland naar Nepal, met een omweg via de Stan landen

Een andere favoriet was met de camper via de Baltische Staten en Finland naar de Noordkaap en via Noorwegen weer terug.

Op nummer 3 onze vakantie in Italië. In de corona tijd, toen Italië met weer 2 dagen open was. De Italianen zeiden heel mooi: zoals je Italië nu ziet, zie je het nooit weer (zonder toeristen!). Het was zo rustig, heel puur.

Piekosjj

Berichten: 5475
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Wat waren jouw mooiste reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:30

Ik ben hopelijk nu op weg naar mijn mooiste reis :+ Mijn vriend en ik gaan naar Pakistan voor 4 weken. Hij komt daar vandaan en we gaan zijn familie bezoeken (mijn eerste keer := ) en door het land reizen.

Andere mooie reizen waren zeker Montenegro. Onze eerste 'grote' vakantie samen. We gingen backpacken en hadden behalve onze vliegtickets en de 1e BnB echt helemaal niks geregeld. We waren zooo positief verrast en we hebben echt alleen maar gedaan wat we leuk vonden. Lekker op de bonnefooi. Zo hebben we deze zomer ook een roadtrip door Noorwegen/Zweden gedaan, helaas maar 1 weekje en we hadden wel een grof plan (want, te weinig tijd) en dat was echt heerlijk. Gewoon in de rust en de natuur <3

Een andere mooie reis was Canada met mijn familie. Mijn oudste zus woont daar en we zijn met de hele familie daar geweest voor een week. We zijn niet zo veel vaak allemaal samen, en al helemaal niet in zo'n prachtig land :D

Exitium

Berichten: 7166
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:38

Lagonda schreef:
En Ierland zal altijd een stukje van mijn hart hebben. Vele reizen gemaakt, elke hoek gezien, eilanden, kust, binnenland. Van ruige rotsen naar prachtige parken, kastelen, er is zo veel.

Ierland <3 Heb daar net voor corona een roadtrip van 1.500 km (Dublin - Galway - Ring of Kerry - Mizen Head - Cork - Dublin) gedaan, echt een prachtig land en hele aardige mensen. Wil daar zeker nog eens naar terug. :D

Barcelona i.c.m. de F1 in 2018 was ook geweldig. Deels de toerist uitgehangen en verder op het circuit doorgebracht, uiteindelijk ook de laatste vakantie met m'n vader geweest. :)

De derde is een lastige. Ik ging vroeger veel met m'n vader (chauffeur) mee in de schoolvakanties, en daar hebben we wel heel wat mooie ritjes gedaan. Paar die me bijgebleven zijn zijn Dachau (concentratiekamp bij München), het circuit van Chemnitz een week later, een rit dwars door de alpen (Sisteron - Gap - Briançon - Turijn) en een rit langs de oostkust van Italië naar het zuiden, om dan net ten noorden van Rome dwars door de Apennijnen te steken (Teramo - L'Aquila - Rieti - Terni) en vervolgens door Toscane weer naar huis te rijden. Die laatste twee waren echt geweldig. :)

xxxmh

Berichten: 3513
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Wat waren jouw mooiste reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:26

1. Ik hoop dat deze reis naar Costa Rica op nummer 1 komt te staan, ga over 4 dagen heen

2. Porto-coimbra-lissabon, heen gevlogen naar porto, daar 3 dagen geweest. Op dag 4 met de trein naar Coimbra, daar 1 nachtje geweest en daarna einde van de middag verder met de trein en toen naar Lissabon nog paar dagen en daar weer terug gevlogen.

3. Frankrijk, ben daar al 25x ofzo geweest en blijft een mooi land.

Thailand staat op mijn bucketlist!

Nessie

Berichten: 8593
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:26

Ik vind de Seychellen absoluut de mooiste bestemming waar ik tot nu toe ben geweest, ik hou van stranden en veel meer bounty dan dat worden ze niet.

Mijn meest gewaarde droomvakantie was met mijn vriend samen in een watervilla op de Malediven, perfect resort en perfect gezelschap.

De gaafste reis was ook Hawaï, 2 eilanden, gecombineerd met grofweg LA, Las Vegas, San Francisco en de Grand Canyon. Zowel de Napali Coastline op Kauai als de Grand Canyon vonden we erg indrukwekkend.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:26

@Stinkmodder waauw op de motor naar Nepal, hoe lang heb je daarover gedaan? Ik houd totaal niet van motoren omdat ik zelf een bangeschijtert ben. Respect hoor!

@Varekaj dat klopt wij zijn 3,5 weken weggeweest en bijna 5000 km gereden totaal. Zou het zo weer doen!

Thailand is inderdaad toeristisch. Toch hebben we de mooie rustige plekjes kunnen bezoeken. Thailand zou ik zo weer heen gaan. Prachtig land en alles goed geregeld kwa reizen <3

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Re: Wat waren jouw mooiste reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:35

@ DonDon: dankjewel! We hebben er zeven maanden over gedaan (33.000 km).

@ Piekosjj: wat bijzonder! Uit welk deel van Pakistan komt je vriend? En waar gaan jullie rondreizen? Pakistan heeft mij blij verrast, vooral het Noorden Veel plezier en geniet er van!

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wat waren jouw mooiste reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:38

1. Madeira, prachtig eiland voor wandelen en genieten van bergen, waanzinnige natuur. Goed eten, prima weer het hele jaar, aardige mensen en je kunt je overal goed redden met Engels.

2. Schotland, wauw. Die natuur is echt <3

3. India vond ik ook heel bijzonder